|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - słabe ogrzewanie
mario7911 - 2010-11-22, 21:39 Temat postu: słabe ogrzewanie Witam Wszystkich vento-maniaków, mój ventolot coś zauważyłem ostatnio że długo nagrzewa się w środku co może być przyczyną tego czy to wina termostatu.
Paweł J. - 2010-11-22, 21:57
mario7911 napisał/a: | czy to wina termostatu. |
Pewnie tak....co Ci zegar pokazuje
Brutal - 2010-11-23, 00:17
Termostat, pompa wody
mario7911 - 2010-11-23, 08:15
Paweł J. napisał/a: | mario7911 napisał/a: | czy to wina termostatu. |
Pewnie tak....co Ci zegar pokazuje |
wskazówka ciągle leży na dole, nawet jak przejadę około 8-10 km i robi się ciepło to też się nie podnosi.
Paweł J. - 2010-11-23, 08:24
mario7911 napisał/a: | wskazówka ciągle leży na dole |
Ale cos troche sie podnosi
gryzonvw - 2010-11-23, 09:32
skoro leży na dole i zimno w aucie to termostat do wymiany bo jest cały czas otwarty na dużym obiegu
ale cały czas to chyba ona nie leży i po dłuższym kawałku przejechanym podnosi się trochę ?
Brutal - 2010-11-23, 10:03
To nie tak ze termostat jest ciągle otwarty i biega woda na dużym, tylko termostat otwiera za szybko np 50,60 stopni
Rafik - 2010-11-23, 10:11
na bank termostat sam to przechodzilem tydzien temu identyczne objawy mialem i od razu sie nagrzewa i wszystko jest ok
mario7911 - 2010-11-23, 18:58
dziś po przejechaniu 25 km po pracy zwracałem szczególną uwagę na tą wskazówkę i wydaje mi się że ani drgnie ale wiem że jest sprawna bo jak 2 mies temu zerwał mi się pasek alternatora to moment skoczyła do góry także spróbuję wymienić termostat i zobacze oby pomogło, a wie ktoś z Was jak to zrobić w 1.9 TDI ? Jeszcze jedno jaki jest koszt zakupu termostatu ?
Paweł J. - 2010-11-23, 19:08
mario7911 napisał/a: | Jeszcze jedno jaki jest koszt zakupu termostatu ? |
Wahler-ponoć najlepszy zamiennik....takze na tym latam i to kilka lat....koszt 30-35zł
W sklepie masz głównie wybór Wahler lub Vernet....ale na tej drugiej opcji takze ludziska latają. Ogólnie czytąjąc fora Waher wygrywa pod względem niezawodności. Dodam że cena praktycznie ta sama.
Oryginał w ASO ok 100zł
mario7911 napisał/a: | a wie ktoś z Was jak to zrobić w 1.9 TDI ? |
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
archeolog - 2010-11-23, 19:08
Termostat ok 30zł jeżeli masz go w tym samym miejscu co 1.8pb to przekichane ale pewien nie jestem
Brutal - 2010-11-23, 22:57
Za termostat z Wahlera w hurtowi dałem podajże 31zl i śmiga temperatura otwarcia 87 stopni
Jeśli masz tak zrobione jak w moim tzw 1,9 D to masz godzinę roboty wystarczy pompę wspomagania odkręcić i niech wsi
mario7911 - 2010-11-24, 21:23
Dzięki wielkie Wszystkim PzDr.
archeolog - 2010-11-24, 22:57
Czyli jak w 1.8 , trochę nie fajnie , kanał mile widziany
mario7911 - 2010-11-30, 21:10
już nie czaję, jedni w sklepie mówią ze są trzy rodzaje trzeba podać nr silnika na allegro kolo to samo pisze, a dzisiaj poszedłem do zaprzyjaźnionego sklepu auto-moto i koleś mi pokazał w katalogu że w moim 1.9 TDI jest tylko jeden rodzaj a jak się okaże że to nie ten to w którym miejscu szukać tych numerów silnika ?
Brutal - 2010-11-30, 21:22
A nie łatwiej diada wyjąć i iść do sklepu?
mario7911 - 2010-11-30, 21:31
a po co dwa razy do sklepu biegać
Brutal - 2010-11-30, 21:38
Ja niemowie ze dwa razy iść do sklepu tylko go wykręcić i iść kupić taki sam jak jest kilka rodzajów
Patrzyłem na stronę inter cars i tam pisze o termostacie Wahler 4253.87D
Czyli ten sam co u mnie w zwykłym D
mario7911 - 2010-12-01, 09:16
ja kupiłem verneta
mario7911 - 2010-12-02, 19:15
zmieniłem dziś ten termostat i chyba jest miodzio, ale zobaczę jutro rano jak silnik będzie zimny.
