Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - ET

driver1811 - 2011-01-14, 14:46
Temat postu: ET
Panowie znalazłem ładne felgi (nie bede sie na razie chwalic jakie bo jeszcze nie kupiłem) i teraz pytanie czy alu 7 i 8 cali ET 25 wejda do Ventylka bez przeróbek błotników,Vento na razie ma zwykłe zawieszenie ale na wiosne bedzie gleba,wiec prosze o porade czy takie ET moze byc czy szukac felg z innym,ewentualnie jakim najlepiej
czarnysauber - 2011-01-14, 15:42

male szanse żeby to weszlo ,chyba rolz takie wiec mozesz sie jego pytac ,ale najlepiej szukaj tak 38 ,35 ET wtedy bedzie szerzej i napewno wejdzie bez przeróbek
Paweł J. - 2011-01-14, 15:46

driver1811 napisał/a:
czy alu 7 i 8 cali ET 25 wejda do Ventylka bez przeróbek błotników

Bez klepania rantów oraz bez opony z chociaż małym naciągiem, będzie wadzić.

Chociaż wizualnie, moze być nieźle.

Wvojtek - 2011-01-14, 16:04

a7.5/9 calar16 i et 15???
Paweł J. - 2011-01-14, 16:15

Wvojtek napisał/a:
a7.5/9 calar16 i et 15???

Wejdzie, ale bez dobrej opony oraz przeróbek się nie obejdzie.

Wydym - 2011-01-14, 16:27

Paweł J. napisał/a:
Wejdzie, ale bez dobrej opony oraz przeróbek się nie obejdzie.


Tak jak Paweł napisał...Przód podejrzewam masz et 30...tu dasz oponkę 195/40 i spoko nic nie wadzi przy glebie co do tył niestety Et 15 prześladowca budy mk3 :diabełek: Zależy czy chcesz kosmicznie zejść w dół bo jeśli tak to niestety wypychanie o 3cm się kłania i oponka 195/40...a jeśli nie to zaklep ranty daj 195/40 i opuścisz go trochę....Możesz także dać podkładkę pod czop aby ustawić negatyw nie wielki....Wtedy koło się delikatnie schowa...Ale tu też nie możesz przesadzić bo może trzeć o amor....I pamiętaj że każdy negatyw pogarsza jazdę a szczególnie na mokrej nawierzchni...A i od razu do tych co będą myśleli że to Drut i będą wygłaszać swoje Fanaberie to uświadomie ich że są takie podkładki...

kielbasssa - 2011-01-14, 16:48

na tyl mozesz tez dac "gumy do sprezyn" po 2 sztuki na sprezyne bedzie troszke twardszy i mniej bedzie sie uginal z tym ze dobrze je kontrolowac co jakies 6 miechow :] koszt to okolo 20 25 pln
Wvojtek - 2011-01-14, 19:12

więc jakie 16-calowe felgi 7.5 i 9j do ventki????? żeby nie tarło ani o błotnik ani o amor bądź belkę
Paweł J. - 2011-01-14, 19:24

Wvojtek napisał/a:
więc jakie 16-calowe felgi 7.5 i 9j do ventki?

Mało ważne czy 15 czy 16 cali.....jak ma przytrzeć to wcześniej czy później przytrze....no chyba że ktoś ma zawias beton i przy komplecie, pełnym bagolu, full paliwie, hopkach.... chodzi max 4-5mm....w tedy można się bawić w obliczenia ;)

Wydym - 2011-01-14, 19:33

7.5 et 30/35 oraz 9j et 30 opony na to 195/40 z tyłu jedynie ranty klepiesz....
driver1811 - 2011-01-15, 00:32

zapomniałem dodac ze te felgi to 14 cali :p ale fakt...Chodzi o to czy wewnetrznie nie bedzie nic tarło o amor itp
rolz - 2011-01-15, 10:42

driver1811 napisał/a:
czy alu 7 i 8 cali ET 25 wejda
driver1811 napisał/a:
felgi to 14 cali

Wejdą, ale weź pod uwagę kilka rzeczy...
1) Na jakich oponach chcesz jeździć... do wyboru masz 195/45/14 lub 185/50/14. Używek raczej nie znajdziesz a ceny nowych to min. 250zł za sztukę... liczysz się z tym ? A balonów nie ma co zakładać... Pamiętaj też, że opony różnych producentów o tych samych rozmiarach też będą inaczej układać się na feldze.
2) Przy seryjnym zawiasie takie małe koła będą wyglądać tragicznie... więc nawet nie podchodziłbym to tematu bez gwintu... zawias zrobiłbym w pierwszej kolejności...
3) Aby mieć małą przestrzeń pomiędzy kołami a błotnikami będziesz musiał zejść bardzo nisko matki ziemi więc...
a) szorowanie mocowaniami wahaczy na koleinach
b) szorowanie progami/hokejem/miską olejową na progach zwalniających - masz diesla :D
c) szorowanie podłogą na stromszych wjazdach/wyjazdach np. z parkingów
... gwarantowane :)
4)
Paweł J. napisał/a:
Bez klepania rantów oraz bez opony z chociaż małym naciągiem, będzie wadzić. Chociaż wizualnie, moze być nieźle.

