Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Dziurka w podwoziu

SnQ_ - 2010-04-02, 12:27
Temat postu: Dziurka w podwoziu
Witam,

Przy okazji przedwiatecznego sprzatania Ventylka zauwazylem ze w podwoziu jest pekniecie :( jest ono na jakies 5 cm dlugie.. tak, ze moge wlozyc gwozdzia i przeciagnac :( ) jest tam takze wybrzuszona podloga dosc sporo.. to takie czerowne cos(nie wime co to jest, ale napewno nie blacha jest pekniete na tym wybrzuszeniu.. wybrzuszenie to jest zapewne skutkiem przesuniecia sie podlogi po incydence z listopada.. :( ssrama jest na wysodkosci perwszego poszycia tego takiego meszkowego co sie na nie zaklada dywanik.. niedaleko tego tunelu co idzie powietrze na nogi pasazera.. pod siedzeniem kierowcy..

mam wiec takie pytanie.. czy jazda takim samochodem jest bezpieczna i ile jescze nim bede mogl pojezdzic :( i czy da sie to jakos naprawic i jaka bedzie cene.. okolom 20 kwietnia mam przeglad.. mam nadzieje, ze mi go podbija :(

silverek - 2010-04-02, 12:31

pokaz fote tego
krzeszak - 2010-04-02, 12:31

SnQ_, - zrób jakaś fotkę ... będzie łatwiej postawić diagnozę ;)
czarnysauber - 2010-04-02, 18:23

SnQ_ napisał/a:
jest ono na jakies 5 cm dlugie..

SnQ_ napisał/a:
czy jazda takim samochodem jest bezpieczna i ile jescze nim bede mogl pojezdzic

daj zdjecie ale poedejrzewam ze spawarka 5 min i po problemie
SnQ_ napisał/a:
20 kwietnia mam przeglad.. mam nadzieje, ze mi go podbija

Ty jezdziles tak od listopada i nie wiedziales wiec na przegladzie tez nie zobacza, a po za tym ludzie maja wieksze dziury w podlodze i jezdza :diabełek:

SnQ_ - 2010-04-02, 19:28

Tzn ja wiedzialem, ze sie zrobilo wypuklenie pod nogami pasazera dosc spore.. tylko nie mialem jak powyciagac foteli itp bo zimno bylo a garazu nie mam.. chwilke jezdzilem i sobie zapomnialem ale teraz mi sie odswiezylo.. fotke rzuce jutro bo dzis do polnocy w pracy.. :)
zeniTh - 2010-04-02, 21:11

kolego, ja także dziś odkryłem "dziurkę" w swoim aucie, lecz niestety moja jest troszkę większa :D :evil: :evil: :evil: :evil: :diabełek: :diabełek:

a wszystko to przez dziurawą zaślepkę od konserwacji ;/ dostwała się woda i niestety zgniło aż tak, dobrze, że dziś schyliłem się pod auto, oderwałem zaślepkę a tu ZONK !! ! taka dziura, po świętach zabieram się z tym do roboty ..


Paweł J. - 2010-04-03, 08:05

zeniTh, zabezpiecz wszystkie gumy w podwodziu...nawet te które wyglądają na zdrowe.
SnQ_ - 2010-04-03, 14:10

Zdjcie rzuce po switeach bo nie mam teraz czasu zabardzo tego wsyztkiego wyjmowac(foteli,plastikow i poszyc)..

A co do Ciebie kolego zeniTh to widze, ze pokazny otwor.. u siebie tez bede msuial jescze poszukac innych bo gdzies sie jescze schowal jakis..

Wvojtek - 2010-04-07, 19:08

Paweł J. napisał/a:
zeniTh, zabezpiecz wszystkie gumy w podwodziu...nawet te które wyglądają na zdrowe.

czyli całkowicie je wywalić lub tak zasmarować bitexem żeby nie było szans na przedostanie się wody???

