Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - ABF -->Turbo czy kompresor??

Marek81l - 2010-10-26, 23:09
Temat postu: ABF -->Turbo czy kompresor??
Pytanie jak w temacie.
Poniewaz vento powoli pójdzie w sen zimowy po przebudzeniu chciałbym zeby bylo ciutke mocniejsze.
Nigdy nie miałem z tym do czynienia wiec jakies porady mile widziane ;)
Plan obejmuje Turbine z silniczka 1.8T (tego 180KM) lub kompresor np Eaton.
Jesli ktos kojarzy z czym jest mniej zabawy lub co bedzie lepsze prosze o pomoc.
Problem jednak jest taki ze ventyl ma klime i kompresor musialby byc tez z tylu silnika stąd mam dylemat bo mysle ze kompresor byloby prosciej odpalic,ale problem moge miec z montazem.
Natomiast turbo na wydechu chyba dyskwalifikuje ori kolektor wydechowy.
Czekam na jakies pomocne posty.

WAFEL - 2010-10-27, 15:12

naj lepsze chyba bedzie turbo. moc ok i nie ma problemu z dojsciem jak na kompresorze
bradley - 2010-10-27, 15:36

Zastanawialbym sie czy to w ogole ma jakikolwiek sens ;)
Chyba lepiej kupic cos co jest sprawdzone czyli 1.8T i zrobic swapa.

slaw71 - 2010-10-27, 19:19

Marek81l napisał/a:
z czym jest mniej zabawy lub co bedzie lepsze

mniej zabawy będzie z turbiną,kolektor to żaden problem dopasować od czegoś innego a jeśli nie do zawsze można wyspawać z nierdzewki :D .Turbina jest też mniej awaryjna niż kompresor,po za tym z kompresorem jest rzeźba bo jest napędzany przez pasek co wiąże się ze znalezieniem miejsca na kompresor :mysli: .Co do 1.8T to problemem jest współpraca tego silnika ze skrzynią 5,poprostu skrzynia nie wytrzymuje i się sypie,no chyba że zapodasz skrzynię 6 ale to są koszta.
http://img844.imageshack.us/f/pa270800.jpg/
tak kończy skrzynia z ABF-a w połączeniu z 1.8 turbo

bradley - 2010-10-27, 19:53

Pieknie przefrezowane zeby :)
Turbo, jakis swiniak, spawanie kolektora, to kosztuje. A skrzynia i tak zostaje ta sama wiec nie sadze zeby przezyla chyba ze bedzie sie dmuchalo po 0,3bara.
1.8T jako pelny dawca.

Wydym - 2010-10-27, 20:10

Ja jestem za T....Jest licytacja kolektora na allegro pod ABF-a do T....Jak byś był zainteresowany.....Co do 1,8 T to odradzam...Znajomy miał w pasku i tak jak sławek mówi skrzynia sie sypała....W jego kadencji były to dwie skrzynie.....trzecią kupił i odrazu sprzedał auto...
bradley - 2010-10-27, 20:13

A skrzynia D/F16 z Daewoo Nexii wytrzymuje i 2.5 V6, i 3.0 V6 i 2.0T :P
Wąski 2 - 2010-10-27, 22:12

ja powiem tak jak juz chcesz ingerować w moc to polecał bym wsadzić 1.8 t gotowe np,z seata ,ja też chciałem turbić moje 1.8 ABS myślałem że będzie fajnie bo mało tego jest albo i wcale ,ale jak się dowiedziałem ile kasy trza do tej operacji to się wycofałem ,i stwierdziłem że będzie vr-ka ,bo wiem że jak się cosik nie daj bóg spier$%^ to dostane do niego części bez problemu a z tzw ,"sztukaterią" nie jest już tak miło ;)

ale to tylko moje zdanie a auto jest twoje i robisz go pod swój gust :]

