|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
KUPIĘ - [KUPIĘ] Felgi stalowe
andrzej12311 - 2010-05-10, 21:21 Temat postu: [KUPIĘ] Felgi stalowe Witam! Poszukuję 4 felg stalowych o parametrach 15" 6,5j lub 7j et 38 4x100 z otworem centrującym 57,1 mm. Czy w ogóle coś takiego istnieje? Pozdrawiam i dziękuję za jakiekolwiek informacje.
Paweł J. - 2010-05-10, 21:33
andrzej12311 napisał/a: | Czy w ogóle coś takiego istnieje? |
Istnieje, ale z tym otworem będzie ciężko aby podeszły plug & play.....musisz dać odpowiednie pierścienie centrujące czyli przejściówki z większej dziury w feldze na mniejszą piastę VW.
andrzej12311 napisał/a: | 7j et 38 4x100 |
Heh....to co u mnie
czarnysauber - 2010-05-10, 21:53
Oj stalowe z tym ET to chyba ciezko bedzie ,na 5x100 z ET 35 znalazłem ale to do vr-y
Paweł.J a stalowe tez masz w tych rozmiarach
andrzej12311 - 2010-05-10, 21:59
Domyślałem się że ciężko znaleźć takie felgi, jeżeli się nie uda to chyba będę musiał zadowolić się oryginalnymi 14". Mam opony 15/50/195 i chciałem coś dopasować. Pozdrawiam
czarnysauber - 2010-05-10, 22:14
http://moto.allegro.pl/it...x100_et_35.html
tu masz najbardziej zbliżone parametry tylko nie ma podanego otworu
A nie lepiej rozejrzec sie za alusami
andrzej12311 - 2010-05-11, 09:41
Cytat: | A nie lepiej rozejrzec sie za alusami |
Obecnie mam założone alu 15" DBV 7j ale nie mogę dojść z nimi do ładu, tj. ciągle mam drgania na kierownicy. Kilka razy byłem wyważać alu w różnych warsztatach i dalej to samo. Na zimówkach mam założoe stalówki i jest ok. Stąd mój akt desperacji
czarnysauber - 2010-05-11, 09:52
a udało im sie wywazyc
moga byc krzywe ,spróbuj zamienic kola z przodu na tył
koła najlepiej wywazac po przejechaniu kilku kilometrów bo wtedy opona na feldze sie układa chyba ze zakład ma specjalne rolki do układania opony co rzadko sie spotyka
andrzej12311 - 2010-05-11, 10:13
Wyważyc się udało. Wczoraj przełożyłem koła z tyłu do przodu i dalej da się wyczuwać drgania na kierownicy. Więc jeżeli nie znajdę stalówek o rozmiarze 15" to chyba założę ori 14". Na razie nie stać mnie na kupno nowych alu bo w uzywki nie chcę sie bawić. Juz nieraz mnie to nauczyło że nie warto kupować używek, tak było z oponami i tak jest teraz z alu
krzeszak - 2010-05-11, 11:04
andrzej12311 napisał/a: | Wyważyc się udało. Wczoraj przełożyłem koła z tyłu do przodu i dalej da się wyczuwać drgania na kierownicy. |
a może to wina opony ze drży kierownica co za oponkę masz na tych alu
czarnysauber - 2010-05-11, 11:15
krzeszak napisał/a: | a może to wina opony ze drży kierownica |
tez tak pomyslałem ,moze oponka ma bicie :myśli:
andrzej12311 - 2010-05-11, 13:12
Opony kupowałem nówki i jezdzę na nich drugi sezon teraz
FALKEN ZIEX 912 15/50/195
z tego co się orientowałem to dość dobre oponki
krzeszak napisał/a: | a może to wina opony ze drży kierownica |
byłoby to dziwne zwłaszca że wczoraj przełożyłem koła tył na przód i dalej to samo, aczkolwiek nie można wykluczyc takiej sytuacji
Bartek - 2010-05-11, 15:27
A masz założone odpowiednie pierścienie centrujące do tych felg ? DBV na pewno nie ma otworu 57,1 u mnie w felgach DBV było z tego co pamiętam 68mm
andrzej12311 - 2010-05-11, 16:56
Cytat: | A masz założone odpowiednie pierścienie centrujące do tych felg ? |
Oczywiście że tak, założone mam pierścienie 64,0/57,1
Tak widzę że chyba trzeba będzie założyć 14" i znowu wydatki bo nowe oponki będą musiały być. Normalnie rozpacz ale cóż...
andrzej12311 - 2010-05-12, 12:30
Dzisiaj zasięgnąłem opinii i wychodzi na to, że zarówno felgi jak i opony te które mam założone są zbyt szerokie i to może być powodem drgan na kierownicy.
Więc trzeba bedzie przejść na 14" stalówki z oponkami 14/60/185 tak jak książka pisze;)
Pozdrawiam
piotrek_inf - 2010-05-12, 13:13
Ja mam 195/50/15 i nie mam drgań, przecież ten rozmiar jest zalecany przez VW, przynajmniej u mnie na klapce wlewu paliwa jest naklejka z rozmiarami opon
andrzej12311 - 2010-05-12, 15:21
Zgadza się ten rozmiar tez występuje w książce obsługi pojazdu. Ale decyzję już podjąłem. Trochę szkoda bo fajne alu, bynajmniej mi się podobają.
twety100 - 2010-05-12, 22:35
proponuję pojechać na wywarzenie kół ale z zastrzeżeniem że mają być zrobione z tolerancją 2 gramy powinno pomuc większość oponiarzy ustawia tolerancję 10 gramów żeby szybko pozbyć się klienta i kasę wyciągnąc a potem kiera bije
andrzej12311 - 2010-05-13, 09:24
dzięki za radę, wczoraj dodatkowo zauważyłem niewielkie luzy na koncach drążków kierowniczych. Wybieram się na stacje diagnostyczną aby to potwierdzić. Ponadto chcę jeszcze sprawdzic amory i czy nie ma luzów na łożyskach piasty.
Jak cos ustalę to dam znać.
andrzej12311 - 2010-05-13, 09:25
andrzej12311 napisał/a: | koncach |
końcókach drążków oczywiście
andrzej12311 - 2010-05-17, 12:32
Witam! W piątek byłem na stacji diagnostycznej i okazało się, że:
- łaczniki stabilizatora oraz gumy;
- sworzeń wahacza
- kańcówki drązków kierowniczych
- i niestety amortyzatory z osprzętem kwalifikują się do wymiany.
Troszkę mnie to zszokowało ale jakoś daje radę i jednak zakładam stalówki. Szkoda zawieszenia na taki profil i polskie dziurawe drogi.
Pozdrawiam
|
|