Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Tuning - Jakie obniżające sprężyny do VENTO

janes - 2007-02-02, 00:06
Temat postu: Jakie obniżające sprężyny do VENTO
Witam. Posiadam VW VENTO GT z silnikiem 1.8 ABS, kupiłem spreżyny od GOLFA III cały komplet i się rozczarowałem, gdyż w moim Vento tył jest cięższy od GOLFA ( masa samochodu jest większa o ok75kg) i tylne spręzyny majądrut srednicy 14 mm a nie jak w Golfie III 12mm, założyłem te z golfa na tył i okazało się ze samochód "siedzi" na zderzakach gumowych iu jest strasznie niski ale to nie ze względyu że ta spręzyna tak obniżyła auto tylko że były one za miękkie. Jakiej firmy i jakich parametrów spręzyny Wy drodzy sympatycy VW Vento możecie mi polecić....;)) Proszę o pomoc. Pozdrawiam
przemolas4 - 2007-02-02, 00:24

stary . ja mam hr a i nie narzekam . przod -75 , a tyl - 60 .
bardzo teade co daje niesamowia trzymanie sie drogi...
dotego oczywiscie trzeba zamontowac amortyzatoey o skruconym skoku...
ja mam gazowe i sprawdzalem w zeszlym tygodniu na szrpaczach i po sezonie jeszcze rewelka .90% przod i 94% tyl .
jak bedziesz wymienial zawieszenie baczna uwage zwracaj na wszelkie laczniki gumowe oraz odbojniki . to w brew pozorom bardzo istotne elementy .
przy moim obnizeniu sprewzyny sa na tyle twade ze zrobilem juz 26tys kilom. na tym zawiesz . czesto z 5 osobami na pokladzie i z bagazami i nic. zadnego tarcia . cisza . hahah
pozdrawiam .

MAPET - 2007-02-02, 23:29

nie sadze zeby byly inne sprezyny do venbto i golfa... szczegolnei sportowe... pameitaj ze same sprezyny sporotowe to najtansze ale i najgorsze rozwiazanie.. jak juz to lepiej ze sportowymi amorkami lub najlapiej caly kit lib jeszcze lepiej gwint ;)
janes - 2007-02-03, 02:25
Temat postu: Dzięki za wszelkie info
Wlaśnie dziś posadziłem swoje Vento, kupiłem amory do przeodu Sachs AdvantageSport taki niby model ;) krótsze od serii o 3 cm każdy, założyłem sprężyny H&R na komplet, ale z tyłu zostawiłem oruginalne , gdyż moja wersa Vento to GT, oryginalnie i w praktyce powinien on mieć ( i moj ma ) twardsze spreżyny i amorki od serii, tak maja wszystkie GT i VR6. Sprawdzałem to w np. Etce i gadałem z przedstawicielami serwisu VW w moim rejonie, byłem także u kilku sprzedawców, takie dostałem wytyczne. Jeśli chodzi o sprężyny-w Gofie i Vento sa identyczne, to prawda, przód 13mm średnicy a tył 10 mm, przeprasam za poprzednie błedy. Co jeszcze moge powiedzieć na ten temat, to to iż z teoretycznego doświadczenia( końce studia na kierunku Samochody i Ciągniki) wiem że identyczne sprężyny z tyłu w Vento co Golfa to moim zdniem pomyłka,gdyż masa 75kg nie gubi się gdzieś, co wiąrze się z wcześniejszym zużyciem amortyzatorów, rozważam założenie na tył sprężyn z np VW Passata oczywiście obniżanych, musze tylko sprawdzić parametry takowych sprężyn i przetestuje, o wynikacha napewno napisze, a moja rada, wszyscy ktży założyli zawiecho, obniżając samochód powinni poluznic sworznie wachaczy ( poziome)i belke z tyłu , by zmiejszyć moment skręcający zadany na tulejach 9 by ich nie zrywało). Naprawde, zalecam tą czynność, każdy to bagatelizuje, ale to pomaga, wiem z badań przeprowadzanych na swojej uczelni. Pozdrawiam wyszystkich i sory za tak długą wypowiedz.... Seeeyaaa ;) )
kovval - 2007-03-25, 23:39

to ja sie podlacze pod temat. jak wroce teraz do naszej kochanej RP, to robie cale podwozie + zawieszenie . czyli wszystkie ubytki won. i przy okazji mysle sobie o glebce :) a ze pojecia nie mam , wiec znowu sie pytam. Z tego co wiem to sposobu na obnizenie samochodu (poczynajac od najgorszego rozwiazania do najlepszego) to sa:
- sprezyny krotsze
- sprezyny + amorki
- gwint

Gwint to rozumiem ze moge sobie sam regulowac jak wysoko lub nisko ma samochod siedziec. Pytanie brzmi. Co polecacie do Ventki? I jakie sa tego ceny. Patzrylem na gwint w VTG, to prawie 2000zl chca. Czy to az takie ceny sa?

