Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - RDZA

bradley - 2011-03-22, 18:50
Temat postu: RDZA
Z racji tego ze moje nadkola przednie przy prograch wygladaja tragicznie a juz mi ciamka gore tylnej klapy nad rejestracja i dol drzwi pasazera to chcialem temu jakos zaradzic.

Zeszlifowac do zywego to nie problem. Choc problem taki, ze w przypadku nadkoli moze byc to z dziurami na wylot.... dlatego lepiej chyba kupic nowe nadkola.
Co dalej? Czym zabezpieczac?
Mile widziane srodki, farby, lakiery, podklady. Ile kosztuje lakier mojego koloru? mystic pearl.

pawel39106 - 2011-03-22, 19:56

bradley napisał/a:
Z racji tego ze moje nadkola przednie przy prograch wygladaja tragicznie

Jeśli reszta błotnika jest w miarę zdrowa to jest możliwość wstawienia samej reperaturki, czyli tej częsci błotnika po niżej plastikowej listwy. W sklepach są one nie dostępne, przynajmniej u mnie ale na allegro można takie kupić. Ja niedawno kupiłem i są dość solidne.
A jeśli chodzi o środek na rdzę to ja bym polecał Brunox.

lukasz17 - 2011-03-22, 22:11

repreaturek bym nie proponowal kiedys wspawalem ale i tak szpachla zaczela pekac na spawaniu a robilem dla siebie solidnie..mam dobry preparat pare rzeczy w golfie nim zrobilem i lalka bylo... jutro ci moge wsyslac nazwe
bradley - 2011-03-22, 22:21

Glownie chodzi mi o chronologie dzialan po zdarciu do zywej blachy.
Paweł J. - 2011-03-22, 22:28

Bawiłem się w robienie przednich błotników i bez piaskowania z obu stron sie nie obejdzie. Aby to dobrze wypiaskować trzeba ściągnąć błotnik.....jak tego nie zrobisz....co byś nie działał to rudzielca się nie pozbędziesz. Nawet jak wypiaskujesz dół błotnika i zostanie Ci siateczka możesz to zaspawać i będzie git, zawsze góra błotnika zostanie w tedy w ori lakierze, a jeśli źle dobierzesz lakier to nie bedzie tak widoczny gdyz od listwy masz złamanie. ;)

Oczywiście najprościej będzie kupic nowy błotnik i dać do lakierowania. ;)

bradley - 2011-03-22, 22:35

Pominmy blotniki, zajmijmy sie klapa ;)
Jak krok po kroku ogarnac ruda. :twisted:

Paweł J. - 2011-03-22, 22:45

Ja zdzierałem do gołej....dawałem zwykły Stalochron...nakładany delikatnym pedzlem.....zaprawka trzyma 6 lat....potem delikatne zeszlifowanie zaprawki i psiknięcie puktowe dobranym lakierem i tyle...a na koniec kilka polerek pasta tempo, aby zniwelować chmurkę.


i taki tego efekt


lukasz17 - 2011-03-22, 22:53

tez bym zdarl do golej blachy nalozyl odpowiedzni preparat odczekal i pomalowal ewentyualnie rysna szpachla... ten preparat co mam to trzeba posmariowac i 3 dni odczekac dopeiro pozniej preztrzec go papierem imozna na niego polozyc szpachle
bradley - 2011-03-22, 23:04

Moge miec nawet purpurowe laty na aucie (sleeper style) byleby nie rdzewial dalej :)
lukasz17 - 2011-03-22, 23:07

jutro podam nazwe tego preparatu wedlug mnie jest dobry tylko trzeba troche pojezdzic z tym preparatme a pozniej go dopeiro szczyscic co nie co i pomalowacno i szpachle polozyc zeby zlikwidowac ten dolek co zostanie po wyczyszczeniu do golej blachy
devill4 - 2011-03-23, 11:26

