|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - wycie na zakrętach
Mati_89 - 2010-03-30, 16:08 Temat postu: wycie na zakrętach Witam! Mam taki problemik przy nawet małym skręcie w lewo podczas jazdy tak od 70km/h coś mi wyje, buczy z przodu po stronie kierowcy czy to łożysko?? Przy skręcaniu w prawo tego nie ma.
Paweł J. - 2010-03-30, 16:25
Miałem coś podobnego w zimówkach. Opony były już strochę stare i to był ich ostatni sezon. Trochę huczały ale gdy wchodziłem z większą prędkością w zakręt to dopiero było wycie. Oczywiście było tak zarówno przy skręcie w lewo jak i prawo. Zmieniłem opony na letnie i wszystko mineło.
W sumie dwie rzeczy mogą huczec...opona lub łożysko.
W swoim życie przejeździłem juz kilka łożysk ale zawsze gdy zaczynały siadac to było je słychac w czasie normalnej jazdy na wprost
brave - 2010-03-30, 18:50
Paweł J. napisał/a: | zawsze gdy zaczynały siadac to było je słychac w czasie normalnej jazdy na wprost |
nie wiem jak jest w ventylku ale z moich przyklrych doświadczen z fordem to było troche inaczej jak mi siadały łożyska przednie dwurzędowe to było tak, ze słyszałem huczenie przy skrecie w ktoroś strone... tylko ze u mnie to piasta była już do d... i psuła łożyska kupiłem nową piaste i porządne łożysko i juz 40 tys spokój z przednim łożyskiem
wiec moze być ze to łożysko, ale sprobuj jak pisze Paweł zmienić opony i moze przestanie
devill4 - 2010-03-30, 19:12
Paweł J. napisał/a: |
W swoim życie przejeździłem juz kilka łożysk ale zawsze gdy zaczynały siadac to było je słychac w czasie normalnej jazdy na wprost |
potwierdzam jak najbardziej...też zjechałem trochę łożysk ale zawsze wycie było na wprost a przy skręci a jedną ze stron w zależności które to łożysko wycie znikało...bynajmniej u mnie
piechu43 - 2010-03-30, 19:27
a jak by się okazało że łożysko, to ja brałem coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...at_seat_vw.html
ps. sorry że bez screen'a
Mati_89 - 2010-03-30, 19:45
zobacze najpierw zmienie jutro przednie koła na zimowe i zobacze czy będzie tez tak wyć jeśli tak to wtedy będe stawiał na łożyska jeśli przestanie to pozostanie tylko przemienić opony.
devill4 - 2010-03-30, 20:23
polecam też zakładałem nabijałem sam rok temu i do tej pory ok
a tu screen
Mati_89 - 2010-03-30, 20:36
najpierw mszę sprawdzić założyć inne opony bo szkoda kasy odrazu wydawać a nie oriętujecie się ile mniej więcej biorą za wymiane łożyska na przodzie?
devill4 - 2010-03-30, 20:39
Mati_89, chodzi Ci o nabicie prasą czy całą wymianę?u mnie było 20 dychy ale to chyba po wyjęciu i zawiezieniu na miejsce do warsztatu
może z 50 zł by Ci wyszło jak z rozebraniem itp
Mati_89 - 2010-03-30, 20:41
chodzi mi o cała wymiane
devill4 - 2010-03-30, 20:46
no to jak napisałem wyżej z 50 do max 100 no chociaż mi się chyba zdaję że do 100 nie powinny się takie koszta zbliżyć bo sumie to tam wielkiego rozbierania to nie ma
Paweł J. - 2010-03-31, 10:48
Przy rozbieraniu trzeba się trochę namęczyc no i prasa jest bardzo przydatna. Kolejna sprawa to geometria. Ktoś może odkręcić amortyzator u dołu (łatwiejsza wymiana) i wszystkie ustawienia idą w las. Jak np wykręcisz piastę z amortyzatorem i łożyskiem to zachowasz geometrię....tak to wygląda:
Co do linku...hmmm....jakieś 4 lata temu wymieniałem komplecik na przodzie...w lewym kole był FAG a w prawym Optimal A.....FAG rok temu na wiosnę już się odezwał i w zimie zastąpiłem go SKF-em....a Optimal nadal śmiga. Tylko podkreślam, Optimal z wybitym A na łożysku. Jak mi jakieś łożysko padnie to tylko SKF-chyba jedyna firma ciesząca się idealną opinią....no moze jeszcze Ruville.
