Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - Trzy denerwujące problemy

krzys9262 - 2011-01-10, 20:37
Temat postu: Trzy denerwujące problemy
Witam :hejka: przeszukałem forum i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi co do moich problemów.. :( . A wiec problem pierwszy: gdy skończy mi sie gaz przerzucam autko na benzyne i od tego momentu jadąc na luzie na benzynie obroty skaczą(dosyć szybko) w zakresie od 1100 do 800 potrafi zgasnąć(LPG elegancko trzyma obroty) :pała:
Drugi problem polega na tym że silnik na gazie potrafi dosyć mocno kichnąć w kolektor dolotowy , aż zrzuca odmy,i zabezpieczenie na przepływomierzu , zdarza sie to tylko przy dodawaniu gazu i to raz na tydzień :strzela: (świece,przewody WN nówki ,palec,kopółka ok)a gdy juz kichnie to czuć w srodku dziwny zapach, jak by oleju... :zšb:
Trzeci problem polega na tym ze podczas ruszania z miejsca gdy dodaje mu gazu tak na 1/4 pedału , to obroty rosną dopiero po jakimś czasie :dresik: (Lpg czy bena nie ma różnicy) linka od gazu jest naciągnieta :mur: (silnik 2E)

Pozdrawiam :papa:

andrzej.78 - 2011-01-11, 09:31

co do pierwszego to sprawdz czy przepływomierz działa poprostu odłącz go przy odpalonym silniku na benzynie i jeszcze sprawdz przewody podciśnienia te co wychodzą z filtra powietrza może być pąknięty lub przymarzł. drugie rozbierz gumy od filtra w góre i przeczyść to wszystko może blokować ci dopływ powietrza no i filtr powietrza ja jak miałem taki problem to go resetowałem i było ok.
krzys9262 - 2011-01-12, 13:03

przepływomierz oki samochód gaśnie po odłaczeniu... zauważyłem też pęknietą obudowe filtra powietrza...przewody podcisnieniowe ok..
pablomed - 2011-01-13, 00:10

krzys9262 napisał/a:
przepływomierz oki samochód gaśnie po odłaczeniu
żaden dowód. Musisz do niego zajrzec czy klapka nie ociera o ścianki - prawie na bank tak jest bo się zgięła od strzałów dlatego kłopot jest na obu paliwach, elektrycznie sprawdzisz odpinając na włączonym zapłonie voltomierz do kabla sygnałowego (2 lub 3 we wtyczce), uchyllasz klapkę ręcznie i napięcia ma równomiernie rosnąc od 0,24 do 4.5-4.8 Volta. Sprawdź jeszcze raz szczelność - ma być idealna pomiędzy przepływką a wtryskiem, łącznie z odmą, serwm rurką od regulatora wolnych od regulatora ciśnienia itd - wszystko ideał szczelnie ma być w tym silniku
Pozio89 - 2011-01-13, 19:19

masz identyczny problem jak ja pol roku temu. klapka "antywybuchowa" - tak która chroni przepływomierz rozluzowała sie na swoich zaczepach i nie otwiera się, gdy dodajesz gazu, stad strzal bo wytwarza sie podcisnienie. po prostu rozbierz dolot powietrza i wyciagnij przeplywomierz razem z klapka i probuj poruszac nią ,gdy jest w takiej samej pozycji jakby byla zalozona w aucie.(wtedy sprawdzisz czy masz podobny problem) bo gdy ja tak robilem to praktycznie sie u mnie nie otwierala, podgialem troche zaczepy( przez co poszla trochę do góry i juz nie ocierala u dolu o obudowe) i od tamtej pory zadnego strzalu:)

moim zdaniem wszystkie Twoje problemy rozwiąże ta jedna klapka, oczywiscie jezeli poza tym uszczelnisz caly dolot doladnie.

