|
Forum Volkswagen Vento Klub Polska Forum maniaków VW Vento |
 |
Gaz/Benzyna - Nie odpala
Daredevil1993 - 2011-02-06, 15:56 Temat postu: Nie odpala Witam!
Jestem posiadaczem VW Vento 1992 rok produkcji, poj. 1.8 benzyna+gaz. Ostatnio dręczy mnie jeden problem, a mianowicie samochód nie chce odpalić. Wcześniej odpalał bez problemu, co prawda zauważyłem że wolno schodził z obrotów (kiedy pracował na gazie) lecz myślę że to nie miało za bardzo związku z tym. Samochód prawie całą zimę w garażu. Starałem się go odpalać co jakiś czas, lecz ostatnio odpalałem go jakieś 2 tygodnie temu. Kiedy poszedłem wczoraj do garażu aby go odpalić to zaskoczył mnie niemiły problem, a mianowicie to o czym napomniałem wcześniej czyli samochód nie chce odpalić. Najpierw myślałem że przewody zapłonowe są mokre więc je wyczyściłem. Samochód jednak nie odpalił. Następnie pomyślałem że możliwe jest że iskry nie ma na świecach. Po odkręcałem więc każdą świece i sprawdziłem czy jest iskra. Na każdej świecy była. Dla pewności zdjąłem jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego, co prawda styki były lekko przybrudzone to je wyczyściłem. Po wykonaniu tej czynności spróbowałem ponownie uruchomić silnik, lecz na daremnie. Teraz nie wiem co może być nie tak. Co prawda czasami próbuje zaskoczyć, ale nie daje rady tzn, pyrknie tak sobie przez chwile ale nie zaskakuje. Myślałem również że być może przyczyną jest zapowietrzony układ paliwowy, ponieważ wcześniej jak go odpalałem to już wyraźnie było można zauważyć że nie ma benzyny, ale ostatnio zatankowałem go do pełna więc myślę że to nie powinno stanowić problemu.
Proszę o nie odsyłanie mnie do wyszukiwarki, ponieważ myślę że to dosyć odosobniony przypadek. Z góry dziękuję za pomoc.
vst93 - 2011-02-06, 16:39
A lampki po przekręceniu kluczyka zapalają się i nie gasną przy próbie uruchomienia rozrusznika?
Daredevil1993 - 2011-02-06, 17:00
Przed uruchomieniem rozrusznika świeci kontrolka od ciśnienia oleju, i akumulatora, ale to niby normalne. Po tym jak włączę rozrusznik to przygasają.
Marek81l - 2011-02-06, 17:02
Posłuchaj czy pompa paliwa odpala po przekreceniu zapłonu??
Jesli bedzie mruczec to oki. Ja bym mimo wszystko obstawił na kabelki WN ,im czyszczenie zazwyczaj juz nie pomaga.
Daredevil1993 - 2011-02-06, 17:06
Pompa chodzi. Myślisz że wymiana przewodów pomogła by?
vst93 - 2011-02-06, 17:51
Daredevil1993 napisał/a: | Przed uruchomieniem rozrusznika świeci kontrolka od ciśnienia oleju, i akumulatora, ale to niby normalne. Po tym jak włączę rozrusznik to przygasają. |
Jak najbardziej normalne, z tego co piszesz to aku jest ok, zaciski też ok, pompa raczej nie skoro ją słychać, prawdopodobnie elektryka- kabelki można zawsze wymienić (nawet jeśli to nie one to zawsze raz, wykluczysz taką przyczynę awarii a dwa, będziesz mieć pewność na przyszłość, póki nie wymieniałam kabelków ventolot odpalał jakoś tak leniwie- po pewnym czasie pewnie całkiem przestałby- teraz czeka tylko aż włożę kluczyk
Daredevil1993 - 2011-02-06, 19:09
Dziękuję, jutro postaram się wymienić te przewody i zdam relacje.
Daredevil1993 - 2011-02-07, 13:17
Kupiłem przewody, wymieniłem ale nadal nie chce zaskoczyć, są takie momenty że na jeden gar pierdnie ale dalej nie chce.
Krzysiek9042 - 2011-02-07, 15:55
ja kiedys mialem cos podobnego tylko ze to byla cewka u mnie walnieta tylko ze mi podczas jazdy zgasl i nie chcial odpalic i okazalo sie ze cewka nawalila. I z poczatku nie wiedzialem co to a ze akurat to sie stalo przy auto naprawie wiec samochod sciagnelem do goscia a on mi zaspiewal 500 zł za to co mnie lekko zdziwilo to ja auto do siebie i ceka wyszla tanim kosztem tyle co piwo
Marek81l - 2011-02-07, 22:27
Niby tak, ale kolega ma iskre na świecach. To raczej eliminuje cewke.
Kolego zobacz jeszcze czy z przewodu paliwowego leci benzyna,jest on oznaczony strzałką w kierunku DO SILNIKA. Odepnij go i zakrec zapłon powinno nabic około pół mniejszej szklanki za jednym razem. Bo ze masz immobilizer to wątpie,te roczniki nie miały chyba wogóle.
vst93 - 2011-02-08, 16:00
Jak 93 nie miał immobilizera? U mnie tam jest. Ad rem- jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to zapchany filtr paliwa ale wątpię.
sluga - 2011-02-08, 16:17
Marek81l napisał/a: | Niby tak, ale kolega ma iskre na świecach. To raczej eliminuje cewke.
