Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wymiana gum wachacza

grubby_m - 2010-05-30, 20:29
Temat postu: Wymiana gum wachacza
Witam wymieniam często ostatnio tylnie gumy wachacza

Wiem ze wazne jest położenie gumy
foto dla przypomnienia wahacza i gumy:


Na początku moj staruszek kupił jakies "tanie" ale ja nastepnym razem kupiłem febiego ktorego źle założyłem wg mnie bo moj staruszek byl mondry za 3 razem kupiłem febiego i zalozyłem wg strzałki i oznaczenia czyli tak aby guma pracowała w osi zakresu ruchu
Moze ja sie myle i na to wygląda bo po przejechaniu jakis 4-5tys są luzy i to galante.

Jak to zrobić aby bylo dobrze??

vezet22 - 2010-05-30, 22:49

załóż politerany :diabeł:
Paweł J. - 2010-05-30, 22:51

vezet22 napisał/a:
załóż politerany :diabeł:

Będzie hardcore :diabełek:

vezet22 - 2010-05-30, 22:55

najlepiej żółte bo wogule nie pracują :diabeł: znam to z autopsji :D
grubby_m - 2010-05-31, 13:58

ej ale to one dobre są bo nigdy nie miałem stycznosci z tym
Moze ktos opisac jak to sie sprawuje

Hormon - 2010-05-31, 14:33

Załóż Lemforda i zapomnisz tulejkach.
grubby_m - 2010-05-31, 19:38

znalazlem na allegro za okolo 100 plus przesyłka"

tylko jak je montowac w wachaczu??
A nie są zbyt twarde i nie przenoszą drgań?

archeolog - 2010-05-31, 20:28

Ja je wymieniałem tydzień temu montuje się je na prasie i tak samo demontuje 12T wystarczy na gumie jest strzałka która ma być skierowana w stronę przegubu wahacza (zwrotnicy)
grubby_m - 2010-06-01, 20:20

a montował ktos te 'plastikowe'???
vezet22 - 2010-06-02, 00:43

grubby_m napisał/a:
a montował ktos te 'plastikowe'???

plastikowe raczej nie ;)
ja zamontowałem u siebie politeranowe i jest super ''czyt.twardo'' :diabeł:

Paweł J. - 2010-06-02, 07:40

vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....

Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno ??

grubby_m - 2010-06-02, 19:00

Paweł J. napisał/a:
vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....

Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno ??

własnie jest sztywno czyli w TD moze przenosic drgania czy cos???

vezet22 - 2010-06-03, 00:44

Paweł J. napisał/a:
vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....

Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno ??

na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze :D

archeolog - 2010-06-20, 15:09

Nie to że wogóle nie pracuje tylko stawia większy opór znacznie większy :P Bo jakby nie pracował wcale to po co amortyzatory i sprężyny ?? :D
grzegorz07555 - 2010-06-20, 15:35

vezet22 napisał/a:
Paweł J. napisał/a:
vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....

Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno ??

na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze :D


jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam :tazz:

Paweł J. - 2010-06-20, 16:57

grzegorz07555 napisał/a:
(kupiłem te żółte)

Jeśli mnie pamięć nie myli to Levis też chyba zółte zapodał do auta i tez były przeboje z wahaczami :mysli:

grzegorz07555 - 2010-06-21, 23:34

szkoda ze je wywaliłem, to zapodał bym fote, normalnie pękły na pół, najpierw lewy potem prawy. :tazz:
szaman - 2010-06-22, 15:06

nie ma tragedi ja u siebie w golfie mam czerwone poliuretany i nie jest zle pomimo ze twardsze :P ale ogolnie polecam :)
Paweł J. - 2010-06-22, 16:23

Cytat z aukcji:

Obecnie mamy w ofercie dwie odmiany stosowanego materiału - w zależności od preferencji klientów:

* wersja NORMAL - o twardości ok 80shA (kolor czerwony), zbliżona do oryginalnej stosowanej przez producenta pojazdu, jednakże wykonanie z poliuretanu gwarantuje trwałość i przedłużoną żywotność zawieszenia,

* wersja TUNING/SPORT/EXTREME - zalecana do pojazdów tuningowanych (np. obniżanych), zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, stosowana w zawieszeniach sportowych (twardość ok 90shA, kolor żółty).

grzegorz07555 - 2010-06-22, 23:59

szaman, dobrze że nie masz czarnych, te do dopiero są mega twarde :diabełek: :tazz:
szaman - 2010-06-23, 17:29

sorka panowie zle tam napisałem chodziło mi o żółte bo czerwone są w zapasie :P
sysio_k - 2010-07-02, 19:28

witam wszystkich,mam pytanie a mianowicie czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku cz trzeba raczej udać sie z tym do mechanika? :]
krzeszak - 2010-07-02, 19:49

sysio_k napisał/a:
czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku

dać da rade ale i tak będziesz musiał jechać na ustawienie geometrii ... łatwiej się wymienia jak sie ściągnie cala belkę ;)

Arcaj - 2010-07-02, 19:51

jasne że da się samemu
sysio_k - 2010-07-03, 04:44

no dobra z gory dzięki za info,chyba raczej udam sie z tym do mechanika koszt pewnie bedzie nie wielki a zwłaszcza że te tuleje już mam :] dziękować
pablomed - 2010-07-03, 19:14

Da się ale robota nie jest przyjemna ponieważ bardzo ciężko wyjąć stare tuleje, trzeba użyć metod siłowych nie zawsze dostępnych w domu. A z tą zbieżnością - nie wiem po co.
Arcaj - 2010-07-03, 19:42

dobry młotek i przecina i już wychodzi. A jak nie może to nagrzewasz i schodzi ładnie
sysio_k napisał/a:
koszt pewnie bedzie nie wielk

żebyś się nie zdziwił
w warsztacie potrwa to 2-3 godziny. A wątpię żeby ktoś za tyle czasu wziął 100 zł

Mlody~ - 2010-07-03, 22:35

Ostatnio to robiłem, tak jak powiedział Arcaj, trwało to 3 godziny, płaciłem 160 zł.
archeolog - 2010-07-04, 00:52

To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu ??
Paweł J. - 2010-07-04, 07:32

archeolog napisał/a:
To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu ??

Chodzi o to że z tyłu nie ma żadnej zbieżności....jedynie co się tam reguluje to uszy od belki i je mozna na zle miejsce dokręcić przez co belka może być przesunięta i samochód może robić 4 ślady, ale jako-takiej zbiezności z tyłu nie ma, a kąty pochylenie tylnych kół są na stałe.

FWD350 - 2010-07-05, 00:22

z tyłu masz stałe mocowania belki i tam nic nie ustawiasz to nie kija ze masz 3 drążki(masakra nierobie tego więcej) w vw nie masz z tyłu drążków do ustawiana zakrecasz na śruby i tyle.
levis521 - 2010-07-05, 00:32

grzegorz07555 napisał/a:
vezet22 napisał/a:
Paweł J. napisał/a:
vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....

Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno ??

na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze :D


jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam :tazz:


Hehe,mialem to samo,tez mi wahacze popękały od tego :(

FWD350 - 2010-07-05, 00:38

levis521, bo takie tuleje nie są do jazdy co dziennej tylko na tor jakie dzióry sa na polskich drogach a ta tuleje poliuretanowa jest wytrzymalsza od seryjnego wahacza
archeolog - 2010-07-07, 00:13

Albo obspawać wahacze ,a w którym miejscu się poddają ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group