Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Vento 1,9 TDI

solex - 2011-01-15, 12:38
Temat postu: Vento 1,9 TDI
Od jakiegoś czasu silnik nie daje się uruchomić (od razu) :( Świece żarowe szybko grzejne i jak sądzę że są OK- tylko wlewam olej napędowy EKO i może to jest przyczyna sam już nie wiem :( Nawet są problemy jak silnik jest dostatecznie nagrzany. Jeśli to możliwe prosił bym o jakąś wskazówkę co jest tego powodem :(

solex

adbaca - 2011-01-15, 13:53

może być taka sytuacja jak tu napisałem
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8803

solex - 2011-01-15, 16:45
Temat postu: re. Vento 1.9 TDI
adbaca napisał/a:
może być taka sytuacja jak tu napisałem
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8803



Przeczytałem wszystko.
Napiszę to tak. Paliwa ma ponad połowę zbiornika. Mały fliterek tylko częściowo zabrudzony, natomiast główny filtr paliwa ten cylindryczny pod maską z lewej strony, widoczna jest rurka plastikowa i właśnie z niego jest zasilanie- podczas pracy silnika widoczne są bąbelki powietrza. Poza tym silnik jak zaskoczy to nie ma z nim żadnego problemu na wszystkich obrotach, czyli zachowuje się poprawnie. Najgorsze jest to, że powyższe objawy są nieregularne, co mogę w tym przypadku zrobić :(

solex

Brutal - 2011-01-15, 17:02

Jeśli lejesz do niego eko to masz już odpowiedź na eko ciezko pali nawet w lato tak trzeba na dwa razy go odpalic, a teraz masz jeszcze zimn.o ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony. Jak nie dasz gazu to odpali i odrazu zgaśnie
solex - 2011-01-15, 18:03

Brutal napisał/a:
Jeśli lejesz do niego eko to masz już odpowiedź na eko ciezko pali nawet w lato tak trzeba na dwa razy go odpalic, a teraz masz jeszcze zimn.o ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony. Jak nie dasz gazu to odpali i odrazu zgaśnie


re: Dzięki za wskazówkę ;) a to dla ciebie :piwosz:



solex

sebastian - 2011-01-15, 18:43

Brutal napisał/a:
ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony

dżizys... toż to turbo szybko wpi.du pójdzie... :mur:
zwykłe klekoty to tak można, ale nie TDI
I jakie ssanie w TDI?


solex, wyjeździj do końca ten eko syf, zalej porządnej ropy, spuść ewentualny syf spod filtra paliwa (pod maską) i zaobserwuj efekty.

solex - 2011-01-15, 19:04

sebastian napisał/a:
Brutal napisał/a:
ale sprubuj go tak odpalac ze grzejesz świece , ssanie i daj leko gazu max 2000 obrotów potrzymaj chwile go na tym gazie i już odpalony

dżizys... toż to turbo szybko wpi.du pójdzie... :mur:
zwykłe klekoty to tak można, ale nie TDI
I jakie ssanie w TDI?


solex, wyjeździj do końca ten eko syf, zalej porządnej ropy, spuść ewentualny syf spod filtra paliwa (pod maską) i zaobserwuj efekty.


re: Fakt, wyjeżdżę do końca to dziwne ECO i oleję to paliwo w ogóle, mam na myśli ECO
jeszcze raz wielkie dzięki to jeszcze raz dla ciebie :piwosz:


solex

bradley - 2011-01-15, 19:10

Eko z Orlenu? Przeciez to zwykly diesel pod nazwa eko ze niby ekologiczne paliwo, nie ma nic wspolnego z bioestrami oprocz tego, ze jak do kazdego innego paliwa na stacji dolewa sie max do 5% dodatkow BIO czy to shell czy bp.
solex napisał/a:
podczas pracy silnika widoczne są bąbelki powietrza

I tak musisz to wyeliminowac. Przed odpaleniem sprawdz czy w wezyku nie stoi powietrze.

Brutal - 2011-01-15, 20:58

Ja to lałem teraz w trasę zawsze parę groszy zostaje. A ostatnio całe lato na tym śmigałem i tylko bym problem z rozruchem ale opanowałem to ;] . A przy ile obrotach się załącza turbo ?


Pewnie chodzi o te eko z Bliskiej.

sebastian - 2011-01-15, 21:44

Brutal napisał/a:
A przy ile obrotach się załącza turbo ?
Od ok. 1500 (+/-)
Rafik - 2011-01-15, 22:20

Brutal, TDI to nie 1y ze wszystko zniesie :D 2000 na zimnym o ja pierdziu ja bym sie bal :D

tak jak Bradley pisze te z orlenu to normalne paliwo :)

Brutal napisał/a:
Pewnie chodzi o te eko z Bliskiej.


