Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Skrzynia ciężko chodzi

nightmarek - 2010-08-15, 23:17
Temat postu: Skrzynia ciężko chodzi
Witam.
Oglądałem dziś Vento, które chcę kupić, ogólnie zrobiło całkiem dobre wrażenie. Odniosłem jednak wrażenie, że lewarek od skrzyni pracował dość ciężko. Biegi niby wchodziły ładnie, nic nie strzelało ani nie trzeszczało, auto jechało i przyspieszało nieźle, ale niepokoi mnie trochę ta ciężko pracująca skrzynia. Nie zauważyłem wycieku oleju ze skrzyni (niewielkie ślady oleju były widoczne przy filtrze oleju silnikowego, ale to osobny temat).
Wcześniej jeździłem passatem 1,9 GL, tam skrzynia chodziła bardzo lekko, dlatego dziwi mnie trochę ten problem tutaj. Czy ktoś może doradzić, czy jest to coś bardzo niepokojącego, można sprawdzić jeszcze coś, żeby przekonać się jakiego typu jest to usterka. Właściciel twierdzi, że skrzynia chodzi tak odkąd ma auto (5 lat) i nic nigdy się z nią nie działo, ale oczywiście on może twierdzić wszystko.
Auto przebiegło 180 tys, sprawia wrażenie bardzo zadbanego.
Z góry dzięki za pomoc

astaroth - 2010-08-16, 10:15

Trzeba przesmarować taki coś co się pokazuje pod maską gdy zmieniasz bieg, :tygrysek: Ci powie o co chodzi :D

Miałem podobnie, wymieniłem olej przy 200k km i mechanior powiedział, że nie potrzebnie, bo olej był czyściutki, jakby nie zużyty. Przy następnej wizycie przesmarował coś tam pod maską i poprawiło się na lepsze, biegi wchodziły łatwiej, nie trzeba było się siłować z lewarkiem, chociaż ja wole czuć że zmieniam bieg, a nie że jednym palcem.

archeolog - 2010-08-16, 19:20

Zestaw naprawczy wybieraka ok 80zł i masz jak nówkę Ale dla pewności odłączyć lewarek od skrzyni i zobaczyć jak bezpośrednio z pod machy chodzi skrzynia
Paweł J. - 2010-08-16, 21:33

Smaruję mechanizm zmiany biegów raz może dwa razy w roku....chodzi o to aby wszystkie ruchome elementy przesmarować zwykłym towotem i jest znacznie lepiej.

Poza tym możesz mieć luzy w tym mechaniźmie i trzeba je zniwelować.

Tak na szybko to popsikaj wszystkie elementy zmieniające biegi (czyli te co się ruszają) zwykłym WD-40....jeśli będzie poprawa to git...kupujesz furaka...smarujesz i będzie latało.

nightmarek - 2010-08-17, 08:26

Dzieki za porady.
Wczoraj kupilem to auto, dzis przesmaruje te elementy i miejmy nadzieje, ze wszystko bedzie gralo.

archeolog - 2010-08-17, 23:48

Tam są takie przeguby kulowe metalowo plastikowe jeżeli ma coś dać to pryskanie wd-40 to należy ja porozpinać
Wąski 2 - 2010-08-18, 16:17

najprawdopodobniej zaciera sie na tulejkach przy lewarku jak dzejmiesz mieszek od biegu to będziesz widział cały mechanizm popsikał bym tam i powinno się poprawić,ale możesz zrobić tak jak koledzy pisza zdjąć "jabłka"od linek pod maska i poruszać lewarkiem będziesz wiedział gdzie cięzko chodzi ;)
nightmarek - 2010-08-18, 22:54

Jeszcze raz dzieki za wszystkie porady, na razie auto stoi u mechanika, bo trzeba powymieniac rozrzad, olej itp, ale jak juz sie dobiore do tego lewarka to dam znac, co pomoglo.
archeolog - 2010-08-19, 21:55

To fakt tuleja najczęściej zawodzi o dziwo bo przecież pracuje w niezłych warunkach
FWD350 - 2010-08-25, 23:25

a nie wiem czy wiesz ze jest ruznica w skrzyni na linki a na ciegna ze na cieknach chodzi tak oporniej niz na linkach.
archeolog - 2010-08-27, 03:20

W 1.8 jest raczej na cięgła

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group