Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - TDI problem z silnikiem

babyy82 - 2006-12-17, 18:16
Temat postu: TDI problem z silnikiem
Na wstepie chcialem przywitac wszystkich na forum bo jestem tu nowy i stalem sie wlasnie posiadaczem Vento 1,9 TDi z 94r.
Zaobserwowalem taki maly a moze duzy problem. Silnik zapala swietnie chodzi tez dobrze ale czasen zdaza mu sie "zakrztusic". Wrazenie jest takie jakby bezyna iskre gubila. Nie jest to regolarne pojawia sie nagle i jest to jedno badz kilka "zakrztuszen" po czym mija.
Nie wymienilem jeszcze filtrow ale juz sa zakupione i w nastepnym tyg je wymienie i mam nadzieje ze problem zniknie chyba ze to co innego.
A i mam pytanie jakiego oleju uzyc przy przebiegu 190tys i lekkich juz przeciekach czy mineral czy polsyntetyk. MYslalem o midlandzie polsyntetyku. Czy to dobry wybor??

kovval - 2006-12-17, 18:39

witam kolege. tez mam TDI'ka. Co prawda nie mialem takich objawow, ale ja bym stawial na krystalicznie czyste polskie paliwo :) ...czyli filtr paliwa.
A co do oleju, ja mam prawie 160tys i leje minerala, bo nie mialem pojecia co poprzednik lal

Gavel - 2006-12-18, 00:12

babyy82 witamy się TUTAJ

babyy82 napisał/a:
Wrazenie jest takie jakby bezyna iskre gubila.
Śmiesznie to napisałeś - iskra do dieselka jakoś nie bardzo pasuje...
Dobra ale do rzeczy.
kovval dobrze prawi - paliwo w naszym kraju nie jest najlepszej jakości więc może to być jakaś przyczyna. Ze swojej strony (kovval zresztą powie Ci to samo) polecam Ci zalać VPower Diesel z Shella. Całkiem ładnie chodzą na tym nasze tedejki ;)

Skoro właśnie kupiłeś tą Ventke to filtry zmieniaj i się nad tym nawet nie zastanawiaj. Warto także od razu wymienić pasek rozrządu chyba że masz pewność że był niedawno zmieniany.

Co do oleju to najlepiej byłoby wiedzieć jaki olej lał poprzednik i skoro masz małe wycieki to przejść już na niższy. A Midland to podobno bardzo dobry wybór (mówię podobno bo sam nie testowałem), ale więcej to pewnie Ci Spyro powie :D

babyy82 - 2006-12-18, 00:21

Dzieki panowie. Napisalem ze objaw jest jakby benzyna iskre gubila bo wiem ze w dislu swiec nie ma ale objaw jest podobny bo benzynki kiedy iskre gubi. Co do filtrow to sie nie zastanawiam bo juz kupione tylko nie mialem iedy wymienic i oby to byl wlasnie filtr bo slyszalem ze to moze byc cos przy pompie wtryskowej ale puki co poczekam na zmane filtrow. Co do oleju to tez nie mam pojecia co jest zalane wiec najbezpieczniej mineral bedzie chyba. Dzieki i napisze czy objawy ustapily po zmianie filtrow.
Gavel - 2006-12-18, 00:28

Wiesz to może być coś z pompą, mogą być i zabrudzone wtryskiwacze. Możliwości jest wiele ale faktycznie zacznij od wymiany oleju i filtrów, zalej go dobrym paliwem (a nie z przydrożnej stacji pana Zdzisia) i wtedy zobaczysz co się będzie działo.
Co do oleju to spokojnie przy takim przebiegu możesz wlać mineral.

