Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Gaz/Benzyna - nie działający 1 bieg wentylatora chłodnicy

Pozio89 - 2011-04-08, 18:11
Temat postu: nie działający 1 bieg wentylatora chłodnicy
Witam, ostatnio strzeliłem przodem w inne auto. Zawiesiłem się na haku. Wgięło trochę chłodnicę, belkę + popękał pas przedni. Kupiłem nową belkę i pas przedni. Przełożyłem całą resztę. Dziś zagrzałem auto, zauważyłem, że załączył się wentylator po czym przestał chodzić mimo że temperatura wzrastała. Sprawdziłem napięcie na wtyczce przy chłodnicy - brak. Okazało się że padł biezpiecznik. Wymieniłem - teraz jak zwieram na krótko przy wtyczce działa tylko drugi bieg. Co mogło się stać? Napięcie w pinie od pierwszego biegu = 0,2V. Mam klimę - bezpiecznik pod zbiorniczkiem cały. Gdzie szukać przyczyny?
Dodam, że jak załącze klimę to nie załącza się wentylator/ ani wogóle nie słychać stuknięcia przekaźnika. Ma to jakiś związek z tym, że wypuściłem freon żeby wymienić pas przedni? Ostatnimi czasy raz załączała się klima, raz nie - coś nie łączyło. Teraz wogóle. Co sprawdzać.? pozdrawiam!

sebastian - 2011-04-08, 20:12

Pozio89 napisał/a:
Dodam, że jak załącze klimę to nie załącza się wentylator/ ani wogóle nie słychać stuknięcia przekaźnika. Ma to jakiś związek z tym, że wypuściłem freon żeby wymienić pas przedni?
Skoro wypuściłeś czynnik z układu, wiadomym jest, że klima już nie ruszy, ponieważ nie ma go tam, i nie ma ciśnienia odpowiedniego w układzie.
Pozio89 napisał/a:
Ostatnimi czasy raz załączała się klima, raz nie
Może, jak już napisałem, było mało czynnika, i sprężarka po prostu nie wystartowała.
Pozio89 napisał/a:
teraz jak zwieram na krótko przy wtyczce działa tylko drugi bieg
Sprawdź jeszcze sterownik wentylatorów - on pod akumulatorem gdzieś powinien się znajdować. A jak już załączy się ten wentylator, to nie nagrzewa się nadmiernie? Podczas uderzenia, mógł pracować, co spowodowało tym, że coś go mogło przyblokować i zapiekły się szczotki, uszkadzając go tym samym...
Pozio89 - 2011-04-08, 20:53

sęk w tym, że klima była nabijana w tamtym roku. poza tym dość długo trwało zanim cały freon uciekł, gdy rozpiąłem przewody. sprawdze sterownik.
nie nagrzewa się nadmiernie, jak pokręcę ręką to kręci się chwile bezwładnie. więc napewno się nie zaciera.

lukasz17 - 2011-04-08, 21:09

u mnie bylo tak ze na pierwszym nie ch cila chodzi a na drugim smigal to zamienilem kable zeby odrazu sie zalaczal na drugi i wkoncu rozchodzil sie wentylator i zaczol elegancko chodzic te zna pierwsyzm wiec przelozylem kable spwrotem tak jka powiiny byc chyba zastal sie i pierwszy poziom nie mogl go ruszyc:P
Pozio89 - 2011-04-09, 17:43

coś ze sterownikiem pod zbiorniczkiem, dziś wyjąłem. ściezki byly zapieczone, i te blaszki przy cewkach co przekazuja. przeczyscilem to. podlaczylem i chodzi na odwrot, pierwszy bieg a drugiego nie ma hehe. jakies cyrki. musze chyba wymienic ten caly sterownik. ....
sebastian - 2011-04-11, 17:28