Paweł J. - 2010-04-07, 19:33

Wvojtek, trzeba je wyciągnąć z budy, zabezpieczyć podłogę i ponownie wcisnąć je na nie do końca zaschnięta konserwacją i znowu zabezpieczyć. Musisz je wyciągnąć i wyczyścić ewentualną korozję, sam kombinowałem ze zwykłym zabezpieczaniem, ale 3-4miesiące i wszystko odstawało gdyż coś tam się działo. A na koniec jak konserwacja odlazła, gdy zacząłem to czyścić to się porobiły dziury że mi przez nie pięść przechodziła i trzeba było spawać. W ten sposób pozbyłem się 2 czy 3 gumek. A te które korodowały, po zabezpieczeniu trzymają się po prawie dwóch latach w wyśmienity sposób. Nie korodujące i zabezpieczone w powyższy sposób takze są ok.
silverek - 2010-04-08, 14:41

to jakim innym zabezpieczeniem zrobiles
Wvojtek - 2010-04-09, 18:48

a idzie takie gumki kupić??? bo ja jednej nie mam:(
Paweł J. - 2010-04-09, 18:51

Pewnie w ASO. Ja chyba mam jedną. Ale olej te gumki, zaspawał dziury i tyle-te gumki nie są po nic potrzebne.
czarnysauber - 2010-04-09, 19:21

Paweł J. napisał/a:
Ale olej te gumki, zaspawał dziury i tyle-te gumki nie są po nic potrzebne.

dokładnie dziurki zaspawaj ,konserwacja ja bym jeszcze na blache i spaw dał ocynk

silverek - 2010-04-09, 20:14

czarnysauber napisał/a:
dał ocynk
a skad
zeniTh - 2010-04-09, 20:20

czarnysauber napisał/a:
dał ocynk

no właśnie :D

silverek - 2010-04-09, 20:27

ale przeciez w sprayu nie kupisz
miki9a - 2010-04-09, 22:00

no właśnie pany gdzie zrobić takie coś jak ocynk ??
Paweł J. - 2010-04-09, 23:39

Przecież jest ocynk w spray-u
czarnysauber - 2010-04-10, 00:54

silverek napisał/a:
ale przeciez w sprayu nie kupisz

kupisz ,kupisz ja daje nawet ocynk z aluminium
do wyboru do koloru
http://moto.allegro.pl/li...18903&country=1

miki9a - 2010-04-10, 08:47

czarnysauber napisał/a:
Przecież jest ocynk w spray-u


nie widziałem ze w ogóle coś takiego jest :mur:

silverek - 2010-04-10, 14:40

czarnysauber napisał/a:
ja daje nawet ocynk z aluminium
a dokladnie jak to sie nazywa i co to daje przykladowo mozna tym robic na oczyszczona powierzchnie i potem na to malowac
czarnysauber - 2010-04-10, 19:24

silverek napisał/a:
a dokladnie jak to sie nazywa

alu-cynk albo alu-zinc to samo co jest w tej aukcji na zdjeciu
http://moto.allegro.pl/it...ayu_400_ml.html
silverek napisał/a:
co to daje przykladowo mozna tym robic na oczyszczona powierzchnie i potem na to malowac

tak ,najlepiej dac to na wyczyszczona powierzchnie bezposrednio na blache a pozniej mozna lakierowac

silverek - 2010-04-10, 19:34

bo jeszcze jest cynk z aluminium a to co ty pokazales to chyba tylko sam cynk

NIE WIEDZIAŁEM ŻE TAKIE COŚ W OGÓLE ISTNIEJE

twety100 - 2010-04-10, 19:38

czyli od biedy i dla ambitnych to można se vento całe w ocynk trzasnąć :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek: :diabełek:
czarnysauber - 2010-04-10, 19:41

silverek napisał/a:
bo jeszcze jest cynk z aluminium a to co ty pokazales to chyba tylko sam cynk

to znaczy na aukcji jest napisane cynk spray
ale na zdjeciu jest puszka alu-cynk spray
tak jak w sklepie gosc mi tlumaczył ze alu z cynkiem jest lepsze tam gdzie dobrze nie wyczyscisz czyli nadkola jakies zakamarki ,ale oczywiscie najlepiej czyscic ile sie da
Ja nadkola mam juz ocynkowane :D

silverek - 2010-04-10, 19:41

twety100 napisał/a:
czyli od biedy i dla ambitnych to można se vento całe w ocynk trzasnąć
a weś go trzyj calego i potem pedzlem pomalujesz na kolor
silverek - 2010-04-10, 19:42

