Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - raz cieknie z okolic pompy wody raz nie...

sluga - 2010-04-26, 18:20
Temat postu: raz cieknie z okolic pompy wody raz nie...
Panowie i jest maly problem dzis po malym wyscigu na autostradzie(predkosci kolo miedzy 160-do 190) na zjezdzie przy hamowaniu bylo krotkie pikniecie zadna kontrolka sie nie swiecila, na parkingu wychodze z auta a z okolicy pompy wodnej cieknie, uzupenilem wode i dalej spokojnie jechalem nie bylo problemu, po czym zdecydowalem sie na maly test to na paru swiatlach ruszenie po piskach przeciagniecie na obrotach zaparkowalem auto i znow cieknie... co sie moze dziac?
naws - 2010-04-26, 18:47

Vento sie buntuje jak go traktujesz.... :młotek:
Paweł J. - 2010-04-26, 21:02

Szybkość pracy pompy jest uzależniona od szybkości obrotowej silnika. Przy większych obrotach pewnie coś już puszcza i stąd wycieki. Zobacz tylko czy nie masz wielkich luzów bo jeśli masz to juz poczatek końca tej pompy.

sluga napisał/a:
(predkosci kolo miedzy 160-do 190


sluga napisał/a:
ruszenie po piskach przeciagniecie na obrotach


i nie katuj tak autka więcej ;)

pablomed - 2010-04-26, 21:16

skoro cieknie to nie jest to początek końca tylko koniec dokonany, pozostaje wymiana
czarnysauber - 2010-04-26, 21:50

Paweł J. napisał/a:
i nie katuj tak autka więcej ;)

to nie jest jeszcze katowanie :diabełek:

sluga - 2010-04-26, 22:49

Paweł J., na codzien autkiem normalnesmigam tyko czasem mam odchyly od normy a dzis akurat pewien pan w audi 80 prosil sie o male manto na drozce i tak jakos wyszlo
naws - 2010-04-27, 11:51

no i Pan w audi 80 dostał manto a Ty dostaniesz teraz manto po kieszeni od Ventylka...oby jednak jak najmniejsze :) Jedz do mechaniora posprawdzajcie wszystko i wsio :) Ja w takich rzeczach zawsze wole zamiast sam naprawiac - jechac do znanego mechanika :) Zaopiekuje sie fachowo i nie teoretycznie jak my tu na forum :)
sluga - 2010-04-27, 16:36

naws napisał/a:
no i Pan w audi 80 dostał manto a Ty dostaniesz teraz manto po kieszeni od Ventylka...oby jednak jak najmniejsze :) Jedz do mechaniora posprawdzajcie wszystko i wsio :) Ja w takich rzeczach zawsze wole zamiast sam naprawiac - jechac do znanego mechanika :) Zaopiekuje sie fachowo i nie teoretycznie jak my tu na forum :)


warto bylo na to audi posiwcic, nasze przypuszczenia ze pompa wody sprawdzilo sie w praktyce, zle nie jest koszt pompy 500DKK i przy okazji jak juz tam sie robi nowe weze dajekoszt 300DKK 800 koron dunskich to okolo 400zl czyli jest dobrze

FWD350 - 2010-04-28, 16:40

naws, i praktycznie czysci ci portfel :P czasem z teoretycznej porady mozna samemu dokonac napraw poto jest forum.
naws - 2010-04-28, 17:12

no tak czy siak pompe i przewody trzeba wymienić...a to juz samo w sobie daje po kieszonce
Paweł J. - 2010-04-28, 20:05

naws napisał/a:
pompe i przewody trzeba wymienić...

A dlaczego przewody ??

naws - 2010-04-29, 09:58

sluga napisał/a:
i przy okazji jak juz tam sie robi nowe weze dajekoszt 300DKK


węże, czyli rozumiem ze przewody :)

Paweł J. - 2010-04-29, 11:30

No tak...węże....zakumałem to ;)

Ale dlaczego uważasz, ze węże powinno się wymieniać razem z pompą....przyznam szczerze że pierwszy raz spotykam się z taką teorią :mysli:

Osobiście uważam ze wymiana węży jest zbyteczna ;)

naws - 2010-04-29, 12:56

Paweł J. napisał/a:

Ale dlaczego uważasz, ze węże powinno się wymieniać razem z pompą....przyznam szczerze że pierwszy raz spotykam się z taką teorią :mysli:

Osobiście uważam ze wymiana węży jest zbyteczna ;)


Ja nie uważam że jest to niezbędne - napisałem tylko podsumowanie tego co wyszło z wyścigu z audi.

Ale i tak moim skromnym zdaniem wymiana węży jest na pewno na + :) nie jest potrzebna, ale jak juz sie coś robi to przy okazji można też to doprowadzić do nienagannego stanu i wymienić inne współpracujące podzespoły...dużo więcej to nie kosztuje a daje większy efekt i pewność że przez dlugi czas sie nie zepsuje

Tak tak jak kupić nowe adidasy (patrz - pompa wody) za 600zł i chodzić w nich w nie umytych od tygodnia nogach (patrz przewody które na pewno więcej niż tydzien byly używane) :)

Paweł J. - 2010-04-29, 13:23

Na pewno spokój na lata pod warunkiem że kupisz dobre zamienniki, ale skoro oryginalne przewody są miękkie i elastyczne to uważam że nie trzeba ich ruszać ;) no ale to tylko moje zdanie :]
piechu43 - 2010-04-29, 13:27

z całym szacunkiem, ale też uważam że wymiana węży jest zbędna. wiadomo że jak się to zrobi, to będzie na +, ale po co marnować kasę i czas na to. :mur:

naws, jeśli by tak każdy myślał i robił, to mechanicy by byli milionerami :P

noooo ale każdy robi, jak mu dobrze. ja pamiętam że przy wymiance pompy wody, wymieniłem też rozrząd, bo i tak przy tej robocie musi być zwalany, ale tylko i wyłącznie dlatego, że nie mogłem się doszukać kiedy był zmieniany przez wcześniejszego właściciela

Paweł J. - 2010-04-29, 13:35

piechu43 napisał/a:
ja pamiętam że przy wymiance pompy wody, wymieniłem też rozrząd, bo i tak przy tej robocie musi być zwalany

Ale przecież pompa wody w 1.8 jest napędzana tym samym paskiem co alternator-nie rozrządem. Aby wymienić pasek wieloklinowy (ten od pompy wody i alternatora) trzeba jedynie zrzucić pasek od wspomagania ;)

piechu43 - 2010-04-29, 13:48

qrwa, a może to było odwrotnie :mur: :mur: :mur: sam już nie pamiętam ??
Paweł J. - 2010-04-29, 13:54

Pewnie chodziło o pasek od wspomagania bo on także ma ząbki ;)
naws - 2010-04-29, 13:54

dobra nie wazne, bo OT jest :D
sluga - 2010-04-29, 14:11

Panowie a wiec tak pompa wody wymieniona i weze prowadzacej do nie i ten plastiki rownierz, jezeli chodzi o zamienniki to tym razem odpadaja czesci byly zamowione w vw bo ceny poruwnywalne akurat z zamiennikami wiec lepiej odrazu oryginaly poszly. akurat jak przychodzi cos do zrobien w autko to nie oszczedzam bo naprawde duzo jezdze nim(od zakupu juz 40tys km zyli juz prawie 9 miesiecy) i u mnie autko musi byc pewne i sprawne
piechu43 - 2010-04-29, 14:21

no to gitara :oklaski:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group