|   | 
								Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento | 
								  | 
							 
						 
						 
						
						Inne auta forumowiczów - BMW E36 323 by Bakus 
						
												 Bartek - 2010-05-14, 16:33 Temat postu: BMW E36 323 by Bakus W końcu udało się znaleźć następce Ventyla      Jest to BMW E36 323 sprowadzone ze Szwajcarii. W skrócie: 
 
Rocznik 1996
 
Silnik M52B25, 2.5 litra, 170KM, 245 Nm     
 
Przebieg 250tys. (chyba oryginał, ostatni wpis w książce serwisowej przy 235tys w grudniu 2009)
 
Wyposażenie - klimatronik, kontrola trakcji, dwa jaśki, el. szyby i lusterka, ABS, OBC, wspomaganie, centralny zamek. 
 
Co więcej mogę napisać, jest M-pakietowy zderzak i lusterka (które pewnie wylecą), bardzo zadbane wnętrze (nieomal tak jak miałem w  Vencie) i 15" alufelgi (przy dobrych wiatrach wpadną niedługo jakieś 17     ). Wrażenie z jazdy niesamowite, silnik ciągnie na każdym biegu od najniższych obrotów. Mam nadzieję że samochód będzie sprawował się tak jak sprawowało się Vento      Parę zdjęć z aukcji: 
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
Więcej zdjęć jak umyję samochód      Dodam tylko że na żywo prezentuje się dużo lepiej    
												 Vento-Łukasz - 2010-05-14, 17:15
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | lusterka (które pewnie wylecą) | 	   popieram w 100%
 
 	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | 15" alufelgi (przy dobrych wiatrach wpadną niedługo jakieś 17 | 	  
 
nom to trymam kciuki
 
 
bardzo ładna beemka    powodzonka w eksploatacj   
												 Bartek - 2010-05-14, 17:22
  Lusterka są na szczęcie ori BMW nie żadna wieś ale jakoś do sedana mi nie pasują, no chyba że dojdzie do tego reszta M-Pakietu      Zapomniałem dodać że w samochodzie jest całkiem nieźle grające audio, radio JVC KD-G821 a do reszty jeszcze nie dotarłem    
												 vwkrzysio - 2010-05-14, 17:27
  ładna bunia    
 
kolorek najbardziej mi się podoba    
 
no i widać że zadbany furak
												 TomeQTomeQ - 2010-05-14, 17:36
  ee no extra fura    lusterka zostaw bo to oryginała jest dodaj koło z pod znaku M i bezie piekny samochód (teraz jest piekna)
												 Paweł J. - 2010-05-14, 18:07
  Dobra fura...wygląda na zadbaną, chyba wykładzina wewnątrz lekko przybrudzona    , ale poza tym jest super.
 
 
Dasz dobre koło i bedzie szał.
												 Wąski 2 - 2010-05-14, 18:32
  ładniutka sztuka ,a powiedz mi dlaczego ona ma zdeś z produ od m-ki   
												 Bartek - 2010-05-14, 18:37
  Wykładzina jest ok, dywanik jest mocno styrany bo siedzi tam od nowości      Zderzak i lusterka były zakładany w Szwajcarii, są nawet na to TUV'y. Widocznie szwajcarowi bardziej podobał się M-Technik niż zwykły i założył, szkoda że nie poszedł za ciosem i nie założył również tylnego zderzak, listw i progów M-Technika      No ale cóż nie można mieć wszystkiego    
												 Arcaj - 2010-05-14, 20:28
  całkiem sympatyczna betka   
												 Lwomati - 2010-05-15, 21:48
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | W końcu udało się znaleźć następce Ventyla  | 	  
 
troszku słabo.. nie przepadam za betkami a w szczególności za E36...
 
co by nie mówić to furka jest zadbana i prezentuje się elegancko. Silniczek też niczego sobie    
 
Ten zadarty wydech mi się nie podoba. Niemniej jednak niech Ci furak służy    
												 spyro - 2010-05-15, 22:12
  ja również jakoś bety średnio lubię, ale egzemplarz wygląda zacnie. Kolorek bardzo fajny no i te lusterka, choć oryginał to przez agrotuningowców takie lustra źle się kojarzą... Dobre koło i nie będzie źle...
												 mateusz_vento - 2010-05-15, 22:28
  Niech się sprawuje jak najlepiej   
 
miałem 318i w takiej samej budzie tylko z 1997    i z trochę uboższym wyposażeniem
 
