|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Benzyna - Wymiana silnika 2.0 na jaki?
szlapa - 2010-10-26, 11:17 Temat postu: Wymiana silnika 2.0 na jaki? Witam! Sprawa wygląda następująco: kilka dni temu wykończyłem silnik w moim vento 2.0 GTI. Zdecydowałem sie na wymiane silnika. Silnik juz jest wyjety z auta. Oznaczenie silnika to AGG. Pytanie jest takie: Czy mogę ten silnik zastapić silnikiem 2E lub ADY ? Czy po prostu podejdzie pod osprzęt, kolektory z AGG?
D_M_C_ - 2010-10-26, 12:53 Temat postu: Re: Wymiana silnika 2.0 na jaki?
szlapa napisał/a: | Witam! Sprawa wygląda następująco: kilka dni temu wykończyłem silnik w moim vento 2.0 GTI. Zdecydowałem sie na wymiane silnika. Silnik juz jest wyjety z auta. Oznaczenie silnika to AGG. Pytanie jest takie: Czy mogę ten silnik zastapić silnikiem 2E lub ADY ? Czy po prostu podejdzie pod osprzęt, kolektory z AGG? |
Witam. Powiem tak nie powinno być problemu przy odrobinie gimnastyki. Ja miałem w swoim Vento silnik 2.0 2E. niestety szlak go trafił z mojej winy. W tej chwili serducho mam od Golfa GTI z przełomu 94/95 rok. Na bloku ciężko było odczytać oznaczenie ale wydedukowałem że jest to silnik ADY, acz kolwiek na kolektorze wydechowym było AGG (gdzieś mam fotę) Problem był następujący.
2E ma inny kolektor i ułożenie rury do podłączenia dalszej części układu wydechowego dlatego musieliśmy przełożyć mój kolektor, na szczęście mocowania pasują. Trochę gimnastyki przy skręcaniu.
W ADY jest czujnik położenia wału korbowego czego nie ma w 2E wtyczka wisi sobie nie podłączona
Nie jestem pewien bo to robił kumpel ale przekładaliśmy chyba jeszcze sterowanie z racji że ja miałem instalkę LPG
Mi się udało wyrwać angola jak się niedawno okazało z dislowską skrzynią biegów.
To chyba tyle. Akcja trwała 3 dni. po pracy Mój wniosek taki że podejdzie.
Pozdrawiam i powodzenia .
szlapa - 2010-10-26, 12:59
poprostu chodzi o to ze mam do kupienia silnik 2E tzn, sam słupek: głowica, blok. I czy będzie chodził na osprzecie z AGG
D_M_C_ - 2010-10-26, 13:35
Aż tak dokładnie to nie potrafię C powiedzieć. My wyciągaliśmy silnik z golfa bo był rozbitek. Więc nam było łatwiej. Napisałem tylko z czym mieliśmy problem. Pompa wody podejdzie bo też przekładaliśmy z mojego i chyba alternator (ale reki nie dam) Rozrusznik był z silnikiem.
Co do reszty to nie mam pojęcia.
marek03 - 2010-10-26, 21:24
No nie wiem. Ja mam AGG i mam instrukcję do 2E. Są niestety różnice. Mój AGG nie jest GTI lecz normalne 2.0l.
Marek81l - 2010-10-27, 00:02
szlapa napisał/a: | poprostu chodzi o to ze mam do kupienia silnik 2E tzn, sam słupek: głowica, blok. I czy będzie chodził na osprzecie z AGG |
Bedzie chodził one generalnie róznią sie osprzętem,miedzy innymi własnie czyjnikiem spalania stukowego,kolektorem ssącym,wydechowym. Ale jak piszesz dajesz swoj osprzet. Skoro kolega D M C pisze ze dziala bez czyjnika Spalania stukowego to tym bardziej masz pewne ze to zagra.
szlapa - 2010-10-27, 08:15
Silnik wczoraj kupiłem. Okzazało sie ze nie podejdzie moj kolektor ssący ponieważ tym silniku jest głowica z G60 i wtryski wkręcane są w głowice a nie tak jak u mnie w kolektor. Co z tym teraz z robić? jakiś Inny kolektor?
pablomed - 2010-10-28, 23:00
nie dam sobie głowy uciąć ale sama głowica w sensie otworów z tyłu jest chyba taka sama od 2E jak i AGG, różnice sa w zaworach ale nieistotne, skąd wiesz że to z G60. wtryskiwacze nie sa wkręcane tylko na wcisk listwa jest przykręcana Nie rozumiem tylko po co robisz sobie taki kłopot, w każdej chwili są dziesiątki ogłoszeń o sprzedaży silnika takiego samego jak miałeś. Czujnikiem stuków silnik się nie różni jest to samo, tylko czujnikiem wału
szlapa - 2010-10-29, 09:08
po prostu ten silnik kupiłem w dobrej cenie z innego forum był remontowany rok temu. Szukałem silnika AGG ale nic sensownaego nie znalazłem. Wszystko z rozbitych samochodów za grubą kase albo jakieś silniki nie wiadomego pochodenia... Teraz mam problem z tym kolektorem i chciałbym zeby mi ktoś udzielił fachowej rady ale to chyba załoze nowy temat a ten zamkne juz.
|
|