Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - TD - zwiększyć moc (boostpin?)

miroxpl - 2011-02-18, 20:09
Temat postu: TD - zwiększyć moc (boostpin?)
Witam
Mam 1.9 TD rok 92 :)
Ogólnie mam Ventke juz prawie 2 lata jak i prawko :) Troche przez ten czas nauczyłem się jezdzic :) ale ostatnio ubolewam nad małą ilością koni... przy 120 na drogach expresowych obrotomierz ma już lekko ponad 3 tys... przy 80km/h 2 tys. Silnik ma przejechane 239 tys ladnie chodzi i nie mam z nim problemów ale chcialbym troche więcej mocy aby przy wyzej wymienionych prędkościach miec mniejsze obroty...
Silnik ma 75 koni... ostatnio jezdzilem golfem co mial 90 mysle ze to by mi starczyło 90/100 :)
Zaczalem grzebac i znalazlem temat BOOST PIN
http://moto.allegro.pl/bo...1452881827.html

chce to kupic tylko pytanie czy to jest bezpieczne dla pompy i silnika i rzeczywiscie czy jest rezultat? duzo wzrosnie mi spalanie?

ogolnie konczac nie mam za duzo pieniedzy na zabawe w tuning ale pare zl zawsze znajde na takiego boost pina lub cos w podobie :)

Paweł J. - 2011-02-18, 20:16

miroxpl napisał/a:
przy 120 na drogach expresowych obrotomierz ma już lekko ponad 3 tys... przy 80km/h 2 tys

Czyli to co u mnie w benzyniaku. ;)

miroxpl napisał/a:
aby przy wyzej wymienionych prędkościach miec mniejsze obroty...

Tu nie chodzi o moc, a raczej o przełożenia w skrzyni. ;)

O podkręcaniu TD było juz na forum wspominane.

Rafik - 2011-02-18, 20:33

miroxpl, pierwsze co to jaka pompa LDA czy zwykła tak zwana ECO ? i poszukaj na forum temat wieloktrotnie powlekany ja sam osobiscie bede montował go nie dlugo wszyscy sobie chwala ale pamietam ze był kolega tutaj na forum który to zamontował i autko mu troche kopciło No własnie i tak jak pisze paweł przełożenia a boost pin podobno ma podniesc moc o okolo 10 km jak jest niewiem moze ktos juz sprawdzał o ile realnie podnosi podnosi moc zreszta na to ma sie pare czynników mieszy innymi stan silnika
miroxpl - 2011-02-18, 20:57

pompa taka jak na zdjeciu z allegro :) jutro podniose mache i poszukam numerow wszelakich
Rafik - 2011-02-19, 09:41

numery nie potrzebne wazne aby był doprowadzony do niej wezyk i była wypukła pokrywka bo jak jest plaska i nic nie dochodzi to bys musiał góre pompy zmieniac bo bys nie miał gdzie wsadzic trzpienia ;)
lesny1982 - 2011-02-19, 10:30

no i do tego wszystkiego IC jeszcze nie zapomnij ;) a jak zapomnisz to zapytaj sie Scoobiego co sie dzieje z silnikiem :P
miroxpl - 2011-02-19, 10:49

pompe mam taka jak trzeba wypukła :) czyli co czytam te fora i z kazdym postem chce zamowic :D ponoc jest widoczna zmiana :)
http://moto.allegro.pl/bo...1452881827.html

zamowie i podjade do znajomego mechaniora to mi załozy i po temacie czy to nie koniec imprezki?
hmm czemu mam nie zapomniec o IC ? co to jest IC? i ile to kosztuje :) (ja zielony w te klocki dlatego tak o wszystko pytam)

sebastian - 2011-02-19, 11:08

miroxpl napisał/a:
hmm czemu mam nie zapomniec o IC ? co to jest IC?

Cytat:
Intercooler (ang. "chłodnica pośrednia") chłodnica powietrza doładowującego to chłodnica chłodząca powietrze sprężone w sprężarce przed dostarczeniem go do silnika, stosowana w silnikach spalinowych z doładowaniem. Służy do zwiększenia sprawności i mocy silnika.

lesny1982 - 2011-02-19, 12:47

tu masz na przykladzie Slawka :faja:

http://forum.vwvento.org/...r=asc&start=105

Rafik - 2011-02-19, 13:20

lesny1982, z ICkiem własnie to rózne legendy chodzą jedni mowią ze trzeba drudzy ze nie bo AAZ jest seryjnie zdławiony aby TDI miało mocne wejscie a jak jest to ciul jeden wie ja mam problem z ickiem bo nie moge znalezc od czego pasuje najlepiej aby za duzo nie rzezbic ktos wie jak tak to niech napisze :tazz:
bradley - 2011-02-19, 13:27

