|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Tuning - swap diesla
kos - 2010-09-22, 00:48 Temat postu: swap diesla witam
orientuje sie ktos czy jest realna opcja wsadzic w venciaka diesla np 2.0 140 KM, albo wiekszy?
Wvojtek - 2010-09-22, 06:24
z tego co ja słyszałem są to awaryjne silniki....
nie lepiej ARL 150KM???
kos - 2010-09-22, 07:47
Teraz mam silniczek pogrzebany na okolo 130KM... chcialbym swapnac cos tak zeby moznabylo dlubnac pod 200KM
bradley - 2010-09-22, 10:21
ASZ/ARL w zupelnosci starczy
Oczywiscie wypadaloby zmienic turbulum i miec FMICa.
sebastian - 2010-09-22, 20:57
Wvojtek napisał/a: | z tego co ja słyszałem są to awaryjne silniki....
nie lepiej ARL 150KM??? |
Nie prawda, wcale nie takie awaryjne.
Jednak 2.0 140 KM jest lepszy od ARL 150 KM, ponieważ jest on już 16V, a ARL tylko 8V
slaw71 - 2010-09-22, 21:10
a po co Ci te ok 200KM ,masz najmniej awaryjny tdi-k a chcesz zamienić go na PD-ka.Trochę znam to auto co masz i wystarczy o nie trochę zadbać a będzie wdzięcznie bezawaryjnie jeździł.Jeżeli natomiast chcesz mieć auto do ścigania się z pod świateł kiedy tylko nadarzy się okazja,to kup sobie hondę ,a nie myślisz o 2.0 tdi.I jeszcze jedno ,jeśli,zaznaczam jeśli nic nie zmieniałeś w tym aucie to to auto nie ma ok.130KM
sebastian - 2010-09-22, 21:23
slaw71 napisał/a: | to auto nie ma ok.130KM |
Dokładnie. Czasami producent dodał jakiś gratis od siebie w postaci mocy, więc faktycznie możesz mieć równie dobrze ok. 140 KM
Moc diesla inaczej ma się jak do mocy benzyniaka. W benzyniaku, żeby swoją moc wykorzystać, trzeba go mocno piłować. W dieslu nawet przy 90 km/h na piątym biegu chcesz wyprzedzić kogoś, to o prostu wciskasz gaz i jazda, a przy tym już zaczyna wciskać w fotel, i to jest piękne w dieslu, co chcieć więcej?
slaw71 - 2010-09-22, 21:29
oj Sebuś ja miałem co innego na myśli,tam siedzi AHU i jest lekko dłubnięty ,tam nie ma gratisów
Paweł J. - 2010-09-22, 21:30
sebastian napisał/a: | W benzyniaku, żeby swoją moc wykorzystać |
Dobrze byłoby porównywać silniki o tej samej mocy
sebastian - 2010-09-22, 22:05
slaw71 napisał/a: | tam siedzi AHU i jest lekko dłubnięty |
slaw71 napisał/a: | tam nie ma gratisów |
a to nie wiedziałem, myślałem, że to własnie o te gratist Tobie chodzi a więc zamiast gratisów jest zonk
Paweł J. napisał/a: | Dobrze byłoby porównywać silniki o tej samej mocy |
pewnie!, tylko TDI będzie miało ok. 1900 RPM, a benzyniak jakieś 4000 RPM, diesel na piątce wyprzedzi, a benzyniak już na 4, bo na 5 nie da rady hihi
Paweł J. - 2010-09-22, 22:08
sebastian napisał/a: | pewnie!, tylko TDI będzie miało ok. 1900 RPM, a benzyniak jakieś 4000 RPM |
Dziwne...ja zawsze tiry na 5-ce wyprzedzam i nigdy nie redukuje. Tak jak wyżej pisałem...kłania sie identyczna moc silników do porównania.
sebastian - 2010-09-22, 22:18
Wyprzedzić można i wyprzedzić, tylko jak długo to wyprzedzanie trwa. Mi ostatnio się wtryniła jakaś stara vectra co tira zaczęła wyprzedzać, zanim się zebrała, zanim zaczęła przyspieszać to całe wieki to trwało. Ja zrezygnowałem już z dalszego wyprzedzania bo za długo to trwało jego ślimaczenie się.
Wiesz, mam przykład po sobie co miałem - z piątki ni chu chu, nie dało rady płynnie wyprzedzić. Owszem, można, ale to bardzo powoli trwało, z reguły musiałem cały czas na 4 redukować, czasami nawet i na 3. Nawet jak podczas kupowania auta miałem okazję przejechać się też borą 2.0 115KM, to prawie to samo, z normalnych obrotów dość wolno się zbierał, jednak gdy zredukowałem bieg, obroty były wyższe, było już czuć ciągnięcie do przodu.
Cytat: | kłania sie identyczna moc silników do porównania |
moc jak moc, ale moment obrotowy
Paweł J. - 2010-09-22, 22:25
Oky...widzę że kolejny temat w którym nie ma sensu dochodzić i udowadniać swoich prawd. Powodzenia życzę. Ja tam i tak wiem swoje, a szczegóły zostawiam dla siebie. Tyle ode mnie. Narka.