czarnysauber napisał/a:
Ja nadkola mam juz ocynkowane
i co narazie jest dobrze bo mi by sie do rantów przydalo tych progowych
czarnysauber - 2010-04-10, 19:53

jak narazie dobrze ,robilem w pazdzierniku i grubo konserwacji ;)
oczywiscie to tylko chroni przed rdza ,nie usuwa

silverek - 2010-04-10, 20:42

czarnysauber napisał/a:
grubo konserwacji
to ta orginalna ci zeszla
czarnysauber - 2010-04-10, 20:57

tam gdzie bylo ubite od kamieni i zagrozenie rdzy to zdrapane wyczyszczone zaocynkowane lakier i konserwacja ,ale tam gdzie bylo git to nie ruszalem tylko jeszcze dodalem 2 warstwy konserwacji
twety100 - 2010-04-10, 22:52

silverek napisał/a:
a weś go trzyj calego i potem pedzlem pomalujesz na kolo

wolę wałkiem fajna faktura wyjdzie :plaskacz:

zB3ig - 2011-11-14, 19:45

podepnę się, bo ja też odkryłem nie małą dziurę pod nogami kierowcy i nie wiem co zdziałać? ojciec odradza mi spawanie bo mówi że jak zacznie spawać to więcej dziur narobi (taka spawarka potężna :p no i w sumie blacha cienka i pordzewiała) Co mi doradził to powiedział żeby blachę alu dać na nity + silikon na brzegach!! :młotek: czy to zda egzamin ?
Rafik - 2011-11-14, 20:09

zB3ig, nie możesz tego zrobić byle jaką spawarka musi byc to migomat i trzeba miec troche o tym pojecia i jak nie masz nigdzie indziej dziur to nic sie nie stanie chyba źle ustawisz spawarkę i bedziesz przepalał podłoge sie spawa to normalne w naszych autach pozniej sie konserwuje i smiga dalej ;) :green:
zeniTh - 2011-11-14, 20:56

oczywiście że możesz dać nity i DOBRZE zabezpieczyć jakimś środkiem do konserwacji ;)
lepiej to niż spawanie bo blacha się nie grzeje, a przegrzana blacha traci swoje właściwości i szybciej rdzewieje

devill4 - 2011-11-14, 22:24

albo tzw repear box mata plus żywica i też będzie cacy:) ja tak robiłem z tyłu u pasażera i śladu ni ma :) aby nie wolno przesadzić z utwardzaczem żeby nie popękało od ruchów karoserii
zB3ig - 2011-11-15, 18:11

chyba dam blachę ocynk wewnątrz na nity, pomiędzy to zawalę silikonu a od spodu wyrównam poksipolem ;) a i jak to DOBRZE zabezpieczyć przed rozpoczęciem?! mam w planach konserwację spodu ale przed tym należało by machnąć jakąś podkładówką na rdzę co nie, czy lepiej jakiś ocynk w sprayu?
Paweł J. - 2011-11-15, 18:19

Nie ma środków na rdzę, tzn teoretycznie sa ale to nie działa. trzeba wszystko czyścic i będzie git.

Co do dziurki to lepiej wyciąć i zaspawac.....u blacharza koszt ok 20zł, jak się środek samemu wybebeszy w tym miejscu.

Paweł_R - 2011-11-15, 19:21

U mnie też w jednym miejscu jest dziura, po nieszczęsnym korku. Znaczy była, bo już się z nią uporałem. Tak jak mówisz, wziąłem kawałek blachy, do tego nity i klej do szyb. Wcześniej wszystko wkoło wyczyściłem pomalowałem podkładem, blachę przynitowałem, obsmarowałem klejem do szyb, od spodu żywica i na to baranek APP. Od środka, pomalowałem czerwonym hammerite. Wiem, że to nie to samo co spawanie, ale jak na razie, od około roku nic złego się nie dzieje. Jak będę kiedyś robił progi to i wtedy zaspawam ten ubytek. A co do silikonu, nie może być na bazie octu, bo słyszałem że powoduje korozję metali.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group