Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Wybor tarcz i klockow hamulcowych

bradley - 2010-06-12, 20:28
Temat postu: Wybor tarcz i klockow hamulcowych
Patrze sobie pod wieczor zeby sprawdzic grubosc klockow a tutaj piekna rysa na tarczy. Na drugiej tez. Diagnoza: pekniete.


No wiec kupuje nowy zestaw. Mam takie propozycje cenowe:

tarcze:
ATE - 132 zl / szt
brembo - 102 zl / szt
lucas 100 zl / szt


klocki:

ATE - 125 zl
ferodo - 95 zl
lucas - 128 zl

Brembo+Ferodo bedzie ok?

sebastian - 2012-03-06, 18:02

I ja się zapytam. Będę wymieniać cały komplet kamulców (tarcze i klocki P+T). Jaką najlepiej firmę polecacie? Za ATE muszę dać w sklepie jakieś 750 zł, zaś na allegro 600 zł. Natomiast za BREMBO w sklepie 615, na allegro natomiast 500 zł. Czy warto dopłacić i wziąć ATE, czy lepiej zaoszczędzić na rzecz BREMBO? Co się kogo zapytam, nawet w boxie mi jedna osoba poleciła, że lepiej wziąć BREMBO i za zaoszczędzoną kasę kupić sobie piwko. Niby i jedno i drugie jest bardzo dobre, że niby Brembo jest lepsze od ATE, a tańsze. Sam nie wiem... Na co wy byście się zdecydowali? A może jeszcze jakieś inne propozycje? Kasa nie gra roli (tylko żeby po prostu nie przepłacać), musi być tylko dobre. I nie chcę żadnych nacinanych, ani nawiercanych itp. Zwykłe seryjne.
bradley - 2012-03-06, 18:55

Wiem, ze narzekali na bebny Brembo. Bo latwo dostac podroby ;)
Ja mam ATE PD i nie zwichrowaly sie od czasu zakupy, wiec chyba dobre.

sebastian - 2012-03-06, 19:07

bradley napisał/a:
Wiem, ze narzekali na bebny Brembo
No to na bębny, ale ja mam tarcze wszędzie. A z podrobami to wszędzie można się spotkać - normalka.
zB3ig - 2012-03-06, 19:28

ostatnio jak ludzie na forum wymieniali tarcze to widziałem że najczęściej TRW kupowali, to chyba też są dobre??
Danielos - 2012-03-06, 19:42

trw są bardzo miękke 2 razy miałem tarcze i klocki trw 2 razy się pokrzywiły musiałem toczyć, teraz mam ATE i klocki ferrodo od 2 miesięcy i jest ok. Piszcie co chcecie a trw i tak już nie kupie. :twisted:
Hormon - 2012-03-06, 19:52

Tez mam tarcze TRW i może miesiąc wytrzymały :/. Jak już kupować to albo Brembo, albo ATE. Ewentualnie Mikoda lub Zimmermann.
hrubek18 - 2012-03-06, 20:00

ja polecam Brembo miałem w cieniasie kiedyś tarcze i bębny tej firmy i byłem zadowolony :) teraz jak będę mieniał to też kupie Brembo,a tak przy okazji zapytam jaka jest min. grubość tarczy zwykłej :)
bradley - 2012-03-06, 21:16

Srednio 2mm ze srednicy bazowej kwalifikuje tarcze do wymiany.
hrubek18 - 2012-03-06, 21:38

to trzeba będzie zajrzeć i pomierzyć :) Dzięki bradley, ;)
KamyczeQ - 2012-03-06, 21:58

U siebie mam ATE z przodu i klocki TRW Bardzo dobrze zdają egzamin.. tył Brembo i klocki TRW.. Hamulec elegancki.. nawet na 16" się zatrzymuje.. Za przód klocki i tarcze płaciłem 250zł po zniżkach.. a tył jakoś 200zł wychodził..
krzeszak - 2012-03-06, 22:30

no ja w sierpniu zmieniałem w pasku i założyłem komplet ATE (o cenę nawet nie pytaj) na razie wszystko w porządku sprawdź tez czy nie ma potrzeby zakupu zestawu naprawczego zacisku i tloczeka zacisku hamulcowego nie wiem jak w borc ale w pasku to zmora
odpusc sobie na pewno Lukasa i TRW podobno strasznie sie wichrują BOSCH-a tez nie polecam przynajmniej tarcz rdzewieją na potęgę.

