|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Ogólnie - Urwana śruba w tylnim kole...
szcz3p - 2010-11-28, 14:50 Temat postu: Urwana śruba w tylnim kole... Witam! Dzisiaj kupilem do mojego Venciaczka zimówki na felgach stalowych od Opla Tigry, wchodziły dosyć "ciasno" tzn. w otwor centrujący. Sruby ciezko sie wkrecly jednoczesnie przyciagając koła. Podczas przykrecania ostatniego koła śruba pekla i zostala w bębnie. Nie wystaje ani troche wiec nie ma jak jej wykrecic. Co robić? Czy da sie cos zrobic aby te kola tak ciasno nie wchodzily? Dodam, że byly one uzywane i przy otworze centrującym bylo troche rdzy, czy moge je jakos zeszlifowac? I jak wykrecic tą śrube? Moze odrazu jechac do mechanika? Chociaz tego wolalbym uniknąc :/
bradley - 2010-11-28, 15:05
Bo Ople i DU maja srednice centrujaca 56,6 a VW 57,1 stad "ciasne pasowanie"
Jak kolo da sie zdjac to sprobuj dospawac jakas srube do tej urwanej i pozniej tak wykrecic. Jak sie nie da to rozwiertak i wykretak.
Paweł J. - 2010-11-28, 15:08
szcz3p napisał/a: | Co robić? |
Możesz jeszcze kawałek jakiegoś drutu delikatnie przyłapać migomatem do uwalonej śruby i próbować odkręcać.
krzys9262 - 2010-11-28, 15:10
a wiec tak, Zeby wykrecic śrubę to najlepiej zdjąć bęben isć na wiertarke stołową zrobić otwór dobrać do otworu torks-a, troszke wiekszego ( http://www.electronicsnmo...es/torx-bit.gif ) takie coś... wbić go w otwór młotkiem i próbować wykrecać...jezeli to nie pomożę to można też przyłożyć nakretke i przyspawać ja od srodka do urwanej śruby... szlifowanie otworu radze wykonać tylko i wyłacznie papierem sciernym... pozdrawiam
lesny1982 - 2010-11-28, 15:14
Wierci się w niej 2 otworki cieniuuuuuuuuuuutkim wiertełkiem, w które potem wkładasz cienkie gwoździki i kombinerkami wykręcasz!!
Dla śrub o mniejszych przekrojach. Potrzebny jest dremelek lub coś takiego i cieniutki frez do metalu. Trzeba poprostu wyżłobić podłużne wgłębienie pod śrubokręt.
mi tak poszlo jak tez tak mialem i potem jeszcze gwint zerwalem w kole ale to mniejszy pikus
sebastian - 2010-11-28, 16:55
Mi też się kiedyś śruba urwała, ale poradziłem sobie w ten sposób, że wiertarką zrobiłem niewielkie otwory - jeden przy drugi, a następnie włożyłem duży płaski śrubokręt i jakoś udało mi się ją wykręcić.
pawel39106 - 2010-11-28, 22:37
Jak nie obszlifujesz otworu to później koła nie ścigniesz Ja jak kupiłem vento miałem założone 2 oplowskie felgi i jedne 2 dni ściagałem. Dorobiłem śćiagacz z utwardzanej śruby bo inne urywałem i powoli co jakiś czas ja dokręcałem i grzałem opalarką aż wkoncu zeszła. Poźniej obszlifowałem delikatnie otwory takim kółkiem szlifierskim na wiertarkę i do dzisiaj wchodzą i schodzą tak jak powinny. Nie daj Boże jakbym w tym czasie gdzieś na drodzę gume złapał A jeśli chodzi o urwaną szpilkę to zapunktuj ją czymś i wykręć srubokrętem.
archeolog - 2010-11-29, 21:53
Wykrętak kup... a nie jakaś druciarnia ... a jak bęben zajechany to kup nowy w granicach 50-60zł przydało by się roztoczyć te fele ,najprawdopodobniej fragment szpilki jest dalej mocno naprężony więc lekko nie będzie
Poldi - 2010-12-03, 13:56
A ja ukręciłem śrubę z przodu. Pojechałem do dwóch mechaników i żaden się tego nie chce podjąć. Jeden stwierdził, że nie będzie kombinował tylko co najwyżej może wymienić odrazu tarcze i piaste. Niestety nie mam gdzie tego zrobić bo bym sobie cholera sam spróbował rozwiercić
gryzonvw - 2010-12-03, 14:00
Poldi napisał/a: | A ja ukręciłem śrubę z przodu. Pojechałem do dwóch mechaników i żaden się tego nie chce podjąć. Jeden stwierdził, że nie będzie kombinował tylko co najwyżej może wymienić odrazu tarcze i piaste. Niestety nie mam gdzie tego zrobić bo bym sobie cholera sam spróbował rozwiercić |
bo zabawy jest trochę a kasiory za to za dużo się nie da skasować
poszukaj jeszcze może znajdzie się kumaty mechanik co Ci temat ogarnie
bo samemu bez osprzętu trudno będzie
archeolog - 2010-12-03, 18:10
Popytaj w sklepach o wykrętaki jeżeli masz trochę pojęcia to sobie dasz radę
|
|