Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Benzyna - Dziwnie zachowujące się obroty...

Ghost - 2011-02-04, 20:42
Temat postu: Dziwnie zachowujące się obroty...
Witam,

Mam vento 1,8 w benzynie, rok produkcji 1993 (nie pamiętam jaki typ silnika i nie wiem gdzie go znaleźć więc tu na dzień dobry poproszę o podpowiedź).

Problem polega na tym, że po zagrzaniu silnika (około 80stopni i więcej) czasem obroty silnika są zwiększane do 1200rpm zamiast normalnie 1000 rpm. Wygląda to tak:

Jadę sobie w mieście, światło czerwone, zatrzymuję się. Obroty 1000rpm - ok. Jadę dalej, kolejne światła, stop, a obroty 1200 - 1300 rpm :o Czasem popracuje z 3-4 minuty i wróci na 1000rpm a czasem nie... "Przygazówka" nic nie daje...
Teraz zaczyna się jazda, przy normalnym zwolnieniu pedału gazu (nie energicznym) mimo wszystko da się wyczuć szarpnięcie. Oprócz tego zauważyłem, że silnik na słuch nierówno pracuje i jak już wskazuje 1000 rpm to czasem waha się to w dół o 1/3 odległości między małymi kreskami czyli gdzieś ~33rpm. Po otwarciu klapy przedniej zauważyłem mokre miejsce dookoła jednej ze świec mimo, że niedawno były sprawdzane i działają (również sprawdzałem iskrę).

Zastanawiam się, czy to nie aby któryś z czujników (nie mam sondy lambda) temperatury czy jakiś inny... proszę o pomoc, jestem amatorem i trzeba mnie wyinstruować, ale dacie radę. Wierzę w waszą pomoc Panowie! Pozdrawiam ! :)

Raziel500 - 2011-02-04, 20:52

może to być czujnik temperatury płynu chłodzącego
Ghost - 2011-02-04, 21:02

Gdzie on się znajduje? (jeśli da radę to może jakieś foto) i jak sprawdzić że to on?

umieszczam zdjęcie swojego silnika (zrobione w brzuchu golfa 3):
http://img396.imageshack....59391167cc3.jpg
czyli z roku produkcji 1993 wynika, że to ABS, bo ADZ był produkowany od 1994 a wygląda prawie że identycznie :)

Raziel500 - 2011-02-04, 21:08


tu masz kolego zaznaczone. najlepiej to podłącz pod vaga i wyjdzie co i jak

Ghost - 2011-02-04, 21:15

nie mam vaga, a samo podłączenie 100zł... masz taki vag?
a świeca zgodnie z tą fotą to druga od lewej jest cała mokra (podłoże)

Raziel500 - 2011-02-04, 21:25

ni tam na ktrućcu od wody między tymi świecami masz czujnik
Ghost - 2011-02-04, 21:27

to widzę po zaznaczeniu, ale powiedz mi skąd mogę mieć pewność, że to on akurat?
Paweł J. - 2011-02-05, 07:47

Ghost napisał/a:
ale powiedz mi skąd mogę mieć pewność, że to on akurat?

http://forum.vwvento.org/...rawdzic+czujnik

Ghost napisał/a:
Obroty 1000rpm - ok

Nie bardzo ok.....1000 obrotów to masz na ssaniu bez mrozów. A na ciepłym silniku obroty powinny byc nizsze.

Ghost - 2011-02-05, 11:24

no to ten czujnik odpada, ponieważ on wchodzi na oboroty 1200rpm... skoro na ssaniu powinno być 1000 to 1200rpm wogóle... w czym może być kłopot?
pablomed - 2011-02-05, 11:28

Swieca jest mokra bo jest nieszczelnie dokrecona, popuść, dokręc ponownie, moze trzeba zmienić jej uszczelkę z innej jesli dasz rady zdjąc przez gwint. Chyba ze kapie na nią z góry spod dekla zaworów to zmiana uszczelki pod nim pomoże, ale to tak na marginesie bo raczej niema związku z twoim problemem.
Ghost - 2011-02-05, 12:18

No ok, to mniejsza w świecę... z tym sobie poradzę... ale co z tymi obrotami? :(
Raziel500 - 2011-02-06, 01:36

ze świecy nie powinien lecieć olej bo z kąd on tam

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group