Bliska=Orlen ;)

solex - 2011-01-16, 07:50

sebastian napisał/a:
Brutal napisał/a:
A przy ile obrotach się załącza turbo ?
Od ok. 1500 (+/-)


re: Osobiście jestem z Pomorza a tankuję w ORLENIE jak widać skusiłem się na to ECO :(

bradley - 2011-01-16, 11:06

solex napisał/a:
jestem z Pomorza a tankuję w ORLENIE jak widać skusiłem się na to ECO :(

To normalne paliwo. Kupilbys na BP, shellu, statoilu, lukoilu, oszolomie byloby to samo.
Orlen strzelil sobie w kolano nazwa EKO bo wszyscy mysla, ze jest to BIO.

adbaca - 2011-01-16, 11:12

zalej na orlenie verwe i wlej sts-a tylko tak żebyś tam wpakował 45-50litrów, powinno ten syf przegonić a później wymiana filtru
Brutal - 2011-01-16, 11:12

No ale proszę zobaczyć ze te eko z bliskiej było pare dni tańsze o 60 gr. i niema problemu z przyspieszeniem czy coś tylko problem z rozruchem
adbaca - 2011-01-16, 11:17

a świeczki kiedy były wymieniane, grzeją wszystkie?
Rafik - 2011-01-16, 13:28

solex, ja tankuje na orlenie eco czyli diesla zwyklego nie verve i jest wszystko ok tankuje tam kazdego klekota wiec watpie aby to byla wina paliwa a tez jestem z pomorza :)
sebastian - 2011-01-16, 14:12

Ja powiem tak, że na Orlenie parę razy tankowałem ten eko-diesel (to żadne bio i inne tego typu ustrojstwa), oraz vervę. Różnicy żadnej nie odczułem. Wielokrotnie tankowałem (pomimo przestrzegania) na stacjach marketowych, np. Auchan. Wiele razy do pełna (bo wiadomo, znacznie tańsze) i również nigdy nic mi się nie działo, żadnej różnicy. Czy to kiedyś benzynę tam lałem, czy teraz ropkę - nic. Ale bio po zamachu można poznać, bo trochę wanieje frytkami :D Raz nawet shell v-power zalałem i żadnej różnicy nie poczułem (oprócz ceny). TDIki najgorzej palą w temperaturach >+3 + kilka st., bo świeczki już nie grzeją. Aczkolwiek mi jednakowo pali, czy to ciepły, czy zimny. No, chyba, że -20, to troszkę gorzej, ale i tak za pierwszym razem zawsze odpalał.
adbaca - 2011-01-16, 19:50

ja tankuje na shellu zwykłą ropke na lukoilu no i mam taką stacje przy marketową carrfourr i powiem ze różnicy na tych paliwach żadnej ale jak zalałem na shellu tą lepsza ropke wydawało mi się ze Venciak lepiej śmigał no ale to jak mowie może i mi się wydawało Na Twoim miejscu sprawdziłbym jak pisałem wcześniej świeczki.
bradley - 2011-01-16, 20:13

Swieczki na rozgrzanym silniku nie dzialaja, i nie dzialaja rowniez powyzej 5C
Kat wtrysku mozna sprawdzic na vagu ale bardziej to odpowiada za odpalanie na zimnym niz cieplym.
Z kolei na cieplym to dawka startowa.
Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka.

adbaca - 2011-01-16, 20:22

śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi
sebastian - 2011-01-16, 20:29

adbaca napisał/a:
skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?
Starsze klekoty tak mają po prostu, że świeczki cały czas grzeją, niezależnie od temperatury. TDI to zupełnie inna konstrukcja, i choćby nie wiadomo jak robił świeczki i tak nie zadziałają powyżej tych 3 czy 5 st.
adbaca - 2011-01-17, 10:45

nie wiedziałem. mam starszy model klekle wiec tym powodowane moje stwierdzenie
solex - 2011-01-22, 07:44

adbaca napisał/a:
śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi


re: świeczki myślę,że grzeją - pali mi się kontrolka świec żarowych i po chwili gaśnie taką próbę powtarzam dwa razy przed uruchomieniem i nul :( . Akumulator OK, rozrusznik kręci, tylko nie zaskakuje mi silnik po zgaśnięciu świec żarowych. Dolałem normalnego oleju do wysokoprężnych i nic jak na razie :(

solex

solex - 2011-01-22, 07:50

solex napisał/a:
adbaca napisał/a:
śmiem sie nie zgodzić bradley skoro świeczki nie działają powyżej 5C to wyjmij bezpiecznik od świeczek i zobaczysz czy jest różnica chyba że to moje mylne spostrzeżenie?? Ale "Moze rozrusznik powoli juz pada albo kompresja gdzies ucieka." warte uwagi


re: świeczki myślę,że grzeją - pali mi się kontrolka świec żarowych i po chwili gaśnie taką próbę powtarzam dwa razy przed uruchomieniem i nul :( . Akumulator OK, rozrusznik kręci, tylko nie zaskakuje mi silnik po zgaśnięciu świec żarowych. Dolałem normalnego oleju do wysokoprężnych i nic jak na razie :( Jeszcze jedno , jak silnik jest ciepły to niestety jest ten sam objaw - więc myślę, że świece żarowe odpadają :(

solex

solex - 2011-01-22, 09:38

adbaca napisał/a:
nie wiedziałem. mam starszy model klekle wiec tym powodowane moje stwierdzenie

re: jeszcze jedno w tym małym filterku (przezroczystym). Przed uruchomieniem silnika brak jest paliwa, czy to normalne?

solex

bradley - 2011-01-22, 11:05

Jak auto ma odpalic normalnie skoro masz powietrze w przewodach paliwowych? W pierwszej mojej wypowiedzi pisalem, ze musisz to ogarnac.
Wszystkie opaski i oringi kolo filtra az do pompy musza byc docisniete i szczelne. Babli w przewodach nie moze byc. To samo jak padl zawor zwrotny w pompie, paliwo sie cofa po zgaszeniu silnika, tworzy sie babel powietrza, pompa pierwsze co robi to odpala paliwem, ktorym jest zalana, pozniej bierze powietrze a samochod gasnie.

adbaca - 2011-01-23, 19:44

a Ty filtra dziurawego to nie masz czasem?? nie masz pod filtrem zalane ropką?? bo będzie tak jak bradley prawi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group