|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Bioester biopaliwo czyli ekologicznie i tanio...
woytek - 2010-06-28, 01:24 Temat postu: Bioester biopaliwo czyli ekologicznie i tanio... witam!
Czy ktos ma jakies dluzsze doswiadczenia ze stosowania bioesteru dostepnego na niektorych stacjach BLISKA?
Ja trzy razy ostatnio tankowalem do pelna bioester i w moim wolnossacym Ventylu nie widze zadnej roznicy...ani w jezdzie, ani specjalnie w spalaniu. Na trasie wyszlo mi tylko 4,5l/100km!!!
Jedyny problem to rozruch. Jak zalacza sie swieczki, to nie ma problemu. Jak jest bardzo cieply tez odpala bez klopotow. Gorzej jak znajdzie sie w przedziale temperatur, gdy swieczki sie nie zalaczaja a silnik nie jest dostatecznie cieply. Wtedy musze go troche pokotlowac. Ale w koncu zapala, choc szkoda mi rozrusznika- biedak.
Wszystko dlatego, ze zaplon bioesteru wystepuje przy 100 st C, a ON przy 50...
Moze jest na to jakis sposob? Moze da sie zmienic jakos prog temperatury w czujniku zlacznia swiec zarowych? Ktos moze wie?
No i garsc informacji:
Na stacjach Bliska dostepny jest Bioester znany rowniez pod innymi nazwami np. RME lub FAME szczegoly tutaj:
http://www.e-biopaliwa.pl...w/bioestry.html
Czytalem rozne opinie na temat lania Boesteru, przewaznie pochlebne (finanse), ale zdarzaly sie tez opinie, ze strasznie sie uszczelki gumowe niszcza...
No i nie wiem co myslec.
Wedlug VW wszystkie modele VENTO od 1996 moga sie napedzac 100% RME, a te wczesniejsze po zamontowaniu specjalnego kitu (podany numer retrokitu).
To jest opinia VW z marca tego roku:
http://www.volkswagen.co....l/biodiesel.pdf
No i nie wiem co myslec rzepaku do mojego Ventyla, bo moj to przelom 1994/95...
Finansowo sie oplaca teoretycznie, bo roznica na litrze to teraz 1zl, ale co na to moj silnik?
pozdrawiam
*woytek
astaroth - 2010-06-28, 10:34
A czy do swojego 1.9TD AAZ z 92r. mógłbym coś takiego tankować ?
sluga - 2010-06-28, 10:53
Panowie ja jak mialem Passata b3 1992r 1,9 td pozniej audi 80 1,9 td 1992 to w dani jezdzilem na zwyklej ropie, ale jak bylem w polsce to autka tankowalem albo czerwona i wiele razy tym paliwem biodiesel. Z silnikami nic sie nie dzialo minus to taki ze z rury wydechowej walilo frytkami, i zima mial trudniej zapalic na bio, w audi podobny system tylko ze zima nie tankwalem juz bio jedynei czerwona albo zwyklego diesla, no i przed zima wymienialem filtr paliwa
woytek - 2010-06-28, 11:28
astaroth -Chyba nie bardzo.
VW nie zaleca- w swojej opinii napisal, ze wszystkie oprocz wlasnie TDI...
Tyle, ze tyczy sie to modeli sprzed 1996 roku, potem juz dopuszcza wszytskie.
Pytanie co sie zmienilo w konstrukcji???
tutaj znalazlem dyskusje na ten temat:
http://www.forumkierowcow...ead.php?t=15536
ktos tam nawet wyszukal co sie sklada na wspomniany kit- glownie weze i uszczelki...
teraz juz sie bac, ze bede mial wycieki czy nie?
milego dnia
*woytek
astaroth - 2010-06-28, 11:31
Ja mam TD bez I 75 koni szaleje pod maską
woytek - 2010-06-28, 11:36
astaroth napisał/a: | Ja mam TD bez I :) 75 koni szaleje pod maską :) |
aaaaaaaaaaaa bez Intercooler'a- cos zle spojrzalem na twpj wpis.
czyli w teorii WV masz tak samo jak ja- po zalozeiu tego kitu mozna bez problemu tankowac BIO.
Na ile ich teoria jest prawdziwa i bez kitu mozna lac BIO?
spyro - 2010-06-28, 11:49
Kumpel z pracy jeździł na bio ropie ze stacji Bliska (Orlen team) przez dłuższy czas. Cena kusząca, ale...
