Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Climatronic

sebastian - 2010-06-02, 18:38
Temat postu: Climatronic
Koledzy pytanko mam. Posiadam klimę climatronik, ale mam spuszczony czynnik chłodzący, czyli tak w zasadzie to jej nie mam. czy pomimo braku tego czynnika może wszystko reszte działać normalnie? Sprężarka klimy i inne jej komponenty są automatycznie wyłączone jak nie ma tego czynnika i nawiew może sobie normalnie działać, nawet jak ustawię temperaturę najniższą to może tak chodzić, nic się złego nie stanie? Niby po różnych warsztatach gdzie zajmują się klimatyzacjami pytałem się, to nic nie szkodzi, bo automatycznie zabezpieczenie działa, ale żeby miec tak 100% pewności, wolę się was spytać, czy na pewno nic się nie stanie?
vezet22 - 2010-06-03, 00:41

Tak jak piszesz że jeżeli nie masz czynnika w układzie to automatycznie czujniki wyłączają kompresor klimatyzacji.
Pytanie dlaczego niema u Ciebie czynnika ?? dziura w ukł. ?? Bo ogólnie jeżeli jest pusty układ klimatyzacji to napewno nie jest to dobrze dla niego. A mianowicie jeżeli masz dzióre w układzie to jest on nararzony na czynniki zewnętrzne, (wilgoć, korozja,), następnie niszczy się osuszacz ukł. klimatyzacji bo chłonie z zewnątrz wilgoć, kompresor jest narażony na korozje i ogólnie cały układ . Ale wszystko zależy jak długo masz zamiar tak jezdzić ?? Bo jak krótki okres to ok ale jak długo to puzniej mogą być problemy przy prubie naprawy klimy ;)

sebastian - 2010-06-03, 09:05

vezet22 napisał/a:
Pytanie dlaczego niema u Ciebie czynnika

dlatego, że został spuszczony przez kogoś. Ale układ miałbyć szczelny bo nic nie było robione. jednak gdy pojechałem na nabicie to sprawdzili mi najpierw szczelność metodą wytwarzania próżni czy jak to tam się zwie i na komputerze u nich pokazało że jest nieszczelny układ. Ale oni nie zajmuja się serwisowaniem klimy tylko napełnianiem, więc zrezygnowałem z dalszego napełniania i umówiłem się by mi sprawdzili tam, gdzie sie tym zajmują.
No mam na weekend do przejechania jakieś 600 km na dwa dni, więc chyba nic się nie stanie?

vezet22 - 2010-06-03, 22:30

ogólnie jak tam jakiś okres pojezdzisz to się nic niestanie ;)
sebastian - 2010-06-04, 07:46

No to gicior, już spokojniejszy jestem. Dzięki za wyjaśnienie :)
pablomed - 2010-06-04, 19:15

Odłacz na wszelki wypapdek wtykę od sprzegła kompresora i jeździj, ale im dłużej zwleczesz z naprawa tym wieksze ryzyko ustreki z powodów jak koledzy wyżej napisali.
sebastian - 2010-06-04, 21:36

Mam chłodnicę klimy do wymiany - stamtąd idzie nieszczelność, wali jak cholera jak wpuścili azot. Koszt skraplacza 400 zł tak mniej więcej, robota na parę godzin, bo cały przód trzeba wybebeszać. No i zachciało mi się klimy.
sebastian - 2010-06-07, 21:41

Czy w momencie włączenia klimy oba wiatraki na chłodnicy powinny się kręcić, czy tylko jeden? U mnie włącza się tylko jeden, ten mniejszy. czytam po różnych forach i sam juz nie wiem - jedni piszą, ze tak, drudzy inaczej... W ogóle to nie zauwazyłem, żeby ten duży się włączył, co prawda silnik trzyma cały czas 90 st. ale jak włączę klimę to mały się uruchomi tylko, gdy wyłączę, wyłącza się.
vezet22 - 2010-06-08, 00:16

włącz się jeden a jak zagrzejesz mocno auto w upalny dzień to dopiero drugi wystartuje ;)
Ale ciężko to osiągnąć ponieważ cały czas chodzi już wentylator

kwazi30 - 2010-06-08, 09:13

ja mam wentylatory na jakimś pasku i dwa razem chodzą
pablomed - 2010-06-12, 19:29

tak jest zrobione w Vento i Golfie III, układ z dwoma silnikami wentylatorów jest w nowszych autach. Więc zawsze chodzą dwa, tyle że moga chodzić na I lub II a jeśli jest to i na trzecim biegu, startują raczej na II zawsze od razu po włączniu klimy
sebastian - 2010-06-13, 18:00

