Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Akumulator

Krzysiek9042 - 2010-11-29, 17:21
Temat postu: Akumulator
Siemka :]
Mama pytanie czy przeszkadzalo by to jak bym do swojego ventka wsadzil akumulator 120Ah ?? Bo dzis go chcialem wsadzic a taki znajomy mi tu mowi ze nie taki duzy to nie mozna no i sie zawachalem.
A co to przeszkadza jak jest tu 12v i tu 12v

bradley - 2010-11-29, 17:37

A zmiescisz taki na polke? Bo 120Ah to krowa gabarytowo.

Ja uwazam, ze bedzie ok. Inni beda mowic, ze alternator nie doladuje bo jest slabszy. A ja mowie, ze alternator zaspokaja biezace potrzeby samochodu na prad a nadwyzki daje na ladowanie akumulatora.

Wiec jesli samochod zre 5Ah na rozruch to ze 120 zostaje 115, a z 55Ah zostaje 50

Czyli procentowo 115/120>50/55 czyli ten wiekszy bedzie mniej rozladowany.
Sam bym zalozyl taki ale mam webasto i mi sie nie zmiesci taki duzy:(

maras8448 - 2010-11-29, 17:51
Temat postu: Co do aku 120Ah
Ja bym odradzał, ale.... Tylko dobrze przykręć co by podczas mocnego hamowania nie wypadł wraz z częścią samochodu....
Krzysiek9042 - 2010-11-29, 17:56

no ja juz raz taki mialem ale w innym samochodzi na zime taki wkladalem i bylo ok. Dlugo krecil na takim ze az silnik malo z ramy nie wylatywal i zapalal.
A teraz chcem taki na zime do Ventka wsadzic bo mam a akurat na zime nie jest mi potrzebny.
No wlasnie jedni mowia ze alternator panie i sie niby spali przy takiej krowie.
Ale chociaz mocy na rozruch nie zabraknie a wiadomo jak to jest w mrozy

Krzysiek9042 - 2010-11-29, 17:58

a teraz w zime takich mocnych hamopwan nie bedzie bo wiadomo jak to jest na drogach. Dasz od razu w hamulec a on leci jak by mial plozy
maras8448 - 2010-11-29, 18:00

Zapominacie jeszcze o tym jaki ten aku ma prąd rozruchowy, pojemność to jedno a to drugie też ważne
Krzysiek9042 - 2010-11-29, 18:11

hmm no a jaki moze miec za duzy??
lesny1982 - 2010-11-29, 18:23

Pure Power 50 , 80 , 100 ,120 i masz taki rozruch ze poezja
Krzysiek9042 - 2010-11-29, 19:02

hm nie lapie.
czyli moge taki aku wsadzic do mojego Ventka??

archeolog - 2010-11-29, 21:02

Prąd rozruchowy im większy tym lepszy , przewody są z dużym zapasem ,ale takie aku ma znacznie większa oporność wewnętrzną co źle wpływa na alternator regulator i większą część instalacji myślę że przez zimę sie nic nie stanie , Chyba że coś już kuleje to dobijesz sprzęt
Krzysiek9042 - 2010-11-29, 21:09

hmm to stoje pod wielkim znakiem zapytania czy wkladac czy nie
Krzysiek9042 - 2010-11-29, 21:10

kolega mial w polonezie akumulator od kombajnu 320Ah i normalnie wszystko gralo:) ale mial tylko taki przez zime w mrozy
bradley - 2010-11-29, 21:20

Krzysiek9042 napisał/a:
od kombajnu 320Ah

To juz przerost formy nad trescia :D

Wkladaj aku jak sie miesci i sie nie przejmuj. A z gory mozesz go jakos spiac kawalem blachy i dlugimi srubami i nakretkami

------------
-.............-
-.............-
-.............-
x.............x
-.............-


o tak ;)

archeolog - 2010-11-29, 21:29

Jak masz za darmo to pakuj tylko najpierw sprawdzi ładowanie na starym aku i na tym kolosie ;) I napisz czy są jakieś zmiany
Krzysiek9042 - 2010-11-30, 18:20

no co moge powiedziec ladowanie jest takie same :) Aku juz siedzi wmontowany wpasowal sie akurat myslalem ze sie maska nie zamknie ale jest akurat :) A i teraz to silniczek kreci szybciutko :) nie to co 64Ah. Ciekawe jak bedzie jutro rano bo ma byc podobno -25 stopni :) A aku bede mial tylko przez zime bo na wiosne z powrotem zabiore go do innej maszyny
archeolog - 2010-11-30, 23:52

Dziwie sie ze nie ma róznicy nawet o jedna setną V Czym mierzyłeś ??
lesny1982 - 2010-12-01, 12:52

archeolog napisał/a:
ale takie aku ma znacznie większa oporność wewnętrzną co źle wpływa na alternator regulator i większą część instalacji myślę że przez zimę sie nic nie stanie , Chyba że coś już kuleje to dobijesz sprzęt



PURE POWER
Producenci akumulatorów z przeznaczeniem do CA prześcigają się w tworzeniu nowych rozwiązań, które mają na celu zoptymalizować dwie najważniejsze dla naszej branży cechy: zmaksymalizowanie prądu chwilowego oraz zminimalizowanie rezystancji wewnętrznej.

zlotykamil - 2010-12-01, 19:55

lesny1982 napisał/a:
PURE POWER
Producenci akumulatorów z przeznaczeniem do CA prześcigają się w tworzeniu nowych rozwiązań, które mają na celu zoptymalizować dwie najważniejsze dla naszej branży cechy: zmaksymalizowanie prądu chwilowego oraz zminimalizowanie rezystancji wewnętrznej.
:diabełek: i wszystko jasne :diabełek:
archeolog - 2010-12-03, 18:24

Ta jeszcze pewnie napiszą że ich akumulatory są montowane w statkach kosmicznych ;) Firma jak dla mnie kogut z Pcimia
D_M_C_ - 2010-12-03, 19:52

archeolog napisał/a:
Ta jeszcze pewnie napiszą że ich akumulatory są montowane w statkach kosmicznych ;) Firma jak dla mnie kogut z Pcimia


Taaaa. Szwagier w środę kupił akumulator, na gwałt bo auto stanęło (Sprinter) a był umówiony z klientem. Siostra mówi że dał 300 jakiś na licencji BOSHA. Wytrzymał 2 (słownie DWA) dni. dziś po południu już problemy z odpaleniem. Ale szczegółów nie znam.

archeolog - 2010-12-06, 13:06

Dobrze piszesz bosh to firma rodem z China Town BOSCH to co innego ale i cena inna Polecam Centre plus , tydzień auto stało na tych mrozach i kręciło jak głupie :D aku ma ok 8-10 miechów
lesny1982 - 2010-12-06, 15:55

archeolog napisał/a:
Ta jeszcze pewnie napiszą że ich akumulatory są montowane w statkach kosmicznych ;) Firma jak dla mnie kogut z Pcimia


nic o tym nie pisza wiec w statkach chyba ich nie ma :D a pradu daja duzo bo jak tylko weszly na polski rynek to padlo kilka rekordow polski w CA jeden na moich oczach ;)

Krzysiek9042 - 2010-12-06, 21:16

ja mam akumulator Sznajder czy jakos tak i 8 rok juz siedzi i jest ok.
archeolog - 2010-12-07, 10:22

Najlepsze aku jaki znam to te fabrycznie pakowane do vw i audi do mercow tez w borze po 10 latach sie poddal dodam ze diesel

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group