W euro wersjach I bieg sterowany jest bezpośrednio włącznikiem w chłodnicy, drugi - ze sterownika klimy (uruchamiany po włączeniu klimy albo po zwarciu II biegu we włączniku w chłodnicy albo od dodatkowego czujnika temperatury silnika
hrubek18 - 2011-04-12, 08:33

podepnę się pod temacik:) mam takie pytanko czy idzie podłączyć wiatrak chłodnicy z 4 kabelkami do ogi kostki gdzie są 3? auto miało chyba dzwona u poprzedniego właściciela i ktoś założył inny wiatrak:/ po południu wrzucę zdjęcie jak to wygląda.
Pozio89 - 2011-04-14, 10:04

napewno da sie, po prostu trzeba sprawdzić ktore przewody uruchamiaja wiatrak i w ktorym przewodzie jest masa i polaczyc je.


a jesli chodzi o moja sytuacje, przeczyscilem jeszce raz sterownik od klimy i załącza się1 bieg przy 94,5'C. Drugi nie chodzi a to chyba dlatego ze trzeba nabic klime. Czytalem o tym w pdf'ie do Jetta 2.0 ABA na ruskiej stronie. Wiec chyba problem rozwiazany.

sebastian - 2011-04-14, 10:24

Pozio89, nie wiem, jak jest w przypadku MK III, ale u mnie w MK IV, gdy klima startuje, automatycznie uruchamiają się wentylatory, ale na pierwszym biegu. Drugi bieg uruchamia się, gdy wydajność schładzania musi być większa. Gdy na dworze był upał, ponad 30 stopni, to po chwili włączał się drugi bieg wentylatorów. Nawet, jak zimny silnik odpalę, a na dworze upał, to najpierw przez kilka sekund leci 1 bieg, a po paru tych sekundach uruchamia się 2 bieg. Ale można łatwo sprawdzić, czy wszystkie biegi działają, wystarczy podpiąć pod aku odpowiednie kabelki odpowiedzialne za poszczególne biegi i będzie wiadomo.
Pozio89 - 2011-04-14, 19:45

tak, rozumiem. u mnie wentylator jest sprawny, rozkręca się na obu biegach. ale odkąd mam jette zawsze gdy odpaliłem klimatyzację nawet przy -30 to startowały wentylatory na max prędkości. nie wiem dlaczego co i jak. nabije klimę w najbiższym czasie to się zorientuje gdzie leż y problem.
sebastian - 2011-04-14, 20:02

Pozio89 napisał/a:
zawsze gdy odpaliłem klimatyzację nawet przy -30 to startowały wentylatory
To gratuluje. Też bym chciał, żeby mi klima wystartowała zimą, ale niestety nie mam takiej możliwości, bo przy +3 już się wyłącza
hrubek18 - 2011-10-27, 14:06

Koledzy potrzebuję pomocy :) mam wiatrak od klimy i chce go podłączyć do kostki na 3 wejścia czy ktoś mógł by mi powiedzieć który przewód to +, - i masa :) nie chce rozbierać całego przodu żeby wymienić wiatrak na normalny :)
hrubek18 - 2011-11-24, 21:48

Koledzy idzie wyciągnąć chłodnicę bez ściągania zderzaka?słyszałem opinie że trzeba zdjąć grill i lampę od kierowcy i wychodzi :)
lukasz17 - 2011-11-25, 03:14

hrubek18 napisał/a:
- i masa
to to samo:P
hrubek18 napisał/a:
Koledzy idzie wyciągnąć chłodnicę bez ściągania zderzaka?słyszałem opinie że trzeba zdjąć grill i lampę od kierowcy i wychodzi

z moich doswiadczen nie da rady wyciagnac chlodnicy bez wiekszeg orozbierania ale moge sie mylic ...

wally44 - 2011-11-27, 14:17

nie chce rozbierać całego przodu żeby wymienić wiatrak na normalny

Kolego nie obejdzie sie bez sciagania zderzaka.Musisz go sciagnac a takze lewa lampe i oile sie nie myle to jeszcze to wzmocnienie co jest pod zderzakiem inaczej nie wyjdzie

hrubek18 - 2011-11-27, 16:17

Kurcze trzeba będzie sobie popołudnie zarezerwować na rozbieranie :( Ale dzięki Koledzy :)
Paweł J. - 2011-11-27, 16:24

Samo sciaganie zderzaka, raczej nic nie da.....trzeba....według mnie.....sciagac wzmocnienie i lewa lampę, co z resztą widac po foto.



