|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Diesel - Odpalanie
Seeken - 2011-01-07, 12:51 Temat postu: Odpalanie Witam mam pewien problem. Mianowicie chciałem sobie dziś rano pojeździć i tu pojawił się problem. Ventka nie była wstanie zapalić, elektryka świeciła ale po przekręceniu kluczyka słyszałem tylko "pyknięcie" i nic. Myślałem że to akumulator, ale wczoraj zrobiłem około 140km więc raczej nie aku. Co może być tego przyczyną ? Mogła się od tak popsuć ?
lesny1982 - 2011-01-07, 13:21
moze rozrusznik puknij go mlotkiem pare razy a najlepiej Ty odpalaj a niech ktos go walnie w tym czasie moze zaskoczy z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla ale najpierw rozrusznik sprawdz
Seeken - 2011-01-07, 13:50
lesny1982 napisał/a: | moze rozrusznik puknij go mlotkiem pare razy a najlepiej Ty odpalaj a niech ktos go walnie w tym czasie moze zaskoczy z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla ale najpierw rozrusznik sprawdz |
Podziękował za info Jak coś to będę się dalej pytał
Brutal - 2011-01-07, 18:19
Daj rozrusznik na krotko i zobacz czy odpali ;]
pawel39106 - 2011-01-07, 18:25
Seeken napisał/a: | słyszałem tylko "pyknięcie" i nic. |
Sprawdź i przeczyść klemy.
lesny1982 napisał/a: | z drugiej strony podobny objaw mialem ostatnio jak mi stacyjka padla |
To też może być.
Seeken napisał/a: | ale wczoraj zrobiłem około 140km więc raczej nie aku. |
A czemu nie?
Seeken - 2011-01-08, 08:38
lesny1982 miałeś rację rozrusznik walnięty. Dzięki wielkie za pomoc.
lesny1982 - 2011-01-08, 08:46
no to fajnie ze juz wiadomo co bylo nie tak
rolz - 2011-01-22, 22:42
Podepnę się pod temat...
Ventura zawsze odpalał praktycznie na dotyk, ostatnio jednak pojawiły się problemy... objawy jak przy słabym aku... wolno kręcił aż praktycznie przestawał i przygasały kontrolki... naładowałem więc aku i było jako tako, auto dość trudno odpalić za pierwszym razem... dziwne jest to, że po jeździe, auto nie chce odpalić za pierwszym razem, objawy jak wyżej ale już za drugim razem odpala na dotyk... Aku ma 2,5 roku, sprawdziłem woltomierzem po 3 dniach postoju pod chmurą 12.35V, po odpaleniu ładowanie 14,45V... świece Beru też 2 letnie...
Auto dziś odpaliło średnio, pojechałem do Gd i po godzinie nie mogę odpalić za pierwszym razem, za drugim razem ślicznie, przejechałem kawałek. Po 5h postoju auto odpala pięknie... co to może być ? Z góry dziękuję Panowie za pomoc...
matbin - 2011-01-23, 02:11
tez tak miałem w starym aucie .. mechanik wyczyscił mi szczoty i aku nowe i gra ta lala, nie wiem co u ciebie jest problemem ale moze sprobuj jeden z przypadków
wojtek - 2011-01-23, 08:42
rolz wyglada na to ze mase masz słabą.Sprawdz linke łacząca karoserie z silnikiem i (-) aku tez tak miałem kiedyś i niepotrzebnie zapłacilem 30zł elektrykowi za 40 cm kabla.
rolz - 2011-01-23, 12:07
Wróciłem właśnie od auta... aku naładowało się po wczorajszej jeździe i woltomierz wskazał 12.6V, sprawdziłem przewody biegnące od "-" aku do bloku silnika i nadwozia... jest łączność... pomierzyłem je omomierzem i wychodziło 1~4 Ohm w zależności jak przyłożyłem czujki... to dużo ? Auto odpaliło dziś elegancko... jakieś inne pomysły gdzie jeszcze szukać ? Może to być wina rozrusznika ? Odkręciłem tą płytę, na której stoi aku aby dostać się do miejsca gdzie idzie przewód masowy do nadwozia ale jaką zdjąć to całe ustrojstwo ? Chciałbym to wyciągnąć i pomalować bo korochą zachodzi Odkręciłem 4 śruby, które ją trzymają, jest do niej przykręcony jeszcze zbiornik płynu wspomagania... ale jak są przymocowane od spodu wiązki, jak to odłączyć ?
Wvojtek - 2011-01-24, 05:19
wiązki zapewne są umocowane jakimiś spinkami
BANDERAS_RR - 2011-01-24, 06:54
ja bym pierwsze to sprawdzil czy nie masz juz podpalonej elektrozwory w rozruszniku i tam mozesz gubic prad co powoduje ze kiepsko kreci i nie zapala w dieslu jest to bardzo wazne
rolz - 2011-01-24, 08:42
BANDERAS_RR napisał/a: | sprawdzil czy nie masz juz podpalonej elektrozwory w rozruszniku | Powiesz mi jeszcze jak to zrobić ?:) Trzeba demontować rozrusznik czy jest na to jakiś sposób?
rolz - 2011-04-23, 18:19
Panowie,
potrzebna pilna pomoc!!.