Mack - 2010-10-28, 16:25

mój kolega uturbił ABF'a to skrzynię i półosie ma z silnika G60. ale po to aby został rozstaw 4x100.
Arcaj - 2010-10-28, 16:34

tak wsadź turbinę i problem z głowy. Tylko jestem ciekawa ile się pojedzie na tym. nie sztuka włożyć trubine, sztuka, żeby to spasować, żeby silnik inne podzespoły wytrzymały
slaw71 - 2010-10-30, 01:46

Arcaj napisał/a:
Tylko jestem ciekawa ile się pojedzie na tym. nie sztuka włożyć trubine, sztuka, żeby to spasować, żeby silnik inne podzespoły wytrzymały

no proszę Cię Arcajku,nie panikuj.Jak się wszystko z głową robi to można polatać.A co powiesz tym co oporniki wstawiają (pseudo chiptuning)

piotr nowok - 2010-10-30, 09:45

marek sam wiesz jak nasz kumpel skonczyl mial g60 i sie w to bawil i co teraz furaka nie ma

moim zdaiem jak chcesz miec wiecej mocy to wsac vr 2.8 albo 2.9

Arcaj - 2010-10-30, 09:54

slaw71 u Ciebie to profesjonalna robota to wszystko wytrzyma :poklon: Ale Pewnie Marek81l chciał włożyć same turbo bez niczego ;)
archeolog - 2010-11-08, 21:36

Z czysto fizycznego podejścia turbo będzie zawsze korzystniejsze , jeżeli chodzi o sprawność szczytową , zabawy jest więcej znacznie koszta też nie małe
bradley - 2010-11-08, 21:53

slaw71 napisał/a:
.A co powiesz tym co oporniki wstawiają (pseudo chiptuning)

To to samo co cziptuning. Tylko gorzej sie tym steruje ;P

Pytam z ciekawosci czy ABF ma natrysk oleju na denka tlokow?

archeolog - 2010-11-08, 22:04

Z tego co ja wiem to tak ale nie dam se uciąć żadnego narządu :P
Marek81l - 2010-11-09, 16:05

Klamka zapadła i przyleciała turbosprężarka z A3,Golf4 TDI 110PS dmuchająca ponoc 0,5-0,6 bar
Koledzy umówmy sie,ja nie chce miec 300KM pod maską tylko troche wieksze przyspieszenie w dolnych obrotach silnika bo jak jezdzi ABF to wiadomo.
Robie to przede wszystkim po to ze mam taką ochote i chce sie sprawdzic czy dam rade.
To ze zaszczepie 1,8T to wiem na bank a to czy uturbie abf-a to znak zapytania.
Pozatym jak byłby taki szybki to jak nim wtedy jezdzic skoro on jest 4cm od ziemi?? :D
Pytanie natomiast mam takie czy ktos sie orientuje czy przypadkiem kolektor z 1,9 nie spasi do ABF-a?? Miałbym duzo mniej pracy :D


Jak ja widze na innych forach ze ludzie dają po 10 tys za takie przeróbki to mi sie poprostu chce smiac,gdzie tym potem w Polsce jezdzic??????? A co to za satysfakcja jak mi firma przy aucie grzebie. :]

Piotrek jak bym chciał miec Vr-ke to wierz mi ze była by teraz zamiast abf-a ale uwierz mi tez ze VR nie strzymałby mojej jazdy. :faja: :P ;)

bradley - 2010-11-09, 18:02

Marek81l, turbo z diesla nie nada sie. Inne temperatury dzialania, inne obroty. Choc jak zrobisz z tego soft turbo to moze cos z tego wyjdzie. Problem koljeny jaki widze to taki, ze normalnie w benzoturbo jest wastegate a nie VNT.

Marek81l napisał/a:
Jak ja widze na innych forach ze ludzie dają po 10 tys za takie przeróbki to mi sie poprostu chce smiac,gdzie tym potem w Polsce jezdzic?????

