Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Spalanie w 1.9D

dikus14 - 2010-07-03, 23:12
Temat postu: Spalanie w 1.9D
Siemanko Ventylomaniakom:) Mam pytanie. Ostatnio zalałem ventke ON. Wlałem jej 20 litrów i zrobilem na tym 340km.. Ale dla ciekawości powiem ze caly czas jazda praktycznie 2000obr/min nie całe 80km/h . miasta moze łacznie 40km tak to trasa.. Czy powinien mi tyle spalic??

A teraz drugie pytanie. Jak zmniejszyc spalanie??
Jezeli lece na 2500obr duzo wiecej mi spali??

Czy filtr paliwa sie czysci czy wymienia na nowy od razu.

Co moze byc przyczyna zbyt wysokiego spalania??

Z góry dzieki za pomoc..

Powiem wam ze na tym forum mozna sie wiele nauczyc:) :hejka:

sawik160284 - 2010-07-04, 07:57

Cytat:
Czy filtr paliwa sie czysci czy wymienia na nowy od razu.



wymieniasz na nowy

Paweł J. - 2010-07-04, 08:06

5.88 litra na setkę na klekota który nie jest TDI-kiem to w zasadzie ok, ale skoro to tylko po trasie no to sporawo....może to dlatego że śmigałeś tak wolno....fakt spalanie było małe biorąc pod uwagę spalanie na minutę ale zauważ że musiałeś dłużej śmigać by dojechać do celu a spalanie przecież liczyć w kilometrach a nie w litrach na godzinach ;)

Pośmigaj z prędkościami ok setki :D

dikus14 - 2010-07-04, 14:03

No Pawełku do setki to obroty beda wyzsze i samochod bedzie brał wieksza dawke ON.

Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(

Paweł J. - 2010-07-04, 18:00

dikus14 napisał/a:
No Pawełku do setki to obroty beda wyzsze i samochod bedzie brał wieksza dawke ON.

Wiesz...mówiłem na swoim przykładzie...u mnie własnie przy setce jest najlepiej tzn mało pali, obroty też ok (dokładnie 40 % skali obrotomierza) i moc pozwalająca na w miarę dynamiczne przyspieszenie.

dikus14 napisał/a:
Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(

Dużo za dużo jak na klekota ;)

No nic...tylko namieszałem, przegoniłeś mocniej furaka i Ci więcej spalił-sorki za większe koszty :( a i tak nic do tematu nie wniosłem. Może fachowcy od diesel-i się wypowiedzą. :D

Arcaj - 2010-07-04, 18:31

dikus14 napisał/a:
Czy filtr paliwa sie czysci czy wymienia na nowy od razu.

lepiej wymienić. Koszt nie jest wielkie a masz spokój na jakiś czas.
dikus14 napisał/a:
Co moze byc przyczyna zbyt wysokiego spalania??

sprawdzałeś może filtr powietrza?

Rafik - 2010-07-04, 20:38

mi tam pali 5 czasami zejdzie gdzies okolo 4.5 4.7 ale to jak staruszek jezdzi czyli idealne przelozenia predkosc maxymalna 90 km/h :diabełek: a tak to normalnie 5 lyknie ja sie tam nie przejmuje bo to i tak malo ale na 20 litrów ropy 340 km niewiem sprawdz filterki moze czas na wymiane ;)
dikus14 - 2010-07-04, 23:54

Arcaj, A co ma filtr powietrza do spalania??;] Wiesz ja moge go wyczyscic czy co tam trzeba. Ale watpie zeby to cos dalo:)

Rafik, no powiem ci ze jakis czas temu bylem w Kazimierzu Dolnym.. Wlalem tylko 10litrów i zrobiłem 160km i zostalo jeszcze troszke ON. No ale jazda cały czas 80km/h przy 2000obr nie jest dla mnie satysfakcjonujaca.. bo wleke sie i wleke:)Nie dlugo jak odloze pieniedzy przesiadam sie na vento benzyniak z gazem.. ale póki co musze meczyc sie z kle kle kle:D

narazie musimy jakos wymysłec co moze byc przyczyna tak duzego spalania:)

Jakie obroty powinny byc na jałowym w 1.9 D??

FWD350 - 2010-07-05, 00:10

dikus14 napisał/a:
Wlałem jej 20 litrów i zrobilem na tym 340km..

jest spoko
dikus14 napisał/a:
Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(

musiałes go sstro dusic ale to tez nie weze zeby tyle spalił

dikus14 napisał/a:
Wlalem tylko 10litrów i zrobiłem 160km i zostalo jeszcze troszke ON

jest spoko.


dikus14 napisał/a:
Nie dlugo jak odloze pieniedzy przesiadam sie na vento benzyniak z gazem.. ale póki co musze meczyc sie z kle kle kle:D

Grzeszysz lepiej TDI docenisz go lepiej
mniej kłopotu z kopułkami przewodami swiecami przebiciami i innymi pierdołami parownikami itp.

mi sie wydaje ze wszystko jest tak jak być powinno

dikus14 - 2010-07-05, 00:52

Jakie powinny byc obroty na jałowym??