Mati_89 - 2010-03-31, 16:35
Podmieniłem dzis oponke i efekt ten sam nadal wyje przy skrętach w lewo więc to chyba zostaje już tylko łożysko??
devill4 - 2010-03-31, 18:03
Paweł J., no tak masz racje zapomniałem o geometrii
u mnie na FAG przód chodzi jedno robiłem sam drugie prasą i oba chodzą dobrze a przez ten rok parę tysięcy przeleciał samochód
Mati_89, no raczej już innego wyjścia nie masz tylko trzeba jeszcze dojść które to bo odgłosami nie za bardzo idzie się kierować ja się w ten sposób nadziałem i zmieniłem 2 przednie a tylko jedno było do dupy
Paweł J. - 2010-03-31, 19:40
devill4, FAG zły nie jest...kilkadziesiąt tysięcy na tym zrobisz, ale rózne opinie czytałem na temat tej firmy....no i ja osobiście także FAGa zajeździłem.....wytrzymał ok 60 tys i zapewne ten Optimal tez niedługo mi się sypnie....i teraz tylsko w stronę SKFa uderzam
devill4 - 2010-03-31, 20:10
każde dobre dopóki chodzi
ja miałem do wyboru albo szmelc tani albo coś z lepszej póki czyli FAG i jeszcze coś droższego mi proponowali ale już nie pytałem co to bo ponad 100 PLN
no nie mów ja też się będę brał za dupę
ten SKF naprawdę jest za co chwalić? coś mi ta nazwa mówi ale już sam nie wiem skąd ja to kojarzę...bo chyba też na próbę wstawię takie zobaczymy co dłużej pociągnie
Przemek - 2010-03-31, 20:45
devill4, SKF części VW kładzie na pierwszy montaż. Jedne z najlepszych czesci. Natomiast OPTIMAL wytrzymał u mnie 8 tyś km i zostały mi 4 wałeczki z małego łożyska w tylnym kole.
Paweł J. - 2010-03-31, 21:06
ventylek86 napisał/a: | atomiast OPTIMAL wytrzymał u mnie 8 tyś km i zostały mi 4 wałeczki z małego łożyska w tylnym kole. |
A co ten Optimal miał wybite na łozysku.....Optimal A
Przemek - 2010-03-31, 21:07
Paweł J., nie pamietam. ale za kpl na 2 koła wyszło 30zł
Paweł J. - 2010-03-31, 21:15
ventylek86 napisał/a: | Paweł J., nie pamietam. ale za kpl na 2 koła wyszło 30zł |
No to bankowo nie był to Optimal A
Już o tym pisałem....na łożysku masz wybite A, B lub C....to jakby klasy....tylko A trzyma poziom...reszta to poza gatunek....ja mam A w 3 kołach i żadnego nie zajechalem...mechanik mnie o tym oświecił....skoro optimale kazdemu padają po miesiącu czy dwóch to czemu i mnie to lata 4 lata jest chyba w tym jakiś sens takze na forum golfa trafiają się przypadki gdzie ludzie tłuką na nich dziesiątki tysięcy km
devill4 - 2010-03-31, 21:28
ventylek86, no to u Ciebie wyszło zestawienie ceny do jakości i wytrzymałości
czyli albo skf albo optimal A
Paweł J., łożyska to sam robisz czy warsztat?
Przemek - 2010-03-31, 21:29
Samemu zrobisz, bo duzo pracy nie ma przy nich
devill4 - 2010-03-31, 21:40
no to ja wiem robiłem już przód w porównaniu do zrobienia tego w Audi 80 b2 to w vento jest bajecznie prosto
Paweł J. - 2010-03-31, 21:45
devill4 napisał/a: | Paweł J., łożyska to sam robisz czy warsztat? |
W warsztacie....mam rzetelnego i w miarę taniego majstra...poza tym nie mam prasy do łożysk....a byle błąd i łożysko można wbić krzywo więc wolę nie ryzykować....w styczniu za wymianę łozyska SKF (96 czy 98zł) zapłaciłem 120zł z robocizną przy czym był wyciągany amorek po to by nie tracic geometrii więc....więc chyba za 20 zł warto
devill4 - 2010-03-31, 22:07
no kurde jak za 20 zł to nie ma co sobie rąk brudzić
przydałby się taki zaufany mechanior bo tak to strach ventkę komuś dać i ostatnio sam się dlatego z rozrządem bawiłem
ja robiłem domowym sposobem zamiast prasy stare łożysko i się wszystko ładnie pięknie złożyło a na prasie właśnie czasem jak ktoś się nie zna może przesadzić z dociskiem i łożysko szlag trafi...rożnie to bywa i różne rzeczy słyszałem
Mati_89 - 2010-04-06, 22:06
Pany wracając do tematu to rozmawiałem dziś z jednym mechanikiem i twierdził że takie wycie przy skręcie w lewo może też być spowodowane przez skrzynie ( a moje jest już walnięta bo terkocze na wstecznym)?? Jest w ogole taka możliwość??