Jestem w Suwałkach i mam ogromny problem z odpalaniem samochodu.
Tydzień temu wymieniony filtr paliwa MANN, aku, rozrusznik wszystko sprawne, dobrze kręci ale jakby nie było paliwa... Zalany pełen bak Shell VPower diesel.
Po zdjęciu zawleczki na filtrze paliwa i odpięciu przewodu w filtrze nie stoi ropa
Wyjechałem dziś rano z Gdańska, auto jak zawsze odpaliło idealnie i po ok. 200km spokojnej jazdy postanowiliśmy zjechać na chwilę, poczekałem jeszcze moment i zgasiłem auto. Po około kwadransie nie mogłem go już odpalić, musiałem go kręcić z 10 sekund i w końcu zaskoczył. Przejechałem kolejne kilkadziesiąt kilometrów bez problemu, auto pracowało normalnie i podobna sytuacja. Na szczęście udało mi się dojechać do dziewczyny do Suwałk.
Jest ktoś z Suwałk lub okolic kto mógłby pomóc ?
Sławek, Bradley macie pomysły co można zrobić we własnym zakresie bez vaga ?
W piątek mam zaplanowany wyjazd na Litwę i Łotwę i strach lecieć tak daleko kiedy nie mam pewności, że odpalę :/
Pliz help
bradley - 2011-04-23, 18:38
Zalej filtr strzykawka do pelna, odpal dziada i sprawdz czy w wezykach nie ma powietrza. Wszystkie opaski zaciskowe podociskac i zakrecic. No i czy po dluzszym postoju w przewodzie pompa-filtr nie stoi powietrze. Moze zawor zwrotny puszcza i "osusza" pompe?
Swego czasu mialem tez niezle cyrki. Auto przejechalo tyle co bylo nasikane w filtrze a potem gaslo. Filtr wytrzymal 10tys km... nie ma to jak polskie paliwa
rolz - 2011-04-23, 20:08
Bradley dziękuję, zrobiłem zdjęcie filtra, co o tym sądzisz ?
Tutaj masz to samo foto ale po kliknięciu pełen rozmiar
bradley napisał/a: | czy po dluzszym postoju w przewodzie pompa-filtr nie stoi powietrze. |
Możesz mi powiedzieć który to ?
bradley napisał/a: | Moze zawor zwrotny puszcza i "osusza" pompe? |
Gdzie go znajdę ?
bradley - 2011-04-23, 20:20
http://img17.allegroimg.p...8/58/1543185826
Ten dolny.
Zawor jest we wnetrzu pompy. Ew. mozna wspomoc sie zaworem zewnetrznym mocowanym na przewodzie paliwowym tuz przy pompie.
Na ta zolta czesc przy filtrze idzie jeszcze taka metalowa spinka, ale o tym chyba wiesz A tam masz chyba syfiaste opaski zaciskowe. Ja ufam tylko tym skrecanym na srube
rolz - 2011-04-23, 20:35
Tak oczywiście, spinka była i zdjąłem ją do zdjęcia
Wszystkie wężyki siedzą solidnie na swoim miejscu.
Wg Ciebie mam sucho w filtrze ? Mam go jutro zalać ? Co dalej ? :/
bradley - 2011-04-23, 21:17
Nie wiem czy sucho czy nie. Zawsze przy wymianie zalewam calosc filtra. Pozniej uklad sam sie odpowietrza.
Auto ma problem odpalic na zimno czy na cieplo? Moze to nie kwestia paliwa a kata wtrysku?
rolz - 2011-04-23, 21:19
Na ciepło i na zimno to samo :/
Wvojtek - 2011-04-23, 22:25
sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo.....
Raziel500 - 2011-04-23, 22:45
bradley napisał/a: | sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo..... |
to by na zimnym była tragedia odpalić
rolz napisał/a: | Wg Ciebie mam sucho w filtrze |
nawet przy wymianie auto odpali i chodzi na tym co jest jeszcze w pompie i po chwili się zapowietrzy
strasznie dziwny obiaw ale mi to wskazuje na wtryski lub pompę
nie kopci może po odpaleniu na jakiś dziwny kolor???
slaw71 - 2011-04-23, 23:23
obstawiał bym problem z pompą a nie z filtrem.Ja jak wymieniam filtr paliwa ,jeszcze nigdy go nie zalewałem paliwem i zawsze odpalał,trochę kręcenia rozrusznikiem na pełnym gazie i jest OK. Jest pytanie gdzie tankowałeś ,może paliwo jakieś felerne trafiłeś.Wszystko to jest tylko domysłem,najlepiej by było podpiąć go do vaga
rolz - 2011-04-24, 08:51
Dzięki chłopaki za podpowiedzi.
