|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Pozostałe - Ciśnienie opon
Bartek - 2006-03-25, 00:00 Temat postu: Ciśnienie opon Jakie powinno byc ciśnienie w oponach w Ventce. Wiem że zależy to do rozmiaru opony, ja posiadam R14/195/55. :roll:
marecki2R - 2006-03-25, 14:14
NO to cisnienie powinieneś miec podane na na klapce od paliwa lub na wnęce drzwi,
Jak masz oponki R14/195/55 to na tyle powinieneś mieć 2,0 bara a na przodzie 2,2 bara
No chyba ze jezdzisz non topex obciążonym Ventkiem to wtedy bym dodał po 0,2 bara na koło
Pozdrawiam
Stopa - 2006-03-25, 20:00
Po pierwsze masz opony o rozmiarze niezalecanym przez producenta :roll: ( R13 175/70-tylko dla wersji 55KW, R14 185/60-z wyłączeniem GT 85KW, R15 195/50, R15 205/50 tylko dla wersji od 85 KW wzwyż). Cisnienie przy rozgrzanym ogumieniu bez obciążenia dla wersji 75 koni benz. 2,0 przód/1,8 tył, dla 75-konnego diesla 2,2/2,0, dla 90-konnej benzyny 2,2/2,0, 115 koni 2,2/2,0, 175 koni 2,5/2,3). Cytuję za niemieckojęzyczną, fabryczną instrukcją . PZDR.
Paweł J. - 2006-03-26, 00:22
tak czy siak 2-2.2 w skrajnych przypadkach 1.8
BANDERAS_RR - 2006-03-26, 21:58
no dokladnie tak,min to 1,8 wszystko w zaleznosci jakie masz oponki miekkie czy twarde no i jak chcesz jezdzic ja jak jezdze grzecznie to mam 2,0 przod 1.8 tyl ale jak lece w dalsza trase a wiem ze bede pociskal to dokladam po 0,2 .pozdrawiam
spyro - 2006-03-28, 11:11
Najlepiej sprawdzić na klapce od paliwa, ale tam rzeczywiście nie ma Twojego rozmiaru opon :|
Nie przesadź też z za dużą ilościąp owietrza w oponach bo będziesz płynął zamiast jechać. Kiedyś dowaliłem po 2,5 atmosfery, auto normalnie płynęłó, ale po przejechaniu 1000 km oponki wyglądały jakbym na nich zrobił z milion kilometrów, skubany wytarły się...
Bartek - 2006-03-28, 11:12
no w tej chwili mam z przodu 1,9 a z tych 2,0 i jest dobrze
rolz - 2009-03-26, 10:26
Odgrzewam temat
Witam kolegów, szybkie pytanie na które nie mogłem za bardzo znaleźć odpowiedzi.
Na felgach 16 cali 7j mam oponki 205/45, silnik 1.9 tdi. Użytkownicy 16stek pochwalcie się jakie macie ciśnienie w oponach
Buli - 2009-03-26, 12:09
rolz napisał/a: | Odgrzewam temat
Witam kolegów, szybkie pytanie na które nie mogłem za bardzo znaleźć odpowiedzi.
Na felgach 16 cali 7j mam oponki 205/45, silnik 1.9 tdi. Użytkownicy 16stek pochwalcie się jakie macie ciśnienie w oponach |
jakies 2.2 bara mysle:)
spyro - 2009-03-26, 19:12
ja ładuje 2,4, większa szansa uratowania felgi jak wjedziesz w dziurę.
piotrek_inf - 2009-03-26, 19:15
A jakie powinno być ciśnienie oponach 195/50/15, bo jak załadowałem przód na 2.2 a tył na 2.0, to pasażer mówił, ze strasznie twardo jedzie. Na zimówkach mam to samo ciśnienie i inna jazda.
Paweł J. - 2009-03-26, 19:33
Ja teraz zawsze mieszczę się w przedziale 2.2 do prawie 2.5....wcześniej mniej dmuchałem
piotrek_inf napisał/a: | 195/50/15, bo jak załadowałem przód na 2.2 a tył na 2.0, to pasażer mówił, ze strasznie twardo jedzie. Na zimówkach mam to samo ciśnienie i inna jazda. |
To samo ja mam....jak sie przesiadłem na 195/50R15 jest twardziej....po prostu mniejszy profil i samochód już nie chodzi na gumie.
bradley - 2009-03-26, 19:43
Dzis jak mylelem Vento na klapce wlewu byla instrukcja ile pompowac
Wychodzi, ze przod zawsze 2.3 a tyl 2.2 na pusto a z bagazami, uwaga.... 3atm : O
Ja zawsze pompuje po 2,2 na przod i tyl ale chyba bede musial podbic przy zmianie na letnie do 2,3
rolz - 2009-03-26, 19:52
Koledzy powiedzcie mi jeszcze czy przy szerokich oponkach typu 205 występuje u was zdzieranie rantów opon tzn. więcej bieżnika zostaje po środku opony a mniej na brzegach ? Czy to poprostu efekt za niskiego ciśnienia ?
Paweł J. - 2009-03-26, 19:58
Brzegi zawsze będą ścierały ciutkę szybciej....właśnie dlatego producent zaleca zmiany kół z przodu na tył i odwrotnie....tylne koła sa minimalnie rozjechane, a przednie sa raczej na równo i się ścierają po bokach przy skręcaniu.
No ale jak sie szybko ścina to trzeba jechać na geometrię kół....sam niedługo planuję pojechać mimo, ze jest ok...ale już od ponad roku nie było to ustawiane-a zawias na PL drogach dostaje po tyłku i nie trudno o zmianę poprawnych ustawień.
|
|