No najlepiej to Icek od 1Zta/AFNa bo jest seryjne mocowanie i wszystko pasuje pod bude. Ale bym zmodyfikowal to lekko i sprobowal umiescic ten maly ICek na srodku przed chlodnica. Bylby maly FMIC ale znacznie lepiej dzialalo.
WAFEL - 2011-02-19, 14:51

wstaw pompe od 1,6 podkrec dawke 200 spokojnie wyciagniesz :D pompy w 1,9 sa okrojone z paru koni niz te z 1,6
miroxpl - 2011-02-19, 18:21

pompy nie bede wymienial ani turbiny tym bardziej ze sa sprawne a mi sie nie przelewa... chcialem za pare zl zwiekszyc moc o 10-15 koni cos podkrecic/przerobic i przeczytalem o pinie pytam czy to sie sprawdza i jest bezpieczne... zeby nie wydac 50 zl na pin w bloto a nie ladowac w auto ktore ma swoje lata... mam inne wydatki nie mam kasy na takie koszta
lesny1982 - 2011-02-19, 18:57

pin kolektor rury i IC musi byc ;)
danieluss123 - 2011-02-20, 00:17

WAFEL napisał/a:
wstaw pompe od 1,6



To bez problemu pasuje ? a jak ze spalaniem :D ?

Grucha85 - 2011-02-20, 09:18

kumpel ma golfa 2 1.6td wlozyl ica od mastera jeden jakis sworzen wymienil jakis tam:D i cos za 100zl na aalegro kupil juz nie wiem jak to sie nazywalo i teraz jedzie jak vw passat b5 110tdi;p na rowno;p
Rafik - 2011-02-20, 09:48

http://allegro.pl/czesci-...1460155214.html taki podejdzie ??
bradley - 2011-02-20, 10:38

Ale jeszcze musisz wydac drugie tyle i jeszcze tyle na przewody/rurki.
Rafik - 2011-02-20, 11:28

to to ja wiem ;) cieplej sie zrobi to cos sie pokombinuje zobaczymy co z tego wyjdzie
WAFEL - 2011-02-20, 11:41

danieluss123 napisał/a:
To bez problemu pasuje ? a jak ze spalaniem :D ?


pasuje bo to jest to samo.. a spalanie przy spokojnej 6 a jak pałujesz to i 9 wezmie

rafik to jest maly ic nie baw sie w to. lepiej juz duzego

Rafik - 2011-02-20, 11:55

WAFEL napisał/a:
rafik to jest maly ic nie baw sie w to. lepiej juz duzego


ja wiem ze maly kiedys myslalem nad duzym ale nie bardzo wiem od czego i jak go pozniej spasowac :(

Arturek - 2011-02-20, 23:01

IC nie będzie Ci potrzebny, na swoim przykładzie wiem, że miałem boostpina (zdaje sie na maksymalnym ustawieniu) i w zupelnosci starczylo mi mocy. CIekawe jaka masz turbine. Jeśli K14 to możesz troszeczke turbine podkręcić (ja u siebei miałem do 1,5bara) . Wszystko chodziło jak marzenie. Tylko,że ja auta nie katowałem, odpowiednio grzałem jak i studziłem.
Rafik - 2011-02-21, 19:51

Arturek, pierdziawka 14 tez myslalem zeby nie co ja podkrecic ale niewiedzialem ile w granicach zdrowego rozsadku auto to ja i teraz grzeje i studze zeby wszystko bylo ok :)
lesny1982 - 2011-02-21, 21:19

1.5 bara to silnik byl chyba przeladowany :P Scoobi na samym pinie i wkreconej dawce zrobil 102-4 km i silnik powiedzial baj baj :(
Arturek - 2011-02-21, 22:25

Korztystałem ze wskaźnika doładowania. Mało kiedy wskazywało powyżej 1bar. Widocznie silnik nei był w zbyt dobrej kondycji :P
lesny1982 - 2011-02-21, 23:23

lepiej patrzec na wskaznik tem. oleju ;) niz turbiny , silnik byl w dobrej kondycji tylko zla mieszanka byla bo malo powietrza bo IC nie bylo :P Ty masz pewnie dawke paliwa mala i sie tak nie dzieje
bradley - 2011-02-21, 23:47

1,5 jest bezsensu. Wydatek bardzo maly. Optymalne maximum dla tej malej piczki to zadane max 1,3. Zreszta w peaku pewnie i tak poleci 1,5.
Pablo_170 - 2011-05-21, 16:49
Temat postu: VW Vento Boost Pin
Witam,

ostatnio bawiłem się w delikatny tuning, nie dawno wymieniłem Boost Pina LDA z 1,6TD do mojego 1,9TD. Efekt bardzo zadowalający, przy odpowiednim ustawieniu na mimośrodzie oraz sprężyny dociskowej LDA, +10KM z 75KM wyciąga spokojnie, a i pewnie więcej, ale nie ustawiałem mu maxymalnej mocy na sworzniu, przy maxie zaczyna kopcić, choć wtedy dopiero dostaje kopa;)

Myślę nad założeniem IC, ale to już w innym temacie.
Pozdr.

ProRacing - 2013-02-13, 10:19

ProRacing - Increase the power

Jak zwiększyć moc swojego samochodu i zmniejszyć zużycie paliwa?
Sprawdź już dziś!

www.proracing.co

Borys87 - 2013-02-20, 20:10

Łap :faja:

http://rapidshare.com/fil...II%201_9td.docx

http://rapidshare.com/fil...II%201_9td.docx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group