lukasz17, czyżbyś miał na myśli Cortanin F ? bo z nim właśnie około 3 dni trzeba poczekać aż tam sobie z tą rdzą po reaguje i dopiero czy jak piszesz papierem czy benzyną ekstrakcyjną przejechać do czysta a najlepiej to pierw papierem a potem szmatką z benzyną :)
lukasz17 - 2011-03-23, 15:14

nie... epoxy brunox dobry preparat u mnie lakiernicy go chwala tylko mowia z ejak sie farbe bezposrednio na niego kladzie to czasmi sie wazy czy cos wtym stylku i dlatego radzilbym troche to zaszpachlowac i doczyscic i dopeiro podklad i baza i na koniec lakier :)
devill4 - 2011-03-23, 15:39

skoro chwalą to i ja muszę wypróbować :D

no ale dobra czyścimy do cna smarujemy czekamy te 3 dni aż podziała trochę ubytek szpachla łatamy ale jak to z tym malowaniem jest dokładnie?
ile podkładu warstw? i jak to nanosić ?
bazy i klaru doczytałem że około po 3 ? i tu to samo pytanie jak? bo ile tematów wygrzebałem tyle różnych opinii było

vst93 - 2011-03-23, 17:46

lukasz17 napisał/a:
nie... epoxy brunox dobry preparat u mnie lakiernicy go chwala tylko mowia z ejak sie farbe bezposrednio na niego kladzie to czasmi sie wazy czy cos wtym stylku i dlatego radzilbym troche to zaszpachlowac i doczyscic i dopeiro podklad i baza i na koniec lakier :)

Brunox epoxy radzę i ja :D tylko właśnie cieniutką warstwę szpachli położyć, później papier na wodę, benzyna ekstrakcyjna, podkład, baza, lakier.

Gdzie nie wyczyścisz do dna tam brunox zwiąże rdzę i będziesz mieć taki fioletowy kolor. 24-48 godzin się na brunoxa czeka o ile dobrze pamiętam. Szpachla aby nie gryzł się brunox z lakierem na wszelki wypadek i żeby nie było takiego wgłębienia po czyszczeniu rudej. Ja dawałam 3 warstwy podkładu (trzeba czekać aż każda po kolei wyschnie- dopiero następna). Bazy i klaru też 3. Najlepiej malować odpowiednim pistoletem, ale jeśli takiego nie masz można od bidy sprayami motipa.

bradley - 2011-03-23, 19:17

Poszukam tego brunoxa epoxa. Jest jakakolwiek szansa, ze dostane go w markecie budowlanym?
vst93 - 2011-03-23, 19:29

Można poszukać, pewnie będzie. Po specjalnych sklepach samochodowych jeździłam za nim a kiedyś przypadkiem zobaczyłam, że pod samym nosem w małym sklepiku budowlanym jest :P
bradley - 2011-03-23, 19:35

vst93, wypozyczylbym Cie na weekend przy pracach kolo samochodu ;p

Co do malowania to bedzie ciezko bo mam lakier perlowy LC5L Mystic Blue Pearl , wiec pewnie tylko w ASO beda miec takowy do malowania w magicznej cenie.

lukasz17 - 2011-03-23, 19:46

devill4 napisał/a:
no ale dobra czyścimy do cna smarujemy czekamy te 3 dni aż podziała trochę ubytek szpachla łatamy ale jak to z tym malowaniem jest dokładnie?
ile podkładu warstw? i jak to nanosić ?
bazy i klaru doczytałem że około po 3 ? i tu to samo pytanie jak? bo ile tematów wygrzebałem tyle różnych opinii było


ja tam klade pare warstw podkladu tak na oko zeby czyszczac nie przetrzec do blachy wole wiecej i troche potrzec niz zamalo...

a baze kladzie sie tyle razy az ladnie pokryje podklad niektore farby za 3 razem pokryja a niektore trzeba z 5 albo wiecej to tez radze na oko...
co do lakieru to 3 warstwy powinno wystarczyc tylko po kazdej warstwie trzeba odczekac....


bradley napisał/a:
Co do malowania to bedzie ciezko bo mam lakier perlowy LC5L Mystic Blue Pearl , wiec pewnie tylko w ASO beda miec takowy do malowania w magicznej cenie.


