Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Zgasł na trasie

delus - 2010-06-23, 22:59
Temat postu: Zgasł na trasie
Dziś wracając do domu jechałem po trasie. w pewnym momencie zobaczyłem, że nie działa podświetlenie zegarów, później przestały działać wycieraczki i wspomaganie. zjechałem na bok, zgasiłem i już nie mogłem odpalić. po jakimś czasie odpalił na przewodach i było wszystko niby ok (przejechałem 15 km) tylko dwa razy mignęła kontrolka od paska. dodam, że szczotki wymienione jakieś 2 miesiące temu, pasek troche wcześniej ale też nie dawno. co to może być?
Raziel500 - 2010-06-24, 00:20

altek :D brak ładowania
Buli - 2010-06-24, 00:55

delus napisał/a:
wspomaganie
gdyby nie to to bym był pewny ze alternator ale jak wspomaganie przestało działac i silnik chodził to bardzo dziwne
archeolog - 2010-06-24, 01:08

No a kontrolka ładowania sie nie żarzy ? odpal na kablach i podłącz voltomierz pod klemy i patrz na wskazania
delus - 2010-06-24, 10:38

no ale alternator ma prawo sie tak zawieszac ze raz laduje a raz nie? a jezeli chodzi o kontrolke to tak jak pisalem dwa razy tylko mignela. aa no i pozniej jak juz dojechalem, zgasilem go, troche postal i jak odpalilem to kontrolka sie zapalila ale zgasla po tym jak przegazowalem
wojtaszlodziejowka - 2010-06-24, 12:09

ma prawo a pasek nie piszczy?? obrotomierz chodzil normalnie czy w miejscu stal??
delus - 2010-06-24, 13:16

rano na zimnym silniku bardzo czesto mu sie zdarza piszczec. no wlasnie dzis jak chcialem go odpalic to obrotomierz przez chwile dzialal ale pozniej juz ani drgnal i co mnie zaskoczylo migala mi kontrolka oleju
astaroth - 2010-06-24, 14:02

Może pasek się ślizga na altku i przez to czasami nie łąduje i dzieją się kwiatki
Paweł J. - 2010-06-24, 14:20

delus napisał/a:
rano na zimnym silniku bardzo czesto mu sie zdarza piszczec. no wlasnie dzis jak chcialem go odpalic to obrotomierz przez chwile dzialal ale pozniej juz ani drgnal i co mnie zaskoczylo migala mi kontrolka oleju

Na poczatek naciągnij dobrze pasek.

delus - 2010-06-24, 15:03

własnie chyba zaczne od paska. jak ktos ma jakis link pod reka o tym jak naciagnac pasek to bede wdzieczny jak go tu wklei.
poszedlem z tym do mechanika i on wlasnie tez mowil o szczotkach, pasku ale jeszcze cos o jakis diodach.

wojtaszlodziejowka - 2010-06-24, 16:47

raczej pasek poniewaz gdy pasek piszczy to obrotomierz powinien nie chodzic i wtedy niema ladowania. to tak popuść gorna srube po lewej stronie alternatora poptem popusc dolna srube alternatora tez jest po lewej stronie gdy popuscisz pasek sam sie naciagnie i zakrecasz wszytsko i gitarka:) jesli pomogłem daj plus:)
delus - 2010-06-24, 18:58

wlasnie siedze w garazu i to robie. na pasku faktycznie byl luz i zaraz jak podlacze akumulator bede wiedzial czy to bylo to. o plusach na pewno nie zapomne :)
archeolog - 2010-06-25, 02:14

Często sprężyna napinacza paska nie domaga wiec trzeba jej pomóc ... I dociągnąć jedną ręką a drugą złapać nakrętkę
delus - 2010-06-25, 07:21

chyba jednak to nie bedzie pasek bo naciagniety a dalej nie laduje
wojtaszlodziejowka - 2010-06-25, 07:23

delus, a piszczy czy juz nie?? to pewnie alternator szlak trafił...
delus - 2010-06-25, 07:47

no on rano piszczal albo jak dluzej postal a dzis jeszcze go nie odpalalem wiec nie wiem. odstawie go dzis chyba do mechanika niech on sie pobawi
wojtaszlodziejowka - 2010-06-25, 07:54

mi chodzi czy po naciagnieciu paska dalej piszczy...
delus - 2010-06-25, 07:57

dopiero kolo 10 pojde sprawdze, ale jezeli piszczal nie bedzie wcale nie znaczy ze jest dobrze bo on faktycznie piszczal dosc czesto ale mimo wszystko nie zawsze
delus - 2010-06-26, 09:47

rano jak poszedlem to akumulator rozladowany, podlaczylem pod prostownik pozniej jak odpalilem to nie piszczal. nie mialem juz cierpliwosci i odstawilem go do mechanika, jak bede wiedzial co tam sie dzialo to napisze
delus - 2010-06-30, 06:59

wczoraj odebralem samochod i okazalo sie ze to byly szczotki, bo zle zostaly wymienione. tlumaczyl mi cos o jakis rowkach przy tych szczotkach ze musza pasowac, ale nie mam pojecia o co chodzi. jak ktos wie to niech mi wytlumaczy.
pablomed - 2010-06-30, 14:35

Widocznie miały zły rozmiar, kabelki szczotek się lutuje do regulatora napięcia, albo wymienia regulator w całości. Wymiar szczotek jest inny dla alrternatora Boscha inny dla Valeo ( tu kupować to Peguota)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group