I tu jeszcze fajna aukcja sie trafia:

http://moto.allegro.pl/it...e_60_40_mm.html

MAPET - 2007-03-26, 00:15

gwint za ta cene nowy to kiszka troche pewnie supersport ;) moj gwint to H&R i koszt nowego to 4-5 tys

dlatego lepiej dobrej firmy uzywka niz kiszka nowy..

z polecanych to
H&R weitec KW i cos jeszcze wypadlo mi z glowy a bilsteina ew , koni itp

nie polecane sa tez nonamy ale jak juz nei ma sie kasy to mozan to wziasc to cos jak supersport ;)

same sprezyny to najtanszy wybor ale i najgorszy...

posrodku masz kit

jak co pisz...

Dzolo - 2007-03-26, 00:28

A te gwinty co na allegro stoją po 1300 nowe ? :D
Da rade za 1500 postawic Ventke na glebe żeby to miało ręce i nogi ? :hmmm:

kovval - 2007-03-26, 01:18

http://moto.allegro.pl/it...owane_nowe.html

http://moto.allegro.pl/it...nto_cabrio.html

narazie takie znalazlem. nie drogie w porownaniu do 4 tysi. jeszcze pobuszuje

[ Dodano: 2007-03-26, 01:28 ]
GT Cupline, Supersport i ta pierwsza aukcja to jakies niemieckie. wszyko okolo 1500zl. a co zlego jest w supersport? - to cos wsrod gwintow jak polonez wsrod samochodow?? :)

MAPET - 2007-03-26, 08:45

Dzolo napisał/a:
A te gwinty co na allegro stoją po 1300 nowe ? :D
Da rade za 1500 postawic Ventke na glebe żeby to miało ręce i nogi ? :hmmm:


no da ;) albo na kitcie albo ja bym polecal uzywany dobry gwint ;)

[ Dodano: 2007-03-26, 08:51 ]
kovval napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item177872085_vw_golf_iii_vento_zawieszenie_gwintowane_nowe.html

http://moto.allegro.pl/it...nto_cabrio.html

narazie takie znalazlem. nie drogie w porownaniu do 4 tysi. jeszcze pobuszuje

[ Dodano: 2007-03-26, 01:28 ]
GT Cupline, Supersport i ta pierwsza aukcja to jakies niemieckie. wszyko okolo 1500zl. a co zlego jest w supersport? - to cos wsrod gwintow jak polonez wsrod samochodow?? :)


no wlasnie te co podales to takei nonamy podbobne jakosciowo jak supersport... tak sa niemeickei ale supersport ostatnio schodzi tak z cenami w do ze szok ale tez z jakoscia :( jak widzialem kieronwice sportowa supersporta ostatnio to szczerze sam bym chyba lepiej skora obszyl :(

ogolnie to jest tak.. gwinty lepszej jakosci albo maja wymianne wkłady albo nadaja sie do regeneracji ( ja swoj np regenerowalem i 2 inne) te takie co podajesz tanei nie maja raczej tej opcji wiec jak padnie to lipa...

na forum golfa 90% ludzi odradza supersporta np a ja znam kolege co gwint supersporta nawet sezony nie przetrwal :( ogolnie sa slabejakosciow w koncu cos co kosztuje 1500 zl a inne 5 tys jakas roznica w jakosci musi byc...

jeszcze dobra firma to przypomnailo mi sie FK ;)

kovval - 2007-03-26, 11:26

a masz jakies linki do sklepow z tymi lepszymi gwintami. no moze nie za 5 tysi, ale cos w ta strone. a uzywka.... no nie wiem nie wiem. jakos bronie sie przed uzywanymi rzeczami jezelui to dotyczy ukladow jezdnych, zawiechy, hamulcow.....
MAPET - 2007-03-26, 11:29

tzn co poszukac ci skelpw gdzie dostaneisz porzadny gwint w cenie ok 3 tys + ?
kovval - 2007-03-26, 15:50

eee tam od razu szukac specjalnie. jakby ci sie co o uszy obilo, to daj znac
MAPET - 2007-03-26, 17:17

poszukaj w necie jedrasik tuning i zapytaj roberta powiedz ze od mapeta jestes ;) on ma chyba weiteci w dobrej cenie
janes - 2007-03-26, 23:29