zaden problem jedziesz do mieszali farb i dorobia Ci tylko musisz wziasc klapke i kad lakieru spisac... ja do vento sliwkowego placilem 22zl za 100ml...

vst93 - 2011-03-23, 22:00

bradley napisał/a:
vst93, wypozyczylbym Cie na weekend przy pracach kolo samochodu ;p

:D jakby było kapkę bliżej to nie byłoby problemu... A tak w ogóle to trudne nie jest tylko trochę żmudne i wymagające cierpliwości w czekaniu a to na brunox a to na szpachlę (czasami kilka warstw) a to na wszystkie podkłady etc

lukasz17 napisał/a:
jedziesz do mieszali farb i dorobia Ci tylko musisz wziasc klapke i kad lakieru spisac...

tak też można jak nie da się dobrać jakiegoś popularnego koloru, do mojego akurat pasował jeden motipa bo lakier przez kilkanaście lat trochę wyblakł i już oryginalny nr 1 różniłby się od oryginalnego nr 2 :)

lukasz17 - 2011-03-23, 22:05

vst93 napisał/a:
tak też można jak nie da się dobrać jakiegoś popularnego koloru, do mojego akurat pasował jeden motipa bo lakier przez kilkanaście lat trochę wyblakł i już oryginalny nr 1 różniłby się od oryginalnego nr 2


ale jak oni dobieraja to itak pod kolr klapki wiec z innym odcieniem nie powinno byc problemu zrestz ato ciemny kolor to spoko gdyby byl srebrny to tragedia zeby to jakos wygladalo:/

bradley - 2011-03-23, 22:09

A klapke bede mial w innym odcieniiu niz klape i bedzie klapa (kapa) ;P
lukasz17 - 2011-03-23, 22:16

bradley napisał/a:
A klapke bede mial w innym odcieniiu niz klape i bedzie klapa (kapa) ;P


to najlepiej pojedz samochodem do tego co dobiera farby i powiedz ze trzeb aCi do klapy dobrac on wezmie probniki i ci dobierze ostanio podobnie dobierlame i spoko wyszlo

vst93 - 2011-03-23, 22:27

lukasz17 napisał/a:
ale jak oni dobieraja to itak pod kolr klapki wiec z innym odcieniem nie powinno byc problemu zrestz ato ciemny kolor to spoko gdyby byl srebrny to tragedia zeby to jakos wygladalo:/

A widzisz, mądrze prawisz. Może miałam więcej szczęścia niż rozumu ale spasowałam niemal idealnie za 14 zł za puszkę 200 ml

devill4 - 2011-03-26, 10:07

lukasz17 napisał/a:

a baze kladzie sie tyle razy az ladnie pokryje podklad niektore farby za 3 razem pokryja a niektore trzeba z 5 albo wiecej to tez radze na oko...
co do lakieru to 3 warstwy powinno wystarczyc tylko po kazdej warstwie trzeba odczekac....


no dobra to już mniej więcej ale jak Ty z tym jedziesz? tzn oklejasz miejsce w koło i wszystkie warstwy jadą na te same miejsce czyszczone tzn baza i klar czy robisz jakieś schodki żeby progu nie było? no chyba że od razu cały element :D bo o to najbardziej mi się rozchodzi

lukasz17 - 2011-03-27, 20:11

devill4 napisał/a:
no dobra to już mniej więcej ale jak Ty z tym jedziesz? tzn oklejasz miejsce w koło i wszystkie warstwy jadą na te same miejsce czyszczone tzn baza i klar czy robisz jakieś schodki żeby progu nie było? no chyba że od razu cały element bo o to najbardziej mi się rozchodzi


zalezy jaki element malujesz,baze klade tylko na podklad i troszke w okolo a lakier dalej sie rozpyla zeby pozniej spolerowac zejscie ... a samochod to okleic nalepiej caly oprocz malowanych elementow bo go zapyli...chyba ze np kolor srebry wiec nie radze malowania tylko elementow bo bedzie widac..jak np malujesz przedni blotnik w srebrym kolorze to czesto matuje troche drzwi zeby wejsc baza na drzwi i pozniej lakierem to sie wtedy nie rzuca tak ze inny odcien bo srebry ciezko dobrac zeby byl idealny...

