Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Problem- kierunki

vst93 - 2010-10-22, 23:47
Temat postu: Problem- kierunki
Jakiś czas temu już pisałam o kierunkach w vencie. Wtedy kolega arthur nieco mi doradził co do nich, zaizolowałam gdzie rzeczywiście izolacja nie była w najlepszym stanie, przekaźnik w porządku. Jednak problem wrócił. Byłam u 2 elektryków, z których każdy mówił, że to niemożliwe, że silnik gaśnie przy kierunkach (awaryjne ok). Jeden z nich sugerował, że sprzęgło na pewno palę i to tylko dlatego. Zrobiłam test- ze sprzęgłem przyciskanym możliwie krótko, czyli tak jak zwykle i bez użycia sprzęgła za to w 4 przypadkach z kierunkiem (i prawym i lewym) bez względu na kolejność działania próba z kierunkiem w 85% kończyła się zgaśnięciem. Próby bez kierunku a ze sprzęgłem i bez w 100% było jak należy. Podejrzewam, że powrót problemu mógł mieć coś wspólnego z wizytą w myjni automatycznej (wiem :głupek2: ale ventomobil musiał być czysty a nie było czasu) czy to możliwe żeby do tego stopnia nalała w kierunki żeby znowu powodować jakieś zwarcia czy coś? Jutro i tak odkręcę lampy i zobaczę czy moja dzisiejsza teoria spiskowa ma realne podstawy. Niemniej jednak zachęcam do burzy mózgów ;)
vst93 - 2010-10-23, 21:39

Woda w kierunkach na bank była i na bank z myjni bo kawałki zaschniętego szamponu były w lampach- póki co skleiłam silikonem. Jak na razie nie gasł przy kierunkach. Jutro jeszcze raz pójdę śladem wiązki kierunków na tropie poobcieranej izolacji...
krzeszak - 2010-10-23, 21:45

vst93 napisał/a:
Byłam u 2 elektryków, z których każdy mówił, że to niemożliwe, że silnik gaśnie przy kierunkach

vst93, - podjęć do Dominika na pewno znajdzie przyczynę

MOTLAB
Dominik Dziki
Technik elektronik
Jaszczów 161
21-020 Milejów
tel:661885225

vst93 - 2010-10-23, 23:48

krzeszak napisał/a:
podjęć do Dominika na pewno znajdzie przyczynę

Byłam, był bardzo zdziwiony zachowaniem venta. Miał ostatnio właśnie sporą kolejkę i musiał przełożyć szukanie usterki. W międzyczasie zaizolowałam kabel gdzie zaczynał się przecierać. Po tym okazało się że z kierunkami niby git (bo i miał taki spory czas, że nie gasł) aż do tej myjni. Tak czy inaczej muszę do Dzikiego skoczyć jeszcze przed świętami bo odkryłam inne ciekawe zjawisko metody chałupniczej w elektryce :>

krzeszak - 2010-10-24, 09:39

vst93 napisał/a:
Byłam, był bardzo zdziwiony zachowaniem venta. Miał ostatnio właśnie sporą kolejkę i musiał przełożyć szukanie usterki.

zapomniałem dodać ze lepiej zadzwonić umówić się na jakiś termin bo ciezko z biegu wbić sie w wolny czas ... pracy mu nigdy nie brakuje ;)
a może to coś z elektryka przy kierownicy przy przełącznikach od kierunków ??
tamtędy tez błąkają się kable od stacyjki może gdzieś zwarcie robi i po wlaczeniu ich gasi silnik??
co oprócz tych świateł do jazdy dziennej dołożył poprzedni właściciel ?? może on coś nakombinował z elektryka ?? rzecz dziwna bo jak by sie zwarcie robiło na kierunkach to by bezpiecznik wywalało a rozumie ze to sie nie dzieje ??

vst93 - 2010-10-24, 13:12

No właśnie spróbuję jutro zajść tam do niego się umówić bo to blisko i szkoda nawet telefonu :P właśnie koło stacyjki była izolacja przetarta i ją zaizolowałam. Wczoraj wyciągałam lampy coby je osuszyć bo myjka wody nalała i odkryłam te wtyki przy kostce, że to nie takie 2 blaszki co powinny być raczej a perfidnie wbite i przylutowane normalne gwoździe :wow: nie wiem czy to stwarza zagrożenie ale zawsze to bezpieczniej z elektryką używać tego, co fabryka dała. Bezpiecznika nie wywala. Na chwilę obecną lampy od kierunków posklejałam silikonem żeby nic tam się już nie lało ;)
krzeszak - 2010-10-24, 15:33

