Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - VW VENTO jakia instalacja Gazowa?

chuck4 - 2010-08-12, 13:47
Temat postu: VW VENTO jakia instalacja Gazowa?
Witam,


interesuje mnie wasza opinia na temat jakie silniki vw Veto nadają sie idealnie do zagazowania a jakich silników unikać(które nie koniecznie dobrze będą sie sprawdzały z gazem)? przymierzam się do zakupu tego modelu i chciałbym żeby spalanie gazu raczej nie przekraczało 10l na 100km a silnik był w miarę bez awaryjny i wytrzymały

marek03 - 2010-08-12, 14:16

To na pewno nie 2.0 AGG. Chociaż sprawdza się na gazie to w mieście pali pow.10l.Trasa 8-9 w zależności od jazdy i klimy.
chuck4 - 2010-08-13, 10:11

a co myslisz o tym modelu?

http://allegro.pl/item116...brej_cenie.html

Paweł J. - 2010-08-13, 21:15

Furka ładnie wypicowana. Tylko nie wiadomo jak tam z progami i podłogą. Gril ma ten średni czyli był zmieniany.

Jeśli chodzi o motor to chyba jeden z lepszych do LPG....wystarczy poszukac opinii o tym motorze na forum golfa...każdy zachwala jak chodzi na LPG.

Nawet wystrzały (gdy masz kiepskie przewody) nic mu nie zrobią bo ten silnik nawet przepływki nie ma więc nic się nie uszkodzi. Mam gaz w 1.8 ABS od 5-ciu lat i zero problemów ;)

pablomed - 2010-08-13, 23:11

chuck4, 1.8 jak najbardziej, ale ponieważ każdy chwali co ma to ci napiszę że jestem bardzo zadowolony z dwóch aut (Golf i Vento) z silnikami 2.0 typ 2E. Owszem jest przepływomierz klapkowy narażony na uszkodzenie przy wystrzale gazu, ale mnie zdarzyło się to tylko raz na prawie 200 tysięcy km i dało się naprawić więc można przeboleć. Zresztą teraz już zwykle do 2E montuje się sekwencję bo nie jest tak droga jak dawniej. Na spalanie poniżej 10 l nie możesz w mieście liczyć, poza nim koło 9. Autostrada średnio 150 ok 12. Przyjeność z jazdy dwulitrówką jest o wiele większa, a 1.8 wcale dużo mniej nie pali, może z litr, dwa złote jakie to ma znaczenie.
chuck4 - 2010-08-14, 10:45

Paweł J ile Ci średnio wychodzi spalanie trasa/miasto? 1.8 daje sobie radę z tą dużą buda, nie jest mułowaty?
maras8448 - 2010-08-14, 11:14

1,8 ABS jest najlepsze do zagazowania
cinek82 - 2010-08-14, 11:53

Ja mam też 1,8 ABS i jest zajefajnie :OK: Dobra instalka i będzie wsio ołrajt :OK: Co do mułowatości :mysli: Rakieta to to nie jest ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarcza ;) Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem ;)
Paweł J. - 2010-08-14, 12:54

chuck4 napisał/a:
Paweł J ile Ci średnio wychodzi spalanie trasa/miasto? 1.8 daje sobie radę z tą dużą buda, nie jest mułowaty?

Norma na krótkich odcinkach to u mnie jest 10.5 L na setkę (chodź w mieście nie mieszkam)...teraz to nie wiem ile mi pali ale coś duuuużo mniej. Nie liczę tego ale kilometry lecą a gazu ubywa mniej i jest to zauważalne.....pewnie wychodzi coś koło

cinek82 napisał/a:
9,5l/100


Za to na trasie wychodziło mi ok 8,5 litra ale to w kilka osób i bagażem plus przejazdy przez miasta, więc cieżko tu mówić o trasie (średnia ok 50-60km/h) za to na typowej trasie w dwie osoby podchodzi pod 7.

Co do mułowatości to mam zadanie jak Cinek....bolid F1 to nie jest, ale da się tym śmiało latać. Na trasie także się spisuje przy wyprzedzaniu tirów. ;)

chuck4 - 2010-08-14, 12:58

"Spalanie teraz latem 9,5l/100 zimą dyszka z haczykiem"- w cyklu mieszanym/na trasie/czy same miasto?ja to u Ciebie wygląda mniej więcej?
na co zwrócić szczególna uwagę przy zakupie Vento?
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?

chuck4 - 2010-08-14, 13:01

to sie zgraliśmy, czytasz chyba w myslach :]
chuck4 - 2010-08-14, 13:01

dzieki za odp :)
Paweł J. - 2010-08-14, 13:04

chuck4 napisał/a:
czy Vento podobnie jak passat B4 czy audi 80 ma pełen ocynk blachy?

