Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Drgania kierownicy

arthur - 2010-06-21, 14:05
Temat postu: Drgania kierownicy
Witam

Czy ktoś może mi pomóc w diagnozie takiego o to zjawiska. Przy prędkościach powyżej 100km/h zaczynają się dosyć znaczne i dokuczliwe drgania kierownicy. Drgania te przenoszą się również na cały przód samochodu. Niewielkie ustąpienie drgań (nawet przy prędkości powyżej 100km/h) zauważyłem przy puszczeniu gazu.

Nie wiem jaka może być przyczyna takiego zachowania. Proszę o jakieś sugestie.

Z góry wielkie dzięki.

Arcaj - 2010-06-21, 14:11

krzywa felga to raz
dwa nie wyważona felga
lipna opona to trzy
i chyba na to składa sie drganie kierownicy

arthur - 2010-06-21, 14:26

A jak z tym mocniejszym drganiem przy przyspieszaniu? Bo gdyby to była tylko felga to w zasadzie powinno być przy danej prędkości tak samo.
Paweł J. - 2010-06-21, 14:30

arthur napisał/a:
A jak z tym mocniejszym drganiem przy przyspieszaniu?

półośki ??

arthur, masz może alufelgę ?? Jeśli tak to masz dobrze dobrane pierścienie centrujące ??

Arcaj - 2010-06-21, 14:31

ja kupiłem alusy to nie były wyważone przy prędkości 100Km/h telepało na prawo i lewo dziwili się jak tak mogłem wracać na aulusach. Przy prędkości 130 km/h telepenie ustało. Pojechałem na wyważarkę, koleś wyważył i przy 100 km/h znowu miałem bicie ale delikatne poprawił i już jest dobrze. Pojedz na wyważarkę dowiesz się co i jak dużo nie kosztuje a masz pewność co jest źle

Paweł J. napisał/a:
Jeśli tak to masz dobrze dobrane pierścienie centrujące

co dwie głowy to nie jedna ;)

arthur - 2010-06-21, 14:40

Mam alufelgi. Co do pierścieni to nie wiem bo kupiłem go już na alusach a jak to zrobił poprzedni właściciel to nie wiem. A sam narazie jeszcze się nie przyglądałem bliżej felgom.

Dzięki za porady. Przejadę się na zbieżność i wyważenie i zobaczymy co z tego wyniknie.

Arcaj - 2010-06-21, 14:47

czyli chyba będą pierścienie ;)
A z jakiego auta były te alusy?

Paweł J. - 2010-06-21, 14:49

arthur napisał/a:
Przejadę się na zbieżność i wyważenie i zobaczymy co z tego wyniknie.

To podstawa.

Co do felg to zobacz co tam siedzi.

arthur - 2010-06-21, 15:00

Arcaj napisał/a:
czyli chyba będą pierścienie ;)
A z jakiego auta były te alusy?


Nie wiem co to za alusy:) Jak kupowałem to były założone i w sumie to o nie wypytywałem.

O których pierścieniach mówisz?

arthur - 2010-06-25, 09:58

A więc felgi mam takie jak na zdjęciu
Nie wiecie jak z dostępnością pierścieni centrujących do tego typu felg??

lesny1982 - 2010-06-25, 13:05

no ja mialem tez drgania wlasnie wrocilem z wywazania kol i cisza ;)
Paweł J. - 2010-06-25, 15:57

arthur, widzę że masz w profilu iż jesteś z LBN. W lublinie pierścienie dokupisz np na społdzielczości pracy, ale nie ma tam wszystkich rodzajów.

Pierścień centrujący zobaczysz dopiero w tedy gdy zdejmiesz felgę i będzie on wewnątrz otworu w feldze lub czasami lubi zostać na piaście.
Z tego co widzę Twoje felgi to OZ Racing F1, takie jak te:
http://www.motoallegro.pl...geot_4x108.html

i zapewne takze mają otwór o średnicy 65 mm, więc skoro masz takie otów w feldze powinienieś mieć pierścień 65/57.1

Ale z tego co widze to nie ma otworu 65 tylko 65.1 :mysli: więc już sam nie wiem.

Co do wyważania to takze warto to zrobić....u mnie też już się coś przy setce zaczynało dziać ale pech chciał ze złapałem dwie gumy na przodzie i po wyważeniu jest idealnie.

arthur - 2010-06-29, 08:14

Dzięki wszystkim za rady. Już się sytuacja wyjaśniła.
Tak jak napisał kolega Paweł J. chodziło o pierścienie centrujące. Felga miała 1cm luzu na obwodzie. założyłem pierścienie 57/67mm i jeszcze pojechałem dodatkowo na wyważenie, które jak się okazało nie było konieczne.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group