Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Założenie gazu.. Jaki koszt? Procedura.??

dikus14 - 2010-10-22, 17:21
Temat postu: Założenie gazu.. Jaki koszt? Procedura.??
Witam. Na byłem nowego Ventowoza:P Niestety jest to zwykla benzyna:) Chce zalozyć Gaz. Pytanie tylko jaka cena jezeli mam swoja butle?? Jaka jest procedura wbijania go w dowod.. Czy musze robic przeglad jesli zrobilem wczoraj nowy??
Paweł J. - 2010-10-22, 19:00

dikus14 napisał/a:
Pytanie tylko jaka cena jezeli mam swoja butle??

Zapewne nie kazdy gaziarz będzie chcial się tego podjąć z Twoją butlą.

dikus14 napisał/a:
Czy musze robic przeglad jesli zrobilem wczoraj nowy??

http://forum.vwvento.org/...p?t=255&start=0

dikus14 - 2010-10-23, 13:39

Mój ojciec robił gaz u gościa i wlasna butle wzial i gaziarz mu wsadzil:) Dziekuje za odpowiedz. Pozdrawiam
pablomed - 2010-10-28, 20:35

dikus14, jednym z najważniejszych dokumentów jest certyfikat do butli, można go zdobyć jako duplikat za 3-4 dychy wszystko legalnie. Cena nowej butli plus wielozawór to 450 - 500 zeta, nie napisałeś czy masz ten wielozawór, sama butla nowa w koło 260 zeta, butla jest ważna 10 lat przedłużanie legalizacji się kompletnie nie opłaca więc musisz wiedzieć jaka stara jest butla kórą dysponujesz.
Co do ceny całości instalacji - musisz wiedzieć jaki masz silnik bo od tego zależy czy podejdzie instalacja II generacji czy sekwencja musi być. Ceny za II gen. jakieś 1600 - 1700, za sekwencję od 2300 w górę

zeniTh - 2010-10-28, 22:49

Cytat:
Ceny za II gen. jakieś 1600 - 1700, za sekwencję od 2300 w górę


sekwencja do jednopunktowego wtrysku nie ma sensu,
koszt instalacji II gen. Lovato/Landirenzo to 1500 zł ( wiem bo zakładałem w Auto Gaz Centrum )

nie opłaca się pakować starej instalki bo koszt czy tak czy tak wyjdzie w granicach 1000 zł
lepiej dołożyć i mieć spokój i gwarancję, że pojeździsz na gazie ...

Przeglądu nie musisz robić, po prostu jedziesz, zakładasz, dostajesz papiery (certyfikat itp, nawet fakturę musisz mieć w WK, że zakładałeś gaz, bez tego mi nie chcieli wbić w dowód, jeśli auto ma kartę pojazdu to także musisz ją wziąć do WK )

tyle z mojej strony ;P

pablomed - 2010-10-28, 23:07

zeniTh napisał/a:
sekwencja do jednopunktowego wtrysku nie ma sensu,
autor tematu nie napisał co ma od maską. Może mieć np jakiś z tych nowszych 1.6 z plastykowym kolektorem, albo inny na wielopunkcie sekwencyjnym i wówczas założenie sekwencji jest sensowne albo nawet konieczne.
marek03 - 2010-10-29, 10:52

Ja mam 2.0 AGG i sekwencję. Chodzi super zapłaciłem 2400zł.
archeolog - 2010-10-30, 15:42

Jaki silnik ? Czy masz homologacje butli jak nie to możesz za 50zł ją uzyskać jeżeli butla nie jest stara . Jeżeli masz mono-wtrysk to z twoją butlą powinieneś założyć sobie gaz jeżeli najprostszy To ok 600-1000zł - mi naprawdę przyzwoicie chodzi przy 1.8
Gen 2 ze sterowaniem elektronicznym - nic sam raczej nie wyregulujesz chyba że kupisz kabel do PC ok 800-1400 zł z tego co ja wiem a wlaśnie wbijam gaz w dowód przeglądu robić nie musisz

Paweł J. - 2010-10-30, 19:41

archeolog napisał/a:
nic sam raczej nie wyregulujesz

Przy żadnej instalacji sam nic nie wyregulujesz....tzn obroty na jałowym można się wstrzelić, ale żeby to miało ręce i nogi musi być zrobiona analiza spalin czy to poprzez komp LPG podpięty do sondy lub włożenie w wydech miernika, w przypadku najprostszych instalek.

archeolog - 2010-10-31, 15:10

Inaczej napisze jak chce to może próbować w 2 gen jest to utrudnione bo trzeba mieć inter face xD
pablomed - 2010-10-31, 18:02

Konieczny jest interfejs, analiza spalin z tyłu w rurze wydechowej nic nie daje jeśli auto ma sprawny katalizator, chyba że pomiaru dokonuje się w rurce pomiarowej wychodzącej z kolektora wydechowego ale nie każdy silnik to ma.
archeolog - 2010-10-31, 18:26

Podpina się bo Lambdę i już masz jakiś pogląd na skład spalin

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group