bliżej lata czeka mnie wymiana kompletu tarcz i bebnow w vento i tez mam dylemat co wybrać na przód chyba pójdzie coś nacinanego ... więc chłopy pisać jak najwięcej co kto poleca co by było mi łatwiej coś wybrać :D

sebastian - 2012-03-07, 15:54

No to jak na razie mamy remis. 1:1 dla Brembo i ATE :D
Też chcę jeszcze więcej, jak najwięcej komentarzy :]
krzeszak napisał/a:
sprawdź tez czy nie ma potrzeby zakupu zestawu naprawczego zacisku i tloczeka zacisku hamulcowego
Ja tego sam nie sprawdzę. Będą wymieniać, to sami zobaczą i w razie potrzeby kupią i założą. Ja w ciemno takich rzeczy kupować już nie będę. Co prawda może i drogie to nie będzie, ale sklep dobry jest nieopodal mojego warsztatu, więc nie ma chyba problemu. Aha. A za wymianę kompletnych hamulców, wraz z wymianą płynu hamulcowego w porządnym warsztacie, cena 260 zł to dużo, mało, czy w normie?
krzeszak - 2012-03-07, 18:12

sebastian napisał/a:
A za wymianę kompletnych hamulców, wraz z wymianą płynu hamulcowego w porządnym warsztacie, cena 260 zł to dużo, mało, czy w normie?

no nie wiem mi za regeneracje zacisków hamulcowych i za wymianę tarcz i klocków na przedniej osi zaśpiewali 230zl bo to stawki jankes godzinowe wiec wymiana kompletu u ciebie nie wypada zle .

sebastian - 2012-03-09, 19:37

A jak jest z twardością klocków, w porównaniu z Brembo, a ATE ??
hrubek18 - 2012-03-19, 15:10

i nadszedł czas i na mnie :) które tarcze wybrać?
http://moto.allegro.pl/br...2160361353.html
czy może z klockami od razu
http://moto.allegro.pl/ta...2207064937.html

zB3ig - 2012-03-19, 15:37

jak masz jeszcze dobre klocki to bierz same tarcze, te w komplecie z "dobrej jakości klockami" to lipa może być :P . A tak na marginesie to masz takie małe tarcze w TDIku ??
hrubek18 - 2012-03-19, 15:44

niestety mam takie małe bo wcześniej siedział goły 1.9 D i ktoś wymienił sam silnik a heble zostały stare :( ale nie mogę narzekać na nie bo dają radę :) chciał bym wsadzić takie jak powinny być ale to już trzeba dużo $ :( a klocki wymieniałem na jesień i są w dobrym stanie wiec chyba same tarce kupie :)
sebastian - 2012-03-19, 15:49

zB3ig napisał/a:
jak masz jeszcze dobre klocki to bierz same tarcze
Ale sama wymiana tarcz bez wymiany klocków mija się z celem. Wymienia się tarcze to i klocki razem trzeba (chyba, że na odwrót, to nie).
hrubek18 - 2012-03-19, 15:55

a czy tarcze brembo i klocki ATE to będzie dobre połączenie?
zB3ig - 2012-03-19, 16:24

a jakie masz teraz klocki, jeśli tarcze nie pokrzywione, i klocki nowe, to bym klocków nie wymieniał
bradley - 2012-03-19, 17:05

hrubek18 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/br...2160361353.html

Epic. Na zdjeciu tarcza wentylowana, a sprzedaja niewentylowana :P

sebastian - 2012-03-19, 18:07

Zdjęcie zdjęciem, wiele ogłoszeń przeglądałem i spotkałem się z czymś takim, że na opisie co innego, a co innego na zdjęciu. Najważniejsze, żeby tylko opis się zgadzał, bo na większości aukcji mają tylko zdjęcia podglądowe. Ale żeby wymienić same tarcze nie wymieniając klocków to czyste sknerstwo... :P
hrubek18 - 2012-03-19, 18:18

klocki też wymienię :) i kupię te tarcze co wrzuciłem wyżej a klocki kupie u siebie :)
sebastian - 2012-03-19, 18:40

A jeszcze spytam przy okazji... Gdyż wyieniając klocki i tarcze wymieniony zostanie u mnie również płyn hamulcowy. Czy wymieniał ktoś u siebie płyn na ATE SL6 ?? Co prawda normę on spełnia, aż za bardzo nawet, ale czy nie będzie to za "dobry" płyn do borki? Nic nie stanie się gdy go zaleję? I czy wymiana płynu maszynowa, podciśnieniowa, jest w pełni bezpieczna, w porównaniu do tej tradycyjnej ??
bradley - 2012-03-19, 19:06

sebastian napisał/a:
ATE SL6

Taki se :P RBF600 lepszy tylko cena tez "lepsza" ;)
sebastian napisał/a:
I czy wymiana płynu maszynowa, podciśnieniowa, jest w pełni bezpieczna, w porównaniu do tej tradycyjnej ??

