Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Dużo pali schodzi z obrotów nie chce iść

kulkiry - 2010-05-22, 23:44
Temat postu: Dużo pali schodzi z obrotów nie chce iść
To mój pierwszy post na forum, więc chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Otóż mam problem z moją ventką. Pali około 15l/100km , mieszanka bardzo bogata (sprawdzane) gdy przytrzymam gaz w pewnym położeniu to powyżej 2000 obr schodzi o ok 700 i znowu rośnie i tak w kółko. Obroty biegu jałowego ~1400 (zapłon rozrząd dobrze ustawiony) Samochód cierpi na niedobór mocy. Sonda, silniczek krokowy, monowtrysk, czujnik temperatury na pewno dobre. Próbowałem się podpiąć pod VAG-a ale komputer odmawia współpracy i nie chce się połączyć. Byłbym wdzięczny gdybyście coś poradzili. Jestem otwarty na wszelkie sugestie

vezet22 - 2010-05-23, 16:53

Na początku musisz rozwiązać problem z komunikacją auta z vagiem (sprawć w gniezdzie czy jest + i masa, i dwa kabelki idą do komunikacji z sterownikiem), może masz jakieś kable do sterownika uszkodzone, sprawć wtyke do sterownika.
kulkiry - 2010-05-23, 17:45

+ i masa na pewno jest a vento mam rok 93 ale komputer może być starszy, trzeba chyba będzie błyskać tylko nie wiem dokładnie jak to się robi. Na forum nie znalazłem więc będę wdzięczny jak ktoś napisze. Zewrzeć trzeba K i L a do drugiej wtyczki podłączyć diodę z opornikiem? Dobrze pisze?
vezet22 - 2010-05-23, 18:54

kulkiry, w vw nie odczytasz kodów błędów za pomocą kodów błyskowych tak jak w oplu. Skoro piszesz że + i - są w gnieżdzie to jeszcze sprawć te dwa pozostałe w gnieżdzie czy nie mają przerwy po drodze do sterownika .
Albo masz coś nie teges z vagiem ;)
Jest jeszcze opcja że ECU się posypał .

kulkiry - 2010-05-23, 20:59

vezet22 napisał/a:
Albo masz coś nie teges z vagiem


Z vagiem wszystko ok. Inne samochody sprawdzane były. Jeszcze pod KTS-a podłączałem, ale nic z tego.

vezet22 napisał/a:
w vw nie odczytasz kodów błędów za pomocą kodów błyskowych


dlaczego? Ja znalazłem opisy błędów i kody w necie. Wątpie żeby komuś się chciało pisać stronę o kodach błyskowych dla picu


Sprawdzę jutro te połączenia

vezet22 - 2010-05-23, 22:16

znalazłeś opis błędów i ich numery (inne dla VAG-a a inne dla KTS-a) ps. propo KTS-a to nie polecam na nim diagnostyki Volkswagena poniewasz pracowałem na takim kts550 i powiem że se nieradzi, podpinam T5 na kts zero błędów, podpinam vaga 3 błędy ;)
Ale czy dla kodów błyskowych czy dla komputerowej diagnostyki musi być komunikacja a Ty jej niemasz, więc sprawć te kabelki i tą kostke od ECU.
Powodzenia :D

kulkiry - 2010-05-24, 19:10

http://www.vwgolf.pl/pora...h-silniki-pnrp/

sam zobacz o co mi chodzi.


Sprawdziłem przewody do sterownika i się okazało, ze jeden był przerwany!
Polutowałem i wszystko jest ok spaliny czyste idzie lepiej, obroty spadły i nie falują i ogólnie jest git

Dzięki za radę.

Nie sprawdzałem jeszcze czy sterownik połączy się teraz z vagiem ale sprawdze pojutrze.
Pozdro

vezet22 - 2010-05-25, 00:48

w tej poradzie masz stare jednostki vw ;)
kulkiry napisał/a:
Sprawdziłem przewody do sterownika i się okazało, ze jeden był przerwany!
tak jak podejrzewałem
kulkiry - 2010-05-26, 16:58

Połączenie z vagiem odbywa się teraz bezproblemowo. Wykrył 2 błędy

1. Potencjometr przepustnicy
2. Czujnik położenia wałka rozrządu (?)

Po skasowaniu został ten drugi, ale coś mi się zdaje, że tam niema tego czujnika

vezet22 - 2010-05-27, 21:47

a nie był to błąd "czujnik hala brak sygnału''?? na zgaszonym silniku normalka, odpalasz i błąd znika.
kulkiry napisał/a:
2. Czujnik położenia wałka rozrządu (?)

w ABS niema czujnika wałka rozrządu

pablomed - 2010-05-29, 21:17

vezet22 napisał/a:
w ABS niema czujnika wałka rozrządu
w opisach błędów z VAG to właśnie oznacza czujnik halla w aparacie zapłonowym
vezet22 - 2010-05-30, 22:15

tak jak pisałem wyżej że na zgaszonym silniku zawsze będzie ten błąd ...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group