|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Wymiana gum wachacza
grubby_m - 2010-05-30, 20:29 Temat postu: Wymiana gum wachacza Witam wymieniam często ostatnio tylnie gumy wachacza
Wiem ze wazne jest położenie gumy
foto dla przypomnienia wahacza i gumy:
Na początku moj staruszek kupił jakies "tanie" ale ja nastepnym razem kupiłem febiego ktorego źle założyłem wg mnie bo moj staruszek byl mondry za 3 razem kupiłem febiego i zalozyłem wg strzałki i oznaczenia czyli tak aby guma pracowała w osi zakresu ruchu
Moze ja sie myle i na to wygląda bo po przejechaniu jakis 4-5tys są luzy i to galante.
Jak to zrobić aby bylo dobrze??
vezet22 - 2010-05-30, 22:49
załóż politerany
Paweł J. - 2010-05-30, 22:51
vezet22 napisał/a: | załóż politerany |
Będzie hardcore
vezet22 - 2010-05-30, 22:55
najlepiej żółte bo wogule nie pracują znam to z autopsji
grubby_m - 2010-05-31, 13:58
ej ale to one dobre są bo nigdy nie miałem stycznosci z tym
Moze ktos opisac jak to sie sprawuje
Hormon - 2010-05-31, 14:33
Załóż Lemforda i zapomnisz tulejkach.
grubby_m - 2010-05-31, 19:38
znalazlem na allegro za okolo 100 plus przesyłka"
tylko jak je montowac w wachaczu??
A nie są zbyt twarde i nie przenoszą drgań?
archeolog - 2010-05-31, 20:28
Ja je wymieniałem tydzień temu montuje się je na prasie i tak samo demontuje 12T wystarczy na gumie jest strzałka która ma być skierowana w stronę przegubu wahacza (zwrotnicy)
grubby_m - 2010-06-01, 20:20
a montował ktos te 'plastikowe'???
vezet22 - 2010-06-02, 00:43
grubby_m napisał/a: | a montował ktos te 'plastikowe'??? |
plastikowe raczej nie
ja zamontowałem u siebie politeranowe i jest super ''czyt.twardo''
Paweł J. - 2010-06-02, 07:40
vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
grubby_m - 2010-06-02, 19:00
Paweł J. napisał/a: | vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno |
własnie jest sztywno czyli w TD moze przenosic drgania czy cos???
vezet22 - 2010-06-03, 00:44
Paweł J. napisał/a: | vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno |
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze
archeolog - 2010-06-20, 15:09
Nie to że wogóle nie pracuje tylko stawia większy opór znacznie większy Bo jakby nie pracował wcale to po co amortyzatory i sprężyny
grzegorz07555 - 2010-06-20, 15:35
vezet22 napisał/a: | Paweł J. napisał/a: | vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno |
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze |
jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam
Paweł J. - 2010-06-20, 16:57
grzegorz07555 napisał/a: | (kupiłem te żółte) |
Jeśli mnie pamięć nie myli to Levis też chyba zółte zapodał do auta i tez były przeboje z wahaczami
grzegorz07555 - 2010-06-21, 23:34
szkoda ze je wywaliłem, to zapodał bym fote, normalnie pękły na pół, najpierw lewy potem prawy.
szaman - 2010-06-22, 15:06
nie ma tragedi ja u siebie w golfie mam czerwone poliuretany i nie jest zle pomimo ze twardsze ale ogolnie polecam
Paweł J. - 2010-06-22, 16:23
Cytat z aukcji:
Obecnie mamy w ofercie dwie odmiany stosowanego materiału - w zależności od preferencji klientów:
* wersja NORMAL - o twardości ok 80shA (kolor czerwony), zbliżona do oryginalnej stosowanej przez producenta pojazdu, jednakże wykonanie z poliuretanu gwarantuje trwałość i przedłużoną żywotność zawieszenia,
* wersja TUNING/SPORT/EXTREME - zalecana do pojazdów tuningowanych (np. obniżanych), zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, stosowana w zawieszeniach sportowych (twardość ok 90shA, kolor żółty).
grzegorz07555 - 2010-06-22, 23:59
szaman, dobrze że nie masz czarnych, te do dopiero są mega twarde
szaman - 2010-06-23, 17:29
sorka panowie zle tam napisałem chodziło mi o żółte bo czerwone są w zapasie
sysio_k - 2010-07-02, 19:28
witam wszystkich,mam pytanie a mianowicie czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku cz trzeba raczej udać sie z tym do mechanika?
krzeszak - 2010-07-02, 19:49
sysio_k napisał/a: | czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku |
dać da rade ale i tak będziesz musiał jechać na ustawienie geometrii ... łatwiej się wymienia jak sie ściągnie cala belkę
Arcaj - 2010-07-02, 19:51
jasne że da się samemu
sysio_k - 2010-07-03, 04:44
no dobra z gory dzięki za info,chyba raczej udam sie z tym do mechanika koszt pewnie bedzie nie wielki a zwłaszcza że te tuleje już mam dziękować
pablomed - 2010-07-03, 19:14
Da się ale robota nie jest przyjemna ponieważ bardzo ciężko wyjąć stare tuleje, trzeba użyć metod siłowych nie zawsze dostępnych w domu. A z tą zbieżnością - nie wiem po co.
Arcaj - 2010-07-03, 19:42
dobry młotek i przecina i już wychodzi. A jak nie może to nagrzewasz i schodzi ładnie
sysio_k napisał/a: | koszt pewnie bedzie nie wielk |
żebyś się nie zdziwił
w warsztacie potrwa to 2-3 godziny. A wątpię żeby ktoś za tyle czasu wziął 100 zł
Mlody~ - 2010-07-03, 22:35
Ostatnio to robiłem, tak jak powiedział Arcaj, trwało to 3 godziny, płaciłem 160 zł.
archeolog - 2010-07-04, 00:52
To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu
Paweł J. - 2010-07-04, 07:32
archeolog napisał/a: | To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu |
Chodzi o to że z tyłu nie ma żadnej zbieżności....jedynie co się tam reguluje to uszy od belki i je mozna na zle miejsce dokręcić przez co belka może być przesunięta i samochód może robić 4 ślady, ale jako-takiej zbiezności z tyłu nie ma, a kąty pochylenie tylnych kół są na stałe.
FWD350 - 2010-07-05, 00:22
z tyłu masz stałe mocowania belki i tam nic nie ustawiasz to nie kija ze masz 3 drążki(masakra nierobie tego więcej) w vw nie masz z tyłu drążków do ustawiana zakrecasz na śruby i tyle.
levis521 - 2010-07-05, 00:32
grzegorz07555 napisał/a: | vezet22 napisał/a: | Paweł J. napisał/a: | vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno |
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze |
jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam |
Hehe,mialem to samo,tez mi wahacze popękały od tego
FWD350 - 2010-07-05, 00:38
levis521, bo takie tuleje nie są do jazdy co dziennej tylko na tor jakie dzióry sa na polskich drogach a ta tuleje poliuretanowa jest wytrzymalsza od seryjnego wahacza
archeolog - 2010-07-07, 00:13
Albo obspawać wahacze ,a w którym miejscu się poddają ?
|
|