Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Dziwne zachowanie na benzynie

MihasZiom - 2011-01-10, 20:37
Temat postu: Dziwne zachowanie na benzynie
Witam. Mam kolejny problem z Ventylkiem. Samochód cieżko pali na benzynie, czasami zgasnie itp, na gazie nie ma takich objawów, czasami na benzynie załapie i jedzie dobrze, czasami przerwa i gaśnie. Dzisiaj chciałem go przegonić na benzynie, rozbujałem go troche i wtedy zaczał przerywać i strzelać w tłumik. Co to może być ?? problemem sa jeszcze falujące obroty na benzynie. Pompka paliwa jest nowa. Czy to bedzie silniczek krokowy ??
MihasZiom - 2011-01-11, 19:05

Panowie, nikt nie ogarnia co to mogło sie stać ??
dikus14 - 2011-01-11, 22:43

Sprawdz przewody, kopułka , palec, wezyki doprowadzajace paliwo do silnika,, moze przypchane... i nie kiedy wpusci do silnika troche a niekiedy sie dławi.. Hmm Moze pod kompa?
MihasZiom - 2011-01-12, 21:45

Ale na gazie nie ma takiego problemu, wiec raczej kopułka i przewody odpadają. Teraz mi brakło gazu na podwórku i nawet nie mam jak na benzynie dojechać na stacje bo teraz w ogóle na benzynie nie odpala, załapuje i tak jakby go zalewało, załamka. Świece czyściłem niedawno. Cewke wymieniłem bo miałem spaloną, może to jakies kable nie stykają dobrze, tylko czemu na gazie jezdzi normalnie?
Szycha... - 2011-01-12, 21:55

trzeba by zajrzeć do paliwa , tak jak post wyżej przewody paliwa filtr paliwa robiłem takie autko i pan miał syf w paliwie a niby było wszystko ok a autko szarpało
MihasZiom - 2011-01-12, 22:13

paliwo dobre bo jak wymieniałem pompke to wyciagałem bak i go czysciłem, paliwo nowe, filtr nowy, moze cos przy wtryskach??
MihasZiom - 2011-01-13, 20:06

Jeszcze jakieś pomysły ?? Bo mam zamiar sie tym jutro zająć bo wkoncu mam troche wolnego czasu (studia itp) ?
Wilku - 2011-01-13, 23:22

ja mam pomysł... masz poprostu ustawiony zapłon na LPG... mialem tak w w golfie mk1 na gazie smigal jak zły, na benzynie sie dusil, lubil sobie strzelic czasem :) sprawdz jak ktos tam mowil kopulke, palec rozdzielacza i w nocy przy calkowitej ciemnicy sprawdz sobie kable psikajac je woda jak beda iskierki tzn ze maja przebicia i kable nalezaloby wymienic :) pozdro
MihasZiom - 2011-01-14, 15:07

A możliwe jest ze zapłon powinien być inaczej ustawiony na lpg i benzynie ?? bo ja mam ustawiony o 40 stopni do przodu wzgledem idealnego ustawienia po stroboskopie. Jak miałem ustawiony idealnie to nie jezdził w ogóle na lpg, przekroczenie 80km/h to była jakas masakra.

Czekam na dalsze podpowiedzi :P

Wilku - 2011-01-15, 12:53

no na gazie chyba musisz miec wlasnie przyspieszony zapłon o iles tam :)
a poza tym kolego jaka masz instalacje? sekwencyjna czy gaz idzie z powietrzem? ;>

pablomed - 2011-01-16, 00:54

MihasZiom, spróbuj resety sterownika ECU - poprzez odłączenie klem na noc, potem zostawienie pracującego silnika na luzie aż do pełnego rozgrzania, i potem trochę pojeździj na banzynie. Jeśli problem ustąpi to jesteś w domu naprawisz po przeczytaniu o emulacji sondy na masę lub po założeniu odcięcia stałego plusa do ECU - na każdym forum o tym napisano tyczy się silników na monowrysku jak ABS, AAM, ABU, ABD.
Z tym zapłonem to nie tak. Po prostu na LPG można - ale absolutnie się nie musi - wyprzedzić zapłon więcej niż do benzyny czyli zamiast na 5-6 stopni powiedzmy na 9-10. Korzysta się ty z tego że na LPG nie występuje spalania stukowe a taki wyprzedzenie nieznacznie poprawia moc silnika

Marek81l - 2011-01-16, 21:45

A ja sie tak spytam pompe paliwa wymieniales sam czy w warsztacie Ci to robili??
Bo mialem identyczny problem w identycznym silniku,tylko do tego dochodziło jeszcze ze gasnął przy skręcaniu w lewo :D . I byla wlasnie nowa pompa w baku.Okazało sie ze jak mechaniki wkladali juz dekiel na bak to pompa wypadła z prowadzen w baku i leżała po skosie i nie umiala nabic tyle cisnienia ile powinna. Sam se ją poprawilem i do konca było juz gitara,a i tak sugerowałbym to sprawdzic bo mogła sama wypasc jesli za słabo byla przekręcona.

MihasZiom - 2011-01-16, 22:15

Problem częściowo rozwiązany, powodem nieodpalania na benzynie był nieszczelny wąż paliwowy, został wymieniony i samochód odpala elegancko na benzynce, wystarczy lekko zakrecić i już pali. Dodatkowo przstawiłem delikatnie zapłon i nie wierząc w sens takiej regulacji "na słuch" musze stwierdzić ze mu sie poprawiło :P lepiej jezdzi na gazie. Pozostał problem falujących obrotów na benzynie. i kolejne pytanie

Czy silniczek krokowy działą tylko na benzynie ?? bo na gazie obroty nie falują.

Marek81l - 2011-01-17, 17:03

Jaka instalacja LPG,automat czy manual??
Ogólnie w AAm powinna byc auto z registerem i generalnie krokowka z beny nie ma za duzo do gadania. Ale czasem jest tak ze nie ma registera i jest na srubke,wtedy napewno krokówka nie musi działac na LPG.
Z tym ze w AAM jest ta krokówka niezniszczalna rzeklbym,tylko raz u Rufika sie popsuła i dalismy inną. Jakby co mam AAM na częsci całego.

pablomed - 2011-01-17, 19:04

MihasZiom, resret o którym ci pisałem to wyjasni, ale oczywiście silniczek krokowy działa również na LPG, jesli reset pomoze to juz znajdziesz co zrobić albo zapytasz.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group