|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Turbina
MaskoneWMA - 2010-09-05, 00:10 Temat postu: Turbina Witam, jestem tu nowy, mam Vento od roku i za duzo jeszcze o nim nie wiem. Jeden znajomy w pracy powiedział mi, że nie działa mi turbina. Jak to dokładnie sprawdzić czy działa czy nie ? bo w tych tematach jestem zbyt ciemny
slaw71 - 2010-09-05, 07:02
jak Ci tak znajomy powiedział,to zmień znajomego ,a tak na poważnie- turbina działa zawsze po odpaleniu silnika bo jest napędzana spalinami Napisz coś więcej ,bo nikt jasnowidzem nie jest,w ogóle co to za określenie turbina nie działa
Arturek - 2010-09-05, 10:07
MaskoneWMA, u mnie turbina nie działała. Sprawdzić najłatwiej wskaznikiem (jakieś 60zł) . Pokazywało u mnie na obrotach -0,1 ,a przy maksymalnym deptaniu potrafiło dojść do 0
Łatwo też wyczuć przy 2,5tys. Powyżej auto prawie nie przyśpiesza, a z tyłu można zauważyć czarny dym (akurat ja to zaobserwowałem na boostpinie na maksymalnym i minimalnym ustawieniu). Warto też sprawdzić luzy na wirniku, czy są minimalne czy raczej 'giba sie' jak chce. Sprawdz czy goni olej po rurach. Z własnego doświadczenia wiem, że jest OGROMNA różnica bez działającej turbiny a z działającą.
slaw71 - 2010-09-05, 10:58
Powtarzam kolejny raz ,używanie określenia "turbina nie działa" jest błędne,turbina zawsze działa,no chyba ze sie wirnik urwie .Przyczyn ze auto nie jedzie może być wiele,wcale nie musi być to wina turbiny,ale musisz napisać coś więcej,jakie są objawy.Czarny dym z rury i brak mocy,równie dobrze może oznaczać nieszczelność w układzie dolotowym
Arturek - 2010-09-05, 23:30
W moim przypadku akurat to była turbina (po wymianie z tyłu czysto ) . Trzeba czekać aż kolega coś napisze wiecej
FWD350 - 2010-09-06, 10:18
MaskoneWMA, na jakich podstawach ci znajomy powiedzieł ze turbo "nie działa" i opisz dokładniej sytuacje
turbine sprawdza sie za pomoca manometra.
MaskoneWMA - 2010-09-14, 19:14
Jak odpaliłem silnik i miałem podniesioną maskę to wtedy mi o tym powiedział. Powiedział, że powinien być świst a nie słychać. Nie znam się na tym, więc wole zapytać fachowców
WAFEL - 2010-09-14, 19:20
swist slychac u slaw71 co ma 160 km a nie w 75 km gdzie turbina jest malutka. ona chodzi ale jej nie slychac no chyba ze odkrecisz wydech przy kolektorze
MaskoneWMA - 2010-09-14, 19:24
Aha to już wiem, troche dla mnie było to wątpliwe bo nie wiem czy z zepsutą turbiną wyciągnąłbym wczoraj na A4 prawie 180km/h. I wg mnie działała cały czas bo gdy wchodzi na obroty powyżej 2tysięcy to dostaje większego "kopa"
Dzięki za pomoc i informację
Pozdrawiam
WAFEL - 2010-09-14, 19:26
czyli ladnie ci idzie bo mojego kompla mk3 ten sam silnik i 165 km i koniec i jak mowisz gdyby turbo nie dzialalo to za cholere bys tyle nie polecial i nie bylo by przyspieszenia
MaskoneWMA - 2010-09-14, 19:28
Miałem szansę na więcej bo vento był gotowy ale za duży tłok był i nie chciałem wydatków
Arturek - 2010-09-14, 20:03
WAFEL napisał/a: | swist slychac u slaw71 co ma 160 km a nie w 75 km gdzie turbina jest malutka. ona chodzi ale jej nie slychac no chyba ze odkrecisz wydech przy kolektorze |
Bzdura, moja zepsuta świstała mocniej niż sprawna tylko że ona świstała w innych granicach niż sprawna - ta przy niecałych 2tys, dalej juz był tylko dym
MaskoneWMA napisał/a: | Aha to już wiem, troche dla mnie było to wątpliwe bo nie wiem czy z zepsutą turbiną wyciągnąłbym wczoraj na A4 prawie 180km/h. I wg mnie działała cały czas bo gdy wchodzi na obroty powyżej 2tysięcy to dostaje większego "kopa"
Dzięki za pomoc i informację |
Przy k03 to naprawdę konkret. Może masz zdjętą odcinkę? ;D
FWD350 - 2010-09-14, 20:37
Arturek napisał/a: | Może masz zdjętą odcinkę? ;D | mógł bys to sformułowanie rozwinąc bo nie bardzo rozumiem o co ci chodzi??