Myslisz, ze wydasz mniej na turbo, kolektor custom, IC, rurki, spawanie, swinke i wystrojenie ? :P 5-6kloca

slaw71 - 2010-11-09, 19:41

Marek81l napisał/a:
turbosprężarka z A3,Golf4 TDI 110PS dmuchająca ponoc 0,5-0,6 bar

bradley napisał/a:
Marek81l, turbo z diesla nie nada sie. Inne temperatury dzialania, inne obroty

bradley napisał/a:
w benzoturbo jest wastegate a nie VNT

:> :buuu:

archeolog - 2010-11-09, 23:29

Co to za kity ? z tym turbo od diesla pierwsze słyszę , ? powinno wszystko grać :D Grunt to dobry kolektor kolego podziwiam i czekam na relacje ABF przy 0,5bar potrafi już naprawdę sporo . Pamiętaj o tym żeby wzmocnienie dołu jest bardziej obciążające silnik niż góry
Marek81l - 2010-11-09, 23:59

Ja powiem tak,nie jestem teoretykiem tylko tzw.fizolem. Skoro to cos tam dmucha w tdi to czemu nie bedzie dmuchac w benzynie,a wg mnie powinno dmuchac wiecej skoro diesel sie kreci do 5 tys a benzyniak prawie do 7 tys. Nie znam sie na tym az tak bardzo.
Jak cos nie wyjdzie to zmontuje to spowrotem naa orginał i tyle. Jak pytalem o turbo z benzyny to niektorzy napisali ze nie wytrzyma skrzynia biegow to wziąlem moim zdaniem słabsze. 5-6 tałków nie wchodzi nawet w gre,lubie swoje vento ale bez przesady. To sie ma zamknąc max w 2 tys.

archeolog - 2010-11-10, 00:12

To raczej bedzie problem z dawkowaniem paliwa nie zmieścisz się w budżecie , masz LPG ?
Napisz jaką dokładnie turbinę kupiłeś ważna jest charakterystyka pracy kiedy wstaje itp , Na bank jak będzie dmuchać wcześnie to zaczną się problemu ze sprzęgłem a także będzie dochodzić do przeciążenia układu korbowego nawet przy 0,5 bar, na wysokich obrotach może i 0,7-0,8 na zdrowej seri wytrzyma.IC to nie problem rurki można pokombinować i wyjdzie fajny dolot za grosze

Marek81l - 2010-11-10, 00:37

Jak dostane ją w łapki to zaraz wkleje fotki. Tak vento ma LPG ale jakby to turbo zagadało to do wiosny bedzie sekwencja,bedzie mozna latwo wszystkim sie bawic. IC juz jest cykne fotke ale dopiero w czwartek bo jezdzi u kumpla w bagazniku. A z paliwem nie ma problemu niech łoji bele jakos pojedzie. A co to takiego ten MBC ?? Po co sie to zakłada?? Bo tak czytam i i tak nie mam pojecia o co kaman.
bradley - 2010-11-10, 07:35

Marek81l napisał/a:
Jak pytalem o turbo z benzyny to niektorzy napisali ze nie wytrzyma skrzynia biegow to wziąlem moim zdaniem słabsze
Marek81l napisał/a:
turbosprężarka z A3,Golf4 TDI 110PS dmuchająca ponoc 0,5-0,6 bar

Te sprezarki dmuchaja w serii po 1,1-1,2 bar :)

MBC=manual boost control, taki zaworek, ktory puszcza cisnienie na gruche wastegatu dopiero wtedy kiedy jest zadane cisnienie. Tylko o ile sie orientuje to ten zaworek jest cisnienioniowy wiec wracamy do punktu wyjscia

slaw71 napisał/a:
bradley napisał/a:
w benzoturbo jest wastegate a nie VNT


Nie mowie, ze sie nie da.