Czy jezeli bede jechal z obr 2500 duzo wiecej spali??;]

woytek - 2010-07-05, 01:16

witam!


moj spala w miescie jakies 6l/100km, na trasie ostatnio zaledwie 4,5l/100km.
Ja swojego krece do 3000, i tych obrotow staram sie nie przekraczac.

powod duzego spalania?

nie smiejecie sie, mialem to w zime. zaczal mi za duzo palic i zastanawialem sie co ejst grane.
W koncu postanowilem zmierzyc cisnienie w ogumieniu. w obu z tylu mialem 1,4 bara i wcale na oko nie bylo tego widac!!!
Alez sie z siebie smialem...

*woytek

dikus14 - 2010-07-05, 09:33

to bardzo malutko ci pali jak na 3000 obr/min . Masz mozliwosc nagrania filmiku jak chodzi twoj silnik gdy stoi auto . chodzi mi o glos.. i podczas jazdy??
mateusz_vento - 2010-07-05, 09:35

Mi po mieście też tak wychodzi ok 6 niecałe ( 6 nie ma szans przekroczyć ).
Cytat:
Arcaj, A co ma filtr powietrza do spalania??;] Wiesz ja moge go wyczyscic czy co tam trzeba. Ale watpie zeby to cos dalo:)

Od czystości filtra powietrza też zależy spalanie, jak jest zasyfiony to silnik musi się bardziej "nadwyrężyć" żeby zassać powietrze.
Na 120km w trasie i 20km w mieście ( razem 140km ) spalił mi niecałe 5l przy prędkości do 100km/h

Arcaj - 2010-07-05, 09:53

dikus14 musisz się dużo uczyć. mateusz_vento Ci wytłumaczył co ma filtr powietrza do spalania. woytek też ma racje ciśnienie w oponach też wpływa na spalanie
dikus14 napisał/a:
Czy jezeli bede jechal z obr 2500 duzo wiecej spali??;]

tak

dikus14 - 2010-07-05, 11:28

woytek napisał/a:


moj spala w miescie jakies 6l/100km, na trasie ostatnio zaledwie 4,5l/100km.
Ja swojego krece do 3000, i tych obrotow staram sie nie przekraczac.



*woytek


I co na to powiecie:) Niby spali dużo więcej jak bede dawal 2500 obr a koledze przy 3000 spala ok 5

woytek - 2010-07-05, 14:06

Zeby byc dokladnym.

3000rpm to dla mnie obroty graniczne, przy ktorych zmieniam biegi do IV. IV i V zawsze wrzucam wczesniej, gdzies przy 2200rpm. no i I tylko do ruszania.

te 3000rpm, to V na trasie- predkosc ok 110km/h- dlatego podalem 3000, bo dane spalania z trasy.

Oczywiscie zauwazalna jest roznica w spalaniu jak jezdze spokojnie a jak jestem w pospiechu i paluje moj motorek...


optymalnie jest rzeczywiscie gdzies niewiele ponad 90km/h, czyli obroty ponizej 2500rpm.

dikus14 - 2010-07-05, 15:36

Nagrasz mi filmik jak chodzi silnik ?? Tzn jak głosna jest jego praca.. podczas jazdy itp..
FWD350 - 2010-07-05, 16:33

a wiec ta informacja sie tyczy do wszystkich od dzis co 3 dni czyscimy filtr powietrza bo silnik sie poci kiedy jest lekko przykużony i ma problem z zassaniem powietrza.głupota totalna głupota zmiencie dilera albo zapiszcie sie do a4club.pl bo tam tez niezłe durnoty pisza
nie wim jak musiał by być zawalony filtr powietrza zeby silnik nie dawał rady

dikus14 - 2010-07-05, 19:18

FWD350, Może lepiej zebys podpowiedzial jak mniejszyc spalanie lub co moze byc przyczyna wysokiego spalania a nie dogryzasz ze tol brednie i durnoty.. Chlopaki staraja sie pomoc..I jestem im stokrotnie wdzieczny.. Jutro wyczyszcze filtr powietrza a raczej zobacze jak sie tam sprawa w nim ma:) ;) :D :diabeł:
lesny1982 - 2010-07-05, 20:26

dawke paliwa na pompie mozesz zmniejszyc
mateusz_vento - 2010-07-05, 22:59

FWD350 napisał/a:
a wiec ta informacja sie tyczy do wszystkich od dzis co 3 dni czyscimy filtr powietrza bo silnik sie poci kiedy jest lekko przykużony i ma problem z zassaniem powietrza.głupota totalna głupota zmiencie dilera albo zapiszcie sie do a4club.pl bo tam tez niezłe durnoty pisza
nie wim jak musiał by być zawalony filtr powietrza zeby silnik nie dawał rady


Nie w tym rzecz, żeby czyścić filtr codziennie, chyba Ty masz złego dilera.
Ale dikus14 nie wie w jakim stanie są filtry ( może nawet nie wie kiedy były wymieniane ) wiadomo, że przez filtr znowu nie podniesie Ci spalania tak bardzo, ale może złożyć się parę czynników na to.

dikus14 - 2010-07-05, 23:17

lesny1982, Jak sie zmniejsza dawke paliwa na pompe??