MaskoneWMA - 2010-09-14, 21:26
A co to znaczy zdjęta odcinka ?
mario7911 - 2010-09-14, 21:40
Arturek napisał/a: | MaskoneWMA, u mnie turbina nie działała. Sprawdzić najłatwiej wskaznikiem (jakieś 60zł) . Pokazywało u mnie na obrotach -0,1 ,a przy maksymalnym deptaniu potrafiło dojść do 0
Łatwo też wyczuć przy 2,5tys. Powyżej auto prawie nie przyśpiesza, a z tyłu można zauważyć czarny dym (akurat ja to zaobserwowałem na boostpinie na maksymalnym i minimalnym ustawieniu). Warto też sprawdzić luzy na wirniku, czy są minimalne czy raczej 'giba sie' jak chce. Sprawdz czy goni olej po rurach. Z własnego doświadczenia wiem, że jest OGROMNA różnica bez działającej turbiny a z działającą. |
To i tak późno bo mój ventyl przyśpiesza jyż przy około 1800 obrotach xD
bradley - 2010-09-14, 21:43
tzw. governormod ;P
mario7911 - 2010-09-14, 21:46
bradley napisał/a: | tzw. governormod ;P |
T Z N
Rafik - 2010-09-14, 21:58
mario7911 napisał/a: | To i tak późno bo mój ventyl przyśpiesza jyż przy około 1800 obrotach xD |
tu jest mowa o TD a nie o TDI
Arturek napisał/a: | Bzdura, moja zepsuta świstała mocniej niż sprawna tylko że ona świstała w innych granicach niż sprawna - ta przy niecałych 2tys, dalej juz był tylko dym |
Ja tam u siebie slysze tylko kleklekle no jakis swistek tam sie wylania za tego kleklekle
bradley - 2010-09-14, 22:00
W TDI to sie nie da
governormod to takie cos w starych kiblach na pompie mechanicznej, ze nie jest ograniczana dawka paliwa na wyzszych obrotach, wiec "odcinka" w zasadzie nie istnieje i mozna przekrecic silnik Albo dojsc do granicy kiedy olej napedowy sam zaczyna sie niekontrolowanie spalac.
Arturek - 2010-09-15, 13:22
bradley napisał/a: | nie jest ograniczana dawka paliwa na wyzszych obrotach, wiec "odcinka" w zasadzie nie istnieje i mozna przekrecic silnik |
No nie tak chyab do końca, u mnie np. nie da sie wejść na czerwone pole.
Rafik napisał/a: | mario7911 napisał/a:
To i tak późno bo mój ventyl przyśpiesza jyż przy około 1800 obrotach xD
tu jest mowa o TD a nie o TDI |
No w zasadzie moj tez od ok. 1800, ale tak zaokrągliłem do 2tys
Rafik napisał/a: | Ja tam u siebie slysze tylko kleklekle no jakis swistek tam sie wylania za tego kleklekle | ja slysze takie hrrr od ok. 1500, jak zaczyna mi juz coś tam turbinka pokazywać
bradley - 2010-09-15, 13:58
Arturek napisał/a: | No nie tak chyab do końca, u mnie np. nie da sie wejść na czerwone pole. |
A robiles gov? Z ilu podkladek
Arturek - 2010-09-15, 14:03
Nic nie robilem:P Może ktoś przede mna robił zwyczajnie cisne i na czerwone nie dojdzie, blokuje ;p
bradley - 2010-09-15, 14:14
Arturek, no to o czym mowa. Przeciez wyraznie napisalem, ze dopiero po zrobieniu govmoda mozna wejsc na czerwone pole i dalej...
Arturek - 2010-09-15, 17:25
bradley, faktycznie, nie zrozumieliśmy się:P
mcinek24 - 2010-09-26, 12:31
MaskoneWMA napisał/a: | troche dla mnie było to wątpliwe bo nie wiem czy z zepsutą turbiną wyciągnąłbym wczoraj na A4 prawie 180km/h. |
MaskoneWMA napisał/a: | Miałem szansę na więcej bo vento był gotowy ale za duży tłok był i nie chciałem wydatków |
CHyba cie fantazja ponosi!!!! masz albo problem z pomiarem predkosci (np nietypowy rozmiar opon, kol) albo ze wzrokiem (sorry bez urazy ale az smiac mi sie chce). Mam ta sama furke i cos o tym wiem ile sie da i jak. chyba ze z jakiejs zajebistej gory cisnales ale muwisz ze masz zapas!!!! moja wentka 170-173 samemu w zaleznosci od wiatru itp, owszem z jakiej goreczki da sie wiecej. generalnie bez ingerencji w silnik sie wiecej nie da!!! ps przy rozmiaze R14 185/65 przeklamuje o min 5km/h tak samo 175/65 !
lesny1982 - 2010-09-26, 18:49
kolego mcinek24 nic trudnego zrobic 180 km/h TD na A1 tyle lecialem ze zlotu za mna Raziel500 2.0 GT i obroty na 4,2 a gdzie do odciecia 5,4 ale to nie na temat i licznik przeklamuje co do gpsu 3km/h
|
|