Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Ogólnie - Zacinające się bębny tył

arek07 - 2011-03-28, 15:30
Temat postu: Zacinające się bębny tył
Zacznę od początku, najpierw miałem problem z ręcznym bo nie odbijał więc wymieniłem szczęki.
Przez jakiś czas był spokój ale ostatnio zaczeło mi lekko trzymać prawe koło. Więc popuściłem ręczny w kabinie i i cofnełem szczęki. Później znowu to powtórzyłem bo znowu zaczeło trzymać.
Popuściłem ręczny na maxa że nie można już go cofnąć i problem pojawił się teraz w lewym kole :mur: Oczywiście poszło mi przez to łożysko więc mechanik je wymienił i mówił że już będzie spokój.
No ale nie długo bo jadąc w nocy pedał wpadł mi w podłogę więc się zatrzymałem, oczywiście lewy bęben był tak gorący że aż leciał z niego dym :mur:

Więc moje pytanie co to może być bo już nie mam siły na te bębny :( :(

Mam takie wrażenie że bębny trzymają szczególnie jak jestem załadowany i im mocniej hamuje tym one jakby mniej odbijały :(

bradley - 2011-03-28, 15:45

Beben to nie tylko linka ale tez tloczki w ukladzie simplex. Moze tloczki sa zatarte albo guma sparciala i tloczek nie odbija i nie wraca.
Co do obciazenia to dzialanie korektora sily hamowania. Im wieksze zaladowanie tym wieksza sila hamowania tylu.

sebastian - 2011-03-28, 19:35

bradley napisał/a:
Co do obciazenia to dzialanie korektora sily hamowania. Im wieksze zaladowanie tym wieksza sila hamowania tylu.
A to prawda, że mając ABS, nie ma korektora siły hamowania?
bradley - 2011-03-28, 19:37

Oczywiscie, ze jest. Mam ABS i korektor na belce.
sebastian - 2011-03-28, 19:44

No to dziwne, bo ja u siebie nie mam. Albo nie widzę... jednak czytałem gdzieś, że rolę korektora przejmuje właśnie ABS... chyba, że czegoś nie doczytałem albo co...?
slaw71 - 2011-03-28, 19:44

sebastian napisał/a:
A to prawda, że mając ABS, nie ma korektora siły hamowania?

:D
bradley napisał/a:
Oczywiscie, ze jest. Mam ABS i korektor na belce.

:diabełek: a ja mam ABS i nie mam korektora na belce :P ,więc jeśli ten Twój nie jest wyjątkiem to znaczy nie ma reguły na to

sebastian - 2011-03-28, 19:47

No to już wszystko jasne :D
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1389948.html

bradley - 2011-03-28, 19:48

slaw71, w sumie juz nic mnie nie zdziwi. Widzialem 90tki, ktore mialy seryjnie na tyle tarcze zamiast bebnow.
bradley - 2011-03-28, 19:57

A co do dzialania hamulcow to byc moze korektor w ukladzie ABS powoduje to ze jest zwiekszona intensywnosc hamowania. Musialbym to przedstawic na wykresie zeby kazdy zrozumial ;)

Chodzi o to ze moga byc 2 samochody i na badaniu technicznym wyjdzie ze oba hamuja z sila przykladowo 700N. Tylko ze czas narastania sily hamowania w 1 samochodzie wynosi przykladowo 5 sekund a w drugim 1.

No chyba, ze z tylu belki mam jakis rozgaleznik z zaworami proporcjonalnymi ale wygladalo to na korektor...
Bede mial czas to zajrze pod auto i zrobie zdjecie zeby rozwiac wszelkie watpliwosci :)

devill4 - 2011-03-28, 23:04

potwierdzam regułę bo ostatnio siedziałem pół dnia w kanale i nie mam korektora a mam abs :)
u matuli abs-u brak korektor siedzi :) i chyba niezłe siły na niego działają bo 2 lata temu pękł

arek07 - 2011-03-29, 21:59

u mnie korektora raczej nie ma bo nic takiego nie widziałem ;)

bradley napisał/a:
Moze tloczki sa zatarte albo guma sparciala i tloczek nie odbija i nie wraca.

to czemu wcześniej trzymało prawe koło a teraz trzyma lewe?

dzisiaj załadowałem bagażnik i czułem delikatnie że wzrosło trzymanie hamulca z tyłu :mur:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group