ps. Dodam że przy wbiciu na luz i wciśnięciu sprzęgła też jest to samo
Mati_89 - 2010-04-09, 18:54
Byłem dzisiaj u mechaniora on twierdzi że to jednak skrzynia i wstepnie umówiliśmy sie na poniedziałek na wymiane w sumie to dobrze że postawił na skrzynie bo i tak planowałem wymiane ze względu na ten wsteczny. Gożej jak się okaże po wymianie że to nie skrzynia ale to już jego problem wtedy będzie
vezet22 - 2010-04-10, 03:19
Mati_89, napisz koniecznie relacje już po zakączonej operacji
Paweł J. - 2010-04-10, 08:05
Mati_89 napisał/a: | Dodam że przy wbiciu na luz i wciśnięciu sprzęgła też jest to samo |
Zazwyczaj jest tak zę gdy skrzynia wyje i gdy rozłączysz napęd to wycie ustaje, ale bądźmy dobrej myśli że to skrzynia.
Mati_89 - 2010-04-10, 09:48
vezet22 napisał/a: | Mati_89, napisz koniecznie relacje już po zakączonej operacji |
napisze napisze bo sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie
Mati_89 - 2010-04-13, 20:31
no i tak jak obiecałem pisze relacje z odbioru furaka. Wiec tak byłem dzis odebać autko a tu zonk mechanior mówił że wymienił skrzynie wyje dalej wymienił łożysko przód strona kierowcy wyje dalej w akcie desperacji wymienil łożysko tył lewa strona bo prawa sam wymieniałem i rozłożył ręce bo wyje dalej nie wie co to może być : i co tu dalej pany robić? już takie nerwy mam że chyba zaraz ventyl na allegro ląduje bo już do niego sił nie mam
Paweł J. - 2010-04-13, 20:40
Zostają chyba przeguby, ale to raczej nierealne aby wyły.
devill4 - 2010-04-13, 20:43
spokojnie kolego pośpiech to najgorszy doradca
a co z łożyskiem prawym przód??
przeguby to mi się zdaje że prędzej by stukały
Mati_89 - 2010-04-13, 20:53
Przegłuby to raczej wykluczam całkowicie mam jeszcze jedna opcje ale taż mało mom zdaniem realną na postoju zauważyłem że przy małym skręcie kół słychać taki jakiś szum przy pompie wspomagania pasek jest luźny musze go spróbować naciągnąć bo przy maksymalnym skręcie kół to całkiem piszczy na postoju może to od tego sam juz nie wiem
Paweł J. - 2010-04-13, 20:59
Mati_89 napisał/a: | szum przy pompie |
Raczej nie skoro
Mati_89 napisał/a: | buczy z przodu po stronie kierowcy |
Skoro jsteśmy juz przy wspomaganiu to moze maglownica Pośmigaj bez wspomagania i zobacz czy też tak będzie
archeolog - 2010-04-14, 09:51
Zbieżność masz ? bo mi wyje ale na 100% z tego powodu i też tylko przy skrecie w jedna strone !
Mati_89 - 2010-04-14, 10:43
Niby jest zbierzność bo ustwiałem niedawno po wymianie sprężyn. Jesteś pewny że u ciebie na 100 procent ten powód??
archeolog - 2010-04-14, 16:06
Tak umnie na 100% a wycie powyżej 120 jest już ()*#^% ale nie mam kiedy na tą diagnostyke pojechac skrecam w lewo cisza sie robi wystarczy leciutko puknąć kierką
devill4 - 2010-04-19, 16:32
Mati_89, i jak kombinowałeś coś z tym wyciem??
