Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - akumlato do wymiany

Lajter - 2010-09-01, 16:21
Temat postu: akumlato do wymiany
witam chcialbym sie was poradzic jaki mam kupic akumlator jakiej firmy i parametry do venta tdi zebym znowu nie musial wymieniac prosze o pomoc
lesny1982 - 2010-09-01, 16:29

a czemu znowu wymieniasz i co ile wymieniasz aku ??
a jak juz to taki polecam pod altek 90A BOSCH S5 DIESEL 85Ah 800A no chyba ze masz inny altek wsadzony slabszy albo mocniejszy :P

bradley - 2010-09-01, 17:48

lesny1982, alternator to nie problem. Kazdy naladuje. 800A rozruchowego to mala elektrownia :D Ale mnie taki nie wejdzie bo blokuje webasto.
Lajter - 2010-09-01, 18:27

czyli bosha kupic bo inni cos wspominali o centrze i juz sam nie wiem
Lajter - 2010-09-01, 18:29

wymieniam dlatego bo zalatil mi wzmacniacz na wylaczonym silniku i szlag go trafil
lesny1982 - 2010-09-01, 19:20

co to znaczy > zalatil jak zalatwil to jak aku moze wzmaka zalatwic :D
Lajter - 2010-09-01, 19:54

no poprostu ta sie stalo to co bys mi poradzil
lesny1982 - 2010-09-01, 21:39

wzmak sie napewno nie rozwalil od akumulatora a jak Ci aku pada to cos Ci kradnie prad ;)
bradley - 2010-09-01, 22:07

lesny1982 napisał/a:
ak Ci aku pada to cos Ci kradnie prad ;)

Ja wiem, ja wiem.
To zlodziej pradu! :)

lesny1982 - 2010-09-02, 08:45

tylko jeszcze potrzebne nam sa jego dane zanieszkania :D
raf - 2011-03-19, 20:20

witam mam pytanie czy moge wrzucic do mojego vento auku o pojemnosci 125ah 950A ?? ??
bradley - 2011-03-19, 20:27

Jak sie zmiesci na polke to czemu nie.
raf - 2011-03-19, 20:33

nie ma za dzuo amper a prad rozruchowy nie bedzie za duzy
krzeszak - 2011-03-19, 20:34

raf napisał/a:
czy moge wrzucic do mojego vento auku o pojemnosci 125ah 950A ??

sory ze pytam ale po co Ci taka wielka bateria... bo jakoś nie rozumie ?? iczym masz zamiar doładowywać taki aku standardowy alternator temu nie podoła :hmmm:

raf - 2011-03-19, 20:40

kumpel mi załatwi za 150zł taki i nie wiem czy moge go wrzucic a stary juz odmawia
bradley - 2011-03-19, 21:46

krzeszak napisał/a:
iczym masz zamiar doładowywać taki aku standardowy alternator temu nie podoła :hmmm:

A czemu ma nie dac rady?

Alternator jest na biezace potrzeby na prad samochodu i pozostlym amperazem laduje akumulator. Logiczne, ze jak akumulator bedzie ladowac sie z aboslutnego zera to potrwa to dluzej niz w przypadku np. 72Ah ale co trzeba zrobic zeby wyladowac taki wielki akumulator....

krzeszak - 2011-03-20, 10:19

bradley napisał/a:
A czemu ma nie dac rady?

z prostej przyczyny ze diesel potrzebuje dożo więcej prądu na rozruchu ,jeśli kolega jeździ na krótkich odcinka z doładowaniem może być problem ,zazwyczaj alternator powinien byc bardziej wydajny by sprostać doładowaniu aku ;)

sebastian - 2012-02-23, 20:20

Akumulator mi siada, powoli trzeba będzie szukać nowego. Ale mam pytanie takie, chodzi o parametry. W temperaturze zerowej napięcie akumulatora w spoczynku mam jakieś 12.5 V. Podczas rozruchu spada gwałtownie do 9V z groszami. Podczas już pracy silnika na biegu jałowym pod nieobciążonym silnikiem napięcie ładowania wynosi 14.4V Chcę wiedzieć co myślicie o tych wartościach? Ładowanie raczej jest ok, ale sam prąd rozruchu i napięcie spoczynkowe wydaje mi się małe, co też i skutkuje kiepskiej kondycji akumulatora.

