Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Pozostałe - Silniki VR5

GRZEGORZ K. - 2010-04-05, 19:28
Temat postu: Silniki VR5
Panowie czy ktoś ma jakieś info na temat silników z palety VAG 2,3 VR5 170 KM??
Chodzi mi tu o awaryjność i utrzymanie czyli paski wszelkiego typu,łącznie z rozrządem
podatność na LPG...

ferdek_lublin - 2010-04-05, 19:40

Przede wszystkim to jest to silnik na lancuchu :P Zywotnosc podobnie jak z VR6 bo technologia jest ta sama tylko ten 170KM jest 20 zaworowy, z gazem nie mam pojecia :)
Arcaj - 2010-04-05, 20:20



VR5 to silnik pięcio cylindrowy o pojemności 2.3 tylko, że cylindry ustawione są w takim zmodyfikowanym V, można powiedzieć, a nie w rzędzie.
Założenie sekwencji do VR5 to koszt 3700 PLN.
VR5 to już ciężko z częściami jak coś mało tego szło i wszystko na zamówienie i za odpowiednia kasę
dość dynamiczne w miejskim ruchu jak i na trasie gdzie spisuje się znakomicie nawet z założoną instalacja gazowa! Dużym plusem jest łańcuszek rozrządu. Spalanie w mieście przy jeździe bardzo dynamicznej wynosi 12l na trasie 9l
Jeśli wszystko robisz na czas tzn wymieniasz filtry oleje silniczek Ci posłuży i jest mało awaryjny póki sam nie zaczniesz grzebać.

GRZEGORZ K. - 2010-04-05, 20:21

Dzieki FERDEKbo przyznam ze nie wiedziałem o łańcuszku.To podobnie jak BMW tez ma lancuszek.Co ile się wymienia takowy
Arcaj - 2010-04-05, 20:25

no VR5 jest nowszym modelem niż VR6 czyli jak masz vr6 lub 5 rozrząd masz z głowy ;)
GRZEGORZ K. - 2010-04-05, 20:25

A z kąt ty masz takie info?? :P :P :P Dzieki ARCAJ
a tak zapytam na marginesie o 1,8 T w Passacie jak on reaguje na LPG??no bo tam turbo...

Arcaj - 2010-04-05, 20:32

W zasadzie w uturbionych silnikach nie powinno się stosować gazu, ale ludzie i tak zakładają. Reaguje tak jak każde inne silniki. Zakładają i jeżdżą.
co charakteryzuje uturbione 1,8?
Doskonała elastyczność, trwałość i podatność na tuning, jeden z najbardziej udanych silników koncernu VW. i Chyba spalanie ma dosyć wysokie

Wąski 2 - 2010-04-05, 22:31

Arcaj napisał/a:
rozrząd masz z głowy


nie do końca kolego to wszystko zależy od tego jak kto dbał i dba o silnik,błędne podejście jest ludzi którzy myślą że mając łańcuch rozrządu to nie ma się co martwić ,gdyż może się zdarzyć że np,napinacz hudrauliczny się zatnie lub rozsypie jek też może być z prowadnicami lub "łyżwami" rozrządu ,sam w swoim silniku vr6 po przebiegu zaledwie 248 000 km miałem pękniętą prowadnicę rozrządu a była ona oryginalna a nie jakiś zamiennik ;)

Arcaj - 2010-04-05, 22:38

Wąski 2 tu się z Tobą zgodzę wszystko wymaga przeglądu na jakiś czas. Np. wymiana oleju, sprawdzenie rozrządu :)
Paweł J. - 2010-04-06, 08:41

Widziałem kiedyś 1.8T w pasku na podnośniku...cały był w oleju....nawet na wahaczach był skroplony olej.

Sąsiad ma seata toledo 2.3 z gazem sekwencyjnym i sobie chwali, ze spalaniem tez jest całkiem miło. Z tym ze tam ma chyba coś koło 160KM. Ale i tak już mu się coś sypnęło i nie mógł odpalić i furka kilka tygodni gdzieś stała.

GRZEGORZ K. - 2010-04-06, 09:16

Dziękuje panowie za info...
Wvojtek - 2010-04-06, 17:22

http://www.youtube.com/us...u/0/icPO-UEZcmg
to jest maszyna...

Arcaj - 2010-04-06, 17:38

a ile zabawy w tworzeniu :P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group