babyy82 - 2006-12-23, 16:50

No wiec jestem juz po wymianie wszystkich filtrow i plynow. Na razie tego przerywania silnika nie stwierdzilem ale jestem dopiero po wiec moze sie ujawni. Natomiast po wykonaniu jazdy probnej okazalo sie ze jak zaczne ostro krecic silnik to sie dusi jakby brakowalo mu paliwa. Tylko filtry zmienione i przy normalnej jezdzie tak do 3000 lub na kruciutko wyzej nic sie nie dzieje. wszystko chodzi jak powinno. i co to moze byc?? pompa?
znalazlem rowniez przetarty przewod cisnieniowy od jakiegos czujnika ale nie wiem jakiego. zrobilem to ale efektow nie zauwazylem.
No a na koniec orobilem sie jak glupi wymieniajac termostat (co za mondra glowa umiescila go na dole i to za pompa wspomagania? :nerwus: ) i co - lipa. Dziala jak stary:/ Zeby zagrzal sie silnik tak aby wskazowka wyszla za te kreski 4 blisko siebie musze zrobic blisko 10km a podczas jazdy utrzymuje temperature okolo 75-78 stopni. To jest normalne?? a jesli nie to gdzie moze byc problem?

Gavel - 2006-12-23, 17:39

Jeśli chodzi o nagrzewanie to użyj opcji SZUKAJ - już sporo o tym na forum było.
No i przeczytaj szczególnie ten temat.

Skoro na wyższych obrotach Ci się dusi to podejrzewałbym albo wtryskiwacze albo np. zapchany IC - swoją drogą i tak możesz go przeczyścić - przy takim przebiegu i wieku silnika zaleca się podobno taką czynność przynajmniej raz w roku :)

babyy82 - 2006-12-24, 10:42

No to przeczyszcze jeszcze to IC tylko co to jest?? :P intercooler?? Wtryski to nie wiem bo tak to ladnie pali i chodzi tylko przy duzym obciazeniu czyli duzym zapotrzebowaniu na paliwo. Przez swieta pojezdze i bede patrzyl czy aby napewno sie nie zapowietrza a jak nie zniknie to pojade chyba na komputer. Moze cos pokaze.
A co do ogrzewania to ten temat czytalem Tylko u mnie 70 stopni to ma podczas jazdy a 90 to widzialem tylko podczas grzania w garazu zeby uklad odpowietrzyc i to zajelo mi ze 20min jak nie wiecej. dziwne to troche no ale moze tak ma byc:/
Dzieki za zainteresowanie Gavel.

Gavel - 2006-12-24, 11:35

Tak IC to intercooler - jest w zderzaku mniej więcej pod zbiorniczkiem płynu do spryskiwaczy. Ale jak się do niego sprytnie dobrać to Ci nie powiem bo sam tego nigdy nie robiłem :(

Dziękować nie masz za co - po to tu między innymi jesteśmy żeby sobie pomagać choć nie wiem czy moje "rady" wogule Ci pomogą. W końcu jestem tylko zwykłym użytkownikiem TDI a nie mechanikiem ;)

babyy82 - 2006-12-24, 13:26

No to po swietach zabiore sie jeszcze za IC. Gadalem dzis z kumplem i obstawialby jeszcze pompe paliwa bo moze nie podaje juz tyle paliwa co powinna. Tylko gdzie Vento ma taka pompe?? W zbiorniku czy gdzies przy silniku.
A kazda rada jest cenna bo co dwie glowy to nie jedna :]

jaro - 2007-02-20, 22:47

Ja bym sie skłaniał do sprawdzenia przepływomierza, potem elektrozaworku srerującego turbiną lub zaworem ERG. A olej zaleca sie polsyntetyk do silnikow z turbo
babyy82 - 2007-02-21, 00:10

no temat juz dawno padl olej mam polsyntetyk ale problem z doladowaniem nie znikna:/ znalazlem nieszczelnosc ukladu doladowania i usunolem ale dalej to samo. Sprawdzilem zaworek ten co do niego dochodza te przewody niebieski i czerwony i ma opor jak powinien praewie 30ohm ale przy podaniu napiecia nie pyka a ponoc powinien czy to znaczy ze juz do wymiany?? A i niebieski przewod steruje takim zaworem przy turbinie i reguluje przeplyw spalin ale nie wiem czy sie nie zapiekl bo chyba nie chodzi przynajmniej nie lekko. Mozna sprawdzic go np. dmuchajac lub wyciagajac powietrze do niebieskiego przewodu??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group