To jedna kwestia. Druga natomiast to taka, że obecnie sprzedawane akumulatory są tzw. bezobsługowe. Pytałem się w sklepie co tak w zasadzie znaczy. Trochę się zdziwiłem, że skoro mają korki do wlewania wody, to też powinno się sprawdzać co jakiś czas stan elektrolitu i ewentualnie uzupełniać jego ubytek, gdyż w czasach upału ma prawo odparować co nieco. W sklepie sprzedawca zapewniał mnie, że skoro instalacja elektryczna w samochodzie w pełni prawidłowo funkcjonuje, to nie ma prawa nic się dziać. Co więcej - otwarcie tych że korków jest równoważne z utratą gwarancji, a paradoksalnie jakiś ubytek elektrolitu jest również tożsame z jej utratą. Więc ja tego nie rozumiem. Co wy o tym myślicie? Bo mi jakoś nie chce się w to wierzyć, że po upływie powiedzmy dwóch lat, ani grama wody nie wyparuje z akumulatora...

bradley - 2012-02-23, 20:26

Cytat:
12.5 V.

ok
sebastian napisał/a:
14.4V

ok
sebastian napisał/a:
9V z groszami

dupa blada;)
sebastian napisał/a:
bezobsługowe

Sa takie bezoblsugowe zebys kupil akumulator, przejezdzil okres gwarancji i kupil nastepny bo nie pilnowales stanu elektrolitu ;)
Z gwarancja jest jeszcze tak, zeby ja uznali to musisz najlepiej kupic u nich akumulator, zamontowac oraz dostac wydruk (ktory jest dokumentem) z parametrami ladowania, ze wszystko jest ok z instalacja samochodowa i to nie ona byla przyczyna zepsucia.

krzeszak - 2012-02-24, 14:16

sebastian napisał/a:
W temperaturze zerowej napięcie akumulatora w spoczynku mam jakieś 12.5 V

trochę mało... mój w spoczynku przy -10C miał 12,57V przy -24C 12,33V
sebastian napisał/a:
Podczas rozruchu spada gwałtownie do 9V z groszami.

no tomi się nie podoba za duży ubytek prądu
sebastian napisał/a:
Podczas już pracy silnika na biegu jałowym pod nieobciążonym silnikiem napięcie ładowania wynosi 14.4V

w normie choć mogło by być nieznacznie więcej 14,6V
A jak będziesz wybierał nawa baterie to szukaj EXIDE
http://centra.com.pl/pub/...tartbatteri.pdf

sebastian - 2012-02-24, 16:16

krzeszak napisał/a:
A jak będziesz wybierał nawa baterie to szukaj EXIDE
Pojeżdżę i popytam tu i ówdzie jeszcze. Co prawda jeszcze mi się z wymianą nie spieszy, na razie jakoś tam kręci, ale być przygotowanym trzeba. jak na razie załatwiłem stary jakiś, zużyty akumulator na wymianę, bo bez starego nigdzie nowego nie kupię...
lesny1982 - 2012-02-24, 17:05

Sebastian ja zawsze mowie ze auto od podstaw buduje i skad mam miec akumulator ?? i kupuje normalnie ;) a bdb aku to np. kinetic hollywood purepower tylko ze one troszku kosztuja :D :D
zeniTh - 2012-02-24, 17:07

sebastian napisał/a:
bo bez starego nigdzie nowego nie kupię...