...co do zawiecha.... to powiem wam szczerze, ze kupiłme spręzyny H&R o charakterystyce porównywalnej z progresywną i do tego amory na allegro gazówki GTcoupline moze nie są ekstra ale jeżdzi sie na tym fajnie i wygłada tez ok, poza tym że jest strasznie nisko jak dla mnie.... Dam nowe fotki to sami ocenicie... Jak dla mnie, nie widze potrzeby by wkladać zawiecho gwint do auta o mocy silnika 90KM, rajdowcem nie jestem a poslkie dziury i koleiny też na wiele nie pozwalają... takie jest moje zdanie... Pozdro...
MAPET - 2007-03-26, 23:36

janes, ale przeciez gwint nei oznacza zawsze nizej i twardziej... nie dosc ze masz tu mozliwosc regulacji to jest lepiej sestrojony a czasem i regulacja twardsci jest ;)
janes - 2007-03-26, 23:48

Ja nie napisałem że jest niżej czy twardziej, tylko czy aby koszty są adekwatne do tego co się zyskuje... bo sadzę że nie. To że regulacja twardości jest, masz racje ale zależne od modelu, nie wszystkie gwinty to mają... nie ukrywam że jest lepszy, ale kupując dobre sprężyny i amory jesteś w stanie dorównać jakiemuś taniemu zawiechu gwintowemu. A co dopiero używka... tego bym raczej nie polecał, kupiłbym wtedy gdy znałbym poprzedniego właściciela i wiedział ile ma naprawdę przejechane to zawieszenie....Reszta to kwestia kasy, nie da się ukryć…
MAPET - 2007-03-27, 00:02

gwint to gwint i jest lepiej zestrojony .. kupujac innej formy amorki i innej sprezyny nei masz tego zestrojonego tj charakterstki pracy ;)

jakbys posiedzial i pczytal na forum VW ile ludzi woli uzywke i sie na tym zna moze bys zmeinil zdanie.. poza tym regenerujesz i masz jak nowe ja regenerowalem... no oczywiscie chetnie bym kupil nowe ale mnei jeszcze nie stac na 5 tys ;)

kovval - 2007-03-30, 18:26

http://www.allegro.pl/ite...0_40_40_40.html

a to co za krzak...

idgray - 2007-03-30, 18:34

też widziałem nawet cena całkiem atrakcyjna ale nie wiem co to za firma :(
Dzolo - 2007-03-30, 18:53

idgray napisał/a:
co to za firma


producent niemiecki TA-Technix :]

Taka cenka to by mi pasiła najbardziej :OK:
Tylko ile to wytrzyma i czy nie za miękkie ? :hmmm:

idgray - 2007-03-31, 10:56

Dzolo napisał/a:
niemiecki TA-Technix

to wiem bo tak jest napisane w aukcji ale pytam co to za firma czy ktoś zna jej produkty i jak sie sprawdzają ;)

MAPET - 2007-03-31, 17:42

dla mnei to kolejna firma noname :boisię:
kovval - 2007-04-05, 05:45

KLIK KLIK

a to? rozumiem ze to nie jest gwint, ale ma mozliwosc regulacji. Jak myslicie - uderzyc w to?



kovval skracaj proszę linki - Gavel

MAPET - 2007-04-05, 08:18

o nie jets gwint tylko KIT z mozliwoscia regulacji tylu talezykami... szczerze to jakbym mial dac 500zl za to to bym wolal dolozyc te 300zl i kupic gwint... albo tanszy uzywany KIT
idgray - 2007-04-05, 08:37

dość długo to leży na allegro i nikt tego nie bierze cena za wysyoka jak za takie coś już lepiej do gwintu dołożyć ;)
http://www.allegro.pl/ite...ado_weitec.html

kovval - 2007-04-05, 17:00

nooo nie wiem. oplaca sie to wziac. wyglada na troche zajechane. i sie poci - nie wiem oczywisie o co chodzi - ale znaczy ze cieknie. a jak cieknie tzn ze niedobrze jest. polecacie czy nie?
YACA - 2007-04-05, 20:56

Raczej wziąc i oddac do regeneracji.
MAPET - 2007-04-05, 21:37

to poczekaj na cos innego regeneracja 1 szt ok 150zl musisz regenerowac parami..
kovval - 2007-04-06, 00:47

hmm to razem 300, a jakby cchial dobrze to to i druga pare -to by bylo 600. + 700 = 1300. to jak nowe tych firm TA Technix czy Supersport. a po takiej regenaracji to one pojezdza jeszcze? czy to taki pic na wode fotomontaz? kurde moze bym i kupil. bo za 2 tyg cala zawieche mam zamiar robic. to by sie w czasie zeszlo. tylko nie wiem czy funduszy styknie :(
MAPET - 2007-04-06, 08:37

ale po ca 2ga pare? jak jest ok to po co... regenerujesz jak cieknie...
co do firm ktore podales sie nei wypowiadam bo 1 nei znam a 2 wg mnie to zupelnie dolna półka...
no pojezdza.. ja rok spokojnie przejezdzilem ludzie regeneruja i jezdza... wiecej wlasnie przejezdza czesto niz te nowe tanie.. a plus jest taki ze te lepsze mozesz regenerowac a te dziadostwo nie...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group