Czasem myśle ze mam dziurawy bak:PP bo tak szybko znika ze to dramat

FWD350 - 2010-07-06, 09:08

dikus14, z tego co pisałeś to spalanie masz ok tylko jedno mi sie i podobało
dikus14 napisał/a:
Dzis o 4 rano zalałem go 4.55l i lecialem 55km na trasie. Predkosc to do 100.. Nawet ponad 110 momentami.. I gdy wrocilem do domu stan paliwa byl taki jak przed tankowaniem. Czyli spalil mi ok.4.55L na 55km:(
to musiał dostac ostre baty spalanie w 1.9D nigdy nie pokryje sie z TDI spalanie misci sie w granicach 6-7L przy takiem w miare dynamicznej jeździe a jak spokojnie to 5-6 to jest silnik wolno ssący on potrzebuje wiecej paliwa według mnie jest spoko.martwil bym sie jak by ci sapaleni wychodziło powuzej 8.
zmniejszysz dawke to juz całkiem nie bedzie jechał.
a filtru powietrza sie nie czysci tylko zakłada nowy,tak samo paliwa nie płucze tylko nowy

dikus14 - 2010-07-06, 12:06

Ostatnio spalil mi 10litrów na miescie na 100km:( Juz nie mam siły do niego..
woytek - 2010-07-06, 12:35

hej.

z tym filmikiem moze byc problem, bo nie mam kabelka tele->komp.

a sprawdzales szczelnosc ukladu paliwowego? moze gdzies Ci to paliwko ucieka?
mnie ostatnio lalo sie spod wtrysku ciurkiem...ale to byc zauwazyl.

A moze masz jakis 'opor jezdny' ze sie tak wyraze. Jak cisnienie ok ( u mnie to naprawde mialo duzy wplyw), to moze wrzuc go na luz i zobacz czy cos go nie hamuje?

a kopci bardzo?

popzdrowka
miej cierpliwosc do ventyla:)

*woytek

dikus14 - 2010-07-06, 13:23

Za moment wrzuce filmik aby pokazac jak głosno chodzi moj silnik.. bo jak na diesla to i tak za bardzo klekocze.. Dzis sprawdziłem filtr powietrza.. Czysciutki.. w obudowie bylo troszke piachu to odkurzacz w dłoń i power:) wyczyscilem rure idącą z filtru powietrza do kolektora wydechowego podajrze.. bo tez sadzy bylo troche.. ale to wciaz nie to:(:( Mozliwe ze wina lezy po stronie "wezykow" w ktorym plynie paliwko??
dikus14 - 2010-07-06, 15:59

Sorry za spoznieie z filmikiem..



Moim zdaniem moje klekotanie to wina poduszki silnika.. Ale przekazuje w wasze komputery film z ventylem:) I oceniajcie:) Sorry za jakosc:) :D

woytek - 2010-07-06, 18:49

eeeeee jak na moj gust klekocze zupelnie jak moj...

kle kle kle:)

trudno cos ocenic tak poza tym z tego filmu...

*woytek

dikus14 - 2010-07-06, 19:06

A czy mozliwe ze poduszka silnika poowoduje taki klekot??
bradley - 2010-07-06, 19:36

Twardo chodzi jakby kat wtrysku byl nieco przyspieszony.
Albo juz tak popychacze wyklepane :D

dikus14 - 2010-07-06, 20:38

bradley, co radzisz zrobic??;]
bradley - 2010-07-06, 22:31

Zostawic, przynajmniej lepiej bedzie palil zima ;)
dikus14 - 2010-07-06, 23:56

A jak ten kąt wtrysku naprawic??;] zeby byl normalny??

Da sie te popychacze zrobic?;]

Whiskas - 2010-07-10, 18:40

Witam
Podłączę się do dyskusji. Po wysłuchaniu silnika spokojnie mogę sie zgodzić z kol. bradley że coś nie tak jest z kątem wtrysku.
Z tego co czytam to raczej sam sobie nie poradzisz z ustawieniem kąta wtrysku. Nawet nie wszyscy mechanicy są w stanie to zrobić. W zależności w jakim stanie jest pompa wtryskowa można to jeszcze wstępnie podregulować.
Natomiast porządną regulację lub diagnostykę pompy można zrobić tylko na stole montażowym, który to mają tylko wyspecjalizowane zakłady naprawy i regulacji pomp wtryskowych.
Nie zgadzam się natomiast, że można to zostawić jeżeli zależy Tobie żeby jeszcze trochę pośmigać na tym silniku.
Źle ustawiona pompa wtryskowa to szybsze zużycie mechaniczne silnika no i oczywiście większe spalanie - nie ważne czy kąt zbyt wyprzedzający czy zbyt późny.
Najlepiej w Twoim wypadku podjechać do dobrego mechaniora od diesli. Niech on sie wypowie.
Na Twoim miejscu bym tego nie lekceważył
Pozdrawiam wszystkich serdecznie :papa:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group