krzys9262 - 2011-01-13, 19:40

dziś trochę rozebrałem cały dolot :) , płytki w przepływomierzu chodzą lekko, nie przycinają sie... klapka antywybuchowa też lata jak chce... tylko że była troche krzywo tzn '' / '' w takiej pozycji, poprawiłem :D no i przegladając silnik od strony pasażera znalazłem przerwany gumowy przewód, wychodził on z "odpowietrznika układu zasilania" (chyba tak to sie nazywa, takie podobne do klepsydry czarne marki siemens ) :] i wchodzi do kolektora dolotowego zaraz za przepustnicą, niestety nie miałem drugiego i nie wiem czy to bedzie jego wina... :mur:
pablomed - 2011-01-13, 20:38

nie wim czy chodzi o odmę czy waz regulatora obrotów, czy waż pochlaniacza par paliwa, ale mniejsza z tym, musi byc idealnie szczelnie
krzys9262 - 2011-01-13, 21:22

nie odma... nie krokowiec... ten wąż wchodzi za przepustnicą od spodu w kolektor ssący nie w gumowy dolot ... :) od tego ustrojstwa tzn odpowietrznika wychodzi taki plastykowy sztywny przewód w strone kolektora ssącego i łączy go z kolektorem właśnie ten gumowy taka fajka i on był pekniety... :D
BANDERAS_RR - 2011-01-14, 01:34

czujnik temp.ssania ja mialem takie same problemy z obrotami na benzynie az przygasal niestety nie mam gazu wiec nie wiem czy takie same objawy dotycza twojego problemu
krzys9262 - 2011-01-15, 19:37

czujnik temp.ssania czy to jest ten czujnik wkręcony z tyłu głowicy czyli patrąc od frontu to od strony prawego koła??
pablomed - 2011-01-16, 00:48

nie wkręcony tylko wciśnięty w króciec głowicy do którego idzie górny gruby przewód od chłodnicy. Ma 4 kabalki, numery na kostce. 1 i 3 odpowiada za ssanie, 2 i 4 za wskazania temperatury na liczniku.
krzys9262 - 2011-01-16, 11:12

aaa :] . a dzis rozebrałem ponownie cały dolot aby dostac sie do tego pękniętego przewodu, który był założony na to http://zapodaj.net/39fbdfc04c07.jpg.html zdjełem ta rozwalona gumowa rurke a tam w krociec wkrecona była zwykła sróba 8 klucz 13 ... wykreciłem ją założyłem nowy przewód złożyłem no i niby lepiej... i mam takie pytanie po co by była tam sróba?? czy ktoś ja poprostu założył aby nie ssał powietrza peknientym porzewodem czy może po cos innego ona tam była...?? :( a no i jeszcze jedno pytanie co to jest i do czego słuzy http://zapodaj.net/f0588cf96c13.jpg.html bo własnie od tego idzie ten przewód to tego króćca za przepustnicą????
Marek81l - 2011-01-16, 21:26

Krzys9262 to jest elektryczny zaworek który łączy bak,pochłaniacz oparów i kolektor ssący.
Nie pamiętam dokładnej nazwy ale to ponoc oczyszcza spaliny. :D
Generalnie jakbys to wszystko wywalił i zaslepił rurke w kolektorze ssącym to nie ma odczówalnej róznicy w pracy silnika.
Na mój gust masz opózniony zapłon stąd zmula przy dodawaniu gazu na LPG i Pb ,co do obrotów na LPG tego nie ma bo gaz ma swój register i 2E bedzie miało wolne obroty nawet jak wyjmiesz wtyk z ori krokówki. Kwestie kichania jesli nie pomoze przyspieszenie zapłonu oddalbym w ręce gazownika.
I nie ustawiaj zapłonu na zadne 6 st, smialo mozna więcej.

krzys9262 - 2011-01-16, 21:31

tylko jezeli ten zawór elektromagnetyczny pochłaniacza oparów paliwa poda w kolektor te opary podczas pracy na LPG to czy nie wpłynie to na prace silnika?? bo sie teraz zastanawiam czy tej śruby w ten kruciec za przepustnicą nie wkrecili gazowcy przy montarzu instlki...
Marek81l - 2011-01-17, 16:48

Mysle ze to nie ma az takiego znaczenia,ale dla swietego spokoju odepnij wtyczke wtedy zawór bedzie cały czas zamknięty i posmigaj troche,z tym ze mi w mozliwosc poprawy z tej strony ciezko uwierzyc.
Kazde auto ma fabrycznie taki elektrozawór i rzadko jest z jego strony jakis problem,ja sie ogólnie z tym jeszcze nie spotkałem.

andrzej.78 - 2011-01-18, 11:23

ja miałem też problem z czujnikiem odpowietrzenia zbiornika ale reset mi pomógł troche go przemyłem benzyną i przedmuchałem sprężarką i jest ok ja mam go podpiętego do obudowy filtra powietrza koszt jego to jakieś 200 zł Spróbuj ściągnąć mase na 5 min. i odpal go potem na jakiś czas aby się dogrzał do 90C może tylko złapał błąd i się rozjechał

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group