Brutal - 2010-12-02, 22:05
Daj znać
mario7911 - 2010-12-03, 17:25
chyba lipa Panowie może grzeje troszkę lepiej, ale to nie to co być powinno wskaźnik temperatury prawie nie rośnie, przysłoniłem dziś 3/4 chłodnicy kartonem i wskazówka temperatury troszke poszła do góry ale nie dużo, ALE gdy wyłączyłem ogrzewanie (dałem pokrętło na zimne powietrze) to temp. zaczęła rosnąć więc przy 80stopniach dałem spowrotem ogrzewanie i znowu wskazówka spadała. Wydaje mi się że powinna ona wskazywać temp. 87 stopni tak jak puszcza termostat przy tej temperaturze a jak jest w Waszych wozach ?
Paweł J. - 2010-12-03, 17:27
mario7911, zerknij tutaj:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8547
mario7911 - 2010-12-03, 17:41
aha znaczy że tak ma być przeczytałem nawet ten link http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=35&t=368623 i tam też jest napisane że tak ma być, a ile Tobie pokazuje wskazówka ?
Paweł J. - 2010-12-03, 18:07
mario7911 napisał/a: | a ile Tobie pokazuje wskazówka ? |
Coś w stylu 82-88 stopni.....ale wiem że u mnie czujnik nie co przekłamuje. Z resztą producent podaje że normalne temperatura pracy silnika jest od 80 stopni. Nie mam takze spadków temperatury przy na full włączonym ogrzewaniu, ale ja mam benzyniaka więc to nie co inaczej jest.
mario7911 napisał/a: | aha znaczy że tak ma być przeczytałem nawet ten link |
Z tym to nie wiem, jest wiele opinii. Autor tematu, właściciel Bory, tak ma....mój kolega ma identyczną Borę i nie ma owej przypadłości, więc już sam nie wiem jak to powinno być.
mario7911 - 2010-12-03, 18:16
no to może jeszcze spróbuję wymienić czujnik
Paweł J. - 2010-12-03, 18:22
mario7911 napisał/a: | no to może jeszcze spróbuję wymienić czujnik |
Wymieniałem....przez prawie 2 miesiące pokazywał ok....potem poniżej 90 stopni lubi zaniżyć nawet o 5 stopni a powyżej 90 ciutkę zawyża i teraz mam 98 stopni gdy się odpala wentylator a wczesniej miałem jakieś 94 stopnie i tak powinno być. Ale mi to nie przeszkadza....ważne że trzyma ponad 80 stopni i szybko, chodź teraz mogę powiedzieć, w miarę szybko się motorek nagrzewa.
mario7911 - 2010-12-03, 18:24
no tak ale masz benzyniaka one szybciej grzeją
Paweł J. - 2010-12-03, 18:26
mario7911 napisał/a: | no tak ale masz benzyniaka one szybciej grzeją |
Za to TDI ma świece żarowe do podgrzewania płynu.
mario7911 - 2010-12-03, 18:47
tak ale to g...no daje
arthur - 2010-12-03, 19:18
mario7911 napisał/a: | ALE gdy wyłączyłem ogrzewanie (dałem pokrętło na zimne powietrze) to temp. zaczęła rosnąć więc przy 80stopniach dałem spowrotem ogrzewanie i znowu wskazówka spadała. |
U mnie jest dokładnie tak samo.
mario7911 - 2010-12-03, 19:48
też w TDI ?
matbin - 2010-12-03, 20:10
mario7911 napisał/a: | ALE gdy wyłączyłem ogrzewanie (dałem pokrętło na zimne powietrze) to temp. zaczęła rosnąć więc przy 80stopniach dałem spowrotem ogrzewanie i znowu wskazówka spadała. |
u mnie jest to samo ale mam przesłoniętą całą chłodnice i sie auto zagrzeje po przejechaniu kilunastu kilometrów. to tez zalezy jak jeździsz dziś np cholowałem kolege 30km/h ok. 2tys obrotów na 3 biegu to az mi się wentylator włączył kiedy wbiłem nawiem na max temp. prawie nie spadała (bardzo wolno) wiec sądzię ze TDI tak ma. musisz przesłonic dobrze cała chłodnice to powinnie sie zagrzac
arthur - 2010-12-04, 14:08
mario7911, tak, też w TDI, silnik AHU z 1997 roku.