Zycze powodzenia w modach ale juz na starcie wiem, ze ten projekt nie zamknie sie w 2tys :)

archeolog - 2010-11-10, 10:16

To jeżeli masz sie zmiescic w ok 2 tys to proponuje stroic auto tylko na lpg a beny używać do nagrzania sprzętu bo tak to cie koszta zjedzą sekwencje kupisz za ok 300-400zł jak masz reszte klocków , kupujesz kabel i bawisz się sam . Za duże ciśnienie turbo to żadne broblem jest coś takeigo jak MOV z regulacja ze środka kabiny . Gdzie zamierzesz spawac kolektor ?
Marek81l - 2010-11-10, 12:29

Jak to gdzie u siebie na warsztacie.
My i zakladamy instalacje LPG i spawamy i lutujemy i swapujemy i co mozna zrobic naszym sprzetem to robimy. Co do LPG to do ustawki mamy wszystko.
Mam ten warsztat z kumplem ktory ma mk2 a od 2 tygodni zeswapowana jest na 2,0 L tak ze wiekszosc robimy sami.
A kolega Bradley to jaką turbine by proponował??

bradley - 2010-11-10, 14:55

Turbo od benzyny np. 1.8T To jest chyba K03. Na Twoje potrzeby na pewno starczy.
Tylko to musi byc od konkretnego modelu bo K03 nie rowne K03. Symbol niby ten sam ale moga sie roznic uzytymi stopami. Nie zaglebialem sie w ten temat :)

archeolog - 2010-11-10, 16:17

Eeee to sobie dacie radę :P To kupuj brakujące klocki do sekwencji i masz strojenie za darmo czekam na foto z wszelkich prac :P
bradley napisał/a:
Turbo od benzyny np. 1.8T To jest chyba K03. Na Twoje potrzeby na pewno starczy.
Tylko to musi byc od konkretnego modelu bo K03 nie rowne K03. Symbol niby ten sam ale moga sie roznic uzytymi stopami. Nie zaglebialem sie w ten temat :)

Po co takie bydle drogie , skomplikowane , trudno dostępne , tobie by wystarczyło turbo z 1.9 TD tylko po regeneracji ;) Skoro nie oczekujesz wielkich mocy , zresztą musiał byś zakuć abf-a . Tanio i dobrze powinno być :D

slaw71 - 2010-11-10, 19:49

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1019

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=1128

archeolog - 2010-11-11, 00:44

No co wszystko się zgadza ? ;) pod głowicą musisz zrobić sobie przekładańca z uszczelką metalową
Marek81l - 2010-11-11, 02:21

W sumie to mam juz jako tako jasnosc ale dalej jestem głupi. Mozna to zalozyc ale nie wiadomo jak długo pochula. To akurat chyba zalezy od kierowcy i jego sposobu jazdy w duzej mierze :) tak to odbieram.No bo skoro nie bedzie nadto katowany to pojezdzi. Nadal nie wiem czy wrzucac dwie uszczelki pod glowice,moze lepiej odpalic to normalnie przetestowac i jak bedzie prądzic to wtedy go odpręze. Zawsze jak nie bedzie chciał smigac mozna wrócic do seri. Za duzo na to wszystko teori a za mało ludzi którzy cos takiego próbowali tworzyc :) . No i tez nie wiem jaka bedzie róznica w jezdzie,ale to juz wyjdzie samo.
Kurde mysle czy szukac turbinki do benzyny czy sprobowac z tą?
Ale zamęta mam :D
:D :D :D :D :D :D

slaw71 - 2010-11-11, 13:54

szukaj turbiny od benzin :D
Przemek - 2010-11-11, 14:15

Marek81l, zapytaj VEZETA w jego okolicy ktoś się trudni uturbianiem benzyny. Znajomy ostatnio mi mówił o golfie zwei vr6 biturbo
karolek_ust - 2010-11-11, 17:44

No powiem Ci , że dużo pracy przed Tobą i trzeba troszkę kasy włożyć .
Kumpel robił Calibrę 2.0 16V 150 KM i wkładał kompresor z Mercedesa CLK i wyszło go to prawie 5 tys. na używanych częściach . Także czy sens tyle wkładać w silnik ?

vezet22 - 2010-11-11, 17:50

Cytat:
Marek81l

z tego co piszesz to nie masz zielonego pojęcia o tym więc jedyna słuszna rada to ''odpuść sobie to''