Nie wiem co na to pompa ABSu bo jesli oni wysysaja plyn do cna a nastepnie wtlaczaja nowy to pompa moze jednak byc dalej zapowietrzona i bedzie wymagac procedury odpowietrzenia w VAGu. Zawsze mozna tradycyjnie przeplukiwac uklad dolewajac co jakis czas do zbiornika tak aby byl ciagle poziom. Wtedy nie ma stresu, ze pompa ABSu sie zapowietrzy.

sebastian - 2012-03-19, 19:08

bradley napisał/a:
Nie wiem co na to pompa ABSu
Jakby co mają kompa na warsztacie to na pewno odpowietrzą. Aczkolwiek nie pierwszy i nie ostatni raz tak robią, więc pewnie jakieś doświadczenie mają w takich wymianach, tym bardziej, że nie byle jakie furki do nich przyjeżdżają :P
zB3ig - 2012-03-21, 11:32

pany, do tdi tarcze wentylowane mają średnice 156 ?? takie podejdą?
http://moto.allegro.pl/ta...2192261083.html
i co one mają za jakieś dziwne dołki po przeciwległych stronach tarczy ?!

hrubek18 - 2012-03-21, 11:44

z tego co pamietam to te dołki określają zużycie tarczy jak ich nie będzie to znaczy że do wymiany ;)
krzeszak - 2012-03-21, 15:09

zB3ig napisał/a:
pany, do tdi tarcze wentylowane mają średnice 156 ??

jak już to 256mm

zB3ig - 2012-03-21, 16:30

tak rzeczywiście, 256 mój błąd :poklon:
sebastian - 2012-03-21, 19:03

Dziwne, te dołki występują, z tego co zauważyłem - tylko na tarczach Brembo. Ja na swoich ATE nie mam czegoś takiego...
hrubek18 - 2012-03-21, 20:11

Kiedyś kupiłem tarcze Bremo i właśnie czytałem co to może być i gdzieś wyczytałem że to taki wskaźnik zużycia tarczy ale dokładnie nie pamiętam trzeba było by poszukać bo może coś pomieszałem :]
lukasz17 - 2012-03-22, 10:44

dokladnie tak jak kolega hrubek18, pisze jest to wskaznik zuzycia tarcz
chopin87 - 2012-03-22, 10:49

jak kupowalem do siebie w lipcu to zakupilem caly zestaw BOSCHa czyli tarcze i klocki. za calosc zaplacilem 160zl z tym ze ja mam tarcze lite a nie wentylowane. co do tarcz nie moge narzekac ale klocki juz sie koncza a mam na nich moze 20kkm zrobione.

w sluzbowym nie wiem jakiej firmy mam tarcze ale zalozylem rok temu klocki HART i bardzo dobrze mi sie na nich jezdzilo tylko na poczatku strasznie piszczaly. kilka dni temu je wymienialem zrobilem na nich 40kkm i bylo jeszcze 2mm klocka. teraz mam METELLI. hamuje bardzo dobrze nie piszcza ale zobacze jak bedzie pozniej.

BREMBO osobicsie bym nie zalozyl. mialem w seicento i i hamowaly gorzej niz stare oryginalne.

sebastian - 2012-03-22, 19:24

No i po kłopocie - wszystko pięknie wymienione na ATE. Działa. Tylko taki mały problem wyskoczył, że może to jakiś zbieg okoliczności... Że mryga mi, ale nie zawsze - kontrolka od świec żarowych. Światła stopu mam. Podjechałem do nich zapytać o co kaman, ale stwierdzili, że czujnik hamulca padł. I faktycznie, podłączyłem w domu na spokojnie kompa i wywaliło błąd 741. Aczkolwiek nie zawsze to się pojawia. Nie idzie błędu skasować jak mruga, tylko na wyłączonym zapłonie. Czy jest możliwe w jakiś sposób po wymianie klocków i tarcz uszkodzenie tego czujnika, czy to zwykły zbieg okoliczności po prostu? (czujnik ten znajduje się pod pedałem hamulca).
hrubek18 - 2012-03-23, 07:43

