|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Przy odpaleniu nie ładuje
Fable - 2010-10-25, 19:58 Temat postu: Przy odpaleniu nie ładuje chłopaki mam problemik. włożę wideo gdzie widać jakie cuda się dzieją. gdy atko dłużej postoi albo np z rana odpala się super, lecz w ciagu jakich 5 min gasną swiatła itd jakby coś strasznie predka sadzi akku. nie wiem dlaczego się tak dzieje... po 5min wszystko bywa super, swiatła swiecą jaśnie nic nie mruga... nawet nie wiem gdzie szukać usterki. może jakieś propozycje? na liczniku widac jak wszystko gasnie i pozniej gdy dodaje gazu zaswieci sie i znowu zgasnie.
http://www.youtube.com/watch?v=PUEi8pBTZLA
lesny1982 - 2010-10-25, 20:36
co tam za audio wsadziles ze Ci tak prad zjada a miernikiem sprawdzales na aku co sie dzieje moze regulator
Fable - 2010-10-25, 20:41
lesny1982, to samo gdy audio odłączone. miernikiem sprawdzałem od razy daje gdzies od 13,5v do 13,8v a pozniej 14,3 -14,5v coś w tym rodzaju... o jakim regulatorze mówisz?
Wąski 2 - 2010-10-25, 20:43
ta masz padnięty reg napięcia w aku
lesny1982 - 2010-10-25, 20:45
Wąski 2 napisał/a: | ta masz padnięty reg napięcia w aku |
dokladnie takie cos na dwie srubki kosztuje okolo 20-40zł chyba montaż bardzo prosty
http://allegro.pl/regulat...1280119095.html
Wąski 2 - 2010-10-25, 20:48
zrób foto tyłu aku to pokażemy jak i gdzie się on znajduje
Fable - 2010-10-25, 20:52
to co lesny1982 pokazał znajduje się w alternatorze.... i jest to wymienione i nic nie pomaga...
lesny1982 - 2010-10-25, 20:52
Wąski 2 napisał/a: | zrób foto tyłu aku to pokażemy jak i gdzie się on znajduje |
chcialem kolege lekko poprawic Waskiemu chodzilo o altek a nie o aku
Wąski 2 - 2010-10-25, 20:56
ups
Fable - 2010-10-25, 20:56
ja tak i zrozumiałem... wymieniłem ten regulator i nie pomogło... moim zdaniem wygląda tak jakby coś zjada prad... może gdzie jeszcze jakis regulator jest?
krzeszak - 2010-10-25, 20:58
Fable napisał/a: | wymieniłem ten regulator i nie pomogło... |
kiedy go wymieniałeś dawno
Wąski 2 - 2010-10-25, 21:01
skoro wymieniłeś regulator to sprawdż kabel co idzie do akumulatora ,jeżeli jest dobrze przykręcony to ,może być tak że zawiesiły ci się szczotki w regulatorze albo któryś kabelek od szcotek nie był dobrze przylutowany i puścił ,albo nie dotarły ci się szczotki ,lub też może być zbyt zużyte tulejki w altku po których "chodzą szczotki
Fable - 2010-10-25, 21:02
1 byl wymieniony przeszłą zima a drugi na przeszłym tygodniu... oraz mieniałem tak że stawiłem spowrotem oryginał te co stał do tych 2 wymienionych i to samo... ;(
a co to za takie cos?
Fable - 2010-10-25, 21:04
Wąski 2, ale po przebiegu ~5min wszystko super... i gdy autko jest nagrzane tez wszystko git! tylko gdy odpalam z rana lub gdy autko postoi jakies pol dnia i wtedy tylko takie cuda sie dzieja... a gdy autko jest przegrzane wszystko lata jak trzeba i nic nie mroga...
Wąski 2 - 2010-10-25, 21:12
dlamnie to jest regulator napięcia ,disle mają to do siębie że po odpaleniu podgrzewanie świec dalej pobiera prąd i dlatego na mirniku może wychodzić mniejsza wartość ładowania ale ,jeżeli tak ci mruga jak jest zimny to ,albo cosik się znowu z regulatorem dzieje albo może być też winny podgrzewacz od świec żarowych,sprawdż jeszcze jakie masz ładowanie przy samym alternatorze
Fable - 2010-10-25, 21:15
ja sprawdzałem po odpaleniu jak długo swiece sa podgrzewane... oooo to może byc że sa podgrzewane te 5min? ale mruganie przeciez nie moze byc tym spowodowane... a na samym alternatorze to gdzie musze sprawdzic?
Wąski 2 - 2010-10-25, 21:26
mruganie mi tu właśnie nie pasuje bo właśnie dla tego podejrzewam altek ,a sprawdzać to możesz na śrubie co jest w altku z tyłu"+" i masę z silnika ,może być tak że właśnie podgrzewacz ma jakieś przepięcia i pobiera nie regularne napięcie co też może powodować te mruganie ,bo jak piszesz że po 5 min wsio dobrze to może być właśnie podgrzewacz bo one mniej więcej tyle pobierają prąd po odpaleniu.
Fable - 2010-10-25, 21:33
a jeżeli go *^%#$*&$ z tamtad? czyli odłaczyc? poco on jest potrzebny? przeciez odpalilem i wsyzstko ... rozymiem podgrzewanie przed odpalaniem to jasne lecz po odpaleniu jakos to ciekawie brzmi...
Wąski 2 - 2010-10-25, 21:43
to znaczy nie grzeje on non stop ale pobiera prąd przez określony czas po odpaleniu silnika ,a jeżeli go wywalisz to istnieje możliwość ,a raczej nie będzie możliwe odpalenie autka przy mniejszej temp zewnętrznej bo niestety komp nie dostanie sygnału z niego i zgłupieje ,krótko mówiąc to tak jak byś przerwał obwód elektryczny ,czyli nic z tego nie będzie
Fable - 2010-10-25, 21:49
hmm... jutro u znajomego w tdi ventce zobacze czy podobnie dlugo daje prad czy nie... no jezeli co trzeba znowu mieniac tamty regulator.. moze jakis znajde ale watpie ze to w nim cos jest... moze glebiej w alternatorze. a tam gdzie bezpieczniki atm wiecej rzadnych regulatorow nie ma???
Wąski 2 - 2010-10-25, 21:52
nie z tego co kojarze to tam jest tylko bezpiecznik a raczej płytka topikowa
ogulnie są to tylko domysły bo trudno cosik konkretnego na odległość powiedzieć ,ale na 90 % stawiam na altek że to coś w nim się dzieje
Fable - 2010-10-25, 21:55
ech... $ u nas remont altka strasznie drogi...
archeolog - 2010-10-27, 21:48
Masz valeo czy boscha ? OK 100zl by wyszlo przy boschu
pablomed - 2010-10-28, 20:22
regulator jest ok, proponuję szukać pod takim kątem że to co jest grzane na starcie czyli świece żerowe ewentualnie podgrzewacze płynu chłodzącego (jeśli są w tym silniku) powoduje spadek napięcia na sterownik silnika albo jakiś czujnik, czyli spadek napięcia nie w całym aucie tylko na jakimś złączu przez które płynie prąd zasilający grzałki i sterownik, konkretnie diesla nie znam ale mniej więcej tak bym szukał
Wąski 2 - 2010-10-31, 01:07
pablo- parę postów wyżej o tym samym pisałem
pablomed - 2010-10-31, 18:06
Wąski 2, wtryniłem się bo temat dostał erekcji i nie doczytałem wszystkiego, sorki.
Wąski 2 - 2010-10-31, 18:09
oki ja nie pisze tego w złości
|
|