kupisz wszędzie, ale 30 zł zapłacisz za brak starego ;)

darek1982 - 2012-02-24, 21:22

Polecam Centrę Futurę CA770 77Ah/760a mam trzy lata i nie zawiódł nawet w największe mrozy.
sebastian - 2012-02-25, 18:28

krzeszak napisał/a:
A jak będziesz wybierał nawa baterie to szukaj EXIDE

Pytałem się dzisiaj o nie i sprzedawca i owszem, polecił mi jako dość dobre, jednak to w zasadzie ta sama firma co produkuje centry, ale z nastawieniem na Centrę Futurę, że ona będzie od niego trochę lepsza, a dodatkowo jest na nią dwa lata gwarancji, jak i dodatkowy rok na tzw. assistance. uje muje dzikie węże, pierdzielę to udogodnienie, bo nie ma opcji, że mi się rozładuje, a jak się rozładuje to i tak gwarancji się nie uwzględni, bo zawsze znajda powód żeby odmówić gwarancji jako że to z winy użytkownika. Jednym słowem doszedłem do wniosku, że nie warto przepłacać za jakieś tam "udziwnienia", ale cena 400 zł za centrę, no trochę przeraża...

krzeszak - 2012-02-25, 18:40

EXIDE to norweska firma całkiem możliwe ze ma udziały w CENTRA wiem jedno ja centry nie wezmę moja ma niecałe 2 lata magiczne oczko nie działa już od roku jak kopiłem auto a po 2 tyg. postoju w baterii zbrakło prądu by ruszyć kaszlaka... całkiem możliwe ze taka się trafiła jakaś niedorobiona lub wina leży w złym użytkowaniu krótkie odcinki i kilka rozruchów dziennie...ale od tego magiczne oczko się raczej nie zepsuło ... ogólnie ciężka sprawa na co sie zdecydować bo i wydatek nie mały a i wymagania tez spore
sebastian - 2012-02-25, 18:46

krzeszak napisał/a:
magiczne oczko nie działa
A jak przez to oko saurona powinno sie patrzeć? U mnie też ono jest, ale c.uja przez nie widać.
bradley - 2012-02-25, 19:37

Od gory popatrz, albo poswiec latarka. Jak jest cos co przypomina zielony kolor to aku niby sprawny.
krzeszak - 2012-02-25, 19:42

sebastian napisał/a:
A jak przez to oko saurona powinno sie patrzeć?

no ja najpierw normalnie w nie zaglądałem nic oprócz czarnej pustej dziury nie widzę ,potem latarka podświetlałem to mieni się coś ale żeby konkretnie widzieć zielone, czarne lub białe jak pisze na baterii to ja nie widzę a lekarz mówi ze wzrok mam dobry :D wiec stwierdzam ze zepsute albo krótko
sebastian napisał/a:
c.uja przez nie widać.

darek1982 - 2012-02-25, 21:35

krzeszak napisał/a:
EXIDE to norweska firma całkiem możliwe ze ma udziały w CENTRA wiem jedno ja centry nie wezmę moja ma niecałe 2 lata magiczne oczko nie działa już od roku jak kopiłem auto a po 2 tyg. postoju w baterii zbrakło prądu by ruszyć kaszlaka... całkiem możliwe ze taka się trafiła jakaś niedorobiona lub wina leży w złym użytkowaniu krótkie odcinki i kilka rozruchów dziennie...ale od tego magiczne oczko się raczej nie zepsuło ... ogólnie ciężka sprawa na co sie zdecydować bo i wydatek nie mały a i wymagania tez spore


Nie powiedziałby że Exide jest aż tak lepszy od Centry reklamacji jest na niego więcej , a jeśli chodzi o dobrą baterię w rozsądnych pieniądzach to YUASA bardzo dobre japońskie akumulatory, coś droższego to Varta.
Handluję tym na codzień.

krzeszak - 2012-02-25, 22:20

darek1982 napisał/a:
Nie powiedziałby że Exide jest aż tak lepszy od Centry

nie wiem jak jest w rzeczywistości sugeruje się tym co przeczytałem i wynikami testu : http://centra.com.pl/pub/...tartbatteri.pdf
według którego w extrymalnych skandynawskich warunkach Exide jest numer 1 i przebija bosch i varte silver którą posiadam w vento od 3lat i złego słowa nie powiem ...a z autem od niemca przyjechała bateria Exide która 2 lata dzielnie jeszcze budziła w moim vento motorek