Już wszystko jest ok. Powodem była zawieszona szczotka na silniku i dlatego tylko jeden wentylator chodził. Rozebrałem, przeczyściłem i wszystko już śmiga. Także zaraz po uruchomieniu klimy startują dwa wentylatory. Jest tam tez sterownik pracy obu wentylatorów, jednocześnie albo niezależnie. Ale najważniejsze że już wszystko działa prawidłowo.
sebastian - 2010-06-15, 20:30

pytanko mam co do climatronica. Czy jest taka możliwość, że gdy jest gorąco na dworze, to klima się włącza sama (rzecz jasna i oczywista). A gdy jest chłodno, np. na wieczór albo z samego rana, to żeby była sama automatycznie wyłączona tylko żeby się włączała sama gdy będzie ku temu odpowiednia temperatura? Bo zauważyłem, że gdy mam opcję na auto, to czy jest zimno czy ciepło klima cały czas chodzi (22 st). Ja myślałem, że to działa na tej zasadzie ten tryb auto, że gdy chłodno jest to automatycznie się wyłącza klima i chodzi tylko zwykły nawiew.
sebastian - 2010-09-09, 18:09

Pytanie mam takie: czy w climatroniku jest jakiś sposób, żeby klimę odpalić zimą?
Bo był jednego dnie zimny poranek i klima nie wystartowała mi, na komputerze już pokazało śnieżynkę. A przecież zaleca się co jakiś czas odpalenie klimy (nie mam na myśli garażu czy jakiś innych dziwnych patentów). tak więc, czy to prawda jest i we wszystkich climatronikach tak jest i jaki inny sposób jest by ja uruchomić?

pablomed - 2010-09-10, 22:59

sebastian, z tego co wiem można okłamać czujnik temperatury, który jest gdzieś koło ECU. Czyli podgrzać albo dobrać zamiast niego opornik czy też po prostu zewrzeć kable, nie jestem pewien gdzieś pisano o tym na forum golfa
sebastian - 2010-09-11, 10:22

Czujnik to ja mam w zderzaku w kratce wlotu powietrza. Wiem, że mogę go przed uruchomieniem podgrzać suszarką to nie problem ale mi chodzi w czasie drogi jak zajdzie potrzeba włączyć klimatyzowane powietrze żeby sprężarka się uruchomiła
pablomed - 2010-09-12, 15:20

sebastian, sporo tego typu pytań jest na różnych forum VW, ale nie widziałem praktycznego rozwiązania. Dlaczego tak VW zrobił to nie wiem, ten próg 5 stopni powinien być nieco obniżony, przynajmniej koło zero stopni. To ograniczenie ma chronić klimę przed uszkodzeniem. Masz drugi czujnik jeszcze pod filtrem. Załóżmy że okłamiesz zewnętrzny wpinając w obwód odpowiednio dobrany opornik (można zmierzyć opór czujnik załóżmy przy 10 stopniach i wg tego go dobrać), powinno zadziałać, z tym że o ile wiem jak różnica temperatur z obu czujników powyżej 10 stopni to klimatronik zgłasza awarię i przestaje działać.
Sam jestem tym tematem zaciekawiony, czy mozna by bezpiecznie tak oszukać, no montująć opornik i dodatkowy włącznik gdzieś w kabinie do niego żeby używac przy takich umiarkowanych temperaturach koło zera stopni.

markus - 2011-11-11, 09:22

Wczoraj montowałem drugi panel od climatronica, bo poprzedni niestety spaliłem, i co się okazało? panel niby chodzi, ale nie przełącza nawiewu - przednia szyba - nogi- boczne szyby, no i nie zamyka obiegu. Na panelu da się przełączać te funkcje, ale nic się nie dzieje. No i sterowanie temperaturą też nie działa tzn czy jest na LO czy HI to tak samo dmucha średnio ciepłym. Dodam że nie pokazuje też temp. zewnętrznej. w miejscu stopni wyświetla tylko dwie kreski (-- ). Byłem wczoraj wieczorem u znajomka który podłączył pod Vag'a i stwierdził że w panelu jest wszystko ok, tylko przewód od czujnika temp zewnętrznej jest gdzieś przetarty. Czyżby dawał takie objawy?
markus - 2011-11-12, 14:41

spotkał się ktoś może z takim czymś na wyświetlaczu? Vag wskazał przetarcie przewodu od czujnika zewnętrznego, ale przewód sprawdzałem i jest ok.
sebastian - 2011-11-12, 19:16