devill4 - 2011-03-28, 12:58

no ja mam na oku klapę ale to raczej przy samym podświetleniu rejestracji za próg rdza mi nie wyszła jeszcze i parę bąbli na słupku...raczej mało widoczne miejsca ale mimo wszystko jakoś to sensownie ogarnąć trzeba a kolor to wiśnia bo ni to czerwony ni to bordowy :)
kikan82 - 2011-03-29, 23:15

jezleimi sie tworzy rdza na tej czesci co idzie od progu w strone kawalka listwy mam na uwadze bok lewy dół to da rade zapobiedz albo w razie ost cos wstawic?
lukasz17 - 2011-03-30, 14:35

kikan82 napisał/a:
jezleimi sie tworzy rdza na tej czesci co idzie od progu w strone kawalka listwy mam na uwadze bok lewy dół to da rade zapobiedz albo w razie ost cos wstawic?


nie rozumiem o ktora Ci czesc progu chodzi? moze pokaz zdjecie?? napewno cos da sie z tym zroibc

kikan82 - 2011-03-30, 15:48

fotki nie mam ale postaram sie to wytlumaczyc wiec tak: lewe tylnie drzwi pod lista czarna ale nie na drzwiach tylko miedzy drzwiami a nadkolem pod listwa nad progiem
vst93 - 2011-03-30, 17:20


Tu? (zielona strzałka)
Można spróbować zdrapać rudą, brunox i tak jak wyżej. Listwę jak pamiętam dość łatwo się wyjmuje.

kikan82 - 2011-03-30, 18:59

tak kolego to te miejsce gdzie koniec strzalki, i chcialem wziasc papier scierny do zera podklad i w sprayu kupic lc9z i opamlwoac i potem polerke , bo bylem u lakiernika i mi powiedzial za pare podobnych troszke pod klapa 2000 to ja wole sam to zrobic moze nie bedzie idealnie ale taniej
pawel39106 - 2011-03-30, 20:54

kikan82 napisał/a:
o bylem u lakiernika i mi powiedzial za pare podobnych troszke pod klapa 2000

Jedź zapytaj jeszcze innego, mi też jeden od robinia blacharki powiedział 3500zł a inny za to samo 2000zł. Wiadomo że mechanior mechaniorowi nie równy ale z drugiej strony nie mamy żadnej gwarancji ze drożej tzn lepiej.

kikan82 - 2011-03-30, 21:57

tak kolego ale na ta chwile nie mam nawet 500 zl wiec musze samemu zaradzic i nie dac sie rdzy:)
lukasz17 - 2011-03-31, 08:59

zdrap ta rdze do zera pozniej zakup brunox preparat od rdzy posmaruj odczekaj tak z dzien dwa... pozniej pasowaloby troszke podszpachlowac bo napewno zostanie dolek jak to wyczyscisz a na szpachle podklad i farbe poloz i powinno sie trzymac... podstawa to dobrze wyczyscic rdze
kikan82 - 2011-03-31, 18:05

kolego a mozesz mi napisac jako to szpachla dobra by byla do takich rzeczy i co to jest ten burnox czy jakos tak ile kosztuje( i pelna nazwe ) zeby wiedzial oco prosic:)
lukasz17 - 2011-03-31, 20:40

jak tylko drobne pryszcze tam sa to szpachla wykonczeniowa... a brunox to preparat antykorozyjny... niby zapobiega rozwijaniu sie rdzy :P szpachle to taka mala tupke kupisz pewnie za 10zl i ten preparat placilem 18zl ostatnio...
bradley - 2011-04-16, 17:04

Przemycalem kontrabande whiskey i Al Capone ostrzelal moj samochod. Cudem ocalalem ale blacha ma dziury jak szwajcarski ser od kul ;)

A teraz mozecie zobaczyc z czym zaczalem walke... :evil: :evil: :kosci: :(





sebastian - 2011-04-16, 18:04

Ale korniki Ci ześrupały :pizza:
slaw71 - 2011-04-16, 19:05

uuuuuuuuuuuu,to moja aż tak nie była zeżarta :diabełek:
bradley - 2011-04-16, 20:03

Bede sie musial zglosic do pimp my ride :D
bradley - 2011-04-17, 22:02

Pierwszy etap zakonczony.



