Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Vento 1.9D 1996r. Problem z obrotami podczas jazdy

dikus14 - 2010-06-17, 09:45
Temat postu: Vento 1.9D 1996r. Problem z obrotami podczas jazdy
Witam
Na poczatek chciałem sie przywitac i przedstawic.. Mam na imie Darek. Interesuje sie elektronika , GSM i komputerami..

Znalazłem to forum przegladajac informacje o VW . Wydaje mi sie calkiem ciekawe to forum wiec postanowilem tutaj zawitac.

Koniec tego dobrego..

Panowie mam problem. Mam Vw Vento 1.9 D z 1996roku..

Bardzo szybko wchodzi mi w obroty.. po ruszeniu od razu musze na dwojke wrzucić bo juz dostaje 2500obr/min . Jechalem dziś z predkoscia 78km/h obroty osiagneły 2000obr/min rozpedzilem sie do 100km/h obroty osiagnely 2500obr/min.. Postanowilem przyspieszyc.. przy 115km/h samochod mial 3000obr/min.. Czy to normalne ze tak szybko wchodzi w obroty??

Dodatkowe pytanie..

Samochód gdy jest uruchominy chodzi nieco głosniej.. Dzwiek nie jest kolo tlumika tylko pod maska..Co moze byc powodem..

Ps. Nie zjezdzajcie mnie ale motoryzacja nie jest moja mocna strona:)

Pozdrawiam

wojtaszlodziejowka - 2010-06-17, 10:43

jak dzwięk jest pod maska to mozesz miec dzieurawy korektor wydechowy badz pierwszy tlumik pod samochodem a co do tych obrotow to napewno jest sam dizel?? czy mozesz TD lub TDI??
dikus14 - 2010-06-17, 11:56

Zwykły Diesel. Naprawde dziwią mnie te obroty.. 110km/h i 3000obr/min? To chyba nie normalne..

Mozesz mi wskazać gdzie znajduje sie ten korektor ??

bradley - 2010-06-17, 12:00

dikus14, jaki bieg, jaka skrzynia, jakie opony i felgi.
Ile masz na jalowym?

wojtaszlodziejowka - 2010-06-17, 12:05

a na którym biegu 3000 obr?? jak na piątym to możliwe ze kompresja jst słaba na tłokach i co za tym idzie naprawa generalna silnika... najlepiej jakbys wjechał sobie na kanał i pod samochodem sluchal gdzie moze być dziura. popatrz sobie jak idze tłumik do silnika i wtedy dojdziesz do korektora bo on jest do korektora przykręcony :) jeśli pomogłem daj + :)
bradley - 2010-06-17, 12:20

A co ma kompresja do obrotow silnika?
P.S. Nie korektor tylko kolektor.
Korektor to masz sily hamowania.


Nie wiem czy zwykly klekot w vento ma plecionke, ale warto sprawdzic czy tam nie jest wypierdziana.

dikus14 - 2010-06-17, 13:04

bradley, 3000obr mam na 5 biegu niestety. Na czworce 110 i tyle obrotow to bym sie nie przejmowal..NIe wiem co rozumiesz przez pojecie jaka skrzynia?? Manualna:) 5 biegowa:P na biegu jalowym mam ciutek ponizej 1000obr.. opony 195/65. na temat felg informacji mi brak:) bradley, jezeli by ci pomoglo cos nagranie odglosu silnika podczas jazdy i na postoju zeby przedstawic akustyke silnika moge nagrac sekwencje dzwiekowa.. Venta w dieslu ogolnie przeciez klekocza.. no ale moj to normalnie masakra:P

wojtaszlodziejowka, ostatnio poluzowalo mi sie cos od tlumika i przy ponad 2000obr pierdzialo. Dokrecilem ladnie i nie pierdzi juz i tlumik nie lata.. Ale podjade na kanal i zobacze dokaldnie co i jak...

Czekam na pomoc..

bradley - 2010-06-17, 14:22

dikus14 napisał/a:
opony 195/65
felga ile cali?
Jak 15`` to masz za duze balony. Powinny byc przy 15 cal 195/50, jak 14`` to samo - za duzy balon.

Paweł J. - 2010-06-17, 15:05

Skoro opony 195/65 R15 to jest to stanowczo za duży balon.

