Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Samoczynne dodawanie gazu

czester - 2010-10-02, 19:29
Temat postu: Samoczynne dodawanie gazu
Witam wszystkich mam taki troche dziwny problem ze swoim ventylem. Otóż jak jade nie zależnie od predkosci i puszcze gaz to po chwili czuje jak auto przyspiesza przez chwile. samczynnie dodaje sobie gaz. i po chwili przechodzi.Nie jest to za każdym razem.Objaw wystepuje tylko na gazie. Zwróciłem uwage ze kiedy wystepuje przyspieszanie pedał gazu sam sie wciska. mam vento 1,8 b+g 90km.
Swistakes - 2010-10-02, 23:50

Mam to samo w 1,8 b+g 75 km
czarnysauber - 2010-10-03, 02:33

a ja mam to w 1,8 B 75 KM jezdze z tym juz siodmy rok
archeolog - 2010-10-03, 21:42

Wypnijcie wtyczkę po prawej stronie Monowtrysku i powinno ustać ... ale wtedy na benie daleko nie zajedziecie ;)
panzer jager - 2010-10-04, 07:25

Wydaje mi się, że to jest walnięty silnik krokowy lub sonda lambda która daje błędne odczyty :P
Mi po wymianie silniczka krokowego przyśpieszanie ustało :P

czester - 2010-10-04, 16:43

Ale jak wypne ta wtyczke to wogóle bedzie jezdził na benz. czy wogóle??
archeolog - 2010-10-04, 17:46

Chyba wcale nie będzie jeździć na benie Jaką masz instalacje z czego pobiera dane jeśli wogóle jakieś pobiera
pablomed - 2010-10-04, 20:22

czester, próbuj najpierw resetu sterownika silnika, na każdym forum VW o tym pisze, dotyczy silników na wtrysku jednopunktowym. Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.
Jeśli reset nie pomaga - można się podpiąć pod VAG, ale pierwsze podejrzenie pada na silnik krokowy od benzyny.

archeolog - 2010-10-06, 20:23

Skon wiesz że ma instalacje z emulacją ?
czester - 2010-10-08, 13:15

Mam gaz 1 generacji założonu. odłaczałem akumulator na jakis czsa. poza tym na benzynie strzela mi w tłumik i ma niski falujace obr ok 700-850.Na poczatku nie było takich objawów.
archeolog - 2010-10-08, 22:02

Jeżeli masz 1 gen to nie pobiera ona żadnych informacji elektroniki silnika ... pracuje tylko na podciśnieniu
pablomed - 2010-10-09, 00:02

I czy II, na jedno wychodzi, ale jeśli winna jest tylko instalka lpg że ECU łapie błędy, to reset powinien pomóc na jakiś czas
archeolog - 2010-10-10, 16:28

różnica jest znaczna przy 1 gen interesuje cie tylko zapłon poodłanczaj wszystko z mono odpal na gazie i sie przejedz ,Reszta działan zalerzy od zachowania auta
czarnysauber - 2010-10-10, 17:18

pablomed napisał/a:
Pomoże - to winna jest instalacja LPG i naprawia się poprzez zmianę sposobu emulacji sondy lambda w sterowniczku LPG, albo odcięcie stałego plusa od sterownika silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie.

a ja tez tak mam ,a gazu nie mam

czester - 2010-10-10, 20:14

To sprubuje tak zrobić. Poodłączam wszystko i tylko na gazie spubuje trochę pojeździć. i dzieki za info poinformuje czy cos sie zmieniło :] pozdro
pablomed - 2010-10-10, 21:11

czester, reset ECU, a potem próba jeżdżenie tylko na benzynie nie na gazie, jeśli problem ustąpi i nie wraca, a wróci kiedy znowu włączysz LPG, to już wiesz że LPG jest winne.
archeolog - 2010-10-13, 12:54

Jeżeli ma najzwyklejszy gaz to co mu do ecu ?
pablomed - 2010-10-16, 00:10

o jejku kolego, ECU łapie błędy od niewłaściwego składu mieszanki i guzik go obchodzi jaka jest instalacja LPG
archeolog - 2010-10-18, 15:01

No ok ale bedzie łapać je w kółko ? i ecu bedzie kombinować przepustnicą
pablomed - 2010-10-18, 22:18

może nie musi ja nie wróżbita, a rada to podanie masy na kabel sondy w czasie pracy na LPG, albo odcięcie stałego zasilania ECU, zastąpienie go plusem po zapłonie, na każdym forum poematy są o tym tylko czytać, albo od razu zrobić.
archeolog - 2010-10-18, 23:52

O to nie głupie z odcieniem zasilania ecu szkoda że sam na to nie wpadłem Piny znasz ?
pablomed - 2010-10-28, 20:43

Stały plus jest na pin 21 ECU, możesz zrobić najprościej, odciąć kabel od tego pinu i wpiąć w ten pin plus po zapłonie od pinu 23, to jest najprostsze rozwiązanie, czasem to zasilanie na 21 podłącza się po przekaźniku spiętym z elektrozaworem LPG ale nie widzę sensu takich kombinacji
czester - 2010-10-31, 10:25

czyli wystarczy ze podepne pin 21 z 23 i bedzie dobrzea przewóed pinu 21?? zaizolowac???
pablomed - 2010-10-31, 17:42

od 21 odciąć, zaizolować. Tylko najpierw miernik do ręki i sprawdzaj czy jest jak napisałem czyli stały plus na 21 i plus po zapłonie na 23, schemat to schemat, nieraz sa pomyłki a ja podałem ci numery styków ze schematu.
Ten sposób jest dobry ale ma swoje minusy. Sterownik za każdym razem po zapaleniu silnika nabiera nowych nastawów, jak po resecie, mogą się pojawić pewne nieprawidlowości, drobne falowania w fazie rozgrzewania zwłaszcza, ale z reguły jest to wielokrotnie mniej uciążliwe niż jazda bez tego


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group