Marek81l - 2010-11-11, 23:09

Vezet22 jak bys pół roku temu zapytał mnie o swapa to miałbym to samo pojecie co teraz na temat turbo :D . Na dzis dzien mam za sobą ok 10 swpowanych wozideł z czego 80% to VW. :oklaski:
Wszystkie chodzą a nie zawsze było to wpięcie 5 nowych kostek w miejsce starych,wiadomo ze to nie to samo ale sam doszedłem do tego ze teraz instaluje inny silnik na gotowo w przeciągu 3 dni,sporadycznie potrzebowałem jakiejs podpowiedzi z forum ale ludzie ktorzy mogliby pomóc trzymią to dla siebie(są wyjątki) i wtedy trzeba włączyc funkcje Masz głowe i h.. to kombinuj.Ja sie staram tego trzymac. Gdyby tak ktos z wiekszym ode mnie pojeciem dał pare wskazowek (Nie np TURBO U MAREK81l KROK PO KROKU)tylko wskazówki bylbym wdzięczny. Skoro nie mam pojecia to musze je jakos nabyc prawda?? Wiec nadal bede szukał turbinki i powoli zdobywał wiedze tym bardziej ze w porównaniu z innymi naprawde ządam od mojego auta niewiele.
Wiec jak pisałem chciałbym miec ok 180 moze wiecej kucyków,co dla innych magików którzy turbią auta jest bezcelowe,a dla mnie ma,bo bedzie zrobione przeze mnie i nie bedzie kosztowało 15 tys. Nadal czekam na pomocne posty.

archeolog - 2010-11-12, 01:20

Jakby każdy się nie tykał tego co nigdy nie robił to byśmy w jaskiniach siedzieli :D Co do uszczelek to raczej musisz odprężyć silnik , Jeżeli chodzi o trwałość silnika - chłodnica oleju , nowa pompa oleju , i bardzo dobry olej , Dużo da
Marek81l - 2010-11-13, 23:36

Dobra a co do samej turbiny to czego wogóle szukac. Ja sobie z resztą poradze tylko naped musi byc odpowiedni. Zaznaczam ze nie chce 300KM tylko troche wiecej niz jest.
A np. cos takiego ??
http://allegro.pl/mazda-3...1302387580.html

archeolog - 2010-11-14, 00:39

To jest raczej konkretny sprzęt ... Polecam tą z TDi 90km są tanie i wystarczające 0.5 bar nadmucha spokojnie
Przemek - 2010-11-14, 08:27

archeolog napisał/a:
Polecam tą z TDi 90km są tanie i wystarczające 0.5 bar nadmucha spokojnie



może nie wytrzymać w benzynie . poza tym ona dmucha spokojnie 0.8 .


Marek81l, spróbuj znależć cos od benzny. lepiej na tym wyjdziesz

Marek81l - 2010-11-14, 19:06

No przeciez ta z tego linku jest od benziny :)
A jeszcze wylapałem z benzyny Audi 100 2,2 Turbo moze taka bylaby oki.
Poradzcie bo czas cisnie , znikają te turba jak cieple bulki :)

piotr nowok - 2010-11-14, 19:36

marek ja sie na tym nie znam ale pogadaj z karolem z passata g60 ;) moze ci cos podpowie
archeolog - 2010-11-15, 14:01

Ale czego ma nie wytrzymać ? nie rozumiem ? A co do dużych turbin z dużych silników benzynowych to hamując je do wartośći 0.5 bar więcej stracisz niż zyskasz ! to turbo będzie odbierało więcej energi do wytworzenia tego ciśnienia . Do tego każda używka w niskiej cenie jest dobita , pluje olejem, gwiżdże jak świstak mała prostą turbinę tanio naprawisz , a te kolosy są drogie w utrzymaniu , Jest na forum golfa abf czy kr z K03 z 1.6 td chyba
archeolog - 2010-11-15, 15:02

http://www.racingforum.pl...showtopic=50077
Rafik - 2010-11-15, 21:01

archeolog napisał/a:
K03 z 1.6 td chyba


niewiem czy byla taka w 1.6 ale ja taka mam w 1.9 TD :P :P :P

Marek81l - 2010-11-17, 15:09

Mam pytanko
Bo w tej turbince z TDI ten cały westgate otwiera sie ale jak dmucham do szlaufika a skąd wziąsc cisnienie w silniku?? Przeciez tam wszędzie są podcisnienia no nie??

bradley - 2010-11-17, 16:26

cisnienie bierze sie z turbiny, ktora dmucha ;)
Z tylu turbiny jest wezyk, ktory wpina sie do np zaworka n75 w dieslu czy DV w benzynie i/lub do czujnika doladowania a stad dalej trojniczkiem do wastegate.

