|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - piszczenie paska alternatora
antvento - 2006-12-04, 22:28 Temat postu: piszczenie paska alternatora po dłuszym postoju zawsze piszcz przez parę minut co może być przyczyną
browar1 - 2006-12-04, 23:18
masz slaby akumulator a podrugie moze pasek sie konczy. pozdrowienia sprubuj naciągnąc
antvento - 2006-12-04, 23:26
akumulator jest nowy i pasek również jak twoim zadaniem mam napiąć pasek z tego co wiem jest tam rolka z samonapinaczem
browar1 - 2006-12-05, 18:21
a ztego co ja wiem to rolki niema tylko pod alternatorem mocowana jest sprenrzyna ktura sama napina pasek ale musisz popuscic sruby to jest bardzo proste a jak nieidzie to wez lyzke montarzuwke i naciągnij lekko i zobacz czy pomoglo
antvento - 2006-12-06, 15:54
mam pytanie które śruby mam popuścić
browar1 - 2006-12-06, 20:16
juz ci mówie dolną i gurną tylko troche jak je popuscisz to bendzie sz widzial alternator sam sie uniesie wtedy dotnij palcem paska i sam bendziesz wiedzial jaki jek jest napienty jezeli bendzie zbyt luzny pociągnij alternator do góry i dokręc . napewno wiesz ale pasek musi miec troche luzu ( 2cm ) góra dól
antvento - 2006-12-10, 19:00
sprawdzałem są dwie śruby ale one tylko mocują alternator nie ma nanich żadnej regulacji
browar1 - 2006-12-10, 19:19
te sróby mocują wiadomo ale jak je popuscisz to masz mozliwosc poruszania alternatorem bo niewiem czy zauwarzyles przy tej dolnej srubie jest podłózny otwur który pozwala na regulacje . Bo jak se wyobrazasz napinanie paska czy zdjencie . Próbowales popuscic te sruby i napinac pasek
antvento - 2006-12-10, 19:28
normalni jak odchylisz rolkę napinajacą można wymienic pasek
browar1 - 2006-12-10, 19:57
sory ale juz nic nierozumiem jaki ty masz silnik bo ja mam 1.8 GLX i silnik 1.9td i niema tam rolki napinającej . stego co wiem to alternatorem sie napina pasek . Zrub fotke tego silnika jak co to poradzimy
antvento - 2006-12-11, 15:03
zmam 1.9 tdi, byłem dziśiaj w sklepie i sprzedawca również powiedział mi że pasek napina rolka która jest połączona z napinaczem sprężynowym
browar1 - 2006-12-11, 18:09
cholera to juz niewiem ale zaraz popatzre
[ Dodano: 2006-12-11, 18:45 ]
przepraszam pomylilem sie faktycznie jest cos takiego ale ja widze że rolke idzie popuscic dlatego sprubuj to zrobic wydaje mi sie ze bendzie to szesciokąt 6 ale niejestem pewien. ale jak to zrobisz to pociągnij kulkiem do góry i bendzie napienty
szatanek - 2007-02-14, 22:47
Kolego w TDi czesto siada koło pasowe na wale. Mówie o kole na pasek wielorowkowy do alternatora które jest na wale korbowym pod kołem napędzającym pompe wspomagania. To koło ma tłumik gumowy wewnatrz i piszczenie czesto to objaw uszkodzonego własnie tego tłumika. Koło nowe orgiłał kosztuje ok. 900zł ale trzeba szukac uzywanego na szrocie, odradzam kupowac zamienniki, mają troche iiną budowe i szybko padną
Hektor - 2007-05-21, 21:38
szatanek napisał/a: | To koło ma tłumik gumowy wewnatrz i piszczenie czesto to objaw uszkodzonego własnie tego tłumika. Koło nowe orgiłał kosztuje ok. 900zł ale trzeba szukac uzywanego na szrocie, odradzam kupowac zamienniki, mają troche iiną budowe i szybko padną |
O jaki tłumik ci chodzi gumowy bo chyba ja tez mam tą przyczynę piszczenia ale nie jestem pewien
Czy może chodzi ci o ten cały trzpień gdzie jest na sprężyna od
samonapinacza i przy kółku po któym idzie pasek jest taki coś
gumowego jakby uszczelka czy coś w tym rodzaju czy to to...??
jutro moze dodam zdjecia gdzie to się mieści dla jasności...
|
|