sebastian - 2012-02-26, 08:36

krzeszak napisał/a:
no ja najpierw normalnie w nie zaglądałem nic oprócz czarnej pustej dziury nie widzę ,potem latarka podświetlałem to mieni się coś ale żeby konkretnie widzieć zielone, czarne lub białe jak pisze na baterii to ja nie widzę
Ja nic, a nic przez to magiczne oczko nie widziałem. jedynie jak odkręciłem ten korek z oczkiem, do mogłem zobaczyć, że jest woda. A i wówczas oczko stało się przezroczyste, a po zakręceniu oczka, zobaczyłem wielkiego c.uja :D
sebastian - 2012-02-26, 13:05

Sprawdziłem (na aku), jak i również po kodzie wyposażenia, że do mojego AGR'a bateria powinna być 70 Ah i 340A. Z tym pierwszym może i się zgodzę, ale z drugim? Przecież im większy prąd rozruchu, tym lepiej!. A coś się stanie, jeśli założę 77 Ah nawet? Jeśli chodzi o alternator, to mam 120A.
krzeszak - 2012-02-26, 15:27

sebastian napisał/a:
do mojego AGR'a bateria powinna być 70 Ah i 340A.

no do mojego paska według wlepy- battery 380 A (72 Ah) a siedzi 77Ah 760A i tez mam alternator 120A
sebastian napisał/a:
A coś się stanie, jeśli założę 77 Ah nawet?

do disla nawet wskazana większa bateria ale wydaje mi sie ze wieksza jak 80Ah nie ma sensu szkoda kasy. ważne by sie zmieściła w dziurę nie wiem gdzie siedzi bateryja w borce ale a pasku mam ograniczenia max 278x175x190 inna nie zmieści się w podszybiu

sebastian - 2012-02-26, 15:42

A jak masz z polaryzacją? Bo u mnie plus jest z lewej strony, a wszędzie, co patrzyłem po aukcjach, to maja plus z prawej strony. Ale to chyba w niczym nie będzie przeszkadzać, bowiem można przecież akumulator o 180 stopni odwrócić. Chyba.
U mnie jest tak jak w Vento, w podszybiu nie mam.

krzeszak - 2012-02-26, 16:15

sebastian napisał/a:
Bo u mnie plus jest z lewej strony,

u mnie tez z lewej +
a z tym obróceniem bateri to niby można aku w podstawie niczym się nie różni

darek1982 - 2012-02-26, 17:19

Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy, tylko polskie samochody nie które fiaty i japończyki miały lewy co do pojemności to max 77ah a min 70ah za duża pojemność spowoduje że bateria będzie nie doładowywana co przełoży się na jej krótszą żywotność,zasiarczą się płyty albo opadnie masa czynna i aku. do wyrzucenia skolei zalały po kilku podgrzaniach świec może nie mieć prądu aby kręcić więc odpowiedni 70-77 ah P+
krzeszak - 2012-02-26, 17:38

darek1982 napisał/a:
Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy,

?? ?? ??

darek1982 - 2012-02-26, 19:20

krzeszak napisał/a:
darek1982 napisał/a:
Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy,

?? ?? ??


sorki pisałem z telefonu a tekst sam się uzupełnia chodziło oczywiście o KLEMY a dokładniej o SŁUPKI

sebastian - 2012-02-26, 19:47

darek1982 napisał/a:
Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy
No też tak czytam, i cholera - o co z tym mlekiem chodzi? :P
To w końcu jak to jest?
U mnie, jak się w końcu patrzy od strony tego brzucha ( :D ) to wygląda to tak:
http://fotoo.pl/show.php/...121599.jpg.html
Kupując aku, na allegro np. wygląda tak:
http://allegro.pl/akumula...2121404131.html
I wszystkie praktycznie plusa mają z prawej. Więc wychodzi co - odwrócić aku?