 
Moja była ex tak się prezentowała:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17" Ci wystarczą 18" są troszkę za duże     
 
 
powodzenia w użytkowaniu.
												 Bartek - 2010-05-16, 06:29
 
  	  | Lwomati napisał/a: | 	 		  | troszku słabo.. nie przepadam za betkami a w szczególności za E36...  | 	  
 
 
 	  | spyro napisał/a: | 	 		  | ja również jakoś bety średnio lubię | 	  
 
 
Ja zawsze miałem słabość do tej marki, pomimo tych wszystkich stereotypów. Moja rodzicielka jak zobaczyła czym przyjechałem z wyprawy stwierdziła że wrzuci mi granat do środka i będzie miała sok z burka      Ale co tu dużo pisać, dźwięk silnik i prowadzenie tego samochodu rekompensuje wszystko     
 
 
 	  | Lwomati napisał/a: | 	 		  | Ten zadarty wydech mi się nie podoba | 	  
 
 
No właśnie z tym wydechem to szwajcar dał ciała, to jest wydech remusa z prostymi końcówkami na które nałożone są te zadarte. Będzie trzeba to zdjąć ale wszystko w swoim czasie     
 
 
 	  | spyro napisał/a: | 	 		  | te lusterka, choć oryginał to przez agrotuningowców takie lustra źle się kojarzą... | 	  
 
 
Tak jak pisałem wcześniej, lusterka prawdopodobnie wylecą i to nie tylko ze względu na wygląd ale bardzo mało w nich widać. Można za nie przytulić dobre pieniądze więc starczy na normalne lustra i jakieś inne gadżety     
 
 
 	  | mateusz_vento napisał/a: | 	 		  17" Ci wystarczą 18" są troszkę za duże   
 
 | 	  
 
 
Jak już dorobię się jakiegoś koła to zdecydowanie będę to 17", kebab leży troszeczkę niżej niż seria więc nie będę szalał ze średnicą koła     
 
 
 	  | mateusz_vento napisał/a: | 	 		  miałem 318i w takiej samej budzie tylko z 1997    | 	  
 
 
Moja jest z września 96', pierwsza rejestracja pod koniec października    
												 mateusz_vento - 2010-05-16, 09:16
  moja była z lipca    i też miałem obniżoną 40/40 niby nic takiego kolesie jeżdżą na 19" w takiej budzie i na full glebie no ale ja się przekonałem że nie jest to takie hop-siup na nasze kochane polskie drogi    
												 Bartek - 2010-07-21, 14:44
  Wpadły nowe koła, niby nic wielkiego ale od razu zmieniła się prezencja Turasa     Koło to RH X-Rad 17x8J, na początek myślę że wystarczy a na przyszły sezon na tył poszukam dwóch 10J     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
												 Mlody~ - 2010-07-21, 16:26
  Ładnie wygląda          Lusterka zmień na zwykłe i będzie git    
												 Bartek - 2010-07-21, 16:54
  Do lusterek już przywykłem, dojdzie reszta M-Technica z czasem i będą jak znalazł    
												 shakur - 2010-07-21, 17:19
  Kolego jak chcesz mam pare drobiazgów do tego modelu mpakiet   
												 sebastian - 2010-07-21, 18:00
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | silnik ciągnie na każdym biegu od najniższych obrotów. | 	  
 
Masz Vanosa? (chodzi o zmienne fazy rozrządu)
 
Kolorek fajny, ale też mi jakoś te beemki się nie widzą, e46 już ładniejsze ale to moje zdanie    A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, bo zawsze mnie to ciekawiło, jak się wsteczny wrzuca?
												 Bartek - 2010-07-21, 18:39
  Mam Vanosa      Wsteczny wrzucasz tak jak jedynkę tylko drążek trzeba przyciągnąć do siebie tzn. jest jakby przed jedynką    
												 sebastian - 2010-07-21, 18:46
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | Mam Vanosa | 	   osz Ty     
 
 	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | Wsteczny wrzucasz tak jak jedynkę tylko drążek trzeba przyciągnąć do siebie tzn. jest jakby przed jedynką | 	  
 
nie zakumawszy   
												 Bartek - 2010-07-21, 18:55
  W VW jak wrzucasz wsteczny to wciskasz drążek i wbijasz w miejsce jedynki, w BMW zamiast wciskać odciągasz go w lewą stronę aż wskoczy w swoje miejsce i  dajesz do przodu      A Vanos to standard w R6 od 92 roku więc żadna rewelacja, więcej do psucia    
												 sebastian - 2010-07-21, 19:00
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | w BMW zamiast wciskać odciągasz go w lewą stronę aż wskoczy w swoje miejsce i dajesz do przodu | 	  no to teraz już wiem   
 
 	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | więcej do psucia | 	   no i do spalania pewnie też. A spytam, jakbyś mógł sprawdzić elastycznośc tego silnika, a jeszcze lepiej, jakbyś nagrał przyspieszenie:
 
-od 60-100 na czwórce, wciskając od razu gaz w podłogę
 
-od najniższych obrotów na dwójce (jak samo auto się na dwójce toczy bez gazu) i wciskając również gaz w podłogę - chodzi mi jak zbiera się od dolnej granicy ten vanos.
 