Mam nadzieje, ze zgnilizna zostala zdecydowanie zahamowana do czasu kiedy bede mial wiecej czasu zeby ladniej szpachelka wszystko zalatwic ;)

Ile moze kosztowac spray taki 250ml pod kolor mojego auta jakbym jakiegos lakiernika prosil?

vst93 - 2011-04-17, 22:47

Podłoga cała? Bo skoro reszta tak smakowała rudej to podłoga dla niej prawdziwe delicje :mysli:
spray taki 250ml pod kolor mojego auta- ze 40 zeta może... Różne ceny podają ale licz tak około

devill4 - 2011-04-17, 23:12

Podłoga to o ile od spodu dobrze zabezpieczona a do środka nic nie kapie to jako tako wyżyje :P a jak kapie a na dodatek tego za bardzo nie widać to wtedy się robią kwiatki i dodatkowa wentylacja w samochodzie :) ja niestety coś o tym wiem :(
vst93 - 2011-04-17, 23:29

Też myślałam że jakoś wyżyje ale sól na ulicach w zimie i śnieg aż po klamki :diabełek: z codzienną jazdą zmuszają mnie w tym roku do remontu. Ze wstępnej analizy pozimowej wynika wniosek: podłoga oraz progi są smaczne :pizza: :P
bradley - 2011-04-17, 23:40

Podloga jest spoko chociaz musze poprawic autosmarem po zimie kolo korkow wentylacyjnych bo sie rozszczelnila ochrona.
vst93 - 2011-04-17, 23:45

bradley napisał/a:
Podloga jest spoko chociaz musze poprawic autosmarem po zimie kolo korkow wentylacyjnych bo sie rozszczelnila ochrona.

to dobrze, że jest dobrze :D

devill4 - 2011-04-17, 23:49

vst93, może masz trochę racji :OK: u mnie zjadło u pasażera z tyłu trochę i się do tej pory zastanawiam jakim cudem tam wlazła ta maszkara :mur:
callme47 - 2011-04-18, 08:44

devill4 napisał/a:
u mnie zjadło u pasażera z tyłu trochę i się do tej pory zastanawiam jakim cudem tam wlazła ta maszkara


Powiem, że u mnie podobnie w tym samym miejscu. Wookół korka dookoła rdza się rozniosła. Przód podłogi ok, zero rdzy. Z tego co się dowiedziałem to podłoga ma przychył do tyłu, toteż cała wilgoć leci wstecz.

W miejscach zarażonych już zawsze będzie się pojawiała to ruda plaga. Po 2-3 latach wychodzi ponownie na światło dzienne. Najlepiej zrób to porządnie, wygolić rudę do blachy, odrdzewić, szpachla, podkłąd, lakier i klar. Powinno wytrzymać parę lat :P

Lakier polecałbym kupić na allegro, tylko musisz znać numer lakieru (jest na naklejce w bagażniku).
A co do samej rdzy to lepiej, zabezpieczyć niż leczyć :diabełek:

devill4 - 2011-04-18, 09:56

callme47, szefie no jednym słowem opisałeś jak się zrobiło u mnie ale ja mam trochę straszniej blacha na niedużym kawałku no krótko mówiąc nie nadaje się do niczego będę musiał dawce znaleźć albo z ocynku dosztukować kawałek i wtedy dopiero ale to już biteksem polecę :D no i jeszcze blacharza albo spawacza z migomatem

no i jak wspomniałeś z przodu blacha aż się świeci nawet kawałka rdzy nie widać

vst93 - 2011-04-18, 10:58

Podłoga i progi ciężko będzie bez miga. Znaczy można, tylko po co jak przy podnoszeniu auta podnośnik wejdzie przez podłogę?
bradley - 2011-04-18, 11:34

vst93 napisał/a:
Znaczy można, tylko po co jak przy podnoszeniu auta podnośnik wejdzie przez podłogę?