Mati_89 - 2010-04-19, 16:40
Szczerze to już nic nie kombinuje bo tylko się wkur..am niech sobie wyje rozpadnie sie będzie wiadomo co to
devill4 - 2010-04-19, 18:03
no w sumie chyba najlepsza opcja bo kłaść kasę w ślepo...ventki takie są niestety
Mati_89 - 2010-04-19, 18:52
już dość kasy na to w ślepo położyłem
archeolog - 2010-04-20, 11:19
a ile u ciebie kosztuje ta zbierznosc???
Mati_89 - 2010-04-20, 11:22
komputerowa 100zł
Mati_89 - 2010-04-20, 11:24
tyle że ja mam gratis
devill4 - 2010-04-20, 16:32
za free masz i jeszcze się zastanawiasz??
Mati_89 - 2010-04-20, 16:35
Mam w planie amorki wymienić z przodu więc niebede latal cały czas tej zbierzności ustawiać
archeolog - 2010-04-22, 09:44
szkoda opon chyba ze jezdzisz na trupach
Mati_89 - 2010-04-27, 22:25
powód wycia chyba zdiagnozowany na podniesionym autko ostatnio było słychać po stronie pasażera łozysko przód. odziwo wcześniej też sprawdzałem i była cisza może teraz bardziej dostało już po dupie. w następnym tyg wymienię i zdam relacje.
devill4 - 2010-04-28, 11:22
a pytałem parę postów wcześniej co z łożyskiem prawym przód :P bo to w sumie było bardziej niż pewne
Mati_89 - 2010-05-11, 21:55
Pany problem rozwiązany przyczyną było łożysko przód od strony pasażera PLUS dla vezeta bo to on jako pierwszy to obstawiał nareszcie nastała w furce niebiańska cisza
zlotykamil - 2010-10-17, 20:23
Panowie i na moje łożyska przyszła chyba pora ( 100tyś zdarzyłem najezdzic a czy ktoś je wczesniej wymienial to nie wiem) - wyje mi cos nie samowicie - oponki juz zmienilem na zimówki bo gume zlapalem i niechcialo mi sie szukac nowych opon - wiec to nie one - raczej łożyska - bo wycie zaczyna sie przy ok 60 km/h (chyba z przodu) - i teraz mam pare pytan - jak sprawdzić które to łozysko wyje? i czy wymieniac można jedno? i jaki koszt jest łożyska z przodu i tyłu?
archeolog - 2010-10-17, 22:02
Tanio to optimala za komplet na 4 kółka ok 100zł-150zł ja kupowałem na przód za 60zł na tył są tańsze , wymiana prościutka ale mogą być problemy z wyciśnięciem łożysk u mnie 12T nie dawało rady a co do tyłu to są tam dwa stożkowe skubańce jeden wypada sam a drugiego nie wyciągałem(siedzi w bębnie) często wystarczy wymienić tego z zewnątrz,
Wymieniać dwóch nie ma raczej sensu zawsze to po prawej bardziej w tyłek dostaje a co do wycia jak skręcasz w prawo i przestaje wyć to prawe łożysko do wymiany chyba...
Paweł J. - 2010-10-18, 08:39
Jeśli Optimal to tylko z symbolem A. ostatnio dałem u siebie SKFa.
zlotykamil napisał/a: | jak sprawdzić które to łozysko wyje? |
Podnosisz auto tak jakbyś chciał koło zmienić. Odpalasz i rozpędxzasz do powiedzmy 80km/h i niech ktos obok stanie i będziesz wiedział czy wyje czy nie. Dodam że będzie napędzane tylko to koło co jest w górze. Na to na ziemi nie będzie szedł napęd.
zlotykamil napisał/a: | i czy wymieniac można jedno? |
Jeśli wyje jedno to tylko je wymień.
zlotykamil - 2010-10-19, 20:58
korde czasu brak na wszystko jutro moze zastosuje sposoby do sprawdzenia - jak znam zycie to jak zmienie jedno to za tydzien nastepne zacznie wyc
Paweł J. - 2010-10-19, 21:12
to jak masz zmieniać łożysko z rozwalaniem geometrii to dolóz stówkę i wymien dwa...chodź da się przednie wymienić bez zmiany geometrii, ale w tedy musisz wyciągnąc amortyzator z piastą czy zwrotnicą...z resztą mniejsza z tym jak się nazywa ten grat dołączony do amorka.
czyli tak jak na foto....sprawdzone komputerowo...czyli geometria zachowana
archeolog - 2010-10-19, 22:28
Zwrotnica ... Można spreyem popryskać okolice śrub i na krętek na mocowaniu amorka do zwrotnicy wtedy nie trzeba wyciągać całego gnata
|
|