Vento nie ma ocynku i to jest własnie bolączka tego modelu. Jedyne zdrowe egzemplarze sa z końca produkcji a i tak jest ich jak na lekarstwo. Jeśli nikt wczesniej nie konserwował auta i nie dbał o to, to podłoga i progi pewnie przejedzone są-jak niestety w większości Vent. Auta na zlotach Vento lepiej się prezentują, ale te zwyczajne, widziane na ulicy, niestety kiepsko, ruda, ruda i jeszcze raz ruda.

Osobiście twierdzę że nie ma lepszego auta (jak na te roczniki) niż audi 80 B4, technicznie jest to co Vento czyli całkiem ok, za to blacha full ocynk. Fakt ze oklepane auto gdyż 1/4 polaków tym lata ale ocynk robi swoje.

chuck4 - 2010-08-14, 13:07

sam sie zastanawiałem nad audi 80 ale tam nie wszystkie silniki dobrze znosza instalacje gazowe szczególnie te z mechanicznym wtryskiem
Paweł J. - 2010-08-14, 13:13

Ale w audi masz 2E, ABS chyba tez jest :mysli:

Albo kup klekota ;)

chuck4 - 2010-08-14, 14:03

w tej chiwli mam klekota vw passat b2 1.6d

samochód bedzie stał pod chmurką zime i lato takze zalezy mi zeby blacha była wytrzymała

ciezko dostac klekota w dobrym stanie w audi czy passku

cinek82 - 2010-08-14, 14:11

9,5 l przy dojeżdżaniu do pracy ok 10 km i czasami jakiś wyskok na ok 50km do miasta w tą i z powrotem. Ze zlotu jak wracałem w 4 osoby + pełen bagażnik to jakoś 8-8,5l/100 na trasie :brawa:
krasnal - 2010-08-14, 15:42

ja mam 1.8 AAM, silnik dobrze wspolpracuje z gazem, nie wysilony i przez to nie jest awaryjny, jednak chyba troche za slaby, wiec optymalnym rozwiazaniem jest ABS. zawsze pare konikow wiecej, a spalanie praktycznie to samo.
chuck4 - 2010-08-15, 13:03

a co powiecie o tym modelu

http://otomoto.pl/volkswa...-C11206026.html

jakie pierwsze wrażenia?
ten przebieg to chyba mozna włożyć sobie miedzy bajki

Przemek - 2010-08-15, 13:17

przebieg może i oryginalny ale po przekręceniu się licznika. czyli 406 tyś
chuck4 - 2010-08-15, 13:31

to przy 406 tys zeruje sie i zaczyna od nowa? :]
cinek82 - 2010-08-15, 13:33

Nie, zeruje się przy 300 000 km i wtedy idzie od nowa :] Różnica jest taka, że przed 300 000 km na liczniku nad przebiegiem głównym jest napis TOTAL po przekroczeniu tej granicy napis znika :faja:
Paweł J. - 2010-08-15, 13:45

Silnik właśnie wygląda na te 406 tys km przebiegu.

Ale buda, przynajmniej po foto jak najbardziej ok. Znaczni VW takze szare ze starości więc raczej nigdzie nie powinno być przewalone tyłem lub przodem.

Przemek - 2010-08-15, 22:29

cinek82 napisał/a:
Różnica jest taka, że przed 300 000 km na liczniku nad przebiegiem głównym jest napis TOTAL po przekroczeniu tej granicy napis znika :faja:


tu bym się kócił ja mam na licznik 430 i coś tam jeszcze i dalej widnieje TOTAL :P

Przemek - 2010-08-15, 22:32

co do instalacji gazowej mam założoną sekwencję ELPigaz i jestem z niej bardzo zadowolony. Polska instalacja i daje rade.
cinek82 - 2010-08-16, 08:21

Zawiesił Ci się licznik Ventylek :D Weź go puknij :diabełek:
Przemek - 2010-08-16, 09:11

tak tak
archeolog - 2010-08-16, 19:38

Ja powiem ci że 1.8 abs jest słaby ratuje go dość krótka skrzynia polecam 2e albo 1.6 na wielopunkcie z tym że abs najbardziej się nadaje do LPG i ceny instalacji się zaczynają od ok 1000zl a to tamtych ok 1500
Paweł J. - 2010-08-16, 21:14

archeolog napisał/a:
albo 1.6 na wielopunkcie


Wytłumacz, dlaczego ??