...auto stało się potwornie mulaste, na trasie ledwo wyprzedzał. Potem przez wiele miesięcy tankował normalną ropę żeby furak wrócił do żywych. Nie polecam tego gó... to wcale nie jest ekologiczne a wręcz odwrotnie.
bradley - 2010-06-28, 11:55
Po 1 tankowaniu w tym sezonie wyszlo mi, ze spalil 5,4l. Wow pomyslalem. No to drugie tankowanie i... 6,4l, nicht gut ale po miescie jezdzilem 50-50 trasa. Teraz znowu 50-50i spalanie wyniesie kolo 6. Spali troche wiecej niz na ON ale przejade te ~30km wiecej niz na ON.
Ale zatankowac warto bo BIO wyczysci i przesmaruje uklad paliwowy, pompke
astaroth - 2010-06-28, 13:02
Eeee to nie bede czarował
woytek - 2010-06-28, 14:20
Zajrzalem dzisiaj pod maske...
Spod jednego wtrysku wycieka paliwo :(
Na forum Golfa znalazlem rownierz dyskusje na ten temat:
Ja mam podobne objawy.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325405
Sprobuje sie dowiedziec o mozliwosc zakupu tego kitu produkowanego przez VW do dostosowania do Bioesteru.
*woytek
FWD350 - 2010-06-29, 09:07
nie wiem czy zauwazylisci ci co jeżdzą na bio ze silnik szybcij łapie te 90 i słabiej sie spala i zostawia wiecej zanieczyszczen na tłoku zaworach.ale rubta jak chceta ja odradzam
bradley - 2010-06-29, 10:00
FWD350 napisał/a: | zostawia wiecej zanieczyszczen na tłoku zaworach |
Sprawdzales? Wyjmowales tloki i zawory?
FWD350 napisał/a: | silnik szybcij łapie te 90 |
Nie ma roznicy.
Bio mniej kopci a jesli mniej kopci to jest mniej sadzy a jesli mniej sadzy to... mniej zanieczyszczen i lepsze spalanie paliwa?
woytek - 2010-06-29, 12:30
Moim zdaniem mniej kopci. Chmure mam tylko przy odpalaniu, ale to jest zwiazane z roznica temperatury zaplonu w porowaniu do trad. ropy.
Poza tym wedlug wszelkiich informacji BIO ma w sobie wiecej tlenu, wiec i spalanie lepsze.
A dla silnika jest ponoc lepiej, bo BIO gestszy i ponoc przeczyszcz silnik i uklad paliwowy.
Wkrotce powionienm miec info na temat tego retrofit kitu do dostsowania mojego modelu (i wszytskich innych starszych niz 1996) do spalania BIO.
pozdrawiam
*woytek
woytek - 2010-06-30, 09:32
no to pieknie...
wrocilem wlasnie do domu a za mna struzka cieczy...
podnosze maske a tam ?wywyala paliwo spod jednego wtrysku
bioester porozpuszczal mi uszczelki na wtryskach...
cudownie
bradley - 2010-06-30, 10:36
Z ktorej strony? Od przelewow czy glowicy?
Przynajmniej w TDI uszczelka od strony glowicy jest miedziana wiec nie ma co rozpusczac a przelewy, kupilem normalne w sklepie motoryzacyjnym 9zl za metr Ale trzymaja sie dzielnie
woytek - 2010-07-01, 06:11
od glowicy.
tez zdazylem sie zorientowac, ze te podkladki sa miedziane- zreszta logiczne, zadna guma temp by nie wytrzymala.
znajomy mechanik twierdzi, ze moglo byc tak, ze bioester, ktory lepiej sie spala, jest gesty i jak twiedzi wiekszosc -przeczyszcz uklad, rozpuscil nagar pod wtryskiem. Po prostu przyspieszyl drastycznie sprawe nieszczelnosci.
Dzisiaj musze sie dowlec do warsztatu- tam zobaczymy co sie dzieje...
pozdrawiam
*woytek
woytek - 2010-07-05, 01:22
Autko juz smiga.
moj mechanik powiedzial, ze nie laczylby tego wycieku z BIO (ale sam nie wiem co mysklec, bo czytalem o podobnych problemach). Zmieniona podkladka i wszytkie przewody przelewowe.
retrofitKit o ktorym wspominalem kosztuje w WV 400zlotych. no itrzeba czekac z dwa tygodnie, zeby go sciagneli z Niemiec.
pozdrawiam
*woytek
|
|