Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Download - Światła postojowe w kierunkach przednich by heiland

heiland - 2010-11-03, 22:15
Temat postu: Światła postojowe w kierunkach przednich by heiland
Witam,
Na samym początku napiszę że jest wiele sposobów na dokonanie tego,
ja ten wykonałem wedle swojego pomysłu, nie kopiowałem od nikogo,
jest tu podobny sposób, aczkolwiek ten jest łatwiejszy.
Koszt wykonania tego nie przekracza raczej nawet 10 zł.
A czas? No mi zajęło to około godzinki na spokojnie
przy czym robiłem zdjęcia i sam myślałem co dalej robić.

Efekt końcowy załączony na końcu oraz filmik jak to w nocy wygląda.


Tak więc, potrzebne do tego będzie nam kilka drobnych rzeczy.
-Wkrętarka/wiertarka;
-Wiertło np. 2 mm.;
-Śrubokręt;
-Nożyk;
-Lutownica wraz z cyną;
-Kabel jednożyłowy około 2 m.
-Oraz 2 żarówki takie jak w światłach "stop" (najlepiej "Osram", inne się łatwo palą)


Dodatkowo wedle uznania można sobie zamontować jakąś wtyczkę z gniazdkiem żeby w dowolnym momencie można było je wyłączyć.


Dobieramy się i wyciągamy atrapy wraz z kierunkiem oraz wyjmujemy z reflektora świateł
drogowych/mijania tą czarna "zatykę"



U mnie w reflektorach są stare pozycje, więc będę na tym przypadku opisywał,
można jeszcze się podpiąć na kablu zaznaczonym na zdjęciu poniżej lub na wtyczce,
która wchodzi do reflektora (zdjęcie drugie niżej tu jest np. siwy kabelek, wyróżnia się bo jest cieńszy od innych), wg tego sposobu nie trzeba łączyć minusa tylko sam plus podciągamy.



Następnie delikatnie wywiercamy dziurki w dwóch rzeczach,
w tym czarnym najlepiej na dole (tam jest pozycja)
a w oprawce kierunku w miejscu jak na zdjęciu.
Ważne żeby włożyć tam żarówkę trzeba spiłować/wyciąć
ten mały łepek znajdujący się na oprawce żarówki
jest to ten który znajduje się bliżej środka/wyżej.




Następnie lutujemy kabel który przełożyliśmy przez "zatykę" do oprawki, najlepiej w zaznaczonym miejscu jak na zdjęciu.
Można założyć "zatykę" zostaje nam przylutować do kabla wystającego z "zatyki"
wedle uznania np wtyczkę z gniazdkiem i rozdwojenie kabla na dwa, jeden do lewego kierunku drugi do prawego.



Następnie co ważne należy wybadać który w żarówce styk jest do włókna 5 W. a który do 21 W.
(wystarczy przyłożyć oprawkę żarówki do minusa przy akumulatorze
a kablem od plusa dotknąć do styku, który mocniej świeci to 21 W.)
Przepuszczamy kabel przez oprawkę od kierunku i lutujemy do styku 5 W.
Delikatnie przeciągamy kabelek i wkładamy żarówke do gniazda
tak aby styk 21 W. świecił się przy włączonym kierunku, czyli wolny styk ma się po
włożeniu stykać z blaszką w oprawce (nic nie trzeba giąć itp. wystarczy wcześniej włożyć)
Po zakończeniu tego składamy wszystko tak jak rozłożyliśmy :mrgreen:
Po poprawnym podłączeniu powinny się palić kierunki gdy tylko włączymy przynajmniej światła pozycyjne, a mocniej mrugać będzie gdy włączymy kierunek.





Tak to wygląda w dzień i wieczorem:



A tu znajduje się filmik kręcony w nocy przy włączonych pozycjach:
http://www.youtube.com/watch?v=hQV_05L8vkQ

Starałem się bardzo szczegółowo opisywać.
Tak jak pisałem wydaje mi się że to najszybszy sposób oraz najmniej się ingeruje nim,
nie trzeba wywiercać dużych dziur w kierunkowskazach.

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości piszcie w temacie tym.

Pozdrawiam :-)

tomek87 - 2010-11-03, 22:20

Nic nowego ;) Od dłuższego czasu miałem tak postoje ale ale szlak czlowieka może trafić jak się żarówka przepali ;)
heiland - 2010-11-03, 22:22

Kwestia tylko 5 minut...
A w jaki sposób masz zrobione?
Mi się jedna żarówka z Tesco spaliła po kilku minutach, a te już wytrzymują długo.

tomek87 - 2010-11-03, 22:25

no mam zrobione tak jak napisales tylko ze mam jeszcze male konektory aby zarowka nie byla na stale ;) nawet mialem jedna w zapasie ale jak mi sie spalily dwie w niedalekim odstepie czasu to dalem se na luz ;) i teraz mam juz przygotowane pod zwykle W5W
heiland - 2010-11-03, 22:27