 
Byłbym Ci bardzo wdzięczny   
												 Bartek - 2010-07-22, 10:34
  Vanos załącza się przy około 4 tys obrotów, wtedy czuć wyraźną poprawę przyspieszenia (wciska w fotel). Ja mam silnik M52 z aluminiowym blokiem, podobno z dołu zbiera się lepiej od starego M50, jak będę miał chwilę to nagram jak to się zbiera. Co do spalania, mój silnik jest podobno jednym z oszczędniejszych R6 w gamie BMW z tamtych lat, przy dosyć ostrej jeździe w mieście łyka 13-14 litrów, przy normalnej bez kręcenia silnika pod czerwoną kreskę na obrotomierzu około 12 ( mi się jeszcze nie zdarzyło      ). W trasie zszedłem poniżej 9 jadą 120-130km/h.
												 Rafik - 2010-07-22, 10:44
  vento bylo ładniejsze bemka nie przepadam za tym modelem ale wazne aby Ci dobrze służył kolorek mi sie podoba moc tez ładna         Powodzenia w eksploatacji    Bezawaryjnosci   
												 sebastian - 2010-07-22, 12:23
 
  	  | Bartek napisał/a: | 	 		  | Vanos załącza się przy około 4 tys obrotów | 	  eee to bez rewelacji wcale... myślałem, że to działa od najmniejszch obrotów, że nie ma żadnej dziury w przyspieszeniu, że ładnie będzie ciagnęło, a tu widzę, ze dupa   
 
 
Nooo, ale mimo wszystko jak będziesz miał czas to mi nagraj te filmiki jak się zbiera bo i tak jestem ciekaw jak to idzie.   
												 wojtaszlodziejowka - 2010-07-22, 12:29
  
 
 
czsami nie sprzedales tej bmw gosciowi z rzeszowa??
												 Bartek - 2010-07-22, 12:33
 
  	  | sebastian napisał/a: | 	 		  eee to bez rewelacji wcale... myślałem, że to działa od najmniejszch obrotów, że nie ma żadnej dziury w przyspieszeniu, że ładnie będzie ciagnęło, a tu widzę, ze dupa    | 	  
 
 
Vanos działa jak każde zmienne fazy rozrządu, tu nie chodzi o to żeby szedł z dołu tylko o to żeby poniżej 4tys. mniej palił a jak chcesz przy... to faza się zmienia i jest jazda    
												 Bartek - 2011-06-18, 19:08
  Odświeżę trochę temat, turas dostał nowe koła ori Motorsporty 17x7,5J. Wpadły też listwy boczne i progi m-technika.
 
 
  
 
 
  
 
 
Samochód świeżo zdjęty z lewarka więc straszna koza     
 
 
 
												 Lwomati - 2011-06-18, 23:16
  coraz bliżej do m-power     
 
jak już wspominałem, nie podoba mi się E36, ale Twoja nabiera odpowiedniego smaku      bardzo ładnie.
												 Paweł J. - 2011-11-06, 20:37
 
  	  | Cytat: | 	 		  eee to bez rewelacji wcale... myślałem, że to działa od najmniejszch obrotów, że nie ma żadnej dziury w przyspieszeniu, że ładnie będzie ciagnęło, a tu widzę, ze dupa    | 	  
 
Czy ja wiem....smigałem tym w weekend z tym że w 523i e39.....silnik jest naprawde elastyczny......smiem twierdzić że ta wolnossąca benzyna lepiej się zbiera z 1500 obrotów niż uturbiony AGR z 2500, dalej porównania juz nie ma      
 
 
No i to faktycznie pije 12 litrów gazu, więc jest git, jedyna wada to dwumas, ale ponoć nie siada tak jak w uturbionych jednostkach.......ładna buda.....konkretne serducho pod maską. które rwie do przodu......także gratuluję zakupu.   
												 zeniTh - 2011-11-06, 20:42
  kolega ma 320 coupe b+g w automacie, masakra jak mu to jedzie (przynajmniej dla mnie), to Twoje musi rwać asfalt ;D
 
 
sam jakbym miał kupować BMW to tylko E46 coupe 320 benzyna, inne jakoś mnie nie przekonują 
 
 
ale Twoja ładna sztuka, lusterka mi się nie podobają ;/ wolę ori, a co do koloru to rzadko spotykany   
												 Wąski 2 - 2011-11-07, 19:09
  nono a kolega nie szuka felg bo mam 17" felgi do sprzedania z bmw   
												 Przemek - 2011-11-07, 21:10
 
  	  | zeniTh napisał/a: | 	 		  |  jakbym miał kupować BMW to tylko E46 coupe 320 benzyna, inne jakoś mnie nie przekonują  | 	  
 
jakbyś kupił e46 touring 330xd to byś zmienił zdanie
												 zeniTh - 2011-11-07, 21:29
 
  	  | ventylek86 napisał/a: | 	 		  | jakbyś kupił e46 touring 330xd to byś zmienił zdanie | 	  
 
 
tzn chodziło mi o model i nadwozie, a nie o silnik    
 
tylko e46 coupe mi się podoba
												 
					 | 
				 
			 
		 |