archeolog - 2010-12-06, 13:01
Mi to wygląda na złe dobranie termostatu(temp-otwarcia) , no i w serwisówkach pisze co nieco o przysłanianiu chłodnicy w Dieslu
Marcin100420_ - 2010-12-15, 22:34 Temat postu: grzanie Witam podepne sie do tematu mimo iz posiadam golfa IV 1,9 TDI silnik osiaga temperature 75-80 stopni na odcinku 15 km i leci letnie powietrze dodam jesze ze dolny wąż zimny a górny ciepły
gryzonvw - 2010-12-16, 08:55
wymień termostat i Twój problem sie skończy
mario7911 - 2010-12-19, 11:15
ja wymieniłem i słabo grzeje trzeba przysłonić chłodnice
krzeszak - 2010-12-19, 11:32
mario7911 napisał/a: | ja wymieniłem i słabo grzeje |
to znaczy ze nowy termostat nic nie warty i trzeba wymienić znowu...
mario7911, jakiej firmy założyłeś termostat jedynie oryginalny z ASO nie sprawia problemów z zmienikami rożnie bywa
Marcin100420_ - 2010-12-19, 14:50 Temat postu: gf wymieniłem termostat i nadal to samo choćsilnik osoaga teraz temp 90stopni
mario7911 - 2010-12-19, 18:00
kupiłem firmy Vernet
Marcin100420_ - 2010-12-19, 18:05 Temat postu: df w tej chwili nie mam tego pudełka od nowego termostatu.Ale sprawdzałem we wrzatku ten stary termostat co był poprzenio i otwierał sie normalnie czyli to nie była wina termostatu bo niepotrzebnie go wymieniłem na nowy
Paweł J. - 2010-12-19, 18:32
Czyli trzeba się czepić nagrzewnicy.
Marcin100420_ - 2010-12-19, 18:35 Temat postu: sff słyszałem ze mozna ja przeczyscic kwaskiem cytrynowym ale w jaki sposób.Jak dodam pare saszetek kwasku to zbiorniczka to cos da i czy to nie zaszkodzi
Paweł J. - 2010-12-19, 18:43
Marcin100420_, nie do zbiorniczka To Ci może cały układ rozszczelnić. ściągasz przewody z nagrzewnicy i masz swobodny dostęp do niej i tylko do niej i cały ten kwasek lub ocet przeczyści tylko nagrzewnicę a nie np chłodnicę która potem może cieknąć, i w tedy możesz śmiało myć pod ciśnieniem.
Marcin100420_ - 2010-12-19, 18:45 Temat postu: f ale jest dostep do nagrzewnicy od strony silnika nie musze wyprówac całego kokpitu? poprosze o kontakt na gg 9195093
Marcin100420_ - 2010-12-19, 18:47 Temat postu: v dodam jesze ze posiadam golfa IV
Paweł J. - 2010-12-19, 19:11
Marcin100420_ napisał/a: | ale jest dostep do nagrzewnicy od strony silnika nie musze wyprówac całego kokpitu? |
Nie, aby wymienić nagrzewnicę, w tedy musisz dechę ściągać, ale żeby ściągnąć z niej przewody, nic nie musisz rozbierać.
Taką tylko fotkę znalazłem.....zółte strzałki....to wlot i wylot z nagrzewnicy, te przewody musisz ściągnąć i możesz myć nagrzewnicę
Jak jest z golfem IV to nie wiem, ale myślę że zbytnio się to nie różni
Marcin100420_ - 2010-12-19, 19:54 Temat postu: h a najlepij jaki srodkiem przepłukac ta nagrzewnice woda z kwaskiem .Na allegro znalałesm taki srodek
http://moto.allegro.pl/cr...1347091076.html
http://moto.allegro.pl/od...1371605294.html
słyszałem tez ze mozna octem
Paweł J. - 2010-12-19, 20:02
Także słyszałem wiele teorii....w sumie moja kobita używa takze octu do odkamieniania czajnika więc to zdaje egzamin....ale czy robi szkody-tego nie wiem. Bankowo odkamieni, ale jeśli masz słabą nagrzewnice która w pewnych miejscach trzyma się na osadzie to będzie litpon. Z reszta tak czy siak trzeba to ruszyc aby było git.
|
|