Zrób test climatronika: Naciśnij jednocześnie przyciski: wiatrak- , temp.- , econ i tak trzymając je wciśnięte włącz zapłon. Wywali ilość błędów, między nimi poruszać się można przyciskami Temp. - i temp.+

Jednak moim zdaniem efekt taki uzyskać można po zmostkowaniu czujnika temp. więc najprędzej masz czujnik walnięty lub zwarcie na nim.

markus - 2011-11-13, 08:05

właśnie wczoraj szperałem w necie i nigdzie nie mogłem znaleść kombinacji przycisków, żeby zrobić test. Niby pisali econ z zamkniętym obiegiem itp. ale nic nie działało. Spróbuję Seba dzisiaj z tą kombinacją co podałeś. Wyświetlacz miga na początku 30 razy.
sebastian - 2011-11-13, 08:51

Sorry, to, co wcześniej napisałem, to pomyliło mi się dla innego trybu kontrolnego panelu...

Ma być tak:

Cytat:
Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +]

By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica.

Znane nam kody błędów:
000 Koniec listy błędów
306 czujnik temperatury w zderzaku
444 żadnych błędów w pamięci
511 czujnik temperatury w obszarze nóg



No a jeśli Ci wyświetlacz miga cały czas... Masz klimę sprawną? W sensie, czy jest czynnik w układzie?

markus - 2011-11-13, 09:03

wszystko było sprawne do momentu kiedy spaliłem poprzedni panel. Wczoraj kombinowałem już z przyciskami obieg zamknięty i econ, ale bez rezultatu. Jutro podjadę jeszcze do elektryka i sprawdzimy czujnik temp zewnętrznej. czy w ogóle dochodzi prąd do niego. Dziwi mnie też to, że nie da się sterować nawiewem na nogi, szybę itd Niby na wyświetlaczu przełącza ale nic się nie dzieje. No i temperatura wcale nie da się zwiększyć w kabinie. Wydaje mi się że któraś kostka może nie dawać prądu na sterowanie.
bradley - 2011-11-13, 10:53

sebastian napisał/a:
Sorry, to, co wcześniej napisałem, to pomyliło mi się dla innego trybu kontrolnego panelu...

Ma być tak:

Cytat:
Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +]

By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica.

Znane nam kody błędów:
000 Koniec listy błędów
306 czujnik temperatury w zderzaku
444 żadnych błędów w pamięci
511 czujnik temperatury w obszarze nóg



No a jeśli Ci wyświetlacz miga cały czas... Masz klimę sprawną? W sensie, czy jest czynnik w układzie?

Ten opis dotyczy golfa 4.
W golfie 3 wszystko musi byc do d., drogie i niedostepne :evil:

Jaki tam jest dokladnie blad? Zwarcie do masy, do plusa? Jak climatronic jeszcze dzialal w drugim vento to wypluwalo blad czujnika temp zewnetrznej. A ze czujnika pod reka nie mialem to przylutowalem rezystor cos chyba kolo 500Ohm i bledu juz nie rzucal. A temp. ta po lewej stronie panelu i tak sie zmieniala. Wiec czyzby temperatura bral jeszcze z czegos innego?

markus - 2011-11-13, 12:36

bradley napisał/a:
Ten opis dotyczy golfa 4.
dla tego nie mogę tą metodą zdiagnozować panela :( dziwna sprawa z tym nowym, na starym panelu wszystko było ok.
sebastian - 2011-11-13, 12:43

Na stronie golfa kiedyś czytałem, że ten test, jak i inne "ukryte" funkcje climatronika dotyczą zarówno golfa III, IV, jak i passatów B4, B5 itp. więc dziwne trochę, że nie halo coś z tym, ale jak to bradley napisał, że w G3 zawsze wszystko musi być inaczej i cholernie drogie.
pawelvw - 2011-11-13, 15:21

ja dziś zrobiłem ten test na klimie i z lewej strony miałem trzy 444 a z prawej dwa 00
sebastian - 2011-11-13, 15:49