Uploaded with ImageShack.us

ale to nie jest zbyt trudne....łatwo idzie rozbieranie, trzeba się tylko troche popiescic z grillem aby mocowań nie połamać, a reszta ładnie schodzi.

hrubek18 - 2011-11-27, 20:03

to jutro będę z tym walczył :) orientuje się ktoś czy rozstaw śrubek trzymające wiatrak są inne?chodzi mi o wiatrak większy czyli na 4 kabelki i na 3 kable.
lukasz17 - 2011-11-27, 22:05

kurde z tego co pamietam jak do golfa kupowalme to wiem z erozstaw srub sie nie zgadzal musisz sparwdzic to.
hrubek18 - 2011-11-27, 22:08

jak nie będzie pasowało to się coś przerobi :D dla chcącego nic trudnego :P
lukasz17 - 2011-11-28, 01:14

u mnie zabardzo nic nie moglem zrobic bo brakowalo po 2cm zaczepu:D
hrubek18 - 2011-11-28, 17:41

zdemolowałem przód ale tak jak piszesz Łukasz wiatrak nie pasuje :evil: właśnie zrobiłem zdjęcia jak wygląda ori instalacja i wtyczka od wiatraka :) może ktoś z elektryków powie jak to podłączyć :)



a ten czarny kabelek jest koloru brązowego tylko jest izolacją owinięty :)
jak ktoś pomoże to ma duże piwo u mnie :D na kolejnym zlocie ;)

wally44 - 2011-11-28, 18:10

wrzuc fote wtyczek widok od przodu czyli to jak podlaczasz do wiatraka
hrubek18 - 2011-11-28, 18:19

Pierwsze zdjęcie to oryginalna wtyczka do wiatraka a drugie zdjęcie to wtyczka od wiatraka który jest założony,zaraz skocze założyć wtyczkę i wrzucę zdjęcie ;) nie ma jak dobrze przerobiony samochód :evil: nie wiem jak można założyć inny pas przedni skoro wcześniej był inny....
oto zdjęcie jak wygląda wtyczka wpięta do wentylatora

wally44 - 2011-11-28, 19:23

najprawdopodobnie jest to wentylator od wersji z klima sprobuj zostawic ten srodkowy czerwono-zielonkowaty a reszte polac kolorami.Przynajmniej ja bym tak probowal to zrobic.
hrubek18 - 2011-11-28, 22:03

poszedłem nad auto na :faja: i pomedytowałem trochę i doszedłem do wniosku że podłączę tak brązowy do czarnego(pod izolacją taki sam kolor),czerwono biały do czerwono białego, a te dwa czerwono-zielone to są biegi wiatraka jeden z nich odpowiada za pierwszy bieg i podłączę jeden z niego pod czerwono czarny w ori kostce :) jak się mylę to napiszcie bo nie chce sprawdzać czy gaśnica mi działa :]
hrubek18 - 2011-11-29, 19:45

ma może ktoś schemat instalacji obu wiatraków?bo podłączyłem i idę auto odpalić i zagrzać do 90C a tu mi aku padł :mur: chyba coś złe podłączyłem :młotek:
zB3ig - 2013-04-20, 18:40

odkopię bo wczoraj jadąc po lublinie a właściwie poruszając się w korku prawie zagotowałem auto, temp wzrosła prawie do 100 a wiatrak się nie kręci ! do wiatraka wcgodzą trzy kabelki dwa czarne z szeroką wsuwką i jeden po środku czerwony z wąską. Badając sprawę metodą prób i błędów odkryłem że pierwsza górna szeroka wsuwka to masa jednak podłączając jedynie ta wsuwkę do wiatraka i przytykając do pozostałych kabelek z plusem ,wg mnie tak na krótko podłączając powinien się zakręcić, a on stoi, a na dodatek przytykając plus do drugiej szerokiej wtyczki zaczyna iskrzyć jak przy zwarciu :( ci jest nie tak ? wiatrak do wymiany czy co ?
hrubek18 - 2013-04-20, 20:46

obstawiam że wiatrak do wymiany jak się nie kręci po podłączeniu na krotko ;) jak coś to mam taki wiatrak na zbyciu :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group