Dlatego auto podnosi sie za wahacze i belke :P

devill4 - 2011-04-18, 17:44

bez miga to na tej super grubej blasze to nic tylko dziury można porobić....dobrze że w ogóle jest profilowana jak tako bo to się gnie jak gumowe
callme47 - 2011-04-19, 09:13

czasami lepiej od spawania sprawuje się żywica z matą szklaną. W miejscach nie narażonych na drgania jest praktycznie niezniszczalna i rdza jej nie weźmie :)
vst93 - 2011-04-19, 13:03

bradley napisał/a:
vst93 napisał/a:
Znaczy można, tylko po co jak przy podnoszeniu auta podnośnik wejdzie przez podłogę?

Dlatego auto podnosi sie za wahacze i belke :P

Gorzej jak wstawisz do serwisu np i odbierzesz dziurawe jak nie będą się znać a będą podnosić :P
Albo jak ktoś "życzliwy" zacznie podnosić :pała:

bradley - 2011-04-19, 14:14

callme47, ja wlasnie na swieta zamierzam kupic mate i zywice z utwardaczem. Bede modelowal przedni blotnik i latal dziury w klapie kolo podswietlenia tablicy. Pozniej zeszlifowanie, podklad, szlif, szpachla, szlif, podklad, szlif i malowanie.
W Kadecie tak z bratem polatalismy tylne nadkole bo do bagaznika lala sie woda. Do konca jego zywota bylo suchutko i zero wzerow.

callme47 - 2011-04-20, 20:58

Ja się też spotkałem z autkami, w których belka była positkowana i pokryta rudą. Oprócz tego progi zżarte, i jak tu auto podnieść :P

bradley napisał/a:
ja wlasnie na swieta zamierzam kupic mate i zywice z utwardaczem. Bede modelowal przedni blotnik i latal dziury w klapie kolo podswietlenia tablicy. Pozniej zeszlifowanie, podklad, szlif, szpachla, szlif, podklad, szlif i malowanie.
W Kadecie tak z bratem polatalismy tylne nadkole bo do bagaznika lala sie woda. Do konca jego zywota bylo suchutko i zero wzerow.

O tak, ja jestem zdania że żywica lepsza od spawu, przy małych dziurach. Tylko sporo pierdaczenia jest z tym, lepka jest cholera :D :P No to powodzenia przy klapie, oby ładnie wyszło. Jak wrzucisz zdjęcia po skończonej robocie ocenimy :P

Paweł J. - 2011-04-20, 21:12

bradley, nie chcę Ci źle wróżyć ale przednie błotniki masz do wywalenia....jedynie co tu może pomóc to piaskowanie, ale z obu stron....w tedy dopiero łatanie, o ile coś zostanie i dalej bawienie się w malowanie ;)

Poza tym...skoro ruda się tak rozwinęła na błotniku w widocznym miejscu to musi być w szparze między błotnikiem, a progiem i pewnie oba te elementy są zainfekowane :(

U mnie prawie rok temu.....z tym miejscu co u Ciebie u dołu błotnika było co nieco robione przez niby malarza, z tym że powierzchownie i w tym miejscu do tej pory zrobił mi sie mały babol...czyli blacha "oddycha". Teraz będe zdejmował błotniki.....czyszczenie i piaskowanie z obu stron.....kilka warstw zabezpieczeń i dopiero w tedy podkład.....wierz mi nie ma sensu bawić się w takie rzeczy jeśli rudzielca nie wywalisz ze wszystkich zakamarków.....a tego nie zrobisz w Twoim przypadku bez ściągania błotników. ;)

bradley - 2011-04-20, 21:38

Sciagac bede teraz na swieta bo mam ponad tydzien wolnego.
Paweł J. - 2011-04-20, 21:41

bradley napisał/a:
Sciagac bede teraz na swieta bo mam ponad tydzien wolnego.