vst93, - to w których kierunkach zbiera się woda tych w błotniku czy tych w zderzaku??
vst93 napisał/a:
No właśnie spróbuję jutro zajść tam do niego się umówić bo to blisko i szkoda nawet telefonu

kawałek prostej później z górki szybko pod górkę i na miejscu :diabełek: ... warto bo gościu naprawdę kumaty a na takie zagadki jak ktoś już łapy wcześniej pchał to potrzeba jednak chwile czasu ;)

vst93 - 2010-10-24, 16:12

W zderzaku była woda. Ale się nie dziwie, bo szkło prawie że odstawało samo, tylko troszeczkę pomogłam mu odejść. Jak wrócę od tego gościa to napiszę co i jak dalej dzieje się z kierunkami :D a i o bonusach dla doradców nie zapomnę
krzeszak - 2010-10-24, 16:32

vst93 napisał/a:
odkryłam te wtyki przy kostce, że to nie takie 2 blaszki co powinny być raczej a perfidnie wbite i przylutowane normalne gwoździe

no to dowód ze było grzebane ... oryginalnie jest ładna kostka z zabezpieczeniem i uszczelka w środku... może to przez to sie robi zwarcie dla pewności wymienił bym to na seryjne koszt niewielki ale zawsze to nieprawda... vwkrzysio rozprzedaje swoje vento warto zapytać i ewentualnie nabyć ;) tym bardziej ze kolega z okolic

arthur - 2010-10-25, 09:27

vst93, sprawdź sobie jeszcze czy nie ma gdzieś styków "zaśniedziałych" i tym podobnych rzeczy.
Z takim przypadkiem z wodą w kierunkach spotkałem się w Golfie III, tylko że wtedy to w środku robiła się "dyskoteka" na wskaźnikach.

Gavel - 2010-10-25, 18:45

vst93 napisał/a:
Bezpiecznika nie wywala.
na wszelki wypadek wyjmij wszystkie po kolei i sprawdź czy nie są drucikami "powiązane" żeby nie wywalało bo skoro już są gwoździe zamiast zwykłych styków to poprzedni właściciel mógł Ci zostawić w aucie wszelakie druciarstwo :(
vst93 - 2010-10-31, 14:00

Wzięłam wszystko po kolei rozmontowałam, powyjmowałam wszystko, bezpiecznik wyjęty i włożony nowy (nie było drutów), woda już nie wchodzi, zaizolowane wszędzie gdzie budziło jakiekolwiek zastrzeżenia i jak na razie śmiga bez zastrzeżeń, ale nie zapeszam- po świętach jadę do kontroli u elektryka bo nie udało się wbić w termin. Dzięki wszystkim za wszelkie tropy głupawki kierunków :D
arthur - 2010-11-02, 08:45

No to dobrze, że jest dobrze :]
vst93 - 2011-03-05, 21:43

Było dobrze aż się skończyło... :załamka: dzisiaj na trasie z dobrego serca mrygnęłam pasatowi na przeciwko żeby zapalił światła (gość pewnie zapomniał bo było dosyć wcześnie a szkoda kilku stów za taką drobnostkę). Przejechałam ze 200 metrów a spod kierownicy poszedł dym :diabełek: stanęłam w najbliższym w miarę przyzwoitym miejscu, domownicy na zewnątrz, otworzyłam okno i w zaskakującym tempie zdjęłam plastiki koło kierownicy. Po niedługim czasie przestało dymić ale moje przeczucie się sprawdziło- przełącznik kierunków jak diabeł gorący. Po opanowaniu sytuacji dojechałam do domu- już bez plastików, żeby mieć to pod kontrolą w razie czego. Przez resztę drogi przełącznik nie zagrzał się nawet ale pewnie trzeba go będzie wymienić. I tu moje pytanie: czy do wymiany odpinamy - od aku później ściągamy kierownicę i zmiana przełącznika? Jak się mylę to poprawcie :hmmm:
devill4 - 2011-03-11, 01:23

czy ja wiem czy od razu do wymiany...sam się spotkałem z czymś takim w dieslu ale zdarzyło się to może że 2-3 razy w ciągu 5 lat... asekuracyjnie można zmienić :) a kolejność dobra demontażu jak najbardziej tylko może plusową klemę odepnij :)
vst93 - 2011-03-11, 09:32

Na wszelki wypadek zmienię, zaraz jak wypiję kawę :P Przełącznik już upolowałam, także reszta mam nadzieję, że formalność... Dzięki za podpowiedzi
vst93 - 2011-03-21, 10:23

Jakby komuś kiedyś jeszcze szedł dym spod przełącznika to proszę oto foto winowajcy:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group