Nieprawda! Wcale nie mam zaklepanych rantów a myślę nad 10mm dystansem z tyłu aby finalnie skończyć na ET15. Jechałem z pełnym obciążeniem bagażnika, 3 pasażerami i pełnym bakiem przez całą polskę bez żadnych problemów...
5) Zawsze możesz pójść w "negative camber" jeśli coś będzie haczyć :twisted: tylko bez przesady

6) Kup te felgi :)
http://allegro.pl/15-gott...1410656963.html

Paweł J. - 2011-01-15, 12:05

rolz napisał/a:
Nieprawda! Wcale nie mam zaklepanych rantów

Ale to fele masz o takich parametrach jak w pierwszym poście ?? ET przeciez nie jest jedynym wyznacznikiem zasięgu koła. Może i nie masz zaklepanych rantów, ale chyba nie chcesz powiedzieć że opona wejdzie bez problemu w seryjny błotnik nie wadząc o ranty. Tak to i 9 J czy 10 J można upchnąć. A to że u Ciebie koło nie wchodzi w błotnik to tylko zasługa zawiasu, który jest jednym z wyznaczników tego czy będzie tarło czy nie. Moje wczesniejsze jak i te wypowiedzi na temat co wejdzie a co nie, mają na celu pokazanie czy koło będzie wadzić gdy dojdzie do tego, że będzie się musiało w błotnik chować.

Przykład ode mnie....mam 7J ET 38......a pierwszym poście chodzi 8J ET 25...wnioskuję że to na tył......czyli na samym ET koło będzie bardziej wystawało o 13mm, ponieważ 38-25=13, a na szerokości felgi jest 1 cal czyli 2.5 cm, co daje 12.5mm większy zasięg do środka jak i na zewnątrz. Czyli reasumując zasięg na zewnatrz zwiększy się 25.5mm w stosunku do tego co ja mam, czyli 13mm z ET i pół cala z szerokosci felgi, czyli 12.5mm. I na podstawie poniższych fot śmiem twierdzić, że jeśli dojdzie do sytuacji że koło będzie musiało się schować w błotnik będzie wadzić na 100%. Zauważmy takze iż rant w tylnym, seryjnym, oryginalnym (czyt. bez wspawywania reparaturki, szpachli itp) ma 20mm....czyli jeśli na felgę 8J damy opone bez naciągu, nie dosyć że koło bedzie wadzić o rant, ale takze moze wystawać poza obrys auta o jakieś 2-3mm.




Aeternus - 2011-01-20, 22:01

z doswiadczenia wiem ze kola 16 " 7,5j na przodzie i 9j na tyle sprawiaja troche problemow. W sumie to przod z dobra opona nie bedzie obcieral ale tyl z et 15 to masakra. Zeby zejsc ok 5 cm musialem miec spory naciag (mialem 215/40/16 na 9j) + zaklepane ranty co by nie obcieralo. Mialem co prawda kit ale zmienione sprezyny od passata b3 a one sa grubsze i twardsze i mialem wiekszybeton niz gewinde :P Wtedy z zapakowanym bagajem i 3 osobami w golfie tarlo tylko na duzych, poprzecznych nierownosciach jak podbijalo zawieche do gory. Wiec lepiej szukac kolka z et w okolicach 30 ale zeby takie mialy 9j to bedzie ciezko...
twety100 - 2011-02-27, 18:58

a czy fela o takich parametrach podejdzie ?
6J 16" et 32
bo w tym temacie się już gubię

vezet22 - 2011-02-27, 19:02

twety100, wejdzie
twety100 - 2011-02-27, 19:08

vezet22, dzięki bo namierzyłem fajne fele od meganki ale nie byłem pewien
vezet22 - 2011-02-27, 19:13

daj foto co może być fajnego w felgach od meganki ...
twety100 - 2011-02-27, 19:31

w tygodniu będę miał to dorzuce foto nie mam pewności czy to oryginały od megan wiem że na niej latały a mi się podobają
Paweł J. - 2011-02-27, 19:35

vezet22 napisał/a:
wejdzie

i jeszcze mały luz zostanie.....nigdy, ale to nigdy, nie będzie z tym kołem problemu.