A tak btw to odkręciłem to nasze magiczne oczko, wyczyściłem z jednej i z drugiej strony i dalej nic nie widać. Jak odkręcę, patrząc pod światło, to jest przezroczyste, a jak włożę to nic nie widać.

krzeszak - 2012-02-26, 20:09

sebastian napisał/a:
I wszystkie praktycznie plusa mają z prawej. Więc wychodzi co - odwrócić aku?

no tak twój w borce jak w vento montowany klemami do motorka ... a ten z allegro pokazany klemami do widza wiec jak odwrócisz to się pozamienia i będzie ok... musisz szukać takiego z P+ jak już kolega darek1982, pisał... ten z liku jest ok ;)

darek1982 - 2012-02-26, 20:10

I jest OK patrząc od strony kabli czyli z góry na foto masz prawy plus.
A co do oczka to bym się nie przejmował że czarne (czarne - doładuj, zielone ok) podpięte jest do jednej celi i jeśli poziom elektrolitu jest niższy niż 10-15mm ponad górny poziom płyt też może robić się czarne a najlepiej sprawdzić akumulator miernikiem z obciążeniem u mechanika wtedy wiadomo w jakim jest stanie, co do tej baterii z allegro to cena jest podejrzanie niska żeby to nie był akumulator z tamtego roku, sprzedawcy tego nie mówią ale akumulator można sprzedać nawet jako nowy jeśli stoi 18 miesięcy na półce, sporo jest w sklepach akumulatorów z tamtego roku dlatego mają takie niskie ceny, więc lepiej przed zakupem zapytać się ile o stoi i czy jest "świeży" CENTRA ani EXIDE nie ma daty produkcji wytłoczonej na opakowaniu trzeba dzwonić do CENTRA -EXIDE polska i podać im kod z akumulatora to wtedy powiedzą Ci kiedy wyprodukowano opakowanie(akumulator bez elektrolitu ) a napełnić je mogli później

sebastian - 2012-02-26, 20:12

czyli co, że zdjęcia są robione nie z przodu auta, tylko z tyłu?

A jeśli spytam, czy akumulator jest "świeży" to wybacz, ale jaki sprzedawca powie mi prawdę, że leży u nich na składzie 2 lata np.? On będzie chciał się go jak najszybciej pozbyć.

Aha, a jakbym już kupił, to wsadzam do auta i mogę jechać, czy trza je jakoś jeszcze doładować?

darek1982 - 2012-02-26, 20:24

Zalecane baterie z CENTRY
CC700 najmniejszy Standard
CB740 pośredni PLUS
CA770 FUTURA
Wszystko zależy jak często używasz samochodu czy jest garażowany czy nie i jakie i jak dużo ma odbiorników prądu, zresztą jeśli raz w miesiącu albo raz na dwa podładujesz go prostownikiem to nic mu się nie stanie a raczej wydłużysz jego żywotność.
http://webshop-cs.tecdoc....e=PL&country=PL

darek1982 - 2012-02-26, 20:25

sebastian napisał/a:
czyli co, że zdjęcia są robione nie z przodu auta, tylko z tyłu?

A jeśli spytam, czy akumulator jest "świeży" to wybacz, ale jaki sprzedawca powie mi prawdę, że leży u nich na składzie 2 lata np.? On będzie chciał się go jak najszybciej pozbyć.

Aha, a jakbym już kupił, to wsadzam do auta i mogę jechać, czy trza je jakoś jeszcze doładować?


Nowy możesz pobudzić prostownikiem przez jakie 2-3 godziny na półce jest czasami rozładowany albo w tzw. stanie uśpienia.

sebastian - 2012-02-26, 20:32

darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?
Hormon - 2012-02-26, 20:42

sebastian napisał/a:
darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?


Możesz odwrócić, ale po co ? Nie lepiej kupić taki aku jak ma byc. Jesteś pewien że kable dostaną do aku ?

sebastian - 2012-02-26, 20:43

Hormon napisał/a:
Możesz odwrócić, ale po co ? Nie lepiej kupić taki aku jak ma byc.
No to dlatego mówię cały czas, że ja mam plus z lewej i chcę tez kupić taki akumulator, żeby miał również plus z lewej, bez żadnego odwracania, to mi wodę z mózgu robią :P Ja już sam zgłupiałem.
darek1982 - 2012-02-26, 20:46

sebastian napisał/a:
darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?