archeolog - 2010-08-17, 23:53

Bo to fajny silnik znacznie nowszy technologicznie i deko mocniejszy mniej palący ,niestety to rzadkość montowali je od 96' Mówię o AFT bo było jeszcze kilka innych ja pisze o AFT
Paweł J. - 2010-08-18, 07:52

2E rozumiem, mocniejszy, ale AFT z tego co czytałem jest nie co mocniejszy ale na wyższych obrotach, na niższych lepiej się ABS spisuje, więc do zwykłej jazdy na co dzień, tak do 3.5 tys obrotów, ponoć lepszy ABS.
archeolog - 2010-08-18, 14:16

A ja słyszałem że presley żyje .... Moment oborotowy trochę gorzej idze ze względu na np mase elementów ruchomych ale 10KM więcej to jest jednak Troche więcej a pali znacznie mniej ! Jedzie lepiej przyśpiesza lepiej Jak ktoś chce jeździć do 3 tys to Diesel będzie odpowiedniejszy
Paweł J. - 2010-08-18, 17:25

archeolog napisał/a:
A ja słyszałem że presley żyje ....

Radzę poszukać na forum golfa.

archeolog napisał/a:
a pali znacznie mniej !

Polemizowałbym.

archeolog napisał/a:
Moment oborotowy trochę gorzej idze ze względu na np mase elementów ruchomych

A o co dokładnie chodzi: jednostkową masę silnika, objętościowy wskaźnik masy silnika,wskaźnik masy, masowy wskaźnik mocy czy tłokowy wskaźnik mocy ?? ??

archeolog napisał/a:
Jak ktoś chce jeździć do 3 tys to Diesel będzie odpowiedniejszy

Ułaaaaa.....po prostu śmigam używając szarych komórek i widzę co jest na drodze, ale ok-już zaczynam szukać diesel-a na allegro :hahaha:

archeolog - 2010-08-19, 22:07

Znów zaczynasz ... pisałem już o informacjach z polskich forum . Pół roku jeździłem AFT w golfie i jest lepszym silnikiem patrząc na wszelkie dane techniczne jak i na ceny silników wiec gadać sobie można ... Liczby nie kłamią
Paweł J. - 2010-08-19, 22:23

Nic nie zaczynam, po prostu myślałem, że masz na myśli jakieś merytoryczne dane.

archeolog napisał/a:
Pół roku jeździłem AFT w golfie

Dokładnie...w lżejszym golfie.

archeolog napisał/a:
pisałem już o informacjach z polskich forum

No tak...ale idąc tym tokiem myślenie to takie fora nie mają racji bytu, pozostaje tylko organoleptyka i empiryzm. Osobiście uważam że trochę prawdy ludzie piszą na forach ;)

archeolog - 2010-08-19, 23:22

Według mi znanych danych technicznych vento 1.8abs jest cięższy od golfa 1.8abs o ok 50 kg to naprawdę nie jest róznica ;) AFN lepszy od ABS niepodważalnie
chuck4 - 2010-08-25, 14:02

czy w tym passacie nie siedzi taki sam 2.0 co w vento?

http://motoallegro.pl/vw-...1201092222.html

Przemek - 2010-08-25, 15:51

moze być AGG lud ADY
bart_jawelin - 2010-08-25, 15:57

Ja mam AAM. Mam od ponad pięciu lat instalke BRC. Z tego co słyszałem to właśnie te z jednopunktowym wtryskiem są najlepsze do LPG. Byłem z rok temu w tym serwisie co zakładałem tą instalke, żeby sprawdzili czy coś się z nią dzieje i nic. Więc mogę śmiało polecić do silnika AAM.
chuck4 - 2010-08-25, 16:14

mhm, a jak w ogóle podoba sie Wam ten passacik? czy to mozliwe żeby był sprowadzony w 2008 roku? i od tamtej pory czeka na nowego włascicela? nie znam sie do końca na tym ale ta by wynikało z tablic
Paweł J. - 2010-08-25, 17:35

chuck4 napisał/a:
a jak w ogóle podoba sie Wam ten passacik?

Jak to passat, kwestia gustu, ogólnie dobre auto. Tylko do tego motoru doliczyć trzeba jeszcze koszt gazu. Poza tym na jednym błotniku ma 3 babole.

Rafik - 2010-08-25, 18:41

i koszty opłat ;) ogólnie te Paski mi sie w miare podobaja no i VW twarde auto :) w sam raz na nasze drogi :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group