Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

KUPIĘ - [KUPIĘ] Felgi stalowe

andrzej12311 - 2010-05-10, 21:21
Temat postu: [KUPIĘ] Felgi stalowe
Witam! Poszukuję 4 felg stalowych o parametrach 15" 6,5j lub 7j et 38 4x100 z otworem centrującym 57,1 mm. Czy w ogóle coś takiego istnieje? Pozdrawiam i dziękuję za jakiekolwiek informacje. ;)
Paweł J. - 2010-05-10, 21:33

andrzej12311 napisał/a:
Czy w ogóle coś takiego istnieje?

Istnieje, ale z tym otworem będzie ciężko aby podeszły plug & play.....musisz dać odpowiednie pierścienie centrujące czyli przejściówki z większej dziury w feldze na mniejszą piastę VW.

andrzej12311 napisał/a:
7j et 38 4x100

Heh....to co u mnie :P

czarnysauber - 2010-05-10, 21:53

Oj stalowe z tym ET to chyba ciezko bedzie ,na 5x100 z ET 35 znalazłem ale to do vr-y
Paweł.J a stalowe tez masz w tych rozmiarach ??

andrzej12311 - 2010-05-10, 21:59

Domyślałem się że ciężko znaleźć takie felgi, jeżeli się nie uda to chyba będę musiał zadowolić się oryginalnymi 14". Mam opony 15/50/195 i chciałem coś dopasować. Pozdrawiam
czarnysauber - 2010-05-10, 22:14

http://moto.allegro.pl/it...x100_et_35.html
tu masz najbardziej zbliżone parametry tylko nie ma podanego otworu
A nie lepiej rozejrzec sie za alusami ??

andrzej12311 - 2010-05-11, 09:41

Cytat:
A nie lepiej rozejrzec sie za alusami

Obecnie mam założone alu 15" DBV 7j ale nie mogę dojść z nimi do ładu, tj. ciągle mam drgania na kierownicy. Kilka razy byłem wyważać alu w różnych warsztatach i dalej to samo. Na zimówkach mam założoe stalówki i jest ok. Stąd mój akt desperacji :(

czarnysauber - 2010-05-11, 09:52

a udało im sie wywazyc ??
moga byc krzywe ,spróbuj zamienic kola z przodu na tył ;)
koła najlepiej wywazac po przejechaniu kilku kilometrów bo wtedy opona na feldze sie układa chyba ze zakład ma specjalne rolki do układania opony co rzadko sie spotyka

andrzej12311 - 2010-05-11, 10:13

Wyważyc się udało. Wczoraj przełożyłem koła z tyłu do przodu i dalej da się wyczuwać drgania na kierownicy. Więc jeżeli nie znajdę stalówek o rozmiarze 15" to chyba założę ori 14". Na razie nie stać mnie na kupno nowych alu bo w uzywki nie chcę sie bawić. Juz nieraz mnie to nauczyło że nie warto kupować używek, tak było z oponami i tak jest teraz z alu :mur:
krzeszak - 2010-05-11, 11:04

andrzej12311 napisał/a:
Wyważyc się udało. Wczoraj przełożyłem koła z tyłu do przodu i dalej da się wyczuwać drgania na kierownicy.

a może to wina opony ze drży kierownica ?? co za oponkę masz na tych alu ??

czarnysauber - 2010-05-11, 11:15

krzeszak napisał/a:
a może to wina opony ze drży kierownica ??

tez tak pomyslałem ,moze oponka ma bicie :myśli:

andrzej12311 - 2010-05-11, 13:12

Opony kupowałem nówki i jezdzę na nich drugi sezon teraz
FALKEN ZIEX 912 15/50/195
z tego co się orientowałem to dość dobre oponki

krzeszak napisał/a:
a może to wina opony ze drży kierownica


byłoby to dziwne zwłaszca że wczoraj przełożyłem koła tył na przód i dalej to samo, aczkolwiek nie można wykluczyc takiej sytuacji

Bartek - 2010-05-11, 15:27

A masz założone odpowiednie pierścienie centrujące do tych felg ? DBV na pewno nie ma otworu 57,1 u mnie w felgach DBV było z tego co pamiętam 68mm ;)
andrzej12311 - 2010-05-11, 16:56

Cytat:
A masz założone odpowiednie pierścienie centrujące do tych felg ?


Oczywiście że tak, założone mam pierścienie 64,0/57,1

Tak widzę że chyba trzeba będzie założyć 14" i znowu wydatki bo nowe oponki będą musiały być. Normalnie rozpacz ale cóż... :(

andrzej12311 - 2010-05-12, 12:30

Dzisiaj zasięgnąłem opinii i wychodzi na to, że zarówno felgi jak i opony te które mam założone są zbyt szerokie i to może być powodem drgan na kierownicy.
Więc trzeba bedzie przejść na 14" stalówki z oponkami 14/60/185 tak jak książka pisze;)

Pozdrawiam

piotrek_inf - 2010-05-12, 13:13

Ja mam 195/50/15 i nie mam drgań, przecież ten rozmiar jest zalecany przez VW, przynajmniej u mnie na klapce wlewu paliwa jest naklejka z rozmiarami opon
andrzej12311 - 2010-05-12, 15:21

Zgadza się ten rozmiar tez występuje w książce obsługi pojazdu. Ale decyzję już podjąłem. Trochę szkoda bo fajne alu, bynajmniej mi się podobają.
twety100 - 2010-05-12, 22:35

proponuję pojechać na wywarzenie kół ale z zastrzeżeniem że mają być zrobione z tolerancją 2 gramy powinno pomuc większość oponiarzy ustawia tolerancję 10 gramów żeby szybko pozbyć się klienta i kasę wyciągnąc a potem kiera bije
andrzej12311 - 2010-05-13, 09:24

dzięki za radę, wczoraj dodatkowo zauważyłem niewielkie luzy na koncach drążków kierowniczych. Wybieram się na stacje diagnostyczną aby to potwierdzić. Ponadto chcę jeszcze sprawdzic amory i czy nie ma luzów na łożyskach piasty.
Jak cos ustalę to dam znać.

andrzej12311 - 2010-05-13, 09:25

andrzej12311 napisał/a:
koncach

końcókach drążków oczywiście ;)

andrzej12311 - 2010-05-17, 12:32

Witam! W piątek byłem na stacji diagnostycznej i okazało się, że:
- łaczniki stabilizatora oraz gumy;
- sworzeń wahacza
- kańcówki drązków kierowniczych
- i niestety amortyzatory z osprzętem kwalifikują się do wymiany.
Troszkę mnie to zszokowało ale jakoś daje radę i jednak zakładam stalówki. Szkoda zawieszenia na taki profil i polskie dziurawe drogi.
Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group