seba polecasz tarcze ATE?bo ja właśnie siedzę i przeglądam oferty i wcale nie są takie drogie :) tylko jedno mnie zastanawia czym te dwa zestawy się różnią :mysli:

http://moto.allegro.pl/ta...2186349696.html
i druga aukcja
http://moto.allegro.pl/ta...2197815868.html

sebastian - 2012-03-23, 18:48

hrubek18 napisał/a:
tylko jedno mnie zastanawia czym te dwa zestawy się różnią
Ale przecież to takie same tarcze, tylko różni sprzedawcy i różne ceny. Masz podany w aukcji numer katalogowy tych tarcz i tam są takie same numery na obu tych aukcjach. Ale powiem Ci tyle, że nie patrz na opis tytułu co jest napisane ani na to, że niby pasuje do takich i takich aut. Sprawdzaj dokładnie w katalogach i porównuj dokładnie tylko i wyłącznie numery katalogowe. Bo ja już bym się mało co i naciął kupując tarcze razem z kompletem klocków i żebym nie sprawdził dokładnie numerów to bym miał nie takie tarcze jak powinny być. A niby w opisie napisane było, że pasuje do mojej borki...

Polecam, polecam :) Pierwsze kilka hamowań było tragedia, masakra jednym słowem. Ale zrobiłem już jakieś 60 kilometrów i mimo, że jeszcze w pełni tarcze się nie dotarły jak trzeba, to już są żylety :D Może to i zasługa nowego płynu hamulcowego ATE SL6 :P

A odnośnie tej kontrolki i czujnika stopów to problem sobie chyba rozwiązałem - wystarczyło pod czujnik coś podłożyć i hula jak trza :]

krzeszak - 2012-03-23, 19:04

sebastian napisał/a:
No i po kłopocie - wszystko pięknie wymienione na ATE. Działa.

no widzisz a tak panikowałeś mówiłem ze ATE to dobry wybór ;)

sebastian - 2012-03-23, 19:39

krzeszak, A też tak Ci chrobotało, szurało i jakby to wszystko miało się zaraz rozlecieć przez kilka pierwszych hamowań, nim na powłoka się starła?
krzeszak - 2012-03-23, 19:44

sebastian napisał/a:
krzeszak, A też tak Ci chrobotało, szurało i jakby to wszystko miało się zaraz rozlecieć przez kilka pierwszych hamowań,

no niestety, mi dodatkowo ABS się włączał gdzieś się źle czujnik ustawił... musiałem do nich wracać zęby poprawili , przez to posiałem złodziejkę do kol....

sebastian - 2012-03-23, 19:52

krzeszak napisał/a:
zęby poprawili

ojojoj... :olaboga:

hrubek18 - 2012-03-23, 22:46

Dzięki Seba ;) teraz tylko czekać pieniążki(mają być jutro :D ) i zamawiamy :D pytałem się w sklepie to zaśpiewali mi za tarce ate ponad 140zł sztuka (ładnie zarabiają :] )
sebastian - 2012-03-24, 20:22

A ja jeszcze się jedną rzecz zapytam, czy normalnym zjawiskiem jest to, że mocniej dwie tarcze mi się grzeją od pozostałych dwóch? Co dziwne, tylko prawa strona jest znacznie cieplejsza od lewej... Podniosłem dzisiaj auto i badałem tył. Lewa strona, koło, obraca się swobodnie, prawa natomiast - czuć niewielki opór. nie mocno, ale ciężej koło się obraca. Zrobiłem test: namalowałem linię markerem na tarczy i pokręciłem kilka razy kołem i po tym zauważyłem, że chyba klocek minimalnie trzyma, bo ślad po mazaku znika powoli. To się ułoży, czy raczej tak nie powinno być? Tutaj mówię o prawej stronie z tyłu, ale z przodu prawa strona podobnie, tyle że już chłodniejsza jest tarcza (niestety nie podnosiłem już przodu do góry). Lewa strona jest wyraźnie zimniejsza. Po dłuższej trasie (bez hamowania), po lewej stronie można swobodnie trzymać rękę na tarczy bez ryzyka poparzenia, z prawej z kolei tylko dotknę i muszę puścić, bo jest dość gorąca.
Hormon - 2012-03-24, 20:58

Zaciski miałeś sprawdzone ?
sebastian - 2012-03-24, 20:59

Wydaje mnie się, że chyba tak, aczkolwiek przed wymianą czegoś takiego nie było...
Hormon - 2012-03-24, 21:03

sebastian napisał/a:
Wydaje mnie się, że chyba tak, aczkolwiek przed wymianą czegoś takiego nie było...