Co do silnika 1.9 D, moja koleżanka ma taki. Kiedyś śmigaliśmy jej vento po trasie i co mnie mocno zdziwiło to właśnie te obroty....inaczej...krótkie przełożenia w skrzyni. Z tego co pamiętam to tam obroty szły w zasadzie tak jak u mnie w benzyniaku z tym, że ja mam do 7 tys i tam czerwone pole już się chyba od 4 zaczyna ?? Wiem, że aby śmigac setkę z groszem obrotomierz musiał podchodzić pod 3 tys czyli jak u mnie w 1.8.

Nie wiem czy wszystkie 1.9D tak mają czy po prostu na taką skrzynię trafiłem.

wojtaszlodziejowka - 2010-06-17, 15:53

[quote="Paweł J."]Skoro opony 195/65 R15 to jest to stanowczo za duży balon.


dokładnie jak koledzy wyżej napisali za duży balon ja mam przy swoim 195/50 ładniej wyglada do aluskow i lepiej sie smiga ale wiadomo im cieńsza oponka to bedzie bardziej tukło na dołkach... a co do tych obrotów najlepiej podbij do kogos kto ma tak samo jak Ty zwykłego disla bez turba może Ci więcej powie :)

dikus14 - 2010-06-17, 23:06

Male sprostowanie... felgi mam 14' Opony 185/75 . Zapytam. Do czego maja sie opony do mojego problemu??
bradley - 2010-06-17, 23:11

dikus14 napisał/a:
mam 14' Opony 185/75

To samo. Balon.

Chodzi o roznice tego co pokazuje licznik a ile faktycznie jedziesz. MAsz 9% roznicy na plus. Licznik pokazuje 100km/h a jedziesz na prawde 109. Pokazuje 150 a jedziesz 163km/h

bradley - 2010-06-17, 23:12

Czyli przy 4tys obr powinienes jechac w realu ~165km/h co odpowiada maksymalnej predkosci pojazdu ;P
Paweł J. - 2010-06-17, 23:12

dikus14 napisał/a:
opony 195/65


dikus14 napisał/a:
185/75


Hmmm....ciekawe.....czyli zapewne185/60 ewentualnie 185/65 ;)

dikus14 napisał/a:
Do czego maja sie opony do mojego problemu??

Tak jak w rowerze....im większe koło tym szybciej jedziesz przy tych samych obrotach, oczywiście ze zmniejszeniem mocy itp.

dikus14 - 2010-06-17, 23:27

A czy ciśnienie w oponach maja znaczenie??;] Jutro dokladnie odczytam jakie są opony bo dzis nie bardzo moge po meczu Francja Meksyk:D
zlotykamil - 2010-06-18, 00:06

dikus14 napisał/a:
o dzis nie bardzo moge po meczu Francja Meksyk

hahaha - dobre i dobry mecz :P
moja ciotka ma takiego zwyklego klekota - nie powiem nawet idzie ale obroty chyba taka jak mowi paweł po chwili redukowac trzeba bo wyje nie samowicie wszystko - ale dokladnie to nie powiem bo jej akurat jest bez obrotomierza :P ale to 93 a w 96 zwykly disel? chyba nie widzialem

Paweł J. - 2010-06-18, 06:36

zlotykamil napisał/a:
w 96 zwykly disel? chyba nie widzialem

SDI ;)

mateusz_vento - 2010-06-18, 08:19

Wczoraj z ciekawości zobaczyłem u Siebie w autku, i na 4 biegu przy ok 3 tys. obr. mam na liczniku ok 100km/h oponki 185 / 60 R14
dikus14 - 2010-06-18, 11:19

No dzis bylem na trasie i chcialem sprawdzic jak sie ma z obrotami.. U mnie na czwórce przy 3000obr/min mam 90..

Opony mam 185/65 . Ale zauwazylem ze z przodu są zimówki <wstyd> Czy to moze byc powodem tych obrotów??

Jakie powinno byc cisnienie w oponach?? :P

Paweł J. - 2010-06-18, 13:25

dikus14 napisał/a:
Opony mam 185/65 . Ale zauwazylem ze z przodu są zimówki <wstyd> Czy to moze byc powodem tych obrotów??

