|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - raz cieknie z okolic pompy wody raz nie...
sluga - 2010-04-26, 18:20 Temat postu: raz cieknie z okolic pompy wody raz nie... Panowie i jest maly problem dzis po malym wyscigu na autostradzie(predkosci kolo miedzy 160-do 190) na zjezdzie przy hamowaniu bylo krotkie pikniecie zadna kontrolka sie nie swiecila, na parkingu wychodze z auta a z okolicy pompy wodnej cieknie, uzupenilem wode i dalej spokojnie jechalem nie bylo problemu, po czym zdecydowalem sie na maly test to na paru swiatlach ruszenie po piskach przeciagniecie na obrotach zaparkowalem auto i znow cieknie... co sie moze dziac?
naws - 2010-04-26, 18:47
Vento sie buntuje jak go traktujesz....
Paweł J. - 2010-04-26, 21:02
Szybkość pracy pompy jest uzależniona od szybkości obrotowej silnika. Przy większych obrotach pewnie coś już puszcza i stąd wycieki. Zobacz tylko czy nie masz wielkich luzów bo jeśli masz to juz poczatek końca tej pompy.
sluga napisał/a: | (predkosci kolo miedzy 160-do 190 |
sluga napisał/a: | ruszenie po piskach przeciagniecie na obrotach |
i nie katuj tak autka więcej
pablomed - 2010-04-26, 21:16
skoro cieknie to nie jest to początek końca tylko koniec dokonany, pozostaje wymiana
czarnysauber - 2010-04-26, 21:50
Paweł J. napisał/a: | i nie katuj tak autka więcej |
to nie jest jeszcze katowanie
sluga - 2010-04-26, 22:49
Paweł J., na codzien autkiem normalnesmigam tyko czasem mam odchyly od normy a dzis akurat pewien pan w audi 80 prosil sie o male manto na drozce i tak jakos wyszlo
naws - 2010-04-27, 11:51
no i Pan w audi 80 dostał manto a Ty dostaniesz teraz manto po kieszeni od Ventylka...oby jednak jak najmniejsze Jedz do mechaniora posprawdzajcie wszystko i wsio Ja w takich rzeczach zawsze wole zamiast sam naprawiac - jechac do znanego mechanika Zaopiekuje sie fachowo i nie teoretycznie jak my tu na forum
sluga - 2010-04-27, 16:36
naws napisał/a: | no i Pan w audi 80 dostał manto a Ty dostaniesz teraz manto po kieszeni od Ventylka...oby jednak jak najmniejsze Jedz do mechaniora posprawdzajcie wszystko i wsio Ja w takich rzeczach zawsze wole zamiast sam naprawiac - jechac do znanego mechanika Zaopiekuje sie fachowo i nie teoretycznie jak my tu na forum |
warto bylo na to audi posiwcic, nasze przypuszczenia ze pompa wody sprawdzilo sie w praktyce, zle nie jest koszt pompy 500DKK i przy okazji jak juz tam sie robi nowe weze dajekoszt 300DKK 800 koron dunskich to okolo 400zl czyli jest dobrze
FWD350 - 2010-04-28, 16:40
naws, i praktycznie czysci ci portfel czasem z teoretycznej porady mozna samemu dokonac napraw poto jest forum.
naws - 2010-04-28, 17:12
no tak czy siak pompe i przewody trzeba wymienić...a to juz samo w sobie daje po kieszonce
Paweł J. - 2010-04-28, 20:05
naws napisał/a: | pompe i przewody trzeba wymienić... |
A dlaczego przewody
naws - 2010-04-29, 09:58
sluga napisał/a: | i przy okazji jak juz tam sie robi nowe weze dajekoszt 300DKK |
węże, czyli rozumiem ze przewody
Paweł J. - 2010-04-29, 11:30
No tak...węże....zakumałem to
Ale dlaczego uważasz, ze węże powinno się wymieniać razem z pompą....przyznam szczerze że pierwszy raz spotykam się z taką teorią
Osobiście uważam ze wymiana węży jest zbyteczna
naws - 2010-04-29, 12:56
Paweł J. napisał/a: |
Ale dlaczego uważasz, ze węże powinno się wymieniać razem z pompą....przyznam szczerze że pierwszy raz spotykam się z taką teorią
Osobiście uważam ze wymiana węży jest zbyteczna |
Ja nie uważam że jest to niezbędne - napisałem tylko podsumowanie tego co wyszło z wyścigu z audi.
Ale i tak moim skromnym zdaniem wymiana węży jest na pewno na + nie jest potrzebna, ale jak juz sie coś robi to przy okazji można też to doprowadzić do nienagannego stanu i wymienić inne współpracujące podzespoły...dużo więcej to nie kosztuje a daje większy efekt i pewność że przez dlugi czas sie nie zepsuje
Tak tak jak kupić nowe adidasy (patrz - pompa wody) za 600zł i chodzić w nich w nie umytych od tygodnia nogach (patrz przewody które na pewno więcej niż tydzien byly używane)
Paweł J. - 2010-04-29, 13:23
Na pewno spokój na lata pod warunkiem że kupisz dobre zamienniki, ale skoro oryginalne przewody są miękkie i elastyczne to uważam że nie trzeba ich ruszać no ale to tylko moje zdanie
piechu43 - 2010-04-29, 13:27
z całym szacunkiem, ale też uważam że wymiana węży jest zbędna. wiadomo że jak się to zrobi, to będzie na +, ale po co marnować kasę i czas na to.
naws, jeśli by tak każdy myślał i robił, to mechanicy by byli milionerami
noooo ale każdy robi, jak mu dobrze. ja pamiętam że przy wymiance pompy wody, wymieniłem też rozrząd, bo i tak przy tej robocie musi być zwalany, ale tylko i wyłącznie dlatego, że nie mogłem się doszukać kiedy był zmieniany przez wcześniejszego właściciela
Paweł J. - 2010-04-29, 13:35
piechu43 napisał/a: | ja pamiętam że przy wymiance pompy wody, wymieniłem też rozrząd, bo i tak przy tej robocie musi być zwalany |
Ale przecież pompa wody w 1.8 jest napędzana tym samym paskiem co alternator-nie rozrządem. Aby wymienić pasek wieloklinowy (ten od pompy wody i alternatora) trzeba jedynie zrzucić pasek od wspomagania
piechu43 - 2010-04-29, 13:48
qrwa, a może to było odwrotnie sam już nie pamiętam
Paweł J. - 2010-04-29, 13:54
Pewnie chodziło o pasek od wspomagania bo on także ma ząbki
naws - 2010-04-29, 13:54
dobra nie wazne, bo OT jest
sluga - 2010-04-29, 14:11
Panowie a wiec tak pompa wody wymieniona i weze prowadzacej do nie i ten plastiki rownierz, jezeli chodzi o zamienniki to tym razem odpadaja czesci byly zamowione w vw bo ceny poruwnywalne akurat z zamiennikami wiec lepiej odrazu oryginaly poszly. akurat jak przychodzi cos do zrobien w autko to nie oszczedzam bo naprawde duzo jezdze nim(od zakupu juz 40tys km zyli juz prawie 9 miesiecy) i u mnie autko musi byc pewne i sprawne
piechu43 - 2010-04-29, 14:21
no to gitara
|
|