Każdy europejski VW ma Prawy plus Ten na foto też, przecież jakbyś ustawił go Słupkami przy brzuchu to plus masz po prawej na foto tak się wydaje bo stoi tyłem.

sebastian - 2012-02-26, 20:51

Popatrzyłem jeszcze raz dokładnie na obrazek i już wiem o co chodzi. No to mówię, że to, co na zdjęciu, że trzeba obrócić, bo inaczej nie włożę.
krzeszak - 2012-02-26, 20:52

darek1982 napisał/a:
na foto też, przecież jakbyś ustawił go Słupkami przy brzuchu to plus masz po prawej na foto tak się wydaje bo stoi tyłem.

krzeszak napisał/a:
ten z allegro pokazany klemami do widza wiec jak odwrócisz to się pozamienia i będzie ok...

Hormon - 2012-02-26, 21:09

Sebastian każdy producent robi aku z plusem z prawej i z lewej strony. Popatrz jak masz u siebie i kup taki sam, bo wiem że wielu autach nawet jak się odwróci, to kable robią się za krótkie i jest problem z podłączeniem.
darek1982 - 2012-02-26, 21:14

http://fotoo.pl/gallery/1...4_aku1.jpg.html
i po obróceniu masz jak ten z allegro na 90% masz prawy plus , chyba że ktoś coś kombinował wcześniej z autem
mam takie samo auto mam plus z prawej w rodzinie prawie każdy ma VW i też ma z prawej, pracuje 4 lata w hurtowni i nie spotkałem się z Vento co ma lewy plus

bradley - 2012-02-26, 21:18

O ile w ogole bedziesz mogl odwrocic. Nie chodzi o mozliwosc obrocenia tylko o to, ze przewody do biegunow akumulatora bedziesz mial za krotkie. W Vento taki patent o 180 nie przejdzie bo masy nie nagniesz ;)
darek1982 - 2012-02-26, 21:23

http://sklep.intercars.co...notitle=1&wsk=O
sebastian - 2012-02-27, 16:18

Spoko, spoko - już wszystko wiem :) Ale przed zakupem jeszcze dokładnie się spytam w sklepie i ewentualnie pomierzę, co by się później nie okazało, że faktycznie coś będzie nie halo.
sebastian - 2012-03-02, 17:04

A czy coś się stanie, jeśli założę aku z dość dużym prądem rozruchu? Czy nie powinno się przesadzać z tym prądem? Coś się może uszkodzić, rozrusznik np. może dostać przez to po dupie? Bo wiadomo, że z pojemnością aku nie ma co przesadzać, ale jak to jest z prądem rozruchu? Bo ostatnio mi w sklepie gość powiedział, żeby nie przeholować przypadkiem, bo można rozrusznik szybciej uszkodzić...
bradley - 2012-03-02, 20:38

Im wiecej tym lepiej.
Rozrusznik jest odbiornikiem. Wezmie tyle pradu ile potrzebuje.

hrubek18 - 2012-03-03, 10:06

sebastian,
ja mam aku z prądem rozruchowym 750 i nic złego się nie dzieje :) w morzy lepiej kręci rozrusznik więc śmiało zakładaj większy ;)

sebastian - 2012-09-11, 17:36

Tak więc nadchodzi ta chwila, ten moment, kiedy już trzeba na poważnie myśleć o aku. Na lato odpuściłem sobie, ale na zimę trzeba już mieć go. Jeszcze decyzja co do aku nie zapadła, ale wybór chyba padnie na Exide Premium 77Ah/760A. Cena nieco ponad 400 zł. Niby sporo, ale tez pomyślałem, że nawet, jakbym miał zmieniać kiedyś auto, to po prostu przełożę ten i będę miał większy. 3-letnia gwarancja+assistance...

