Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Korektor siły hamowania a gleba

archeolog - 2010-06-20, 00:39
Temat postu: Korektor siły hamowania a gleba
Od kiedy kupiłem samochód walczę z hamulcami a raczej z ich mierną skutecznością , fakt że mam najzwyklejsze tarcze "pełne" ale coś jest nie tak .Ostatnio po zapoznaniu się z budową całego układu skumałem że korektor w ventce ma zmienną geometrie , ciśnienie na tył wzrasta wraz z ciężarem opartym na tylnej ośi a tak naprawdę nie tyle go ciężar interesuje co położenie tylnej belki względem całej budy .Moje auto(na pusto) siedzi z tyłu nie miłosiernie opona wchodzi w nadkole .Czy to może mieć aż takie znaczenie ?
FWD350 - 2010-06-20, 02:03

pryyy tarcza z tyłu i słaby hamulec????pzy glebie to jednym słowem masakra nie samochód jak ty na glebie nie masz hamulca samochód powinien stawać dęba
archeolog - 2010-06-20, 14:48

Nie z tyłu bęben :P zle mnie zrozumiałeś,chodzi mi o za duże ciśnienie na tył
Paweł J. - 2010-06-20, 17:16

Skoro auto siedzi na tyle to tylko lepiej powinno hamować, ponieważ belka ustawia sie tak jak w serii pod dużym obciążeniem.
pablomed - 2010-06-20, 22:32

archeolog, najpierw piszesz że walczysz z mierną skutecznością hamulców, potem że z tyłu masz za duże ciśnienie. Nie rozumiem tego, ale jeśli chodzi o Twój problem to korektor jest regulowany i można go przeregulowac do nowego zawieszenia, ale żeby to dobrze zrobić trzeba mieć dwa manometry wpięte w tylne i przednie hamulce. Bez obciążenia ciśnienie na tył powinno byc powiedzmy dwa razy mniejsza jak na przód, np jak jest 10 barów z przodu to 5 barów z tyłu, to tak mniej więcej, dokładne dane sa w każdej serwisówce. Inaczej pozostaje tylko na oko
archeolog - 2010-06-24, 01:00

No właśnie fakt miernej skuteczności próbuje skojarzyć z tym korektorem może za dużo daje na tył
sisu - 2010-06-24, 21:49

Chyba źle rozumiesz temat - korektor nie odpowiada za podział - przód/tył, korektor zmniejsza siłę hamowania tylnej osi w zależności od jej obciążenia. Więc to że zmienisz jego ustawienia nie wpłynie znacząco na skuteczność przednich hamulców. Jeżeli mamy tu na prawdę mierne hamowanie to sprawdź też przód i sprawdź pompę i servo.
Jeśli się mylę proszę mnie poprawić, ale nie wg mnie mam racje :)
pozdr.

archeolog - 2010-06-25, 02:11

jeśli jest skrajnie przestawiony ciśnienie na przód spada ... Co prawda tyłu mi nie blokuje ale korektor nie był regulowany

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group