Wvojtek - 2011-02-27, 21:00

pany pewnie było ale zapytam.... jakiego ET szukać w felgach 16x7.5j???
twety100 - 2011-02-27, 21:30

Paweł J. napisał/a:
.nigdy, ale to nigdy, nie będzie z tym kołem problemu.
i o to chodzi furacz na alu ma się prezentować a nie sprawiać problemy
MaTi_TdI - 2011-03-02, 22:06

Witam podłącze się do tematu czy takie felgi z linku mi wejdą na tych oponach?? http://moto.allegro.pl/fe...1482214315.html
Paweł J. - 2011-03-03, 06:27

Ciężko będzie...tym bardziej z oponą z aukcji.
MaTi_TdI - 2011-03-03, 22:01

to moze te beda lepsze?? http://moto.allegro.pl/bo...1475708276.html lub http://moto.allegro.pl/su...1485485930.html
Wydym - 2011-03-03, 22:32

Borbet T ma et 15 z tyłu i et 20 z przodu więc będzie trzeba zaklepać ranty tył i przód oraz dać 195/40 oponkę tył i 195/40 przód jeśli chcesz to zmieścić.. Jesli nie chcemy ingerować w nadkola najlepsze parametry to tył 9j et 30 i wyżej przód et 30 7,5 szeroka
twety100 - 2011-03-04, 08:36

twety100 napisał/a:
bo w tym temacie się już gubię
a może ktoś kompetentny wyjśni mi jak to jest z tym et bo chciał bym w końcu mieć jasność tematu
Paweł J. - 2011-03-04, 08:54

ET to jest osadzenie....im mniejsze ET tym bardziej koło wystaje na zewnątrz, a im większe tym bardziej się chowa. Dla przykładu felga 7J ET 38 i 7J ET 28.....ta druga ma ET mniejsze o 10...czyli bedzie szerzej osadzona od tej pierwszej o 10mm.

Oczywiscie samo ET to nie wszystko....ważna jest szerokość felgi.

twety100 - 2011-03-04, 19:18

no i wszystko jasne Paweł J., :poklon: :poklon: :poklon: :poklon: :poklon:
Paweł J. napisał/a:
Oczywiscie samo ET to nie wszystko....ważna jest szerokość felgi
to wiem tylko nie mogłem rozkminić jak to jest z tym ET
MaTi_TdI - 2011-03-05, 21:28

A co byscie powiedzieli o tych ?? http://moto.allegro.pl/sp...1487880302.html
Mlody~ - 2011-03-06, 03:14

Miałem kiedyś to kółeczko :oklaski: klasa :poklon: nawet bym się nie zastanawiał :poklon:
SKoczek - 2011-03-06, 13:00

nie kupuj 14" bo glebe bedziesz musial zrobic taka ze by nadkole sie wypelniko sanko na ziemi beda lezec nie dasz rady jezdzic tym autem na takiej glebie uwierz mi ja przy 15" mam problem!! i zaluje bo moglem kupic 16"
rolz - 2012-09-19, 21:20

Cytat:

tak własnie o to chodzi. Kazde kolo ma 57,1??

Nie. Każde koło, zwłaszcza takie marketowe jak dezent ma większy otwór centrujący aby podeszło do jak największej liczby aut. U Ciebie może być średnica 60,1 ale nie dam sobie ręki uciąć. Sprawdź suwmiarką albo zobacz czy nie jest na z tyłu felgi wybite. Jak już to zobaczysz, to kupujesz pierścienie np. 60,1->57,1. Koło wtedy będzie praktycznie samo trzymało się bez śrub i tak powinno być :)
marcino868 napisał/a:
72,5??

Wcześniej dobrze napisałeś 7,25J :)

matestro - 2012-09-20, 17:50
Temat postu: Re: ET
driver1811 napisał/a:
Panowie znalazłem ładne felgi (nie bede sie na razie chwalic jakie bo jeszcze nie kupiłem) i teraz pytanie czy alu 7 i 8 cali ET 25 wejda do Ventylka bez przeróbek błotników

powiem Ci że ja nic nie przerabiałem a mam fele 9J z przodu i z tyłu a ET 15, jak chcesz to wszystko wejdzie :)

marcino868 - 2012-09-22, 15:08

Więc tak, kołnierz ma 57mm a fela 63mm, i jak patrzyłem w necie to sa pierscienie 57.1 63.4, czy one beda pasowaly????
And1@ - 2012-10-19, 07:42

http://allegro.pl/porsche...2712229106.html

:młotek: bije się myślami

wejdzie to w ogóle??

lesny1982 - 2012-10-19, 10:16

no przeciez siedzi na aucie to wejdzie :faja:
karolek_ust - 2012-10-19, 17:49

Przód będziesz miał jakbyś dał felge 7J z ET26 a tył 8J z ET16 , ja mam u mnie 4x 7J z ET12 i siedzą :D
And1@ - 2012-10-19, 22:24

karolek_ust napisał/a:
Przód będziesz miał jakbyś dał felge 7J z ET26 a tył 8J z ET16 , ja mam u mnie 4x 7J z ET12 i siedzą :D


No to chyba się zdecyduję jednak :-)

Będą wystawać czy nie?? Jesteś w stanie mi powiedzieć??

karolek_ust - 2012-10-20, 08:48

przecież masz tam w aukcji zdjęcia na mk III , u mnie mam oponki 165/45 to auto leży na maxa z przodu i tylko rant felgi wystaje i tył tak samo.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group