Czy jak będę zmieniać aku, to wystarczy tylko jak porządnie klemy oczyszczę, np. spirytusem i to wystarczy? Czy jakąś specjalną pastą mam je obsmarować, a dopiero po tym zakładać?

krzeszak - 2012-09-12, 08:22

sebastian napisał/a:
Czy jak będę zmieniać aku, to wystarczy tylko jak porządnie klemy oczyszczę, np. spirytusem i to wystarczy? Czy jakąś specjalną pastą mam je obsmarować, a dopiero po tym zakładać?

można dostać specjalna szczoteczkę do czyszczenia klem ... lub delikatnie przetrzeć papierkiem ściernym potem wazelina :D najlepsza wazelina techniczna i masz spokój do następnej wymiany baterii ;)
sebastian napisał/a:
wybór chyba padnie na Exide Premium 77Ah/760A

słuszna decyzja jak bym brał to tylko EXIDE (według testów w skrajnych warunkach najlepszy)
choć na VARTE silver dynamic tez nie mogę powiedzieć nic złego 3rok hula w vento
sebastian napisał/a:
Cena nieco ponad 400 zł.

za varte czy centre z tymi parametrami trzeba dac tez w tych granicach różnica ok 20-50zl

sebastian - 2012-09-12, 15:57

krzeszak napisał/a:
potem wazelina :D najlepsza wazelina techniczna i masz spokój do następnej wymiany baterii ;)

Ale po wyczyszczeniu klem i zacisków mam wazeliną wszystko przesmarować, czy tylko po przykręceniu posmarować na wierzchu?

To smarowanie konieczne jest? A jakbym tylko porządnie oczyścił i nie smarował żadnym smarowidłem, żeby po prostu syf się nie kleił na to, to coś się stanie?


No i jeszcze pytanie mam takie, czy wymieniając akumulator, zamiast podtrzymywać napięcie z innego aku, żeby radio i inne rzeczy się nie rozprogramowały - można bezpiecznie włożyć w zapalniczkę samochodową +12V, czy lepiej połączyć drugi aku równolegle?

sebastian - 2012-09-12, 20:53

Cóż... opcja edit już nie działa, trudno...

Zdobyłem drugi akumulator, służący mi jako źródło podtrzymania napięcia, kiedy wyciągnę stary, a włożę nowy, żeby mi się nic nie rozprogramowało. Ten, który zdobyłem jest, to znaczy był niedawno sprawny, ale dłuższy czas nie używany. Jest on bardzo duży, ale nie ma na nim napisane jakiej jest pojemności, więc boję się trochę podłączać pod prostownik w celu jego podładowania - zmierzyłem mu napięcie i wynosi 10.5V (mowa o tym, który miałby mi służyć tymczasowo jako źródło potrzymania). Czy w związku z tym, że ma on stosunkowo niskie napięcie, wystarczy w celu podtrzymania pamięci? Żadne odbiorniki nie będą włączone... Bo mówię, trochę boję się podłączać pod prostownik, jak nie znam jego pojemności, żeby prostownika nie spalić...

krzeszak - 2012-09-12, 21:55

sebastian napisał/a:
Ale po wyczyszczeniu klem i zacisków mam wazeliną wszystko przesmarować,

no oczywiscie ze tak po co smarować na brud
sebastian napisał/a:
To smarowanie konieczne jest? A jakbym tylko porządnie oczyścił i nie smarował żadnym smarowidłem, żeby po prostu syf się nie kleił na to, to coś się stanie?

klemy zaczyna się szybko utleniać i może gdzieś nie łączyć choć nie musi a smarować to nie znaczy dużo cienka powłoczkę przynajmniej na klemy/

Paweł J. - 2012-09-12, 21:59

Sebastian....według mnie nadgorliwie podchodzisz do tematu. Jak już chcesz na siłę smarować klemy to od wewnątrz rób to czymś co przewodzi prąd, a z zewnętrznie odwrotnie.

A prostownika nie spalisz, w końcu on jest źródłem prądu. Ja mam jeden prostownik i nim ładowałem 40ah z oplowskiego 1.2 i 2x130ah połączone w kombajnie zbożowym i nic nikomu się nie stało....nic nie wybuchło, nic się nie zjarało, nikt nie ucierpiał.