To szkoda że tego nie zamieściłeś, bo z tego co widziałem to inni prosili o instrukcję z żarówkami od stopu....
tomek87 - 2010-11-03, 22:34

widocznie nie doczytałem ;)

btw z tyłu mam tak samo żarówki robione i przez półtorej roku jeszcze sie nie spalily ;) a z przodu chyba w ciagu 2 tygodni dwie

heiland - 2010-11-03, 22:35

No ja już mam tydzień i jak na razie ok jest nic się nie dzieje.

tomek87 napisał/a:
z tyłu mam tak samo żarówki robione


Ale jak to?

tomek87 - 2010-11-03, 22:37

heiland, to zapraczam do lektury mojego tematu o autku ;)
Paweł J. - 2010-11-03, 23:22

heiland, Ty tak na co dzien smigasz ??
Arcaj - 2010-11-04, 09:22

moim zdaniem przesadziłeś. Kierunek prawie nie jest widoczny. Co można to można. pamiętaj nie jesteś sam na drodze a takim mocnym postojem możesz łatwo w błąd wprowadzić innego uczestnika ruchu drogowego
heiland - 2010-11-04, 13:27

Tak, to tylko 5 W. na filmiku i w zdjęciach może jest nieznacznie widać.
Na żywo normalnie wygląda, i jest dobrze widoczne...

Przemek - 2010-11-04, 16:59

heiland napisał/a:
Tak, to tylko 5 W. na filmiku i w zdjęciach może jest nieznacznie widać.



powiem tak też mam postoje w kierunkach i niestety je ściągam. żem się przejechał na nich. Poza tym W5W dość mocno świeca. I jak mówi Paweł robi trochę zamieszania na drodze.

Paweł J. - 2010-11-04, 17:49

ventylek86 napisał/a:
I jak mówi Paweł robi trochę zamieszania na drodze.

Chyba chodzi o Arcaja. ;)

Ale ja też nie mam najlepszego zdania o takich postojach, prawie auto przez to skasowałem. :twisted:

Także może dobrze byłoby dorobic jakiś włącznik i te postoje zapalac poza drogami publicznymi ??

Co innego gdy auto ma pakiet USA i oryginalne postoje, chodź to także może narobić bigosu, a z postojami na stałe w kierunkach bałbym się smigac, szczególnie teraz gdy noce są długie. I tu nie chodzi o ewentualne mandaty po spotkaniu z miskami tylko po prostu o bezpieczeństwo, zdrowie, a może nawet zycie. ;)

Arcaj - 2010-11-05, 09:22

jesli chodzi o moje http://www.youtube.com/watch?v=CaUYLqyJrFU

i tak wydaje mi się że są za mocne. Chociażby strona kierowcy w miarę daje rade i jest widoczna

Darecki-VR6 - 2010-11-06, 09:51

Paweł J. napisał/a:
Co innego gdy auto ma pakiet USA i oryginalne postoje,
Bez różnicy , świecą tak samo jak przerabiane ( za mocno ) .
Myślę że dobra by była żarówka z 2 W a nie 5 .

PozdrO

PimVW - 2011-11-13, 15:02

ja proponuje dorobić gniazdo na w5w i wrzucić gotowca LED w kolorze białym. Znacznie odróżnia się od kierunku - led świeci bardziej punktowo a i przez szkło przechodzi jakby żółte światło. Jak zrobie foty samochodu to pokaże jak to wygląda ;)

a i zdecydowanie lepiej wygląda jak w5w znajduje się bardziej na zewnątrz samochodu niż kierunek.

Rafik - 2011-11-13, 19:18

a ja powiem tylko tyle bajzel jest przez to nie samowity tym bardziej o tej porze ostatnio zajechałem wieczorem do motoryzacyjnego wyjeżdzam tyłem z parkingu czekam jedzie sznur aut i nagle widze tylko cos w postaci skrecającego na ten sam parking samochodu dobrze ze sie powstrzymałem i nie wyjechałem bo bym miał mile spędzony wieczór :mur: :mur: :mur:
Paweł J. - 2011-11-13, 20:49

Rafik, to ja miałem identycznie....z tym, że ja przodem włączałem się do ruchu, ale sytuacja analogiczna......mam już dosyć tego qrestwa na drodze. :bije:
Wvojtek - 2011-12-19, 17:48

aja mam takie i nikt nie narzeka :P


Uploaded with ImageShack.us

Hormon - 2011-12-19, 19:59

Wvojtek napisał/a:
aja mam takie i nikt nie narzeka :P
[url=http://img855.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Uploaded with ImageShack.us


To się pochwal jak zrobiłeś, że nie odbija pomarańczowe światło.

Wvojtek - 2011-12-20, 06:00

do kierunkow dałem żarowki ktore jak nie swiecą to są srebrne a jako postojowki uzułem białej diody led ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group