Pozytywnie :OK: jest szansa :poklon:

kikan82 - 2011-04-21, 21:43

koledzy mam pytanko mam dziurke mala znaczy srednica tak na 3 4 cam da sie jakos to zalatac? bo mam weselicho ciotki za tydzien i na szybkiego musze cos wykombinowac bo mialem ogolnie wymienic ale czasu nie mam poradzicie
twety100 - 2011-04-21, 22:54

kikan82, szpachla z włóknem da radę ale to pół środek
kikan82 - 2011-04-22, 20:44

a ile to kosztuje i gdzie to dostac?
twety100 - 2011-04-22, 21:16

w każdym sklepie z artykułami typu lakiery farby mają koszt male op. okolo 15 zl ale na to musisz dać wyrównującą więc wszystko bez lakieru wyniesie ok 50 zeta
bradley - 2011-04-23, 14:20

Nie sadzilem, ze tyle zywicy zejdzie. Ciut jeszcze zostalo z puszki 250g ale to mam na koncowe poprawki dzis wieczorem. Nawet fajnie dalo sie wymodelowac brakujaca czesc blotnika. Po swietach szpachla gladzenie i malowanie.
callme47 - 2011-04-23, 15:56

bradley napisał/a:
Nie sadzilem, ze tyle zywicy zejdzie.

a tak zapytam, ile dajesz warstw maty ?

bradley napisał/a:
Nawet fajnie dalo sie wymodelowac brakujaca czesc blotnika. Po swietach szpachla gladzenie i malowanie.

Dobrze, że się udało z modelowaniem. Mi przy modelowaniu rędkawice się lepią, że masakra...Używasz jakiegoś narzedzia czy rękami nakładasz?

bradley - 2011-04-23, 18:34

Daje ok 3-4 warstw zalezy od miejsca. Mam zwykle rekawiczki wampirki gumowe. Trzeba poczekac na moment kiedy zywica zaczyna twardniec i wtedy macie mozna nadac bardziej odpowiedni ksztalt i mata "nie flaczeje" tylko pozostaje w miejscu.
Poszlo na 2 blotniki, klape i czesc progu ktora jest zaraz za blotnikiem.

callme47 - 2011-04-23, 19:19

bradley napisał/a:
Daje ok 3-4 warstw zalezy od miejsca.

solidnie :D

bradley napisał/a:
Trzeba poczekac na moment kiedy zywica zaczyna twardniec i wtedy macie mozna nadac bardziej odpowiedni ksztalt i mata "nie flaczeje" tylko pozostaje w miejscu.

Ja muszę jeszcze nad tym popracować, ostatnio podłoge od dołu przejechałem (pod podwoziem) i był mały problem właśnie z wymodelowaniem. Co docisnąłem rękawicą to przyklejało się do palców i w momencie jak wyciągałem to ciągnęło matę, ale w końcu sobie poradziem :P

bradley napisał/a:
Poszlo na 2 blotniki, klape i czesc progu ktora jest zaraz za blotnikiem.

O to odwaliłeś kawał dobre roboty, więc teraz wszystko załatane :) Teraz zapewne dopieszczanie, gładzenie... :P

bradley - 2011-04-23, 19:36

Acha, zapomnialem o pedzlu. W sumie najgorzej zaczac. Najpierw miejsce moczylem zywica, pozniej nakladalem mate i mokrym pedzlem dociskalem i maczalem calosc.

