Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Padł silnik

delus - 2010-12-03, 18:43
Temat postu: Padł silnik
no wiec tak.. jechałem wczoraj i zaczęła mi migać i pipczeć kontrolka od oleju. zjechałem więc na bok, zgasiłem silnik i po jakimś czasie znów odpaliłem. kontrolka sie nie paliła ale silnik zaczal chodzic jak w starym polonezie. dojechalem jakis kilometr pod dom i zadzwonilem do mechanika, ktory przyjechal i stwierdzil, ze cos tam sie przytarlo. odstawilem mu rano samochod i wlasnie przed chwila dzwonil, ze silnik do naprawy lub wymiany bo tloki i pierscienie poszly sie je***

doradzcie mi panowie co robic

D_M_C_ - 2010-12-03, 20:05

Temat wiele razy poruszany. Wystarczy poszukać. Jeżeli tylko tłoki i pierścienie to może naprawiać. nie jestem mechanikiem i nie orientuje się w kosztach. Ostatnio kolega Ventylek86 na powrocie ze zlotu miał przytarte panewki.
http://img230.imageshack.us/gal.php?g=hpim0895.jpg
http://forum.vwvento.org/...=asc&start=1435
Kolega Radziel500 swój remontował. Ja wymieniałem ale u mnie głowica do robienia była.

To zależy co dokładnie poszło sie jeb...

delus - 2010-12-03, 21:20

u mnie glowica juz tez chyba byla do zrobienia :/ a to normalne ze wlasciwie to wszystko w ciagu tygodnia sie stalo? ze po przejechaniu ok 800 km caly olej przepalil do ostatniej kropli?
pablomed - 2010-12-03, 23:21

tłoki to już makabra bo są okropnie drogie, sam ten fakt przemawia za kupnem używanego silnika bo przecież tłoki to nie wszystko
D_M_C_ - 2010-12-03, 23:55

Zerknąłem sobie na allegro z opcją kup teraz

http://allegro.pl/listing...view=Poka%C5%BC

Tłoków za tą cenę chyba nie kupi , co ??

delus - 2010-12-04, 11:50

znalazlem silnik za 500, mechanik ma pojechac jeszcze i go sprawdzic. przelozy mi go za 300 no i jeszcze wszystkie filtry i paski wiec troche ponad tysiac wyjdzie mnie nowy silnik. stary dostał tak po dupie, że podobno zbyt duzo trzeba zrobic zeby go naprawic i zwyczajnie sie nie oplaca.
Przemek - 2010-12-04, 14:50

delus, kup sobie od kolegi vwkrzysio ADZ i musisz tylko swój osprzęt przełożyć i bedziesz latał
delus - 2010-12-10, 22:12

silnik wymieniony :) byly dwie proby bo jeden okazal sie do bani i musielismy szukac drugiego. Powiedzcie mi Panowie teraz jak moge sprawdzic jaki to jest silnik? Bo mam dziwne wrazenie, ze jest mocniejszy od mojego poprzedniego 1.8 ABS. No i jak to jest z tymi numerami silnika? trzeba gdzies zglosic zmiane silnika zeby pozniej zadnych problemow nie bylo?
piotrek/wawa - 2010-12-10, 22:26

silnik jest juz czescia wymienna wiec nic nie musisz zglaszac
a mocniejszy od ABS to moze byc juz tylko 2.0 ale to na pelnym juz wtrysku wiec napewno bys rozroznil moze poprostu jest w lepszym stanie

delus - 2010-12-10, 22:32

mozliwe, ale wiecie w jaki sposob moge sprawdzic jaki to jest silnik? a jezeli chodzi o stary to najprowdopodobniej bylo tak ze poszla pompa oleju i przez to caly silnik
piotrek/wawa - 2010-12-10, 22:34

oznaczenia silnika gdzies sa wybite na glowicy (chyba) przy 1.8 moze byc ABS albo AAM
delus - 2010-12-10, 22:35

czym rozni sie AAM od ABS? moc jest taka sama?
pawel39106 - 2010-12-10, 23:04

Oznaczenie jest wybite na bloku. AAM=75KM ABS=90KM
delus - 2010-12-10, 23:40

silnik jest od passata b4, tam byly montowane AAM? ale z drugiej strony chyba niemozliwe jest, zebym czul taka roznice pomiedzy nawet starym 90 konnym a nowym 75 konnym i wydawalo mi sie ze jest mocniejszy. tak w ogole to gosciu mowil ze on moze miec 105 albo 115 koni, ale o 105 konnym silniku nic nie slyszalem a 115 to chyba juz 2 litrowe mialy
Paweł J. - 2010-12-11, 07:54

Silników 1.8 było kilka....różniły się mocą..wizualnie w zasadzie niczym.

Najlepiej jest je rozpoznać za pomocą oznaczeń....

Ja np mam 90 konny motor i mam oznaczenie ABS i 6 cyfr

Tu masz tabelę silników 1.8:



Możesz mieć
AAM=75KM
ABS=90KM
ADZ=90KM

A gdzie tych nr szukać ??

Na bloku silnika w tym miejscu:


Na pierwszy rzut oka ich nie widać, ale po przetarciu mokrą szmatką i zbliżeniu tak wyglądają....tylko najpierw przetrzyj to miejsce mokrą szmatką bo inaczej nic nie zobaczysz


Numery silnika sa też na obudowie paska rozrządu



A to że czujesz poprawę mocy to raczej normalka skoro przesiadłeś się z zajechanego motoru na zdrowy. Poza tym nikt Ci raczej AAM-a nie wwalił, gdyz aby było możliwe śmiganie na tym motorze musiałbyś kompa wymienić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group