Kolego zobacz jeszcze czy z przewodu paliwowego leci benzyna,jest on oznaczony strzałką w kierunku DO SILNIKA. Odepnij go i zakrec zapłon powinno nabic około pół mniejszej szklanki za jednym razem. Bo ze masz immobilizer to wątpie,te roczniki nie miały chyba wogóle. |
ja tez mialem podobny problem z vento kiedys byla iskra ale slaba, po wymianie cewki zagadal odrazu
Daredevil1993 - 2011-02-09, 13:15
Postaram się dzisiaj sprawdzić czy z przewodu paliwowego jest podawana ta benzyna, jeżeli nie to postaram się sprawdzić filtr. Z tego co pamiętam to filtr jest chyba jest z tyłu w okolicy prawego koła. Jeżeli wyjedzie że to np. filtr był przyczyną to go wymienię i zobaczę co było przyczyną, a jak z paliwem będzie ok to wymienię cewkę i sprawdzę czy przyniesie to jakieś rezultaty. Po sprawdzeniu tego i ewentualnej wymianie popsutych części, napiszę czy to przyniosło jakiś efekt.
sluga - 2011-02-09, 14:38
Daredevil1993, jak jakis znajomy posiada golfa, vento passata z 1.8 to na chwile mozesz pozyczyc i sprawdzic, ja tak doszedlem to swojej usterki i odrazu wiedzialem co kupic bez zbednych kosztow
devilll4 - 2011-02-25, 22:23
witam!
mam podobny problem więc się tu podepnę
silnik 1.8 AAM
problem w tym że dosyć opornie pali z benzyny tzn trzeba go trochę zakręcić jak jest zimny ale jak za moment przerzuci na gaz to pokusiłbym się o stwierdzenie że równiej chodzi na gazie
no i oczywiście cały problem znika w momencie rozgrzania lekkiego wtedy z benzyny z półobrotu...czyżby słabo paliwo podawał? niestety miałem taki problem ostatnio że w pośpiechu zapomniałem o zatankowaniu benzyny a jakimś cudem nie przeskoczył na gaz i wyssało z baku do cna aż zgasł...no i potem trochę musiał pokręcić zanim zaskoczył i nie wiem czy pompki nie przytarło i przez to taki kłopot z paleniem...aczkolwiek na początku palił dobrze
będę wdzięczny za jakieś sugestie co to może być
Marek81l - 2011-03-03, 16:08
Pompka mogła wytrzymac ale sitko juz napewno swej roli nie spełnia.
Wyjmij pompke paliwa i wyczysc je i zobacz co będzie.
Filter co prawda jest dalej ale dla pewnosci tez mozna by było zmienic.
Zlomek30 - 2011-03-29, 21:55
Daredevil1993 i jak tam sytuacja wyglądała po wymianie tych części bo mam identyczny problem. Dzisiaj wymienione kable rozruchowe, kopułka i palec oraz świece i dalej nic. Jutro sprawdzę to co pisze Marek81l czy z przewodu paliwowego leci benzyna. I na końcu zostanie mi wymiana tej cewki (a dokładnie od czego jest ta cewka).
Marek81l - 2011-04-01, 00:16
Od wytwarzania iskry,tak najprosciej mówiąc.
M@ri@n - 2014-11-30, 15:32
Witam, sorki że sie podpinam ale nie znalazłem innego podobnego postu a pomoc jest potrzebna na już
otóż mój venciak 1.8 B+G od kupna (3 tygodnie) w ogóle nie odpala na benzynie, jak było ciepło nie przeszkadzało mi to w ogóle bo odpalał na gazie a teraz jak jest na minusie niestety nie chce aż tak szybko palić na gazie jak wcześniej i z tąd moje pytanie, jakim cudem chodzi on na gazie bez żadnych problemów a na paliwie jak już przypadkiem uda mi się go z rana odpalić to chodzi jakby na 3 gary, dławi się, przerywa jakby przewody były wadliwe itp. dodatkowo muszę zawsze trzymać nogę na pedale gazu bo inaczej zdycha od razu, wolnych obrotów również brak a jak przełączę na gaz to idealne auto, tak samo dzieje się w drugą stronę, pojeżdżę nim dłużej aż temperatura osiągnie normalną pracę i go przełoncze na paliwo to muli, zwalnia i gaśnie a jak wcisnę pedał w podłogę to idzie jak głupi ! i niech teraz będzie ktoś mądry i mi powie w czym rzecz!
Dodam tylko że przewody wysokiego napięcia, świece, filtr paliwa i pompa paliwa są OK.
Proszę o szybką pomoc bo auta używam codziennie na dystansach 300 km.
Paweł J. - 2014-11-30, 16:31
M@ri@n napisał/a: | jakim cudem chodzi on na gazie bez żadnych problemów a na paliwie jak już przypadkiem uda mi się go z rana odpalić to chodzi jakby na 3 gary, |
Ponieważ instalacja gazowa nie korzysta z kilku rzeczy tak jak układ benzynowy, chociażby z czujnik temperatury, w przypadku gazu na śrubkę (pierwszej generacji) z sondy lambda i tps-u.....co jeszcze.....z pompki paliwa, wtrysku.
cobramas - 2014-12-01, 12:46
witam, niedawno miałem prawie identyczny problem... prawie bo raz na jakiś czas odpalił bez problemu a tak to kręcił aż aku padał.. wymieniłem wszystko co miało wspólnego z prądem bo każdy mechanik obstawiał co innego, u mnie problemem okazała się centralka fabrycznie montowana... miała zimne luty... po prze lutowaniu całej centralki problem z głowy... jak znajdę jej zdjęcie to wstawię
cobramas - 2014-12-01, 12:52
okazało się że mam fotkę pod ręką:)
ale u ciebie Daredevil to chyba odpada bo u mnie był jeszcze taki objaw że jak zaczynał kręcić to kontrolki całkiem gasły...
|
|