Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Cieknąca pompa paliwowa...pomocy!

lukas4346 - 2011-03-05, 15:56
Temat postu: Cieknąca pompa paliwowa...pomocy!
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z pompa. Zauważyłem że cieknie z niej paliwo. Co może być tego przyczyna? Czy jest to grożne i przeszkadza w dalszej jeźddzie? Ile może kosztować naprawa? I czy przyczyną może być żle ustawione ssanie (przyśpieszacz)? Paliwo cieknie z tego gumowego przewodziku zaznaczonego czerwonymi strzałakami na zdjęciu. Co to jest?

http://zapodaj.net/11b7887ecca7.jpg.html

lesny1982 - 2011-03-05, 16:17

a ja myslalem ze pompa paliwowa jest w zbiorniku :P
lukas4346 - 2011-03-05, 17:07

przepraszam za pomyłkę:)
lukas4346 - 2011-03-05, 17:10

nie jestem fachowcem więc mogę sobie pozwolić na pomyłki :] wybaczcie :)
lesny1982 - 2011-03-05, 17:23

z edytuj go na cieknaca pompa wtryskowa latwiej bedzie potem mozna temat wyszukac ;)
lukas4346 - 2011-03-06, 15:53

i tu jest problem bo temat mogę edytować do 30 minut po jego dodaniu...
ferdek16v - 2011-03-07, 21:03

witam.dołądczam sie do tematu.u mnie w aaz cieknie paliwko dokładnie w tym samym miejscu co koledze.wie ktoś dlaczego i jak temu zaradzić?
Rafik - 2011-03-07, 21:09

wizyta u pompiarza powinna pomoc ja tez mialem ten probelm uszczelinili mi całą pompe koszt 70 złociszy 30 minut i po problemie ;)
lukas4346 - 2011-03-08, 16:18

a czy po takim "zabiegu" jest jakaś różnica w jeżdzie? chodzi mi o przyśpieszanie, odpalanie czy nie?
Rafik - 2011-03-09, 20:49

nie ma zadnej róznicy wszystko jest w jak najlepszym porządku o ile zrobi to ogarniety fachowiec :)
Damian88 - 2011-03-10, 17:52

różnica jest... w spalaniu:) bo ropka leci tam gdzie ma leciec... mnie skasowali za uszczelnienie/regeneracje pompy 350 zl ale warto bo jak duzo jezdzisz to odbijesz sobie na paliwie...
lukas4346 - 2011-03-10, 19:51

u mnie spalanie wychodzi w granicach 6,5-7 litrów/100 km...więc chyba nie jest żle biorąc pod uwagę, że nie pokonuję długich tras raczej odcinki po 5-10 km. Dodam jeszcze że ten wyciek jest dość nietypowy bo na wolnych obrotach nic nie cieknie dopiero po dodaniu gazu widać od czasu do czasu spadającą krople ropy z tego czarnego gumowego elementu.
ferdek16v - 2011-03-13, 14:35

a jakby rozebrać górę pompy , zlokalizować uszkodzony oring/uszczelke i poprostu kupić identyczną albo komplet uszczelek do pompy.robił ktoś coś takiego?dużo z tym roboty?
Fable - 2011-03-27, 09:29

o i ja mialem taki problem. u nas zabieg na reperowanie tego jest dosyc drogi poniewaz trzeba rozebrat pompe by tam sie dostac gdzie uszczelka przecieka. ja poprostu zamontowalem wezyc by po nim paliwo sciekalo do buteleczki :D wycieka gdzies 50gr za miesiac, na jazde nie przeszkadza, na spalanie sadze ze tez nie bo nic sie nie zmienilo . jezeli zaslepisz to gdy paliwa zbierze sie duzo moze popasc do turpiny przez tamty wezyk ktory jest na grzybku pompy. jezeli nie chcesz sunac kasy to podepnij vezyk i bedzie git.
ferdek16v - 2011-03-28, 01:33

nie wiem czy moge ale podeślę link z opisem naprawy problemu cieknącej pompy wtryskowej. http://forum.vwgolf.pl/vi...ov+mod#p4420942
lukas4346 - 2011-03-29, 20:56

już podpiąłęm, gdyż ciekło mi po przewodach które dochodzą do pompy....z doświadczenia wiem że elektryka nie lubi wilgoci...u mnie ropa ścieka sobie pod autko:)
Fable - 2011-03-31, 22:00

jutro pstrykne foteczke jak to umnie wyglada :D spadniecie z krzesel :D
ferdek16v - 2011-04-02, 22:47