Najgorsze bedzie szpachlowanie zeby to wyszlo rowno i gladko, nie popekalo no i dobrac kolor kryjacy. Pewnie pomaluje calosc podkladem i zostawie na jakis czas az kolor dopasuje ;)

callme47 - 2011-04-24, 08:24

Pędzel rzecz jasna nieodzowna rzecz, robiłem podobnie do Twojego opisu...więc wychodzi, że w moim przypadku troche za wcześniej przeszedłem do etapu wyprofilowywania. Dlatego mi się lepiło wszystko :P

Ze szpachlą wiem, że trzeba mieć dużo cierpliwości, nie śpieszyć się bo będzie lipa. Troche precyzji i wyjdzie dobrze :) Jeżeli myślisz o sprayu z lakierem to bardzo ciężko będzie dobrać, zazwyczaj wychodzi odrobinę ciemniejszy, albo jaśniejszy od lakieru na aucie. Mówie to, bo wiem to z własnego doświadczenia ;)

bradley - 2011-04-26, 20:16

Szpachlowy koszmar...
bradley - 2011-04-27, 20:42

Dupy calosc nie urywa ale dobralem kolor motipa pod nadwozie i z daleka wyglada calkiem dobrze :D
Jak bezbarwny przeschnie to zostala jeszcze konserwacja blotnikow od srodka, poskladanie wszystkiego w kupe i polerka.
Teraz juz wiem dlaczego maluje sie cale elementy a nie tylko czesci. No i puszka sprayu to mozna pomalowac maly detalik najlepiej niewidoczny a nie 3/4 blotnika :diabełek:
A jako ze to dupowoz to wygladac slisznie nie musi, wazne ze jezdzi :)

P.S. Nastepne auto musze kupic chyba biale bo to najtanszy lakier i nie da sie go zepsuc :hahaha:

hrubek18 - 2011-04-27, 22:24

bradley napisał/a:
P.S. Nastepne auto musze kupic chyba biale bo to najtanszy lakier i nie da sie go zepsuc :hahaha:


Lepiej kupić w czarnym macie :D nie będzie widać tak nierówności :diabełek:

callme47 - 2011-04-28, 08:04

U Ciebie można by się pokusić o położenie baranka na progach, wtedy to że progi były robione z przodu woogóle nie byłoby widać :D
hrubek18 - 2011-04-28, 08:50

i tak też można :]
bradley - 2011-04-29, 22:03

Pisalem ze podloga zdrowa no i zdrowe... zabezpieczenie. A tam gdzie sie wyszczerbilo zabezpieczenie kolo korka zrywam dalej, dalej blacha w rdzy, az dobilem sie do wygluszenia. To dlatego od jakiegos czasu mialem mokro przy dywaniku.... :evil:

No i latamy teraz podwozie...
Pocieszam sie faktem, ze jak wszystko zrobie to na 1-2lata spokoj.

vst93 - 2011-05-02, 23:54

http://moto.allegro.pl/st...1584793346.html :mysli:
kto poświęci dla dobra ludzkości i wiedzy ogólnej 66 zeta?

Wvojtek - 2011-05-03, 08:57

vst93 napisał/a:
http://moto.allegro.pl/st...1584793346.html :mysli:
kto poświęci dla dobra ludzkości i wiedzy ogólnej 66 zeta?

nie chce mi się w to wierzyć...

sebastian - 2011-05-03, 10:38

Wvojtek napisał/a:
kto poświęci dla dobra ludzkości i wiedzy ogólnej 66 zeta?

hahahahahaha czego to ludzie nie wymyślą dla pieniędzy :D

bradley - 2011-05-03, 12:50

Ochrona katodowa dziala w przemysle i jest stosowana
vst93 - 2011-05-03, 12:57

Jakby działało na samochody to pudełeczko za 66 to nie litry brunoxu, tylko kwestia czy rzeczywiście działa :mysli:
bradley - 2011-05-03, 13:04

Problem polega na tym, ze protektor (anoda) po jakims czasie zuzywa sie i wypadaloby ja zmienic. Wiec jesli faktycznie pudeleczko by dzialalo to po pierwsze (zywot bateryjek, po drugie anody).
vst93 - 2011-05-03, 17:45

Prąd to pudełeczko ciągnie z aku, co do anody to nie wiem...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group