|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Vento 1,9D 93r
Doombringer - 2010-04-18, 21:06 Temat postu: Vento 1,9D 93r Witam. Dawno mnie nie było i może nie piszę w odpowiednim temacie ale mam parę informacji i prośbę o pomoc.
Otórz dzisiaj skończyłem grzebanie przy silniku: Wymiana oleju a dodatkowo pomy wody i paska alternatora.
Oczywiscie jak zwykle to bywa przy okazji chcizłem skasować słynne iż błedy IN 02, IN 01 i OEL.
Ponieważ nie pamiętałem jak skasowałem je trochę inaczej.
Przekręciłem kluczyk, wcisnąłem przycisk pod prędkosciomierzem, wyłączyłem zapłon, po czym ponownie go włączyłem trzymając cały czas przycisk.
Moim oczom ukazały się dziwne parametry. jest ich 8. jutro mogę opisać co jest po każdym bo dziś nie pamiętam. pamiętam jedynie, że przejście do następnego parametry odbywa się poprzez wciśnięcie przycisku pod prędkościomierzem. pojawia się numer a potem wartość.
Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że parametr 5 powoduje, ze zegarek elektroniczny pod obrotomierzem i przebieg dostają nagle samych dziewiątek. po przejsciu do innej opcji wszystko wraca do normy.
Ponieważ wyzej opisana próba nie dała efektu i wezwanie na diagnostykę dalej migało zrobiłem coś innego. Wszedłem w te parametry ale tym razem zamiast przechodzić dalej przyciskiem pod predkosciomierzem nacisnąłem przicis ostawiania minut (ten dolny) wszedłem w parametry: OEL1,5; OEL2,5; IN1,5; IN2,5. Przechodzenie między nimi odbywa sie przez przycisk pod prędkosciomierzem. natomiest wartości zmienia się przyciskiem zmiany minut (ten na dole) Wszędzie warosci były zerowe. I tak w moim liczniku OEL1,5 ustawiłem na maks 7500, OEL2,5 ustawiłem na maks 12, IN1,5 ustawiłem na max 12 i IN2,5 ustawiłem na max 30000. Po ponownym przekreceniu kluczyka okazało sie, że komunikaty IN i OEL znikły i okazało się IN00. Tak więc w inny sposób je skasowałem a wartosci w ten sposób ustawiane można dowolnie zmieniać od max w dół do 0.
Co do tego sposobu zmiany mam pytanie czy ktoś wie dlaczego w IN01 i w OEL2,5 jest możliwe ustawienie tylko 12? czyżby miesiace?
a teraz prosba o pomoc. Jeśli ktoś bawił sie już licznikiem to może powie mi co to za parametry odkryłem i do czego one służą? W czeci jest 0 ale niektóre maja inne wartości np: 3838.
Dodam, ze na liczniku przebiegu nie mam napisu total, ale trip się pojawia po wejściu na przebieg "dzienny". Licznik chyba orginalny choć nie jestem pewien. Obrotomierz 0-5500, przędkościomierz 20-240, zegarek elektroniczny. Autko to zwykły diesel bez komputera. brak ABS i poduszek powietrznych. oprócz licznika , włącznika świateł i centralek nad bezpiecznikami nie ma więcej elektroniki (oprócz alarmu i centralnego, które sam założyłem)
Jeśli ktos sie zetknął z tym to proszę dac znać bom ciekaw co znalazłem.
michal__861 - 2010-04-21, 19:40
ja też jestem ciekaw, dziś u siebie w ventylu 93r 1.9td bez komputera, jwk włączyłem przebieg dzienny to wyświetliło się coś takiego 66983,4 tyle że ta pierwsza szóstka to raczej nie szóstka, taki kwadrat na dole i pozioma kreska na górze, dodam że tyle przebiegu od wczoraj nie zrobiłem, wczoraj założyłem alternator po naprawie i jeszcze czasem dopuki silnik sie nie rozgrzeje liczniki mi świrują, regulator mam nowy. może to poprostu kończy się elektronika(czytaj liczniki)
|
|