Fable napisał/a:
jutro pstrykne foteczke jak to umnie wyglada :D spadniecie z krzesel :D




i gdzie ta fotka???

kubekcieszyn - 2011-04-03, 10:05

wiesz co ja powiem tak u mnie tez tak cieklo pozniej zaczela cala pompa cieknac az wkoncu dalem do naprawy i cala pompa zrobionA NA NOWYCH CZSCIACH cala zregenerowana wyniosla mni 900 zk z robocizna i oczywiscie rok gwarancji na nia jedna z drozszycz czesci ktora moze sie popsuc :/ :mur:
Radex - 2011-08-27, 14:54

dzisiaj zauważyłem wyciek paliwa ... na 100km może być około 50ml, może mniej ... cieknie głównie na wyższych obrotach (na jałowym nie widać)



tam gdzie strzałka jest śruba (klucz 14) z podkładką metalową ... w tym małym korytku zbiera się paliwo i po bloku leci na dół ... jak się zatrzymam, to kapnie z 2-3 razy i po wszystkim ... wyżej jest imbus, który był poluzowany i przewód paliwowy

nie leci z przewodów itp., tylko z pod tej śruby 14

co to za śruba? czy dokręcić imbus? jak uszczelnić? dlaczego są dwa przewody paliwowe?

sebastian - 2011-08-27, 17:14

Radex, to Ci się przyda: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=10472
nasz kolega się nieźle napracował, ale chwała mu za to.

Radex - 2011-08-27, 17:37

w to już nie będę się bawił i oddam autko do pompiarzy ... po prostu boję się ruszyć rozrząd ;)

dziękuję za link

Rafik - 2011-08-28, 23:10

sebastian, to jest pompa z TDI a ta ze zwykłego TD jest troszke inna ;)

Radex napisał/a:
oddam autko do pompiarzy


tylko do dobrych :twisted:

sebastian - 2011-08-29, 15:39

Rafik napisał/a:
sebastian, to jest pompa z TDI a ta ze zwykłego TD jest troszke inna ;)
Owszem, wiem. Ale i tak wiedziałem, że kolega, gdy zobaczy film instruktażowy z cyklu Zrób to sam, to się przerazi :P To tylko tak w kwestii podglądu :D
Radex - 2011-08-29, 15:53

ja też zauważyłem różnice i być może jest mniej grzebania przy TD, ale i tak trzeba mieć narzędzia, miejsce (garaż), pojęcie i czas ... a mi brakuje wszystkiego :D

olej/filtry/żarówki/klocki wymienię, termostat też, ale rozrząd i pompa to już wyższa szkoła jazdy

Rafik - 2011-08-29, 16:19

sebastian napisał/a:
To tylko tak w kwestii podglądu :D


Oki Oki :) rozumiem :)

sebastian napisał/a:
Ale i tak wiedziałem, że kolega, gdy zobaczy film instruktażowy z cyklu Zrób to sam, to się przerazi :P


szczena opada jak sie na filmik patrzy :diabełek:

Radex, a cieknie Ci tylko z jednego miejsca ??

Radex - 2011-08-29, 17:18

tak tylko z jednego miejsca ... przy śrubie z lewej strony (patrząc od przodu na silnik) u samej góry, zaraz obok jest plastikowa obudowa rozrządu ... jest tam takie korytko (żeby klucz na tą śrubę wszedł) i właśnie tam się zbiera ... potem po obudowie rozrządu na sam dół leci
Rafik - 2011-08-29, 19:36

mi ciekło tam gdzie Tobie plus na tej "tulejce" ze spreżyną co zamontowana jest do niej linka od gazu przy grzybku i naprawa trwała niecałe 30 minut u pompiarza wiec poszukaj fachowca a on sie tym zajmie :peace:
Radex - 2011-08-30, 20:35

byłem u pompiarzy ... akurat na warsztacie mieli Vento z rozłożoną pompą ... gość pokazał mi co i gdzie leje ( 2 oringi na długiej śrubie)

zapytał czy robimy do sprzedaży za 100pln, czy uszczelniamy całość za 250pln ... wybrałem drugą opcję, ale muszę umówić się na konkretny termin, bo mają dużo aut

przy okazji chyba wymienię rozrząd (może sam pasek), bo auto dopiero kupiłem i w książce serwisowej jest wymieniony rozrząd przy 220 000, a ja mam 250 000 ... ale to zależy co powie pompiarz po zdemontowaniu i oglądnięciu

sebastian - 2011-08-30, 20:51

Radex napisał/a:
zapytał czy robimy do sprzedaży za 100pln, czy uszczelniamy całość za 250pln

I tego nie rozumiem u tych pseudo mechaników... Robi się raz, a dobrze. Jak, ku3wa, można robić coś na odpi3rdol? Albo się robi porządnie, albo w ogóle. Tylko że problem w tym, że ludzie sami ich tego nauczyli...