Skoro 185/65 i do tego zimówki czyli grubszy bieżnik a co za tym idzie nie co większe koło to jak już to powinno zaniżać prędkość, ale to minimalnie....kwestia moze 2 km/h

dikus14 napisał/a:
Jakie powinno byc cisnienie w oponach?? :P

Ja ponizej 2 nie schodzę....na tyle jakieś 2.1-2.2....na przodzie 2.2-2.4...róznie to bywa.

FWD350 - 2010-06-18, 17:40

dikus14, na klapce wlewu paliwa powinna byc tabelka z ciśnieniem jakie powinno być przy danym obciążeniu samochodu
dikus14 - 2010-06-18, 21:23

Czyli reasumując nie przejmowac sie tymi obrotami?? to normalne?

A jezeli chodzi o glosność silnika??

Jutro zmienie opony na letnie zobaczymy co wtedy bedzie..:)

zlotykamil - 2010-06-18, 23:22

Paweł J. napisał/a:
SDI
a no :P
FWD350 - 2010-06-19, 13:14

dikus14, obroty wsio normalna. co do głosnosci to sprawdzić wydech.
dikus14 - 2010-06-26, 09:54

a moze mi ktos wskazac na zdjeciu silnika kolektor lub korektor wydechowy??
bradley - 2010-06-26, 10:16

Kolektor wydechowy to takie duze zeliwne cos co jest dokrecane do glowicy silnika i laczy sie pozniej z rura wydechowa.
dikus14 - 2010-06-26, 11:23

I co jezeli ten kolektor jest dziurawy to sie gy wymienia?? Spawa?? Czy co..??

A pytanie mam jeszcze odnosnie opon. MOge do felg 14' Wstawic opony 175??

woytek - 2010-06-30, 09:48
Temat postu: Re: Vento 1.9D 1996r. Problem z obrotami podczas jazdy
dikus14 napisał/a:


Panowie mam problem. Mam Vw Vento 1.9 D z 1996roku..

Bardzo szybko wchodzi mi w obroty.. po ruszeniu od razu musze na dwojke wrzucić bo juz dostaje 2500obr/min . Jechalem dziś z predkoscia 78km/h obroty osiagneły 2000obr/min rozpedzilem sie do 100km/h obroty osiagnely 2500obr/min.. Postanowilem przyspieszyc.. przy 115km/h samochod mial 3000obr/min.. Czy to normalne ze tak szybko wchodzi w obroty??

Dodatkowe pytanie..

Samochód gdy jest uruchominy chodzi nieco głosniej.. Dzwiek nie jest kolo tlumika tylko pod maska..Co moze byc powodem..

Ps. Nie zjezdzajcie mnie ale motoryzacja nie jest moja mocna strona:)

Pozdrawiam


Nic sie nie martw.
Obroty zupelnie w normie.
Napisz tylko jakie biegi miales wrzucone przy tych predkosciach.

jak sie domyslam te 115 km/h bylo juz na V.
zupelnie normalnie.
moj przy 3000 obr osiaga ok 110 km/h.

jedynka w wolnossacym jest tylko do ruszania. jak jedziesz bez obciazenia- smailo ruszysz z II. to jest jak traktor:)

Glosna praca tez sie raczdj nie przejmuj. Diesel do cichych nie nalezy.

pozdrawiam
*woytek

dikus14 - 2010-06-30, 20:29

a wiec tak: 1 ruszanie dwojka-20km/h trojka 30km/h czworka do 60km/h powyzej 60km/h piatka.. ale ty nie slyszales mojego klekota. chodzi znacznie glosniej niz normalnie:) jak go odpalam to cala maska sie trzesie:P
woytek - 2010-07-01, 06:16

obroty w normie:)

ja przy 50km/h juz czasami jestem na V.
1Y lubi wolne obroty- jak kazdy diesel.
Ja wlasciwie sowojego nie krece powyzej 3000 rpm.
chyba, ze w tarsie powyzej tych 110km/h lub przy wyprzedzaniu.

Fakt nie slyszalem go, ale jek jezdziles do tej pory benzyna, to dlatego masz takie odczucie.
Ludzie jak do mojego wsiadaj, to twierdza, za jezdze traktorem:)

a jak zmienilem poduszki pod silnikiem- to dopiero zaczelo nim trzasc:)

pozdrowka
*woytek

dikus14 - 2010-07-01, 12:02

W wolnej chwili nagram film jak chodzi silnik.. podczas jazdy i na postoju. Jakie masz obroty na zimnym silniku??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group