pawelvw napisał/a:
ja dziś zrobiłem ten test na klimie i z lewej strony miałem trzy 444 a z prawej dwa 00
czyli klima zdrowa jak rydz. U mnie pokazuje tylko błąd klapy zamykającej obieg wewnętrzny, ale ta klapa jest sprawna, a błędu wywalić się nie da. 4FA
pawelvw - 2011-11-13, 15:58

klima sprawna po mimo tego że już 1,5 roku jeżdzę z nie działającym wentylatorem klimy który dwa dni temu wyleciał z auta i narazie jest bez tego wentylatora ale już zamówiłem nowy zamiennik i jak mi go dostarczą to zamontuje
markus - 2011-11-14, 10:06

gdzieś wczoraj wyczytałem w necie ze moja sytuacja z panelem, może wiązać się z ponownym kodowaniem go, za pomocą Vaga (tylko pełną wersją) wrrrrrrr
bradley - 2011-11-14, 10:39

markus napisał/a:
za pomocą Vaga (tylko pełną wersją)

to najmniejsze zmartwienie ;)
Trzeba miec tylko kabel.

markus - 2011-11-14, 11:11

bradley napisał/a:
Trzeba miec tylko kabel.

tzn chodzi o interfejs , tą wtyczkę?

bradley - 2011-11-14, 13:00

kabel obd2 - usb
Program w pelnej wersji w dobie internetu to pikus.

markus - 2011-11-14, 14:49

jest jakaś konkretna wersja vag po poslsku? Chodzi mi ooznaczenie ,numer. Taka żeby diagnozowała te starsze VW.
bradley - 2011-11-14, 17:09

Do starego samochodu kazda bedzie dobra. Nawet vagcom 311 pociagnie ;)
vagcom 409 to chyba ostatnia wersja vaga, ktora bedzie dzialac na kazdym kablu i jest po PL.
Pozniej sa juz VCDS (to samo tylko inna nazwa) a do tego trzeba miec juz konkretniejszy kabel (starczy tez chinczyk ;) .
Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/vag-com...1887026152.html

sebastian - 2011-11-14, 17:48

markus napisał/a:
moja sytuacja z panelem, może wiązać się z ponownym kodowaniem go
Cytat:
jest jakaś konkretna wersja vag po poslsku? Chodzi mi ooznaczenie ,numer. Taka żeby diagnozowała te starsze VW.

Coś czuję, że w temacie nie jesteś, więc lepiej sam nie zabieraj się za to, odżałuj te parędziesiąt zł i udaj się do jakiegoś magika z kablem. Bo kodowanie to trochę grubsza robota niż tylko odczytywanie błędów. Ja bym się bał trochę samemu to robić.
Co prawda może i wielkiej filozofii z tym nie ma, bo do obecnego kodu dopisuje się tylko inny, ale właśnie, najpierw trzeba go znać, a panel panelowi nie równy.

astaroth - 2011-11-15, 00:43

bradley napisał/a:
Do starego samochodu kazda bedzie dobra. Nawet vagcom 311 pociagnie ;)
vagcom 409 to chyba ostatnia wersja vaga, ktora bedzie dzialac na kazdym kablu i jest po PL.
Pozniej sa juz VCDS (to samo tylko inna nazwa) a do tego trzeba miec juz konkretniejszy kabel (starczy tez chinczyk ;) .
Pierwsza z brzegu: http://allegro.pl/vag-com...1887026152.html


Korekta, na VCDS straczy gorszy kabelek, a na Windows 7 64bit używamy wersji Lite, inna nie bedzie działała ze starszymi kablami.

markus - 2011-11-15, 08:30

Sam nie mam zamiaru brać się za kodowanie ;) tak tylko zapytałem o wersje Vaga, bo kilka jest.
bradley - 2011-11-15, 10:41

astaroth, ale jak mamy VCDSa to juz z mysla o samochody na szynie CAN a nie biednym OBD :)
Zazwyczaj przy kodowaniu pojawia sie "chmurka" z podpowiedziami co trzeba wpisac. W jednych sterownikach wybiera sie to co mamy w samochodzie i dodajemy po kolei te wartosci np +000001 +001204
da w sumie 001205 kodowanie
A sa kodowania takie ze na konkretnej pozycji w zaleznosci od wyposazenia trzeba wpisac cyfre np 00x000 i w miejsce x trzeba np 1 dla europy 2 dla usa itd.

Jest jeszcze long coding ale to juz troche bardziej zagmatwane :P

Z reszta jak bedzie zle kodowanie to sterownik po prostu tego nie przyjmie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group