Wvojtek napisał/a: | sprawdź czy nie masz bąbli w tych przewodach paliwowych to mi wyglądana cofające się paliwo..... |
Mam wrażenie, że jak odbierałem auto po wymianie filtra to widziałem, że coś tam zasuwa... auto ciężko odpaliło ale później było już ok, sprawdzę dziś jak odpalę po zalaniu filtra.
Raziel500 napisał/a: | nie kopci może po odpaleniu na jakiś dziwny kolor??? |
Nie kopci.
slaw71 napisał/a: | Jest pytanie gdzie tankowałeś ,może paliwo jakieś felerne trafiłeś |
Tankuję tylko na Shellu ale zastanawia mnie bo zalałem VPower Diesel więc może to jest tego wina
slaw71 - 2011-04-24, 14:46
rolz napisał/a: | VPower Diesel więc może to jest tego wina |
ja na tym jeżdżę cały czas i nic się nie dzieje Zmień filtr,kup na stacji preparat do czyszczenia układu i wtrysków ,wlej i do tankuj do pełna.Może pomoże a może i nie,bez VAG-a to tylko wróżenie z fusów
rolz - 2011-04-24, 17:32
Ten żółty zaworek na zawleczkę powinien ciasno włazić w filtr ? Mam wrażenie, że jest dosyć luźny ?
Zalałem dziś filtr ropą, weszło może 150ml ale i tak długo kręcił. Zgasiłem, poczekałem minutę i też długo kręcił. Żadnego kopcenia.
adamwwy - 2011-04-25, 23:55
Odkręć jeden przewód wysokiego ciśnienia od któregoś wtrysku i zobacz przy próbie odpalania czy leci z niego paliwo.
rolz - 2011-04-27, 10:18
Wymieniłem wczoraj zawór regulacyjny filtra paliwa, dałem nowe skręcane cybanty ale problem pozostał i zdaje się nie jest to kwestia cofającego się paliwa bo auto odpaliłoby bez problemu od razu po zgaszeniu. Poszukam dziś kogoś z vagiem.
gryzonvw - 2011-04-27, 11:51
pozostaje pompa paliwa do sprawdzenia
rolz - 2011-04-28, 15:01
Byłem dziś u gościa, miał tester bosch kts i zdiagnozował problem z nastawnikiem. Na razie nie mam za bardzo wyboru i będę się tak bujał aż wrócę do Trójmiasta...
Dziękuję wszystkim za wsparcie, takie sytuacje stanowią o sile naszego forum
Jutro będę w Kownie i Rydze więc trzymajcie kciuki
rolz - 2011-05-11, 18:41
Siema,
powracam z tematem odpalania, auto stoi u mechanika i w najbliższych dniach powinienem już coś wiedzieć. Jak na razie wymieniłem zawór przy filtrze paliwa, filtr paliwa (knecht) co nie przyniosło rezultatu, vag nie wykazuje błędów, kąt wtrysku sprawdzony na ciepłym silniku idealny.
Wvojtek - 2011-05-12, 20:50
rolz, może i źle myśle ale sprawdź stacyjkę. obserwuj kontrolki na blacie podczas kręcenia rozrusznikiem.... powinny świecić jeśli nie świecą a rozrusznik kręci to stacyjka nawala
rolz - 2011-05-13, 22:15
Do tej pory na przestrzeni 3 lat zdarzyło mi się może ze 2-3 razy aby przekręcić kluczyk i zero reakcji więc wiem o co chodzi ale auto kręci normalnie Czekam cały czas na informacje z warsztatu.
rolz - 2011-05-22, 00:20
Historii ciąg dalszy, jadę w poniedziałek do pompiarza, mój mechanik nic nie znalazł :/
Wvojtek - 2011-05-22, 00:31
rolz, wtryski?? już sam nie mam pomysłów....
rolz - 2011-06-03, 07:24
Pompa wyciągnięta, dziś będę wiedział czy wszystko z nią ok...
rolz - 2011-06-04, 16:30
No i chyba mamy rozwiązanie
Pęknięte obydwie sprężyny pompy...
W poniedziałek pompa ląduje w aucie, we wtorek jadę na ustawienie dawki i oby był spokój
rolz - 2011-06-07, 23:19
Problem odpalania został definitywnie rozwiązany
Odebrałem wczoraj auto po założeniu pompy i odpala doskonale
Dziś pompiarz ustawił dawkę na 3.4 mg więc nieco wyższą niż fabryka i autko stało się znacznie czulsze na gaz i zdecydowanie milej się zbiera. Zobaczymy jeszcze jak wyjdzie ze spalaniem
Myślę, że ten temat to niezłe kompendium wiedzy co sprawdzać kiedy pojawią się problemy z odpalaniem
|
|