Marek81l - 2010-11-18, 15:24

Dziekuje serdecznie.
Jak dojdzie ta z bezyny to wrzuce fotki to moze cos sie wiecej dowiem na jej temat.
Narazie to ta z Dieselka jest prawie w idealnym stanie. Tez wrzuce foto. Tak wczoraj z kumplem to oglądalismy i stąd sie wzieło powyzsze pytanie :)

Marek81l - 2010-11-18, 23:50

No i pszyszła
Mam pare fotek to ta od benzyny.


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

A to ta od Diselka



Uploaded with ImageShack.us



I pytanko mam znowu do znawców tematu.
Na trzeciej fotce obok krócca do smarowania jest takie wolne miejsce na 2 sróbki m6
Co tam powinno byc??
I jak poznac ktorędy doprowadza sie olej a którędy jest powrót??
Jutro dam pare namiarow które wyczytałem z niej ale zapomniałem tej kartki :D
Moze ktos bedzie wiedzial o jakis parametrach cos ;)

slaw71 - 2010-11-19, 17:18

Marek81l napisał/a:
I jak poznac ktorędy doprowadza sie olej a którędy jest powrót??

dopływ oleju jest zawsze z góry ,patrząc od strony kolektora

Marek81l - 2010-11-20, 19:02

Dzieki. po numerach tej turbinki doszedlem ze ten wolny owal to chłodzenie cieczą i znowu sredniointeligentne pytanie gdzie jest powrot?? Bo chyba nie tym przewodem co jest do niej przykręcony?
Sław71 w tej wiedziałem własnie tylko ta druga jest taka jakas inna ale jak z gory to git.
Aha teraz z innych gratów czy IC ma duze znaczenie bo mam od Iveco Turbo Daily taki dlugi dosyc czy lepiej pakowac taki jak np w vento TDI??

slaw71 - 2010-11-20, 22:04

Marek81l napisał/a:
Aha teraz z innych gratów czy IC ma duze znaczenie bo mam od Iveco Turbo Daily taki dlugi dosyc czy lepiej pakowac taki jak np w vento TDI

ma duże znaczenie,nie wiem czy to warto wsadzać od iveco(shakur chyba miał od iveco i strasznie trzeba rzeźbić) ,oryginał od TDI jest mały ( przy nadkolu ) ja mam od megane 1.9 dci i taki podchodzi nawet z klimą,bo jak masz klimę to robi się problem z miejscem na FMIC.
Marek81l napisał/a:
po numerach tej turbinki doszedlem ze ten wolny owal to chłodzenie cieczą

jak masz foto tabliczki znamionowej to wrzuć ,zobaczymy.Są turbiny chłodzone cieczą ;)

Marek81l - 2010-11-22, 14:57

Dzis wieczorem wrzuce info z tej turbinki.
Oki czyli szukam innego .

Marek81l - 2010-11-25, 21:25

Dobra mam L4 to moge wiecej czasu na kompie posiedziec.
Oznaczenia z tabliczki na gorze oczywiscie VW-AUDI

KKK
KUND 034 145 701 BX
ATL 90 828 0558
AUSFUHRUNG S2249807001

Przy wydechu pisze
GGG 3552

Tam gdzie przeplywa olej chyba korpus czy cos
2490 h

I ta muszla co zasysa powietrze

1ZGG KKK53241015080

Tyle na niej pisze.
Jak by ktos mógł cos o niej napisac byloby super.
Najlepiej ze sie nada bo po L4 zaczynam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group