Lwomati - 2010-09-23, 07:59
sebastian, wszędzie tylko piszesz jakie to dieselki są ekstra. Może i są. Jedni lubią benzynowe a inni diesle. A co do wyprzedzania to porównaj sobie długości przełożeń skrzyni
Fabrycznie VW podaje, że 90 konna benzyna ma lepsze przyspieszenie od 90 konnego diesla
kos, co do swapa, to realne jest wszystko. Jak się dobrze postarasz i odpowiednio przerobisz to i 4.2 V8 TDI zmieścisz
slaw71 - 2010-09-23, 18:47
Lwomati napisał/a: | 4.2 V8 TDI zmieścisz |
teraz to przesadziłeś
bradley - 2010-09-23, 21:17
Wlasnie wrocilem z trasy hjundajem i10. Nie wazne czy 5 czy 4 bieg to i tak nie jedzie. Wyprzedzanie TIRa trzeba zaplanowac na minute przed
Ale po przesiadce do Vento wszystk obylo takie toporne, kierownica ciezko chodzi, lewarek, i nie jechalo! Pozniej odkrylem ze wykorzystuje tylko 5% pedalu gazu
archeolog - 2010-09-28, 16:59
Szkoda że diesle gorzej przyśpieszają od 0 do 100 i zakres obrotowy dość marny no i opał drogi ....
WAFEL - 2010-09-28, 17:07
archeolog napisał/a: | Szkoda że diesle gorzej przyśpieszają od 0 do 100 i zakres obrotowy dość marny |
widac ze jezdziles kiedys dieslem na starcie ze swiatel i az do 4 biegu wciagam kumpla passata b4 2.0 jak dzieciaka a mam tylko 90 Km
archeolog napisał/a: | no i opał drogi .... |
ja jezdze na normalnej ropie i wychodzi tak samo jak bym mial 1.8 na gazie
archeolog - 2010-09-28, 17:56
Przecież wklejałem już tabele porównawczą 1.9tdi i ABS ... No wybacz ... nie wiem ile twoj samochód pali pewnie napiszesz 4.5l w mieście ale ja mam w rodzinie bore SDI golfa 4 tdi więc wiem jak to się ma U mnie LPG jest dwa razy tańsze od ON więc jak mój spali 10L przy dynamicznej jeździe (nie dieslowskiej) to jak ty byś spalil 5L co musi być obarczone dostojnym tempem przemieszczania się No i EKOLOGIA Żeby nie było nic nie mam do diesli ale nie wmawiajmy sobie że są szybsze od bęzyniaków bo nie są , uwierzę że wyprzedziłeś passata ,ale nie uwierzę że miał fabryczną moc
WAFEL - 2010-09-28, 18:08
archeolog napisał/a: | pewnie napiszesz 4.5l w mieście |
moj pali tyle ile wleje.... pasek napewno nie ma serii tak samo jak moj tdy. dalej sie juz nie wypowiadam bo nie ma sensu
slaw71 - 2010-09-28, 18:34
archeolog napisał/a: | nie wmawiajmy sobie że są szybsze od bęzyniaków bo nie są |
A jednak , jest to możliwe
archeolog napisał/a: | ja mam w rodzinie bore SDI golfa 4 tdi |
może ten golf jeździ jak ta bora
Aha jeszcze jedno,tabelki ,ani wykresy nie jeżdżą
archeolog - 2010-09-28, 18:39
Diesel o taj samej mocy w kw co PB zawsze będzie wolniej przyśpieszał od 0 do 100 i max prędkości i taniej wychodzi gaz ... No nie ma bata ... inaczej nie wyjdzie
Bora nie jedzie golf ledwo się toczy
slaw71 - 2010-09-28, 18:44
archeolog napisał/a: | taniej wychodzi gaz ... No nie ma bata ... inaczej nie wyjdzie |
a z tym to się zgodzę
Paweł J. - 2010-09-28, 18:47
archeolog napisał/a: | U mnie LPG jest dwa razy tańsze od ON |
Jak to możliwe
archeolog napisał/a: | taniej wychodzi gaz |
Taniej czy drożej...groszowe sprawy...raz na korzyść TDI a raz na LPG, w zalezności od cen. Ale reguły tu nie ma.
archeolog - 2010-09-28, 18:51
U mnie panuje mafia paliwowa kilka lat temu była głośno o tym ...
slaw71 - 2010-09-28, 18:59
archeolog napisał/a: | U mnie panuje mafia paliwowa |
a rzepakowy też mają
archeolog - 2010-09-28, 19:04
Tego nie wiem ale słonecznikowy też mają opanowany xD
slaw71 - 2010-09-28, 19:06
archeolog napisał/a: | Tego nie wiem ale słonecznikowy też mają opanowany xD |
dobra koniec OT,bo nas zieloni zaraz pogonią
|
|