Forum Volkswagen Vento Klub Polska
Forum maniaków VW Vento

Diesel - Czyszczenie nastawnika problem

gzohop - 2011-04-17, 18:05
Temat postu: Czyszczenie nastawnika problem
Witam

Czyściłem nastawnik i mam problem.
Wszystko przebiegło ok, nastawnik był bardzo zabrudzony opiłkami.
Wyczyściłem go, złożyłem zamontowałem, napięcie było identycznie jak przed demontażem.
Silnik odpalił chodził równo, ale pompa przeciekała, rozebrałem uszczelniłem silikonem, złożyłem i kapa totalna.
Napięcie było ok przy montażu(takie samo jak przed demontażem), ale silnik nie odpalał układ był zapowietrzony myślałem że to to ale w końcu nie odpalił tylko cały czas zaskakiwał na parę sekund i gasł.
Po kilkunastu próbach podłączyłem znowu wag i zonk.
Napięcie z pompy jest 0.02 a przy maksymalnym wychyleniu pierścienia 0.16 i cały czas wykazuje błąd "Uszkodzenie sterownika"

Ktoś się z tym spotkał?
Da się coś zrobić czy komputer do wymiany?

Pozdrawiam

sebastian - 2011-04-17, 18:10

Może to coś pomoże: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
gzohop - 2011-04-17, 18:17

Z tego korzystałem, i proces czyszczenia przebiegł OK
Problem że wskazaniem nie wiem z czego wynika :/

sebastian - 2011-04-17, 18:21

gzohop napisał/a:
ozebrałem uszczelniłem silikonem, złożyłem i kapa totalna
może tu tkwi problem? sylikon nie wszędzie znajduje zastosowanie
gzohop - 2011-04-17, 18:28

Właśnie czyszczę z silikonu, choć nie wydaje mi się żeby był w stanie zrobić zwarcie :/
sebastian - 2011-04-17, 18:32

zwarcie nie zrobi, ale jego pozostałości mogły zapchać coś po drodze
gzohop - 2011-04-17, 19:15

sebastian napisał/a:
zwarcie nie zrobi, ale jego pozostałości mogły zapchać coś po drodze


Usunięcie silikonu nie pomogło w ogóle :/
WAG nadal wskazuje napięcie z pompy 0.02v, tylko przy maksymalnym wychyleniu wskakuje na 5.1v

Ktoś może polecić jakiegoś mechanika w KRK który to zdiagnozuje bo nie wiem co poszło czy nastawnik czy komputer, a kupować i pompę i komputer to trochę mi się nie uśmiecha:/

sebastian - 2011-04-17, 19:26

A zobacz jeszcze tutaj: http://forum.vwvento.org/...light=nastawnik
gzohop - 2011-04-17, 19:31

Ustawienie mam dokładnie po znakach które zrobiłem, ale z tego co widziałem to nie miało to wpływu na wskazanie napięcia z czujnika pompy. Nastawnik nawet poza pompą pokazywał to samo napięcie(Zresztą nie widzę w jaki sposób mogłoby ono być powiązane z rzeczywistą pozycją tulejki w pompie)
sebastian - 2011-04-17, 19:40

No to zaczekajmy na kolegę bradley'a, co on będzie miał do powiedzenia, bo zna się na rzeczy.
gzohop - 2011-04-17, 19:55

Komputer już mi wcześniej ten błąd pokazywał (65536) od czasu do czasu, ale myślałem że to wynika z tego że zawór n109 był odłączony i na krótko podłączony(ktoś chyba coś majstrował z odcięciem), Ale zlokalizowałem gdzie były kable przerobione i podłączyłem n109 tak jak powinien być i było ok, zero błędów.

Jak się odłącza wtyczkę od komputera?
Po prostu ma wyjść czy są jakieś zatrzaski albo śrubki od tego, bo nie chce nic uszkodzić jak zacznę wyciągać na silę ;)

sebastian - 2011-04-17, 20:08

Wtyczka powinna bez problemu normalnie wyjść. Śrubek żadnych nie będzie, jak już, to ewentualnie jakieś zaczepy po bokach, ale wątpliwe raczej. Pamiętam, jak coś kiedyś mi gość wyciągał wtyczkę, żeby jakiś kabelek zmostkować, to normalnie pociągnął i wyszła. jedynie to tam na tej wtyczce uszczelka będzie (u mnie przynajmniej była)
http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=140&t=372600

bradley - 2011-04-17, 22:07

Cytat:
No to zaczekajmy na kolegę bradley'a, co on będzie miał do powiedzenia, bo zna się na rzeczy.

Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem :P

gzohop napisał/a:
Jak się odłącza wtyczkę od komputera?

Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.

gzohop - 2011-04-17, 22:16

bradley napisał/a:

Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem :P


Szkoda Bo nie mam pojęcia OCB,
bradley napisał/a:

Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.


Hmm z tego co widziałem to plastikowy mam komputer, ale silnik raczej AHU jest, mam świece do grzania płynu i turbinę zmiennej geometrii, tego chyba w 1Z nie było?

bradley - 2011-04-17, 22:22

Jak masz zmienna geometrie to masz AFN (110KM) ale tam to juz raczej na bank byly tylko komputery 16bit.
gzohop - 2011-04-17, 22:30

A to nie na pewno nie mam 110km

90 mam na naklejce w bagażniku (nic innego się nie da odczytać)
Chyba że źle myślę bo za zmienną geometrię biorę to że z turbiny wystaje ramię sterowane podciśnieniowym siłownikiem.

A mój komputer to chyba taki bo też nie mam na im żadnych napisów

http://img10.allegroimg.p...7/44/1518474421

Wyciągnąłem komputer: 028 906 021 C

gzohop - 2011-04-17, 23:34

Ktoś się może orientuje do czego służy ten niebieski kabel?
Jest na nim u mnie zrobione jakieś obejście kabla do zaworu n109, sądząc po tej gumowej uszczelce wygląda to na oryginał ale reszta tego kabla i jego podłączenie do ecu już nie jest oryginalne i nie wiem co to za konstrukcja.

gzohop - 2011-04-21, 23:15

Sam sobie odpowiem, wymiana komputera rozwiązała problem.
Jak znajdę jakieś info na temat komputera to spróbuje stary zreanimować.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group