Nie mogę tego zjawiska pojąć... I nie chciałbym osobiście powierzyć swojego auta takiemu "majstrowi"...

Radex - 2011-08-30, 21:04

gość jest dobrym mechanikiem (robi tylko pompy od lat), ale to jest wina ludzi ... tak jak piszesz sami nauczyli ... " Panie robimy po kosztach, bo chcę sprzedać i nie chcę w to auto kasy pchać " i później wychodzą kwiatki

poza tym sam powiedział, że za 100, to uszczelni jeden oring i to wszystko, a za 250 robi całą pompę na lata, więc nie widzę tu żadnego pseudomechanika ... postawił sprawę jasno i na temat ... ludzie myślą, że jak ma sprzedać auto 500zł drożej, to uszczelni za100 i ma czysty zysk, a kupujący nie zauważy :kosci:

sebastian - 2011-08-30, 21:25

To tak, jak z kręceniem liczników samochodowych - ludzie sami tego nauczyli i sami chcą kupić auto 15-letnie z przebiegiem 150 tysięcy, chociaż sami dobrze wiedzą, że to nierealne, ale kupują. Nikt teraz nie patrzy nawet na auta, które mają po 250-300 tysięcy na blacie. Na ten samochód, co ma nastukane 3300 tysięcy nikt nawet nie spojrzy. Ale cofając licznik co najmniej o połowę ten sam samochód pójdzie z pocałowaniem ręki u pierwszego, kto go zobaczy. Taka prawda. To takie małe OT. Ale wracając do tematu - skoro znasz gościa dobrze, to spoko. Jednak taki trik też się udaje, jeśli ktoś jest zielony i chcą mu wcisnąć ciemnotę, że za tą samą robotę mogą podwójnie skasować, bo niczego nie wiedzący szary człowiek nic się nie zorientuje, a będzie miał za tą kasę niby lepiej zrobione. Dlatego właśnie jest forum, żeby wymieniać się doświadczeniami i spostrzeżeniami, żeby nie dać się nabić w butelkę. A na Twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał na wymianą rozrządu, bo robota ta sama. Tak czy siak pasek trzeba ściągać, później go ponownie zakładać i ustawiać, więc będziesz miał 100% pewność, że wszystko masz dopieszczone i śmiało możesz kilometry trzaskać, zważywszy na to, że sam napisałeś, że chcesz tym autem jeszcze trochę pośmigać.
Radex - 2011-08-30, 21:49

mechanik znany (już robił mi kiedyś pompę i śmigała długo), więc wiem że będzie dobrze ... poza tym nikt nie robi uszczelnienia pompy za 100pln, tylko podkleja ;-)

jak wymienię sam pasek (jeżeli rolka ok), to wystarczy?

rozrząd był wymieniany 30 000 km / 3 lata temu razem z pompą wody

sebastian - 2011-08-30, 21:54

Rolka dużo nie kosztuje. Groszowe sprawy, więc nie polecam tego typu oszczędności. jak już robić, to porządnie. Na czym jak na czym, ale na rozrządzie się nie opłaca oszczędzać. Zesra się coś kiedyś i będziesz pluł sobie w twarz, że mogłeś jednak to zrobić.
lukas4346 - 2011-09-01, 17:38

nie iwm czy nie duzo kosztuje...do tego silnika co ma kolega sa dwa rodzaje rolek...jedna w cenie okolo 50zl a druga okolo 120-130zl
Radex - 2011-09-01, 18:00

dużo nie dużo ... jak ma silnik polecieć, to nawet druga cena nie duża :D w poniedziałek na warsztat
sebastian - 2011-09-01, 19:41

Już też kiedyś pisałem o tych rolkach - wszystko zależy po prostu od numeracji silnika i jego roku produkcji. trzeba tylko dokładnie sprawdzić i zapytać w sklepie.
Brutal - 2011-09-01, 19:59

Z tymi rolkami to jest pewnie tak ja z moją za 50zł jest ze samemu się ja napina (mam ją :) :) ) a druga to jest juz samonapinająca :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group