Według mnie podmień aku i po sprawie.....ja tylko oczyściłem miejsca styku dokładnie i od 2006 roku jest idealnie.....ale dopiero pochwalę ten aku jak pośmigam nim chociaż 10 lat czyli jeszcze 4 lata. ;)

sebastian - 2012-09-13, 18:35

Nadgorliwość gorsza od faszyzmu :D
Ale akumulator już zamontowałem. Co prawda korzystałem z drugiego w celu potrzymania pamięci, ale jak zacząłem manewrowac kablami w celu wymiany aku to dla własnego bezpieczeństwa odłączyłem te przewody. Niech coś się stanie, dotknie jedno do drugiego i nieszczęście gotowe. teraz to pali od kopa, nawet kluczyka jeszcze nie włożę w stacyjkę a on już kręci :P

bradley - 2012-09-14, 10:01

sebastian napisał/a:
nawet kluczyka jeszcze nie włożę w stacyjkę a on już kręci :P

moze sie boi? :D

krzeszak - 2012-09-14, 16:18

sebastian napisał/a:
akumulator już zamontowałem.

i co żeś kolego zakupił ??

sebastian - 2012-09-14, 18:06

Exajda Premium 77ah/760a :faja:
krzeszak - 2013-04-07, 21:23

sebastian napisał/a:
Exajda Premium 77ah/760a :faja:

sebastian, -jak spisuje ci się ta nowa bateria ??

sebastian - 2013-04-08, 17:55

Wyśmienicie, jak na razie. Silnik odpala bez zająknięcia, w każde mrozy daje radę, jest git. Żadnych skoków napięć podczas rozruchu już nie widać, jak miało to miejsce na starym aku.
krzeszak - 2013-04-08, 20:22

sebastian napisał/a:
Wyśmienicie, jak na razie. Silnik odpala bez zająknięcia, w każde mrozy daje radę, jest git.

czyli jednak prawda ze aku od EXIDE sa ok :]

Paweł J. - 2013-04-08, 21:03

sebastian, a ile masz ten aku ??
sebastian - 2013-04-09, 18:06

krzeszak napisał/a:
czyli jednak prawda ze aku od EXIDE sa ok :]
A to, to zobaczymy po paru latach eksploatacji :]
Paweł J. napisał/a:
sebastian, a ile masz ten aku ??

będzie jakieś 7 miesięcy będzie ;)

sebastian - 2013-06-16, 11:50

Jako że mam nową baterię, starą wyciągnąłem, naładowałem i przez zimę była w mieszkaniu, a teraz wyniosłem do garażu na regał. Jak długo taki akumulator będzie mógł "leżakować" bez ładowania, żeby nie rozładował się doszczętnie? W ogóle do niczego nie używany jest. Po zimie bezczynności w mieszkaniu jego napięcie było jakoś 12.2V. naładowałem i wyniosłem.
Kruchy69 - 2013-06-16, 20:05

bedzie stał długo tylko musisz spełnic pare warunkow.
1. Przed zimowaniem go w mieszkaniu, musisz go naładować.
2. Podczas zimowania raz na miesiac podlaczyc go pod prostownik. ;)

sebastian - 2013-06-16, 21:10

W tamtym roku na jesień go z auta ściągnąłem i wniosłem do mieszkania, ładując go przedtem. I tak stał całą zimę, aż do niedawna, kiedy go zniosłem do garażu i też go naładowałem. W tygodniu zajrzę do niego i zmierzę jemu napięcie :)
muchomorek165 - 2013-06-18, 15:44

sebastian,

Cytat:
W tygodniu zajrzę do niego i zmierzę jemu napięcie :)


Tylko to napiecie sprawdz pod obciazenie podlacz jakas zarowke przynajmniej 21W lub H4, H7 cokolwiek co potrzebuje troche pradu bo napiecie to jedno a prąd to drugie. A pod obciazeniem mozesz nie miec co mierzyc u mnie jak aku padł to na mierniku pokazywało 12,5v a jak podlaczylem zarowke to juz nie bylo napiecia. Podobno cela sie oberwala czy coś:P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group