U mnie jak zacisk się przycinał, to jedna strona bardziej się grzała.

sebastian - 2012-03-24, 21:08

No ale żeby tak od razu i z przodu i z tyłu jednocześnie się przycięły...?
krzeszak - 2012-03-25, 11:09

sebastian napisał/a:
czy normalnym zjawiskiem jest to, że mocniej dwie tarcze mi się grzeją od pozostałych dwóch?

może się tłoczek nie do końca cofa i przyciska klocek (zapieczony, skorodowany) warto to sprawdzić bo szkoda nowych tarcz i klocków zaraz je pokrzywi ... u mnie w pasku przy wymianie klocków norma jest zestaw naprawczy zacisku ... jakaś wada chyba bo dużo ludzi o tym pisze.

sebastian - 2012-03-26, 18:16

Nie, no wszystko jest chyba dobrze - byłem dziś na kontroli celem wyjaśnienia tego i owego i gość nic nie stwierdził, że w ogóle nic się nie dzieje, a po drugie całość jeszcze tak czy inaczej musi się dotrzeć. Co innego gdyby z tarczy szedł dym, robiło się wszystko czerwone z gorąca, ale to, że jest ona nieznacznie cieplejsza od pozostałych to jest w normie - stwierdził. No nic, pojeździmy, zobaczymy, poobserwujemy, może się jeszcze ułoży jak trza :)
zB3ig - 2012-03-26, 19:05

no nie wiem czy w normie, u mnie też jedna tarcza zawsze cieplejsza była i to właśnie przez to że tłoczek w zacisku się przycinał. na początku nie wiedziałem o co chodzi i nic z tym nie robiłem, a teraz mam już przez to tarczę zwichrowaną i przed świętami postaram się przysiąść do wymiany tarcz klocków i za jednym zamachem, wszystkich gumek w zacisku.
sebastian - 2012-03-26, 19:16

No zobaczę, przejeżdżę jeszcze z kilkaset kilometrów i poobserwuję jak to będzie się zachowywać. Co prawda na podniesionym aucie wszystkie koła swobodnie się obracają, można je lekko kręcić, lecz to jedno no tak mini mini, jakby ciut słychać, że klocek do tarczy dolega i niewielką powierzchnią po niej szoruje. Jednak nie aż na tyle, żeby koło zaraz przy tym blokowało się czy coś... Po zrobieniu 50 kilometrów tylko i wyłącznie w trasie tarcza ta, tak na oko, może mieć z jakieś 70-80 stopni. Nie jest fest gorąca, można rękę na sekundę, dwie przyłożyć do niej. Żadnych innych oznak w postaci dymu, ognia, zwęglenia itp. nie ma. Nawet jak spróbowałem splunąć na tą tarczę to nie było żadnego syczenia, ślina nie wyparowała :P
hrubek18 - 2012-03-26, 19:34

koledzy właśnie jestem po wymianie tarcz z przodu :D i będę zabierał się za odpowietrzanie i znajomy mechanik mówił żeby tylko przód odpowietrzyć bo tyłu nie ruszałem co o tym sądzicie?czy zrobić odpowietrzanie całego układu?
sebastian - 2012-03-26, 19:49

To chooj nie robota robić coś tylko w połowie. jak się robi to konkretnie. Co to za odpowietrzanie połowy układu... I co żeś w końcu założył? ATE?
zB3ig - 2012-03-26, 20:48

leć po całości z odpowietrzaniem, bo to nigdy nie wiadomo i lepiej już te pięć minut więcej pod autem spędzić niż później drugi raz się za to zabierać ;) sebastian u mnie też na podniesionym aucie zdawało się byś spoko, a jak zajechałem na przegląd i wjechałem na rolki to facet mi powiedział że coś mi trzyma w prawym kole, ja depnąłem po hamulcu puściłem i się odblokowało, jestem na 100% pewien, że to wina prowadnicy zacisku.
hrubek18 - 2012-03-26, 20:54

tak ATE założyłem jutro zabiorę się za odpowietrzanie :)
hrubek18 - 2012-03-27, 17:14

koledzy właśnie jestem po odpowietrzeniu i zaraz jazda próbna ale dostrzegłem dziwne odgłosy podczas "pompowania" hamulca dzwięk wydobywał się z okolic serwa hamulców :( odgłos taki jak by się stukało w śrubę.i tutaj mam pytanie czy to tak ma być czy kończy się pompa hamulcowa? :(

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group